a TripAdvisor company

Restaurant Vito's

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 038 422 79 59

JulietteB

Altijd als ik in mijn hometown Zwolle kom, moet ik naar Vito's. Alleen kan ik dan nooit kiezen, lunch of diner. De broodjes bij de lunch zijn namelijk heerlijk! Heerlijk brood en mooie combinaties beleg.. Mijn favoriet.... hmmm ze zijn dus allemaal lekker!! Maar dan de avond. Heerlijke gerechten. Laatste keer verschillende voorgerechtjes genomen en vervolgens de Linguini rucola. Alles smaakte voortreffelijk, mooie combinatie. Nog nooit gezien in andere restaurants. De linguini met geitenkaas en honing, rucola, beetje machtig, maar verrukkelijk. Bijgaande wijn was ook super. En dan dessert... De frutta di bosco.. fris en zoet- top! Ik ga snel weer naar Zwolle.

Gegeten op 19 december 2014

leonie46

Meerdere keren bij Vito's in Zwolle geluncht,
heerlijke verse broodjes waarbij de pastrami mijn favoriet is.
zowel binnen als buiten gezellig en fijn zitten.
De bediening mag wat mij betreft iets professioneler,
iets meer oog voor de gast en zijn of haar wensen.
Een gezellig restaurant wat ook nog betaalbaar is.

Gegeten op 4 januari 2015

lenneke7

We waren nieuwsgierig na een lekkere sandwich overdag. De entourage is niet echt gezellig te noemen in het restaurant. De ijzeren ramen die uitkijken op de melkmarkt zijn niet echt sfeer verhogend. We kregen een droog broodje (bakken ze dus niet zelf) met wat knoflooksaus vooraf. Volgens ons had dat al wat langer ergens gestaan. Dan is de kaart zeer eenvoudig en overzichtelijk. Pasta's en 6 andere hoofdgerechten. Wij kozen voor de pasta en voorgerecht. Voorgerecht carpaccio zag eruit alsof het van een thuiskok kwam. Carpaccio op bord, wat rucola en kaasschaafsels en hier en daar een tipje mayo... De kipsalade van mijn partner smaakte wel goed. De penne met kalfsvlees en eekhoorntjes brood was geen succes. Want waar was nu het eekhoorntjesbrood?? En het was een droge pasta. Pasta ook niet zelf gemaakt; wat je toch verwacht. Dus terug gegeven aan de ober. Kreeg het terug met de opmerking dat eekhoorntjesbrood door de saus was vermalen??? Dat doe je toch niet met een duurder ingrediënt? Het was wat natter.. Maar qua smaak nog niet goed. Mijn partner had Luiguine met ossehaaspuntjes en sommige puntjes waren koud! Slecht slecht slecht!! Ook de ober was arrogant en brutaal. We hoorden hem zeggen tegen andere mensen; heeft het gesmaakt? En voordat ze konden antwoorden; ja dat zie ik...ik kan door het glas heenkijken!!! Het was idd leeg maar dit vonden wij wel heel brutaal.
We zijn snel weggegaan en mijn pasta hoefden we niet te betalen. Terecht!!
Het was een grote desillusie en voortaan gaan we weer naar de concurrent boven hen die wel weet hoe je Italiaans eten lekker moet bereiden.

Gegeten op 27 december 2014

MVDL12

Afgelopen maandag bij Vito's een broodje gegeten, omdat deze altijd zo lekker zijn. Jammer dat de bediening zo onvriendelijk is, en het drinken in een glas zonder citroen/limoen, ijs oid word geserveerd. De broodjes zijn, zoals ik al aangaf, super lekker. Ook leuk dat de carpaccio er nu in truffel variant is! Toch weer jammer dat je dan bij de kassa met je bonnetje af moet rekenen, en de bank nog vies was van de vorige bezoekers..

Gegeten op 24 november 2014

Gijsje30

Tijdens onze vakantie kwamen we in Zwolle op het terras van Vito’s (aan de Grote markt) terecht.
Hetgeen we bij het langs lopen op de tafels zagen, dwong ons om er een plekje te zoeken en dat lukte! Het was er druk, maar met een klein beetje moeite trok je de aandacht van de vriendelijke bediening en we bestelden een glas (heerlijke) zoete witte huiswijn en een glaasje port, dat ook goed smaakte.
We kozen vervolgens beide voor een warme vleessandwich van de lunchkaart:
Mijn tafelgenoot voor de Agnello (warm geroosterd lamsvlees met tomaat en rode pepersaus) en ik voor de Pastrami (warm gekruid rundvlees met kruidensaus).
De broodjes (op zich al een smaakbeleving) zonder mes en vork geserveerd, maar op een bordje, servet en in een papieren zak met logo zijn bijzonder van smaak. Goed voor een culinair orgasme! Zo’n broodje moet je ook niet met bestek eten! En mocht je iets van de vulling knoeien, dan komt dit automatisch in het zakje terecht. Slimme manier van serveren en het ziet er nog goed uit ook!
Mijn partner kiest daarna voor een paar bolletjes ijs en ik ga voor een lekkere koffie met liquor 43. Een goede afsluiter van een super-lunch.
Kortom: een (vaak druk bezocht) terras op een plein met meerdere terrassen, waar het goed toeven is en waar je van de betere broodjes kunt genieten. Een aanrader.

Gegeten op 29 augustus 2014

roderique038

Tja. Wat moeten we hier nou over zeggen. Lekker eten, laten we daarmee beginnen. Traditionele kaart, gewoon goed. Populair gedragende bediening. Blijkbaar naast ons vrienden van de eigenaar, personeel niet bij weg te slaan, aandacht gaat regelrecht ten koste van de andere gasten. Was bij ons direct 'je en jou' aan tafel, geen probleem mee, maar dan meld ik dat zelf wel. Vroeger was dit een toptent, maar de mooie kanten zijn er af. Decor kan ik niet anders zeggen, ouwe zaak. Beetje gepimpt met zwart wit foto's (waar zagen we dat paar jaar geleden toch ook?), dat is het dan. Bank zat kaarsvet in. Om tien uur trok de chloorlucht al door het restaurant, terwijl er nog tafels zaten te eten. Personeel vond dat de schoonmaak maar moest beginnen. Nee sorry dit WAS ooit goed!

Gegeten op 5 april 2014

yester

Dé referentie voor verse broodjes voor heel Nederland! Mijn favoriet is de pastrami met een verse jus. Perfect prijs/kwaliteit verhouding waar menig restaurant (met lunchkaart/broodjes) een voorbeeld aan kan nemen. Bediening is soms wat traag.

Gegeten op 18 juli 2014

klaasjan2

Ze hebben er heerlijke verse broodjes en pasta's. Allemaal ter plekke bereid vanuit de open keuken. Ik zit er regelmatig op een prachtige plek in het centrum van Zwolle. Het personeel daarentegen is ongeïnteresseerd. Het meisje wat mij laatst bediende was op het arrogante af.

Gegeten op 3 juli 2014

rob40

Prima eten voor een hele redelijke prijs. Gisteravond met het gezin (incl 3 pubers tussen 12 en 17) bij Vito's op het terras gezeten. Prima rose, heerlijke tonijn tartaar vooraf, mijn vrouw aan de pasta met scampi's, ik een heerlijke Vitello. Naar goed Italiaans gebruik wel veel room en kaas in de gerechten en het groenten garnituur was tamelijk ondefinieerbaar, bruin gebakken in de oven, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het was, ik vermoed iets van witlof, maar het feit dat ik het niet kon zien of proeven zegt genoeg, ruimte voor verbetering, vandaar de 7! Ook de kinderen waren tevreden en de 2 die liever een ijsje van het naastgelegen Talamini haalden als dessert konden daarmee rustig aan tafel komen zitten, want dezelfde eigenaar. Hier gaan we zeker vaker heen, als we geen zin hebben om te koken...

Gegeten op 17 juni 2014

Lovetryingfood

Erg lekker geluncht hier zoals altijd. Ze hebben hier erg lekkere broodjes voor de lunch, één van de beste restaurants waar ze goede en smaakvolle lunch broodjes aanbieden. Ik kom hier graag eten als we in de buurt zijn, maar zo te zien is dat bij meerdere mensen te zien sinds ze altijd erg druk tot bijna vol zitten altijd in de middag. De service is soms wat minder als het druk is en de inrichting is wel eerlijk gezegd aan vernieuwing toe. Het oogt tevens niet altijd even schoon als het druk is, de tafels lijken erg snel en onnauwkeurig gewassen te worden, voordat de andere gasten komen, maar ik kom hier graag voor het eten terug!

Gegeten op 14 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Vito's in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Vito's. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.