Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Tropen

1. Restaurant
  2. Internationaal

De Tropen

1. Restaurant
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 053 434 53 50

wshoe

Een van de betere restaurants in Enschede. Kaart met mooie gerechten. De gerechten worden mooi opgediend en smaken uitstekend. Prima wijnadvies van de Big Boss. Vriendelijke en attente bediening. Interieur is wat je van dit niveau restaurants mag verwachten, losjes maar smaakvol. Goede prijs/kwaliteit/verhouding. Aanrader!

Gegeten op 30 augustus 2014

rohart63

Samen met mijn beste twee vrienden, die mij fêteerden vanwege mijn 50e verjaardag, heb ik een geweldige avond gehad. Daar was de Tropen een belangrijk onderdeel van. De gerechten die we hebben gehad werden vergezeld door prachtige wijnen. Hierbij kwam een van mijn favorieten voorbij, de Verdejo als wijn van de maand. De salade met kip uit het menu gekozen was voortreffelijk van smaak combinaties. Daarna een wild duo gegeten terwijl ik niet echt van wild houd. Maar het stukje everzwijn en de ree biefstuk waren echt geweldig bereid en super mals. De stroopwafel taart die we vergezeld lieten gaan van een dessertwijn van Torres was een afsluiter van formaat. Dit alles in een ongedwongen relaxte sfeer waar je nu eens niet gehaast voortgestuwd werd van gerecht naar gerecht. Men heeft en neemt de tijd voor de goede bereiding rekening houdend met de gasten. Ik vond het er zo geweldig dat ik gelijk met mijn vrouw de week erna nog een keer ben geweest. Gedurfd hè! We zaten toen alleen boven en daar liep het snel leeg, klein minpuntje maar ook zo opgelost door naar beneden te verhuizen toen dat kon. Als je echt eens lekker ongedwongen en goed verzorgd uit eten wilt, ga dan naar de Tropen. Het zál je bevallen.

Gegeten op 15 februari 2014

MRS28

Erg lekker eten. Goede proporties. De service is er zeer goed. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je geen drankje hebt of dat er geen rekening met smaak of allergie wordt gehouden. Decor is knus. Niet erg ruim, maar wel leuk!

Gegeten op 15 oktober 2013

Allois

Vorige week weer eens gedineerd bij mijn favoriete restaurant in Enschede, De Tropen. Dit restaurant is nog 1 van de weinige restaurants waar steeds weer verrassend lekkere dingen op de kaart staan. De kaart wordt regelmatig, afhankelijk van het seizoen, aangepast en iedere keer weer om je vingers bij op te eten. Ook wordt hier nog echt gekookt in plaats van de steamers die je steeds meer vindt bij restaurants. Service is top en gast is echt een gast. Arno, de chief, maakt er altijd weer een feest van. Heb je iets bijzonders of wil je wat bijzonders? Dat kan gewoon bij deze aanrader. Gezellig en intiem, goed getapt biertje of een goede fles (vraag naar de rode champagne, als hij die nog heeft...verrukkelijk!) heb je iets speciaals of een grotere groep?! Op de eerste verdieping (met airconditioning) hebben ze een leuk zaaltje. Op naar het volgende bezoek

Gegeten op 28 november 2013

Matthijs Zuidberg

Heerlijke avond gehad.
Gemoedelijke sfeer, prima service en goed gebalanceerde, smaakvolle gerechten.
Vissoep en loempia's met eend/chutney. Als hoofdgerechten eend met vijg en de scholfilet.
Als afsluiter een heerlijke kop koffie en verse muntthee.
Wij komen zeker nog een keer terug!

wshoe

Hier in lange tijd niet gegeten. Mooie bijzondere gerechten die er zeer verzorgd uitzien en voortreffelijk smaken. De wijnen zijn goed; de wijnkeuze beperkt. De service is vriendelijk en attent. Het interieur is onder handen genomen en ziet er smaakvol uit Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 6 juli 2013

RWM

Een menukaart waarbij het lastig is om een keuze te maken: te veel aansprekende gerechten. Oa door de diverse zelfgemaakt chutneys waarmee gewerkt wordt.
Veel aandacht voor de klant. Goed advies voor de wijn.

Echt een aanrader! Ik wil snel weer terug om de rest van de menukaart te proberen. Een kaart die overigens regelmatig schijnt te wisselen.

2 personen, 3 gangen, 2 wijntjes pp, EUR95.
Voorproeverij Asperges/Loempia's met eendenborst, Victoriabaars met bietenananas chutney/varkenshaas met appel, Proeverij na.

Gegeten op 21 juni 2013

Tolletje_053

Daar waren we weer: even hapje doen in de stad en dan komen we toch weer hier uit. Mooi gerestyled met strakke kleurstelling. Gerechten van vertrouwde kwaliteit, leuke "klassiekers" met internationale twist. Als je ziet hoe groot (of beter gezegd klein) de keuken is, mag het wonder genoemd worden dat alles er op tijd uit komt. Aardige wijnen voor schappelijke prijzen, bediening amicaal als je privé komt, wat meer op afstand bij zakelijk bezoek of wanneer dat nodig is. En waar doen ze je jas nog aan bij het verlaten van de zaak?

2 personen, 2 gangen, 80 euro incl drankjes en fooi.

Gegeten op 16 mei 2013

jenny21

Prima lunch op bij De Tropen. Lekkere volkorenbroodje met heerlijke huisgemaakte pikante tonijnsalade. Leuk restaurantje met ook een gezellige bar om voor of na het eten een drankje te drinken.

Gegeten op 24 december 2012

tjeerd6

Een heerlijk gemoedelijk en knus restaurant. De menukaart is niet zeer uitgebreid maar wat ze er klaarmaken is werkelijk verrukkelijk, vooral de geitenkaasloempia's zijn heerlijk!

Er wordt goed geluisterd naar je wensen en de service is top!

Gegeten op 21 september 2012

Schrijf zelf een recensie over De Tropen in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over De Tropen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.