Michelleelseady
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zodra je Due Tonino binnen stapt, loop je Italië binnen! Een heerlijk intiem restaurant, waar je zowel uitgebreid kan dineren als een pizza kan bestellen. Gerunt door echte Italianen met passie: van verse ingrediënten en authentieke recepten tot linnen tafellakens en uitstekende service! Van de vers gebakken broodjes vooraf tot het chocolaatje bij de koffie proef je die liefde en aandacht. We komen hier al jaren en waren vanaf ons eerste bezoek verliefd op het kleine Italië midden in Rotterdam.

rietbuijink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een week geleden op zondagavond 9 maart hebben wij heerlijk gegeten in restaurant Due Tonino op de Goudsesingel. Dit is een gezellig niet te groot restaurant met mooi gedekte tafels. Ik had het keuzemenu van 29,70 euro en mijn man koos van de kaart. We waren allebei onder de indruk van de goede service van de obers, die ondanks de drukte zo goed voor ons zorgden. Mijn man is slecht ter been en de eigenaar begeleidde hem naar de wc. Behalve het zeer goede eten was mijn man erg tevreden over de wijnkaart. Meneer Tonino raadde hem de juiste wijn aan. Ik hield het bij een lekkere verse jus d'orange. Het dessert kozen we uit de vitrine. Een heerlijke afsluiting van een zonnige dag.

Gegeten op 9 maart 2014

uam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een van de betere basic Italiaanse restaurants in Rotterdam. Van een eenvoudige maar smakelijke pizza of pasta tot iets complexere gerechten het smaakt allemaal goed. Prima en persoonlijke bediening. Weer eens iets anders dan de meer "gooi en smijt" Pizzeria's.

Gegeten op 3 januari 2014

Proever32245

Lekker eten, bediening ongracieus
Bezoek 8 december 2013 Eten is prima in deze klein maar fijne Italiaanse diner. Bediening was vandaag een beetje lomp.

Gegeten op 8 december 2013

johan1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heden hier geweest met drie. Als voorafje met twee de schotel met diverse antipasti genomen. Alles vers gemaakt, dat wel, maar weinig smaak. De inktvisringen waren wel lekker. Daarna een ossobuco, een ossehaas met truffelsaus, en cannelloni met ricotta. De laatste vielen niet in de smaak, was wel goed klaargemaakt. De ossobuco werd ook gewaardeerd. De ossehaas met truffelsaus was tsja, niet heel smaakvol. Frappant was dat ossobuco en ossehaas grotendeels dezelfde randgerechtjes hadden. Ook de tiramisu was niet erg smaakrijk. de bediening wisselde sterk: een jongere kelner die niet heel enthousiast overkwam, de fles wijn die we bestelden al liet proeven terwijl we de glazen die we bij binnenkomst bestelden nog niet leeg hadden en de broodjes die we bij binnenkomst moesten krijgen ruim na de smeersels bracht. Ook wist hij niet dat ossehaas een biefstuk is... De oudere kelner , een der Toni's, maakte veel goed door de mate waarin hij poogde een alternatief aan te bieden toen hem bleek dat de cannelloni niet in de smaak viel. Bij afloop werd ons geen groet toegevoegd... Het was veel te druk, met rijen wachtenden ook voor afhaal.
Kortom, een matig succes, ik ga niet meer terug.

Gegeten op 3 januari 2014

foodloes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima Italiaans restaurant. Het eten is prima, maar niet verassend. De bediening is niet vlot, maar wel vriendelijk (wel erg "op zn Italiaans"). Tafels staan wat te dicht op elkaar naar mijn zin, maar het is er wel gezellig. Tegenwoordig hebben ze bij mooi weer ook een paar terrastafeltjes. Al met al een prima tent zonder poespas.

Gegeten op 27 september 2013

Venti
  • Recensies in de laatste twee jaar

afgelopen vrijdag heerlijk gegeten. wat ik super vind is, dat jezelf je gerechten kan bepalen en niet opgelegd wordt. dus hier is een echte keuken die alles vers maakt. ik voel mij hier echt een klant.

Gegeten op 1 augustus 2013

daanenrob
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer bij tonino gegeten. De pasta met truffel was zalig en ook de pasta met pittige saua en spek was voortreffelijk.

Wij genieten ook elke keer van de broodjes met olijven en tapenade en saus vooraf. Oversmaak valt niet te twisten maar ik ben het helemaal niet eens met de recentie van Ntijger hierover.
Er was gisterenavond een andere gast die ook buiten op het terras zat die speciaal om meer broodjes en saus vroeg om dit als hoofdgerecht te eten omdat hij het zo lekker vond.
En in deze tijd staat er bij Tonino helemaal geen pasta met paddenstoelen op de kaart dus ..

Ik raad iereeen aan om eens bij Tonino te gaan eten en te genieten van een eerlijk/heerlijk italiaans restaurant in Rotterdam.
Vergeet dan niet de mix van antipasta te nemen en een van de heerlijke toetjes uit de vitrine te nemen.

Gegeten op 31 juli 2013

EsmeeTrouw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond heerlijk gegeten bij Due Tonino! Ik had de tagliatelle met truffel, boter en parmezaanse kaas. Echt de beste truffelpasta die ik OOIT gegeten heb. Mijn twee vriendinnen hadden de pizza Due Tonino en de risotto met zeevruchten. Terras zag er mooi uit, met een vers plantje basilicum op tafel. Binnen vond ik het helaas niet zo mooi. Service was oké, bediening praat Italiaans. Verder zeker voor herhaling vatbaar!!

Gegeten op 24 juli 2013

NTijger
  • Recensies in de laatste twee jaar

Naar aanleiding van de hoge waardering op iens vol verwachting gaan eten bij Due Tonino. Wat een teleurstelling.
De kwaliteit van de producten viel ons erg tegen. En het eten is helemaal niet puur Italiaans of verfijnd...
Worstjes bij de -onge?nspireerde- antipasti. Knoflooksaus bij het brood vooraf (?). Gebruik van zonnebloemolie ipv olijfolie. Pasta te lang gekookt (!) met paddenstoelen saus (uit een zakje zo leek). Kleffe (te rijk belegde) pizza.
Het enige echt Italiaanse is de bediening en daar valt verder dan ook niks aan op te merken.
Voor hetzelfde geld kun je zoveel smaakvoller eten bij vele andere Italiaanse restaurants in Rotterdam.

Gegeten op 19 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Due Tonino in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Due Tonino. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!