Goddelijk lekker eten

Rijst is het belangrijkste voedsel voor lichaam én ziel. Het oudste Indonesische restaurant van Rotterdam draagt daarom met trots de naam van de godin die over de rijstoogst waakt. Samen met de heerlijke smaken van Indonesische kruiden en specerijen smaakt het alledaagse al snel hemels.

Schatjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met ex-collega's: de Rijsttafel! Wat een heerlijke smaken en verfijnt ook. Niet overdreven veel en met wat extra saté babi erbij een waar feest! Dit alles geserveerd door een vriendelijke en kundige staf. Decor is effectief mooi en leuke tafels met geïntegreerde warmhoudplaatjes.

Gegeten op 17 januari 2014

lacacciatora
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gisteren heerlijk gegeten, dus ik begrijp de slechte recensies niet helemaal.

We zijn niet zo bekend met de Indonesische keuken dus een rijsttafel besteld. Wat een heerlijke gerechtjes en erg verrassend van smaak!

Bediening is zeer vriendelijk, drankjes worden snel gebracht.

Was voor ons zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 6 oktober 2013

Werkhoven99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een goede ervaring in het restaurant nu een keer eten besteld en afgehaald. Om maar met de deur in huis te vallen... Bestelling 2 x Saté mix, kippenpootje en gado gado. Rekening was aan de hoge kant notabene 53 euro in totaal. En dat voor een 6'tal stukjes (zeer kleine stukjes) saté, 3 stukjes kip en gado gado. Weet even dat je voor nasi en bami fors extra moet betalen. Kwaliteit staat echt niet in verhouding tot de prijs. De beste uitbater nog even gebeld... Helaas geen luisterend oor... Jammer maar eens en nooit meer.

Gegeten op 18 augustus 2013

WouterKooij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi en sfeervol restaurant. Het decor is Indonesisch maar zeker met zn tijd meegegaan waardoor het een goede mix is van modern en traditie. Ook de verlichting zorgt voor een warme sfeer. Zeer vriendelijk personeel en heerlijk eten. Alle gerechten zijn prima gekruid en goed in balans. Ik heb hier meerdere keren gegeten. Echte aanraders zijn babi kecap en als nagerecht tjendol. Persoonlijk vind ik dit 1 van de beste Indonesische restaurants.

Gegeten op 4 mei 2013

JeroenvanB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met 4 personen, twee verschillende rijsttafels. Erg lekker, genoeg voor iedereen. Decor is wat saai en sober. Tafel aan het raam is leuk.

Gegeten op 25 januari 2013

lekkerbek9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen al jaren regelmatig uit Den Haag naar Dewi Sri, terwijl er in onze woonplaats ook veel uitstekende Indische restaurants zijn. Waarom wij die reis ondernemen? Allereerst natuurlijk voor het eten.
Wij bestellen geen volledige rijsttafel, daar er altijd gerechten bij zijn, die wij niet zouden kiezen. We kiezen liever ? la carte. De sat? kambing b.v. is perfect evenals de sat? ayam en zo kan ik wel even doorgaan. De taug? goreng is heerlijk knapperig en de lumpia semarang is onovertroffen. Heus,we hebben in heel wat restaurants in Den Haag deze gerechten besteld, maar de smaak was daar minder lekker.
De volgende reden waarom wij hier komen,is de vriendelijke bediening. In snel tempo wordt de bestelling opgenomen en binnen enkele minuten staan de drankjes op tafel. Hoewel het altijd erg druk in de zaak is, hoef je nooit lang te wachten. Last but not least: de inrichting is warm, maar toch modern. Geen wajangpoppen of andere mutsige tierelantijnen. Je zit lekker royaal, zodat je lekker priv? kunt praten zonder dat iedereen op je lip zit.
Wij hopen hier nof vaak te komen.

Gegeten op 9 februari 2013

Havik48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een volle bak. Betekent wel lastig parkeren.
Het eten is over het geheel genomen Onvoldoende. Zowel de bereidingswijze als de (authentieke) smaak was niet best.
Voorbeelden: de sate bestond uit gestoomde (?) stukjes kip - dus niet gemarineerd en gegrild -. De saus was wel redelijk. De overige gerechten zijn erg ver'holland'st. Weinig smaak en nauwelijks met de echte Indische kruiden gewerkt. Het enige dat Redelijk was, was de Sajur Lodeh.
Wie het verschil wil proeven tussen dit en echt Indisch moet een keer naar Garuda in Den Haag.

De bediening was gewoon slecht. Te weinig mensen. Regelmatig werden zaken vergeten, lang wachten, enz. Wat een ander recensent ook opmerkte: er wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen iemand die vaste klant is en de anderen. De ober begon bij ons op te nemen (6 man), maar zag ineens bekende klanten aankomen.Hij stoof direct weg (zonder ok maar 'een ogenblikje', oid te zeggen) en ging de andere klanten helpen. Pas 20 minuten later kwam hij onze bestelling verder afmaken.

De inrichting is modern en goed afgewerkt. Verlichting was niet zo goed uitgekiend (het ene bord volop in het licht, de andere in het donker). En de ruimte is behoorlijk gehorig. Je kon amper met elkaar praten.

Het was de verjaardag van mijn moeder en dan hoort eten er altijd bij (wij komen uit Indie). We hadden op iets leuks gehoopt.
Toch voortaan van tevoren Iens checken.
Ik zal hier dus niet snel meer komen.

Gegeten op 6 januari 2013

Plimsoll
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was lauw en smakeloos. De gerechten lijken elders te zijn gekookt en in de keuken slechts te worden opgewarmd. Een onwaardige afspiegeling van de prachtige Indonesische keuken.

Gegeten op 4 november 2012

Proever18191
  • Recensies in de laatste twee jaar

Spontaan etentje en we hebben lekker gegeten. De rijsttafel was precies genoeg, en voldoende afwisseling. De witte chardonnay wijn was heerlijk. De bediening deed hun uiterste best om ons he naar ons zin te maken.

Gegeten op 16 september 2012

Tomas Dekker
  • Recensies in de laatste twee jaar

De roem van dit restaurant is vergaan : zeer matig eten ( sommige gerechten veel te laat geserveerd andere gerechten niet warm), slechte bediening en een forse rekening Heel jammer

Schrijf zelf een recensie over Dewi Sri (Hillegersberg) in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Dewi Sri (Hillegersberg). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!