Brasserie FLO Amsterdam

• 7.6

• 7.9

annemarie8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hadden van onze zoon een Bongobon gekregen en besloten deze te gebruiken bij Brasserie Flo. We hebben heerlijk gegeten. Mijn man had vooraf de makreel op een salade en ik de steak tartare. Ontzettend lekker allemaal. Ook het brood en de gezoute boter smaakte voortreffelijk. Als hoofdgerecht hadden we de schelvisfilet met pastinaakzalf. Heerlijk, zeker met een glas chardonnay. Als dessert had manlief de creme brulee. Ik zag hem gelukkig worden en genieten en ik had het kaasplankje. Allemaal super. Bij de koffie kregen we een madeleine, vers gebakken want de randjes waren nog knapperig en kleine truffels. De bediening was attent en vriendelijk. Minpuntje is alleen dat de tafels zo dicht op elkaar staan. Toen de buurvrouw, die moeilijk liep, naar het toilet moest hing ze bijna met haar achterwerk in mijn bord. Het zou prettiger zijn als de tafels wat verder weg staan. We hebben een heerlijke avond gehad en komen hier zeker nog eens terug. Ook zonder bongo bon.

Gegeten op 15 maart 2014

Rpeters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een voorstelling in carre hier gegeten , 'pigeon roti' was super ! Prima steak tartare en creme brulee helemaal op z'n frans en snelle service dat wij op tijd waren in carre .. Voor herhaling vatbaar !

Vegataster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerste keer in FLO Amsterdam. Wat gelijk opvalt bij binnenkomst is dat het restaurant vooral georiënteerd is op vis en schaal/schelp dieren aangezien deze tentoongesteld worden bij de entree in een grote vitrine. Verder is gelijk duidelijk dat het een heel groot restaurant is waar alle tafeltjes erg dicht op elkaar staan (zo'n 10 cm tussen de tafeltjes) dus voor een intiem diner voor 2 of een persoonlijk gesprek ben je hier niet aan het juiste adres (gelukkig waren we dat ook niet van plan). Het interieur/decor was niet heel spannend, wel lekker zittende stoelen.
Keurig van te voren gereserveerd, maar helaas, onze tafel was nog niet vrij, waarop een drankje aan de bar werd aangeboden. Werd gewaardeerd, maar jammer genoeg stonden deze drankjes wel op de rekening aan het eind van de avond, maar na enig overleg, werden deze weer van de rekening verwijderd (foutje is menselijk).

Voor- en hoofdgerechten waren erg goed. Vegatarische voorgerecht (tarte tatin de legumes met geitenkaas) was erg mooi gepresenteerd op het bord, lekkere smaken, goede geitenkaas, beste gerechtje van de avond wat mij betreft. Mijn tafelgenoot (die graag vis en vlees eet), had zeer goed bereide coquilles, mooi zacht van binnen, minpuntje: lauw (bijna koud) geserveerd.
Als vegatarisch hoofdgerecht quinoa met oven geroosterde groentes (lekkere pastinaak), amandelen en salade. Prima gerecht, lekker, maar niet heel bijzonder. Het vis hoofdgerecht van mijn tafelgenoot was een gegrilde dorade (waar werkelijk geen graatje meer inzat, goed gedaan); wederom erg goed van smaak en tartelette van tomaat met rode ui die erbij geserveerd werd was heerlijk en tevens goede combi met de dorade.
Dessert kaart zag er veelbelovend uit, daarom gekozen voor grand dessert en deze gedeeld met mijn tafel genoot (was groot genoeg voor 2 personen). Helaas kon het dessert niet voldoen aan de verwachttingen. Profiteroles waren erg lekker, goede chocolade saus. Ijs had duidelijke fruit smaken. Baba au rhum was lekker luchtig, maar rum smaak was ver te zoeken. Rijstpudding had lekkere smaak maar was wat droog (en dessert lepel paste niet in glaasje waarin het geserveerd werd), creme brulee had goede structuur en smaak, maar suikerlaagje bovenop was slap/zacht. Citrus fruit terinne was dermate zuur dat we deze helaas hebben moeten laten staan.

Bediening rende de hele avond de benen uit het lijf. Naar verhouding te weinig bediening voor de grote hoeveelheid tafeltjes. Hierdoor weinig tijd/aandacht voor de gasten (moest bv zelf vragen of je je eten/drankje kon bestellen, anders rende ze steeds je tafeltje voorbij). Alle wel uiterst correct en vriendelijk.

Al met al goed eten (dessert alleen wat minder), prima avond, maar weinig privacy aangezien je bijna aan tafel zit bij de buren.

Gegeten op 18 januari 2014

WoutHaarlem
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een restaurant met een Franse uitstraling. Groot, tafeltjes netjes gedekt, linnen servetten. De bediening is vlot en vriendelijk maar laat wel wat steekjes vallen: zeggen iets te gaan doen aan een wiebelend tafeltje, maar dat niet doen, proeverij oesters op tafel zetten maar niet vertellen wat welke oester is, de wijn half uitschenken en dan vragen of hij niet wat te warm is.
De kaart is vooral vis en dat namen we dan ook: oesters, tong, coquilles, rogvleugel. Allemaal even netjes geserveerd en zeer smaakvol. Ook op het dessert is niets af te dingen. Het île flottante en de crêpes Suzette waren goed van smaak.
Komen we terug. Flo is niet goedkoop, maar heeft wel een goede prijs / prestatie verhouding. We hebben hem op ons lijstje “weer te eten” gezet.

Sauternes
  • Recensies in de laatste twee jaar

sfeervolle inrichting van een Franse brasserie. Keurige ontvangst en bediening.
Als voorgerecht nemen we een palet van 3 verschillende oester soorten. Tijdens het wachten krijgen we heerlijk versgebakken broodjes met gezoute roomboter.
De oesters zijn spartelvers en heerlijk. Een prachtige Pouilly Fume complementeert ze perfect. Als hoofdgerecht neem ik de Heekfilet op een bedje van zuurkool in een heerlijke roomsaus, vergezeld van een drietal aardappels en dobbelsteentjes wortel. In één woord heerlijk. De Konijnenbout, Rumpsteak en Kalfsborst van de anderen blijken ook zeer in de smaak te vallen. Als desert kiezen de dames voor Crême Brulé en ik voor een Cappucino. Tot onze verrassing krijgen de dames ieder twee schaaltjes Crême ("omdat de porties wat kleiner uitvallen dan normaal" ) daardoor genieten we allemaal van dit desert. Perfect gemaakt, met verse vanille echt een tractatie.
De klachten in de andere recenties over de bediening herken ik niet. Wij hebben de service als alert en keurig ervaren. De ene ober is iets professioneler dan de andere maar al met al keurig. Zeker niet goedkoop, maar in verhouding tot de kwaliteit van de gerechten en ambiance.

Gegeten op 3 januari 2014

jvandergrint
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zou de gevaarlijk loszittende deurkruk aan de toegangsdeur een voorbode geweest zijn ? Ik vraag het me af. Op een maandagavond in december arriveren we in restaurant Flo. Een meneer neemt onze jassen aan en vraagt ons plaats te nemen aan de bar, omdat onze tafel nog niet gereed is. We krijgen niets te drinken aangeboden, maar goed, de man is druk en dan kun je wel eens iets over het hoofd zien. Na een minuut of vijf kunnen we aan tafel. Bij het opnemen van de drankjes wordt ons een cocktail beloofd. Na enkele minuten komt " onze" serveerster terug met het verhaal dat er die avond geen cocktails gemaakt kunnen worden. Ook goed, een glas wijn dan maar. De voorgerechten, die vlot doorkomen, zijn goed: steak tartare en dungesneden wildzwijngebraad. De broodjes (warm) en de Franse boter zijn uitstekend. Dan volgt het hoofdgerecht: Onze jongste dochter constateert dat de aardappelpuree bij haar wildgerechtkoud is. Ik heb ook een gerecht (kalfsgebraad) met puree en ja hoor: ook koud. Serveerster erbij, die meteen begint van: "ja maar, het schaaltje is warm" en verder geen begrip lijkt te hebben voor onze klacht. Uiteindelijk na heel veel aandringen is ze genegen de borden mee te nemen naar de keuken. Na vijf ! minuten wachten krijgen we onze gerechten weer terug: We vermoeden dat ze even in de hete luchtoven gezet zijn. De puree blijkt nu lauw. Toch maar opgegeten. De rest van ons gezeldschap heeft prima gerechten voorgeschoteld gekregen. De smaak van vlees en bijgerechten is uitstekend. De wijn past er prima bij. Vervolgens een kopje koffie toe en een kind een dessert. Toch geen enkel excuus, of een drankje van het huis, niets. Erg jammer, deze avond. Zowel keuken als bediening laten steken vallen, terwijl enkele gerechten en vooral de wijnen prima waren. We vragen ons af of we hier nog eens terugkomen...

Gegeten op 30 december 2013

spiens48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeg, dat je naar de opera wil en men houdt qua tijd rekening met het tempo van serveren. Het 2 of 3 gangenmenu, met snel klaar te maken gerechten, wordt dan aangeraden. Daarvan genoten wij van het zalmpannetje en de roquefortpastei bij het voorgerecht en de konijnenbout bij het hoofdgerecht. Alles wordt mooi opgediend met smakelijke bijgerechtjes op het bord. Het fraaie broodje vooraf met heerlijke boter en de warme madeleines na afloop bij de koffie, de goede huiswijnen niet te vergeten, maken het genoegen compleet. Bij de buren zag ik heerlijke zeefruitschotels aandragen. Reden om snel eens terug te keren als we meer tijd hebben om het smullen hier een vervolg te geven. Tip ter verbetering: zowel bij voor- als hoofdgerecht meer verse groenten serveren. Vis, vlees en kaas zijn lekker, maar het wordt pas gezond met een flinke portie groene groenten erbij. Maak er desnoods een keuzeoptie van (met bijbetaling).

Gegeten op 23 december 2013

msg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben op een druilerige dag geluncht bij Flo ter bestrijding van een plotseling opgekomen heimwee naar Parijs. We namen in totaal drie klassiekers, steak tartare, profiterolles en île flottante, en een nieuwlichter, de canneloni met krab, coquilles en een 'oosterse' kreeftensaus. De klassiekers waren geheel overeenkomstig de verwachting: perfect uitgevoerd. De canneloni was prima voor de kleine eter, heerlijk van smaak en een lekker pittige saus. Lieve bediening. De zon scheen weer toen we buiten kwamen en we over de enige Parijse brug van Amsterdam liepen. Kwam overeen met ons humeur.

Gegeten op 29 november 2013

wiak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je voor de tweede keer een restaurant bezoekt waar het de eerste keer uitstekend was, ben je benieuwd of dat dan weer het geval zal zijn. Maar het was zelfs nog beter. En dat gold voor de hoofdgerechten zeetong en cannelloni. Beide werden vergezeld van een goed glas witte en rode huiswijn. Het dessert citroentaart en koffie besloten deze voortreffelijke avond. Het smaakt daar naar meer.

Gegeten op 14 november 2013

fleurtje_
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat we hebben gegeten was zoals verwacht lekker, maar door de lange wachttijden zijn we eerder weggegaan. Tekort aan bediending zorgde voor een negatieve sfeer in het restaurant. Management dient zich ten rade te gaan of het wel verstandig is om te gaan bezuinigen op de bediening, duidelijk geval van mismanagement. Want wij komen voorlopig niet meer!

Gegeten op 19 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie FLO Amsterdam. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!