a TripAdvisor company

foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 1 foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 2 foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 3 foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 4

1. Brasserie

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 890 47 57

Stukje Parijs aan het Rembrandtplein

Bij binnenkomst waan je je meteen in Parijs. Het witte tafellinnen, rondrennende obers, de bedrijvigheid van de chefs in de open keuken en als kroonjuweel het grote fruit de mer buffet bij de ingang. Alles ademt de sfeer van een klassieke brasserie. Op de kaart prijken naast een ruime selectie schaal- en schelpdieren meer klassiekers uit de Franse keuken. Bon appétit!

petravdwelle1

Met de AH restaurantactie gegeten. Wij mochten kiezen uit verschillende gerechten of als wij helemaal a la carte wilden eten zouden wij 35 korting krijgen hetgeen gelijk is aan de prijs voor het 3-gangen menu. Het eten was subliem. De bediening was voortreffelijken het decor erg gezellig en mooi op elkaar afgestemd. Kortom voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 22 juli 2016

Proever9078

Via online reservering

We konden zelfs buiten zitten, dat was een aangename verrassing. Ontzettend vriendelijke, bekwame en attente bediening. Echt een verademing.
Als voorgerecht had ik de groene asperges met parelcouscous etc. en dat was echt erg lekker. Mooi op het bord ook.
Mijn hoofdgerecht gebraiseerde kalfsborst, dit was me aanbevolen door onze ober en hij had helemaal gelijk. Heerlijk mals en super lekkere saus erbij, echt een aanrader.
Dessert heette proeverij van chocola en frambozen. Er was chocola en er waren frambozen, maar ook hele andere dingetjes. Lekker hoor en ook weer mooi om te zien, alleen de naam vind ik niet zo goed passen.
Al met al erg lekker en leuk gegeten! We komen zeker nog een keer terug.

Gegeten op 21 juli 2016

bert.iemhoff

Via online reservering

Vooral de vegetarische entree was lekker, prima smaak, ben liefhebber van asperges, volop aanwezig. Ook de hoofdmaaltijd, vis (sliptongetjes), was prima klaargemaakt.
Een dessert was ons teveel van het goede. De calvados bij de koffie kregen we in plaats daarvan aangeboden.

Gegeten op 15 juli 2016

Euser

Via online reservering

Geweldig 3-gangen menu bij Flo Amsterdam..! Als voorgerecht -maar wel na het klassieke warme bolletje met die fantastische demi-sel croquant boter van Beillevaire- aan de overkant van de tafel de gegrilde gamba's met gemarineerde kokkels op een zomerse gazpacho met avocadomousse en koriander, aan deze kant de gebakken, geglaceerde lamszwezerik en lamstong met zoet-zure bietjes, postelein en een mierikswortel-PedroXimenez-saus, aan beide zijden geflankeerd door een heerlijk koele Pouilly-Fumé.
Als hoofdgerecht verscheen aan gene zijde van de tafel op een fraai opgemaakt bord een fors uit de kluiten gewassen gebraden moot schol met kruidenmousseline, groene asperges, cantharellen, melous uitjes en salsa verde. Ondergetekende genoot met volle teugen van een gegrilde kogelbiefstuk met daarbij een stuk botermalse gebraiseerde sukade met doperwten, kropsla en spekjes, pommes fondant en rode portsaus. Ook hierbij genoten we van een glas Pouilly-Fumé. Als desserts verschenen als bij toverslag een proeverij van kleine desserts van chocolade en frambozen en de onvolprezen klassieker Crème brûlée van bourbon vanille.
Het was eerlijk gezegd niet de eerste keer en ook zeker niet de tweede keer dat we hier kwamen eten, of beter gezegd dineren, want de service, vakkennis en entourage is als vanouds van een dusdanig hoog niveau, dat 'gepamperd voelen' een banaal understatement is....

Gegeten op 19 juli 2016

vthillo

Via online reservering

Het was de 2e keer dat ik hier at. Ik heb nu een andere keuze gemaakt en het smaakte net zo goed als de 1e keer. Helaas viel de rode wijn, de Bourgogne en de duurste wijn die je per glas kunt drinken, erg tegen. Ik heb dit gemeld bij de bediening die dit hebben gecontroleerd. Het bleek dat de wijn was omgekiept en ik kon daarop gelijk een nieuwe wijn uitzoeken.
De bediening is prima, ze zijn aardig en voorkomend.

Gegeten op 17 juli 2016

constant3

Vanaf de opening heb ik af en toe gegeten bij Brasserie Flo in Amsterdam. Aanvankelijk was dit restaurant een sensatie: eindelijk een Franse brasserie op hoog niveau un de stad. Maar naarmate de jaren verstreken, nam de kwaliteit af en zat je nooit meer in een uitverkochte zaak. De afgelopen jaren eet ik met een vast groepje mensen 's zomers nog een keer in Flo. Zo ook gisteravond. Tot mijn spijt moest ik concluderen dat ik, na een menu van drie gangen te hebben gegeten, niets op de borden en de schaaltjes tegenkwam dat ik als bijzonder kon aanmerken. Het voorgerecht van gegrilde gamba's ontbeerde een interessant smaakpalet, de gamba's waren vlak, de mosselen ook. Stukjes kip als hoofdgerecht kwam in de plaats van de bestelde biefstuk. Aangeboden werd het gerecht te vervangen maar daar zag ik van af. De bediening reageerde zeer attent en schonk een extra glas goede wijn in. De bediening reageerde ook zeer attent op een klacht van een mede-eter, die weinig vreugde beleefde aan haar stukje vis en meende een verkeerde mossel op haar bord te hebben gekregen. De chateaubriand van andere mede-eters zag er heel goed uit en werd geapprecieerd. Het nagerecht - een soupe van rabarber en ijs - dreef in de soep en was versierd met schuimpjes. Erg teleurstellend. Het vroeger overheerlijke broodje vooraf leek nu te zijn opgepiept en werd niet meer begeleid door een eigen bordje met boter. Ook de enorme menukaarten bleken aan slijtage onderhevig en zagen er aan de buitenkant beduimeld uit. Net als de voorgaande jaren zat het restaurant vrijwel leeg. Jammer van een eens uitstekende eetgelegenheid.

Gegeten op 18 juli 2016

Arnoud6940

Via online reservering

Met AH/IENS actie hier gegeten met z'n zessen. Je krijgt geen speciaal menu maar het normale menu dus geen "extra goedkoop gedoe". De prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed. Uitstraling is een beetje minder omdat het vast zit aan een hotel maar locatie tegenover Bank parkeergarage is natuurlijk helemaal top.

Gegeten op 17 juli 2016

Edevries26

Afgelopen zaterdag gegeten hier! Kwamen binnen en we werden gelijk goed ontvangen! En toen ik binnenkwam voelde ik me gelijk thuis! Het "Parijs" gevoel! We hebben gegeten met het Ah menu! Voorgerechten waren super! De gamba's en het vegetarisch gerecht! Ook een fles rosé erbij en we werden steeds heerlijk bij geschonken! Hoofdgerecht was het enige minpuntje! Gemiste kans vind ik! Mijn man had (geloof ik) kalf, maar deze was super! Ik had de schol! En dat was een domper! Veel graat (dat kan) maar zeg het er even bij! En het ergste vond ik dat het niet vers was! Maar goed dan zeg je dat tegen de bediening en die doen er vervolgens niets mee! De desserts waren weer verrukkelijk! De rabarber en de crème brulee! Super!

Gegeten op 16 juli 2016

r-roosendaal

Via online reservering

In een woord geweldig en super bediening en top personeel en het eten is geweldig en gaat allemaal relaxed en goede wijnkaart!!!!

M v gr Ronald

Gegeten op 16 juli 2016

Dinnerbabe

Met AH actie op zak, gehouden aan het Menu Flo Amsterdam, maar daarin een rijke keuze aan originele gerechten. Vooraf de kalfslever genomen. Mooi licht gerechtje, niet heel bijzonder. Vlees niet veel smaak en bijbehorende meloen tartaar erg fris. Tafelgenoot genoot volop van de gamba's en kokkels, zag er goed uit. Als hoofdgerecht beide de gebraiseerde kalfsborst. Die moet je nemen! Ongelooflijk lekker. Ook een hapje gehad van het gerecht met maishoender. Maar t verschil in kwaliteit m.i. groot (ook al is er niet echt iets mis mee). Na : de proeverij en een heerlijk kaasplankje. De jongeheer uit de bediening heeft ervoor gezorgd dat 't ons aan niets ontbrak. Interieur moest ik wel ietsje aan wennen. Moeilijk een gemiddeld cijfer te geven, maar omdat t hoofdgerecht subliem was en de kaasplankje ook prima dan toch maar die dikke 9.

Schrijf zelf een recensie over Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie FLO Amsterdam. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.