Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 890 47 57

emiel20

Afgelopen dinsdag (09-12-14) 3-gangen geluncht bij Brasserie Flo. We waren met een groep van 7 personen en werden vriendelijk ontvangen en onze jassen werden keurig aangenomen.

De kaart is behoorlijk uitgebreid, bijna moeilijk om een keuze te maken. Uiteindelijk na de keuzes gevraagd om bijpassende wijnen bij elk gerecht en dit werd netjes verzorgd. Alleen bij het dessert waren sommige combinaties niet helemaal top.

Helaas door te weinig bediening was er bij het hoofdgerecht geen tijd om de wijnen aan tafel per glas in te schenken en werden ze meteen vol geserveerd. (Overigens wel weer een juiste combinatie)

Tot slot werd er nog koffie complet besteld, maar kregen we helaas geen uitleg over de lekkernijen, toch een minpuntje.

Overal gezien een gezellige plek om te eten, maar valt er zeker nog te verbeteren. Het heeft absoluut potentie.

Gegeten op 9 december 2014

Inkk

Gegeten op 12 november 2014

birdyvoogel

Via online reservering

Wij gingen naar de première van Louise Korthals in de Kleine Komedie en hebben gebruik gemaakt van het theatermenu. Als voorgerecht en hoofdgerecht hadden we een keuze uit 3 gerechten. De eendenborst, die ik besteld had smaakte goed en de de hertenbiefstuk was mals. De andere gerechten waren volgens mijn tafelgenoten ook goed. De prijs van de wijn was te hoog voor de kwaliteit. Ook was er geen jus d' orange, die één van mijn tafelgenoten bestelde aanwezig. Daarna hebben we genoten van een subliem optreden van Louise Korthals.

Gegeten op 6 december 2014

SariSchukking

Wij hadden online gereserveerd en erbij gezegd dat we naar theater gingen. Alles stond keurig genoteerd en we konden een 2-gangen menu krijgen voor de theater prijs van 22,50. Het voorgerecht met lof (vegetarisch) was heel bijzonder en ongelofelijk lekker.
ook de hoofdgerechten (kalfsborst en kip) waren van bijzondere kwaliteit.
Opmerkelijk, voor de prijzen die hier worden gehanteerd, was er een chique gedekte tafel, met stoffen servetten.
De bediening was vlot zonder gehaast te zijn en heel vriendelijk.
Tussen al het toeristen geweld in de binnenstad is dit een aan te bevelen buitenbeentje!
De volgende dag ontving ik een mail van Flo, met de vraag of alles naar wens was geweest. Erg attent.

Gegeten op 28 november 2014

Ilanaokker

Vorige week met een goede vriendin ouderwets uit eten gegaan bij Brasserie FLO. Wij werden goed ontvangen en naar de tafel begeleid. De kaart was uitgebreid en bevat voor iedereen wat lekkers. Wij werden bediend door Alexandra, een Poolse, wat in het begin altijd wel apart overkomt als je in het Engels moet bestellen. Maar haar snelle, correcte en uiterst goede service doet dat snel vergeten. Wij hebben heerlijk gegeten, de risotto met kreeft en coquilles is een echte aanrader. Al met al een toprestaurant, wij komen er zeker terug!!!!

Gegeten op 14 november 2014

Proever212

Gisteren voor de eerste keer gegeten bij Flo. Altijd al een keertje willen eten maar nooit van gekomen. We kwamen binnen en werden vriendelijk ontvangen door de gastheer. Het is echt alsof je in Parijs bent de sfeer het decor echt leuk! Het eten is royaal en zo ontzettend smakelijk! We begonnen met 6 gillardeau's toen terrine van eendenlever en salade frisee en toen beide de zeetong. Wat was het heerlijk!! Toch nog een dessert besteld de crème brulee maar helaas kon ik het niet meer op. Een echte aanrader, ik kom heel snel die crème brulee over doen!

Gegeten op 9 november 2014

DDraaisma

Wij eten hier regelmatig. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Uitstekende mooie gerechten met prima wijnen voor een zeer schappelijke prijs. De ambiance is een typische franse brasserie, alles netjes en altijd gezellig druk. De bediening is prima maar soms net een tikje te Amsterdams. Absolute aanrader om goed op zeer behoorlijk niveau met een mooie aankleding (tafel linnen) te eten zonder dat het een vermogen kost.

Gegeten op 13 augustus 2014

Borrius

Zaterdagavond bij Brasserie Flo gegeten. Voor 't eerst en dat is me goed bevallen. Meest opmerkelijk was de goede bediening. Attent en met kennis van zaken aangaande spijs en wijn. Kom je in Nederland - en zeker in Amsterdam - maar weinig tegen, helaas. Lekkere oestertjes en idem steak tartare. Café gourmand is een ware traktatie!

Gegeten op 23 augustus 2014

eetadvies

Weer eens gegeten bij Flo.Wat ons altijd opvalt is de constante kwaliteit van eten en bediening.
Heerlijke kalfsborst met zwezerik en partner halve kreeft.Ook de fine Claires waren prima.
Enige minpuntje vond ik het glas chardonnay wat vlak smaakte,maar daarna glas puilly fumé die prima was.
Al met al. heerlijke avond in brasserie-achtige sfeer

Gegeten op 26 juli 2014

amsterdamlikes

Plateau fruit du Mer Royale besteld bij Brasserie Flo Amsterdam. Een aantal jaar niet geweest, maar altijd goed gegeten. Ditmaal ook. Het plateau is inderdaad royaal. De service is correct en voorkomend. Decor doet aan als een Franse brasserie. Kleine minpuntjes, stofrandje op het hout en sommige schaaldieren waren nog iets te koud. In de buurt van het Rembrandtplein absoluut een van de beste restaurants. Perfect voor een fijne avond uit met daarna een mooie film in het Tuschinski theater.

Gegeten op 30 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie FLO Amsterdam in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie FLO Amsterdam. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.