a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Turks
  1. Toon telefoonnummer 040 257 33 79

Miguma

Regelmatig eet ik in een sfeervol authentiek Turks huiskamer restaurant, inmiddels uitgebouwd met een knusse serre, bij mij in de buurt, Ege, waar je wel altijd op tijd moet reserveren omdat het m.u.v. de maandag als het gesloten is, iedere dag is volgeboekt. Voor de bediening neemt "Papa' Cemiel en z'n team er echt de tijd voor, een etentje bij Ege is per definitie avondvullend, zeker als je een gerecht uit de oven bestelt, maar daarentegen is het er altijd even lekker en gezellig, je voelt je er meteen thuis. Alle gerechten zijn er traditioneel en hebben een eigen smaak. De appetizer van gegratineerde champignons met vers gebakken Turks brood is verrukkelijk, alleen jammer dat wanneer je er met 4 personen bent er altijd maar 3 champignons worden geserveerd, echt een minpuntje vind ik dat. De warme voorgerechten ovenschotel met gamba's en de gevulde inktvis in pikante saus zijn van eenzame klasse. Bij de vleesgerechten kom ik steeds weer uit op de gegrilde lamskoteletten of de lamshaas met saffraan, honing en gedroogde zuidvruchten, beide toppie! Maar ook de gegrilde ossenhaas met pikante romige spinazie is een topper. Als ik voor vis kies ga ik steevast voor de grote wilde scampi's in knoflook, om je vingers bij op te eten. Dus als je tijd hebt en verzekerd wilt zijn van gerechten vers bereid met een eigen smaak is Ege een echte aanrader. Ieder gerecht ziet er steeds weer uit als een plaatje, de bediening is er altijd uiterst vriendelijk maar wel aan de trage kant, wat er toch steeds weer voor zorgt dat je, met of zonder vrienden,er steeds weer terugkeert.

Gegeten op 16 januari 2016

jacqueline255

Heerlijk , de bediening keurig. De gerechten zijn zo prachtig opgemaakt op de borden, nog nergens zo mooi gezien. Heerlijke smaken, goede wijn. Brood en olijven vooraf van t huis. Prachtige fruittoet. ruim groenten bij de gerechten apart geserveerd, bij ons, kom zeker nog eens genieten van dit heerlijke eten.

Gegeten op 23 december 2015

Silvester11

Vlakbij gelegen dus ik ga er regelmatig eten.
Heerlijke gerechten. Met name de inktvis met dille en de gamba's zijn echte aanraders als voorgerecht.

Ook brood met dipjes vooraf is lekker. De hoofdgerechten zijn wat groot indien u vooraf een voorgerecht besteld maar erg lekker.

De bediening is wat traag maar erg vriendelijk en gastvrij.

Gegeten op 6 september 2015

luc43

Wat een genot om hier te eten. De keuze is geweldig en het eten is lekker en verzorgd bereid. De spontane gastheer maakt het iedereen naar de zin. Topzaak ! De moeite van meerdere bezoeken waard. tjok guzel !

Gegeten op 29 augustus 2015

eefje18

Echt authentiek Turks! Super lekker, vers bereid in de keuken. Daarom moet je soms wat langer wachten op je eten, zeker als het restaurant vol zit. Als je komt eten dan is het avond vullend. Soms zou de bediening wel iets vlotter kunnen zijn met bijv. Drankjes.
Maar, het wachten is het zeker waard. Lekkere smaken, niks smaakt het zelfde en de gerechten zijn met liefde bereid. Prijs-kwaliteit is prima. Aanrader: het verassings menu met verschillende voorgerechtjes. Ook heerlijke (Turkse) wijn!

Gegeten op 6 juni 2015

marieke212

Super gegeten.
Heerlijk mals en niet te veel.
Zeer vriendelijke bediening.
Echt interesse in de klant.
Zeker voor herhaling.
Top restaurant

Gegeten op 9 mei 2015

Borgwat

Ook deze keer voor het laatst dit jaar hebben we weer ontzettend lekker gegeten bij Ege. De mix van voorgerechten was lekkerder dan ooit tevoren en mijn lamsvlees was heerlijk mals en lekker gekruid.
Het lijkt elke keer nog weer lekkerder te zijn dan een vorige keer, hoewel dat bijna niet kan. Ook de sfeer en de bediening vinden wij heel prettig en de uitbreiding van het restaurant geeft wat meer ruimte.

Gegeten op 20 december 2014

Bleucottage

Eerste keer maar zeker niet voor het laatst.
Lekker gegeten!! Heerlijk vooraf(je) van het huis.
Zelfs de borden werden leuk opgemaakt, leek bijna haute cuisine.
Alleen het hoofdgerecht duurde wat lang, maar door de hapjes eigenlijk geen klagen.

Gegeten op 13 december 2014

frans136

Eten was niet echt lekker. Vlees was niet lekker gekruid. Soep was flauw van smaak en erg duur voor het beetje wat je kreeg.

Gegeten op 5 december 2014

somers

Wat een fijn restaurant is dit. Het eten is verrukkelijk en de bediening vriendelijk. Je krijgt van het huis een karaf water, voor bij de wijn. Ook krijg je heerlijk brood, olijven, pepertjes en een yoghurtdip. Wij vonden dit al voldoende als voorgerecht, al wisten we dit niet van te voren en hadden ook ieder nog een voorgerecht besteld. Die waren beiden heerlijk van smaak en ook de twee hoofdgerechten smaakten ons prima. Je moet even wachten op je eten, maar dat staat in de menukaart al uitgelegd. Wij vinden dat echter ook helemaal niet erg, zo ben je echt een avondje uit! De prijzen zijn ook prima. Wij moesten 80 euro afrekenen, voor twee personen, allebei 1/2 liter wijn en een voor- en een hoofdgerecht. Dus, als je wilt genieten van een heerlijk Turks etentje in een gezellig restaurant en je hebt geen haast... Dan is dit de plek waar je heen moet gaan. Wel even reserveren, want het is er druk.

Schrijf zelf een recensie over Authentiek Turks Restaurant Ege in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Authentiek Turks Restaurant Ege. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.