Authentiek Turks Restaurant Ege

• 7.1

• 7.1

TJ2233
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag een zeer teleurstellend restaurantbezoek gehad bij dit 'restaurant'. Alles wat mis kon gaan, ging mis.

Allereerst werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Na de bestelling te hebben doorgegeven hadden we een kwartier later nog steeds geen drankjes. Een andere serveerster vroeg vervolgens wat we wilden drinken. Hierna volgde dan eindelijk de drankjes. We hebben toen meteen onze voor- en hoofdgerechten doorgegeven aan de bediening. Na een poos wachten werd er een bakje met champignons en kaas op tafel neergezet. Zonder toelichting! We dachten dat dit misschien een verkeerd bezorgd voorgerecht was. Nadat de serveerster ook na 10 min nog steeds niet was teruggekomen (met de toelichting/andere voorgerechten(?) etc) besloten om zelf maar naar de bar te lopen en navraag te doen. Het bleek van het huis te zijn en we moesten er nog brood en saus bij krijgen (deze kwamen er meteen aan werd ons gezegd!). Uiteraard een aardige geste, echter waren de champignons inmiddels koud. Omdat het brood niet werd bezorgd, besloten we na 15 minuten wachten om zelf maar om het brood te vragen, ook omdat we de voorgerechten nog niet hadden gekregen en wel honger begonnen te krijgen. Vervolgens kregen we het brood en saus..en meteen de voorgerechten. Althans, bijna alle voorgerechten. Een van ons had nog geen voorgerecht ontvangen. We besloten uiteraard te wachten met eten totdat de ander ook zijn voorgerecht geserveerd kreeg. Op een gegeven moment besloten we om toch maar alvast te gaan eten en met elkaar te delen want het duurde (wederom) wel erg lang. Op een gegeven moment wederom naar de bar gelopen om te vragen waar het andere voorgerecht bleef. Dit werd afgeschoven op de keuken waar blijkbaar wat mis ging en de serveerster beloofde er zorg voor te dragen dat 'dit goed zou worden gemaakt middels een verrassing!'. Hier konden we (toen nog..) mee leven. Immers, in elke keuken kan wat mis gaan. Vanaf dat moment kon het wachten weer beginnen. Dit keer echter wel heel lang. Inmiddels had onze tafelgenoot na ruim 2 uur aan tafel gezeten te hebben nog geen gerecht geserveerd gekregen. Schandalig! We stonden op het punt om op te stappen en de hoofdgerechten te annuleren. Want inmiddels zaten we al bijna 2,5 uur met alleen een voorgerechtje. We zagen dat er ook nauwelijks eten werd uitgeserveerd (en dat de bediening alleen oog had voor andere mensen in de zaal en de helft van de tijd achter de bar stond te praten). We besloten daarom om nogmaals naar de bar te lopen en navraag te doen. Als dit namelijk nog lang ging duren, dan hielden we het voor gezien en gingen we thuis nog wel even een boterham eten. We kregen de mededeling dat het er nu wel echt aan kwam. Niet veel later kregen we een bijgerecht. Aardappeltjes uit de oven. Na 10 minuten kregen we dan eindelijk de hoofdgerechten. De aardappels waren ondertussen alweer koud. Genieten van de gerechten zat er niet meer in. Op de eerste plaats vanwege de zeer teleurstellende gang van zaken. Daarnaast waren de gerechten ook niet van een hoog niveau. De lamshaas met zuidvruchtensaus, was vooral een lamshaas met honing en gedroogde vruchten. Mierzoet! Voor het uitserveren van de hoofdgerechten waren onze drankjes al op, maar er werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken (voor bij het hoofdgerecht). Tijdens het hoofdgerecht besloten we ook om dat maar niet meer te vragen.
Na het hoofdgerecht hebben we meteen de rekening gevraagd. Toen we vroegen of dit de normale gang van zaken was in dit restaurant kregen we een 'kan gebeuren' te horen. Als 'tegemoetkoming' was het voorgerecht van onze tafelgenoot niet op de rekening gezet...goh, die heeft ie ook niet gekregen! Dit was het absolute dieptepunt. Gastvrijheid kennen ze hier niet.

Dit restaurant heeft, voor ons, om onbegrijpelijke reden zo'n hoge IENS klassering. De eigenaar is ronduit onbeleefd. De bediening snapt niet wat bedienen inhoudt. Het decor is achterhaald. Het eten niet bijzonder en de keuken tergend langzaam. We gingen ontgoocheld weg!

Gegeten op 22 maart 2014

yasminabent
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgegaan op de goede reviews op internet zijn we met drie personen hier gaan eten. Het eten was inderdaad lekker, maar het feit dat we er een uur en drie kwartier op moesten wachten in een 'eenvoudig' restaurant maakt dat ik dit toch als 'gemiddeld' beoordeel.

Gegeten op 6 februari 2014

misterpink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meerdere malen geweest. Als je haast hebt is het niet de juiste plek. Geweldig eten, onverstoorbaar mooi en eenvoudig! Geen blabla en veel opsmuk. Eerlijk eten en lekker ontspannen. Geweldige tent.

Gegeten op 11 december 2013

ck03
  • Recensies in de laatste twee jaar

Amuse van het huis (oa olijven, turks brood met tapenade, pepers en champignons met kaas uit de oven), erg attent en lekker. Voorgerecht van appel/garnalen is een echte aanrader, ook de Turkse knoflookworst en soguk pastirma vielen bij mijn tafelgenoten erg goed in de smaak. Ook de hoofdgerechten waren erg lekker (Karasik Izgara, dil baligi filetosu, sultanigah en yufka kebabi). De Yufka Kebabi was wel erg zoet, daar moet je van houden. Er is ook aandacht besteed aan de opmaak van de borden en de porties zijn aan de ruime kant, maar niet overdreven. De service was prima, hoewel iets meet kennis van de menukaart wel prachtig zou zijn. Al met al een goede ervaring, de moeite waard om naar terug te gaan.

Gegeten op 6 november 2013

Joelis21
  • Recensies in de laatste twee jaar

In Jullie gegeten. Ik heb gereserveerd via telefoon en hebben ze vergeten mijn naam en telefoon aanvragen en snell ophangen. Toen ik daar ging heb ik die probleem verteld en ze hebben een tafel gegeven zonder checken als ik er was of als een taffel vrij... en gewon gezecht " als imand dat gereserveerd komt dan gaan we andere tafel geven (was vol).
Toen ik de menu kaart kijk ik vraag aan de serveerster van een van de gerechten en ze kon niet uitleggen wat er was o wat er zit.
Ik heb gekrijgen een gratis vooraaf en hebben ze verteld dat champions met kaas waas , maar eigelijk was alles om ( maar tja, was gratis). Ik besteeld een thee en dacht dat ik krijg een echte turkse lekker thee en waaren gewoon zakjes. En de hoofdgerecht was gewoon veel te veel, een werg ete op boord. Mijn verwachting was te veel voor wat ik heb gelezen in iens

Gegeten op 31 juli 2013

luc8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Cemil en z'n crew blijft ons zelfs na vele bezoekjes aan restaurant Ege verrassen met heerlijke puur natuur super smaakcreaties in een no-nonsense ambiance! Ook onze 'fijnproefgasten' hadden zó iets niet verwacht ondanks al onze positieve geluiden vooraf en komen zeker terug.
Ik laat het hier bij ... Gewoon gaan proeven!

Gegeten op 11 oktober 2013

Elah
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant was, is en blijft bijzonder, de kleine setting en het wars zijn van trendsetting; gewoon een eerlijke authentieke Turkse keuken neerzetten in 'n achteraf "steegje" en simpelweg iedere avond bomvol !, men staat met groepjes in de rij om plaats te mogen nemen in 'n gezien de aanloop behoorlijk krappe ruimte. Eindhoven doen zonder Ege met zijn meer dan hartelijke Crew te bezoeken geen optie. Wederom genoten van Desti Kebabi ! Mijn gasten bij herhaling verrukt. Jazeker wel, tot de volgende keer maar weer !

Gegeten op 28 juni 2013

Winibaldi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om met het decor te beginnen, als je open staat voor eethuis in de authentieke zin van het woord dan zit je hier goed. Kleinschalig, eenvoudig ingericht, tafels redelijk dicht bij elkaar, sepia foto's aan de muur, kortom eethuis (al heet het restaurant).
Ook de prijzen zijn op eethuis niveau. Evenals de bediening. Als de baas zelf uitserveert is er nog kans op een praatje maar anders blij wanneer we verstaan worden.
En nu komt het...het eten is er met grote liefde bereid. In al zijn eenvoud en versheid en met toevoeging van beperkt aantal specerijen en kruiden smaakt het Turks op zijn best. Iedere keer weer is het er genieten en het wachten waard. Want wachten zul je, gij Nederlander die het liefst alles gisteren op zijn bord wenst. Ga er dus alleen heen met tijd en geduld, maar je zult beloond worden. Prijs kwaliteit buitengewoon goed.

Timex
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gemoedelijke plek met een prettige bediening en een kaart die ons uitnodigde er eens lekker voor te gaan zitten.
Het aperitief van het huis (vers brood met olijven en een lekkere 'yoghurtdip') bleek eigenlijk voldoende om het voorgerecht of zelfs het hoofdgerecht over te slaan.
De sigara borek was erg lekker en voor ons eindelijk een keer voldoende gevuld.
De kaflsstoofschotel uit de oven en kofte waren van goede kwaliteit en leken vers te zijn bereid. De kofte werd geserveerd met een goede yoghurt-knolfook-'saus' en een soort 'tomaten-salsa'. Beiden erg lekker. Als bijgerecht kregen we een ovenschotel van verschillende groenten (broccoli, bloemkool, paprika etc) en aardappel.
Zoals hiervoor al een keer beschreven, waren het inderdaad behoorlijke porties. Voor de grote honger dus een smakelijke bijkomstigheid wanneer je meerdere gangen kiest.
De bediening is erg relaxed en (zacht-)aardig, geen gezeur om de tien minuten of je nog iets te drinken wilt. In het kleine restaurant was het vol, reserveren lijkt daarom wel haast een noodzaak. Mede ook daardoor is het niet het meeste vlotte restaurant. Maar, tussen de gangen door, was het zeker niet zo traag dat het stoort. Wij vonden het juist daarom wel prettig; even de tijd om wat uit te buiken voordat het volgende bord komt.

Gegeten op 5 april 2013

miral135
  • Recensies in de laatste twee jaar

Very small and cosy restaurant. Scrumptious authentic Turkish food, huge portions and excellent service. You are never rushed and you can just take your time to enjoy the food. You will most likely not get a table without booking in advance.

Gegeten op 17 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Authentiek Turks Restaurant Ege in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Authentiek Turks Restaurant Ege. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!