a TripAdvisor company

Huis Den Deijl

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 076 565 36 16

jgroesen

Slecht gegeten, vlees is weing en koud, en veel te duur voor wat je krijgt. Bediening slecht en chagarijnig. Toiletten vies en natte kapotte handdoek op damestoilet hangt er s 'middags en 's avonds nog. Belachelijke prijzen voor wat nootjes bij de borrel.
Prijs staat absoluut niet in verhouding voor de geboden kwaliteit.

Gegeten op 17 mei 2015

JMvandenHam

Jongstleden zaterdagmiddag (22 nov'14), schitterend weer. Na een fijne wandeling dwars door het Mastbos (auto geparkeerd bij "de Heeren van Oranje") arriveren wij na ruim een uur wandelen om 15.30 bij "Huis den Deijl", op het eerste gezicht een sprookje op een prachtige door bossen en weilanden omzoomde plek (ons bekend vanuit een ver verleden, toen een zeer stijlvol huis). Voor de dichte entree staat een mededeling dat de in het achterdeel gelegen serre is gereserveerd voor een ontvangst-partij door Mevr. X. Eventueele andere gasten wordt verzocht in de gelagkamer aan de linkervoorzijde plaats te nemen. Bij binnenkomst worden wij vanuit de keuken door het bedienend personeel gesignaleerd, geen enkele reactie. Wij nemen plaatst bij een behaaglijk brandende open haard in de geheel lege gelagkamer.
Vervolgens gebeurt er een kwartiertje niets. Derhalve loop ik naar de keuken-entree en bestel 2 dubbele espresso's en een portie bitterballen. De koffie wordt 2minuten later gebracht voorzien van een wafeltje in folie verpakt. Na ca 10minuten volgen een 10-tal donkerbruine bitterballen, voorzien van een 3-tal plastic mosterdzakjes en wat houten prikkertjes, te prikken valt er echter niets want de bitterballen blijken stuk voor stuk hol, kortom lege harde hulsen.
Dit lijkt dus nergens op. Niemand laat zich zien en na nog 10 minuten vraag ik bij de keuken om de rekening, pin Euro 14.40 en we vertrekken. Thuisgekomen zie ik dat een 4-tal espresso's a Euro 2.35 in rekening zijn gebracht en dat voor simpele Douwe Egberts koffie.
Dit adres zullen wij na deze ervaring dus nooit meer bezoeken.

Gegeten op 22 november 2014

jeannette26

Huis Den Deijl ligt in het Zuiden van ons mooie Mastbosch. In de lichte serre is het goed toeven met op zomeravonden de inval van koele buitenlucht, terwijl er 's winters een gezellige open haard brandt. Wij kozen samen voor de Château Briand Stroganoff, want dat kan alleen vanaf 2 personen. Het is erg fijn dat je voor zowel een normale als een kleine portie kan kiezen. Daarbij werden een schaaltje gebakken ronde aardappeltjes en een kom Stroganoffsaus geserveerd. Het vlees was lekker mals, de saus heel smakelijk en de diverse warme groenten op het bord beetgaar.
Wij kozen voor een fles donkerkleurige rosé erbij van de speciale zomerwijnkaart. Dat bleek een prima keus bij dit gerecht op deze zomeravond. De smaakpapillen werden aangenaam beroerd.
Als dessert smulde mijn echtgenoot van de gechocolateerde Bredase aardbeien met vanilleroomijs en slagroom. Ik koos de wat tegenvallende gemarineerde meloen met het cassis sorbet ijs. Het ijs smaakte prima, maar de meloen was hooguit over de likeur gevlogen, want die was niet te proeven. En wat ik echt jammer vond dat er een verpakt koekje bij het afsluitende kopje koffie lag. Een beetje nagenieten van koffie met een zelfgebakken roomboter koekje, een (handgemaakte) bonbon of iets anders ambachtelijks van de kok werkt heel verrassend en verlengt de 'pret'.
Wel een adres waar we af en toe naar terugkeren en waar het zoals ik in het begin al schreef goed toeven is.

Gegeten op 9 augustus 2014

Dennis87

Afgelopen vrijdag hier geluncht voordat we naar bruiloft gingen op dezelfde locatie. Bediening was erg attent (ook toen we aangaven dat we weinig tijd hadden). Eten was erg smakelijk en zeker niet duur. Verder gelegen op een toplocatie in de bossen!

Gegeten op 30 augustus 2013

Tac80

Wij hebben hier vanmiddag gelunchd. De uitsmijter was goed en de gebakken tartaar Irish Angus was erg lekker. De bediening was netjes. Het restaurant ligt op een prachtige lokatie en ziet er heel sfeervol uit. Het enige mikpuntje is dat het nogal prijzig is. Desondanks denk ik dat wij hier nog weleens terug komen.

Gegeten op 21 juni 2013

Milamber77

Afgelopen zaterdag hier gegeten. De service was goed en vlot. We hadden slechts beperkt de tijd en hier werd goed rekening mee gehouden.

Als voorgerecht hadden we cocquilles met asperges en schuim van hollandaise saus. Naar mijn mening was de hoeveelheid schuim te groot. Verder een smaakte het goed.

Als hoofdgerecht had ik de kalfsfilet. Op de kaart stond rosé gebakken, maar de geserveerde kalsfilet was helaas veel te ver gegaard. Een gemiste kans. De kwaliteit van het gebruikte kalfsvlees was gelukkig goed. Mijn partner had zalm. Deze was wel precies goed klaargemaakt.

Als desert had ik de geblancheerde ananas met pistacheijs. Dit was een mooie afsluiter.

Het eten was goed. Hier en daar is er zeker wat verbetering mogelijk. Het restaurant ligt op een mooie locatie en met het mooie weer van afgelopen zaterdag was het goed toeven op het terras.

Gegeten op 8 juni 2013

weslie

Al 2 keer heerlijk gelunched hier, flinke porties van rond de 9euro. Echt waar voor je geld, keurige bediening. Locatie is fantastisch, lunchen in deze regio rond het mastbos is altijd succes. Lunch bestaat uit rijkelijk belegde verse broodjes, met verse groentes en fruit. Aanrader zijn de boerenham met eigen gemaakte saus en de runder tartaar van angus.

Gegeten op 14 mei 2013

theo-wilma

Vrijdag 10 mei zijn we in Huis den Deijl getrouwd en hebben we de receptie en het feest eveneens op deze schitterende lokatie gevierd. Zelfs de voorbereidingen samen met Frank Blommerde waren al een feest op zich, geweldig, hij dacht met ons mee, gaf slimme adviezen, kortom alles was bespreekbaaar.
Koud warm buffet was zeer smakelijk en kwalitatief toppie.
Deze dag is mede door het personeel, de eigenaar en de lokatie een onvergetelijke dag geworden, waarvoor dank aan Frank en medewerkers ook namens al onze gasten welke vol lof waren over het totaal.

Gegeten op 10 mei 2013

marikebreda

Een hele bijzondere locatie. Midden in de bossen ligt dit schilderachtige pand. Hier kan je super eten. Wat exclusiever. Ook leuk zijn de bereidingen aan tafel. Wij hebben hier gegeten met ons trouwdiner in 2000 en zaten toen in de zolder. Heel sfeervol. Recentelijk gezellig gegeten in de serre. Eigenaar/chefkok Frank Blommerde komt altijd even aan tafel met een lekkere amuse. Echt een aanrader voor een bijzondere gelegenheid.

Gegeten op 25 november 2012

jmec

Gegeten met 20 personen voor verjaardag moeder.
Uitstekend geweest , vriendelijke ontvangst van personeel , gezellig kaarjes aan , heel sfeervol en knus. moeder kreeg van de eigenaar nog een leuke attentie/felicitatie voor verjaardag . Kortom ; we hebben ervan genoten !!

Gegeten op 24 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Huis Den Deijl in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Huis Den Deijl. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.