Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Diep in Groningen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 589 00 09

Genieten aan het Schuitendiep

Aan het fraaie Schuitendiep in Groningen, waar vroeger schepen hun turf losten, is Diep gevestigd. Op deze rustieke en stijlvolle locatie geniet je van een ontspannen diner. Het keukenteam kookt lekkernijen uit de hele wereld. Er wordt altijd rekening gehouden met het seizoen en de chef maakt veel gebruik van mooie streekproducten.

Amyy

3-gangen menu
- Amuse: een mini-toastje met ham en vijgenjam.
- Blini’s met gerookte zalm, asperges, bieslookcrème en haring kaviaar. Een goede combinatie van ingrediënten, lekker fris maar tegelijkertijd ook rijk van smaak.
- Langzaam gegaarde sukade van amerikaans black angus rund met eigen jus, knolselderij-truffelmousseline en compote van sjalot. Dit is toch wel het beste sukade stukje wat ik ooit heb mogen eten. Super mals, het smelt gewoon weg en je smaakpapillen vragen om meer. Heerlijk goed bereid. Topper van het restaurant!
- Kersen monchoutaart met sinaasappel sherbet, waarbij de monchoutaart rijkelijk is belegd met kersen is het verder niet anders dan een andere monchou taart. Sinaasappel sorbet ijs past er prima bij.
Goede bediening, enthousiast en vriendelijk.

Gegeten op 9 mei 2014

Topexpertproever

Het eten was uitstekend, maar nog belangrijker vonden wij de bediening vriendelijk en profesioneel. Zij hadden merkbaar verstand van zaken. Wij zaten buiten aan de gracht en hebben genoten van de sfeer van het restaurant en het eten en de wijn. Iedereen was geweldig in de bediening.

Gegeten op 27 juni 2014

Swoester

Door vakantieperikelen had ik nog niet de gelegenheid gehad om te schrijven over ons voortreffelijke diner bij 'Diep' maar ik wil de recensie niemand onthouden. 'Diep' is namelijk een naam om te onthouden. Heerlijk gesmuld van de voorgerechten (Boerenlandbrood met extra vièrge olijfolie, kruidenboter en tapenade van olijven en huisgedroogde tomaten voor € 5.90 en
Tompouce met mozzarella, tomatencompôte, gegrilde aubergine, avocado en oude balsamicodressing voor € 8.90) en onze hoofdgerechten waren helemaal om wild van te worden! Mijn disgenote en ik zijn beiden vegetariër en vaak is dat een probleem maar niet bij Diep. Zittend in de binnentuin waan je je op vakantie in het buitenland. Het woord 'chique' betekent hier niet 'stijf, streng en volgens etiquette' maar 'gastvrij, keurig en warm'. Ook een goede wijnkaart is voor handen, wij kozen voor de Las Rocas, hun rode huiswijn. Prima keuze. Na het nagerecht en een kopje koffie met een borrel hebben wij dan ook met liefde een ruime fooi gegeven aangezien ook de bediening niets te wensen overlaat. Aanrader!

Gegeten op 26 juli 2014

Eefje71

Afgelopen vrijdag gezellig en lekker gegeten bij diep! Het driegangen menu stond vast, waarbij je nog wel kon kiezen uit een vis of vlees hoofdgerecht. Vooraf blini's met gerookte zalm die prima waren. Het hoofdgerecht 'vlees' was sukade van black angus. Dit vonden we echt heel lekker!! Echt een aanrader! De scholfiletrolletjes gevuld met spinazie (het andere hoofdgerecht) waren ook lekker, maar wij vonden allebei het vlees lekkerder. Er waren veel en lekkere bijgerechten. Sla met oude kaas, rabarber (echt heerlijk!!) aardappelgratin en frietjes. Het nagerecht ' kersen monchoutaart' viel ons tegen maar dat kan ook komen omdat wij niet van kersen (uit blik) houden. De wijn was lekker, maar verder niet heel bijzonder. De bediening was zeer vriendelijk, dus al met al hebben wij een leuke en lekkere avond gehad! En dat voor 25 euro voor een driegangenmenu!!

Gegeten op 16 mei 2014

Missyarmee

Vanavond heerlijk gegeten bij Diep. Mooie ambiance, gezellige sfeer en een overheerlijk 3 gangen diner. Het was met zorg samengesteld. Het vlees was sucade en de smaak was uitmuntend. We werden vriendelijk en goed geholpen. We hebben genoten en komen zeker terug.
Gerda en Mia

Gegeten op 9 mei 2014

Jerzy

Het was al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst bij Diep had gegeten. Veel is er in het decor door de jaren heen niet veranderd en ook het eten is van vertrouwd niveau. Het is goed, niet super, maar sowieso smaakvol. De beefrolletjes met wasabi, zeewier en teriyaki zijn lekker, hoewel ook een beetje gekunsteld. De aspergesoep van mijn tafelgenoot had ook veel smaak maar was wat teveel gebonden. De tournedos zijn het duurste gerecht op de kaart maar dan is het wel wat jammer als deze toch wat doorbakken blijkt dan gevraagd. Niet veel te ver... maar toch. Mijn sukade daarentegen was prima en ik vond vooral de sjalot compote helemaal geweldig. De wijn die we erbij hadden sloot prima aan voor ons beiden. Als dessert hadden we beiden een verrassende scroppino (niet op de klassieke wijze maar daarom niet minder lekker). Prima eten al met al, hoewel het ook niet meer was dan je van tevoren mag verwachten. De service was echt uitstekend, dikke pluim!

Gegeten op 1 mei 2014

ankieee

Omdat we 's avonds een voorstelling zouden bijwonen in de Stadsschouwburg zochten we een restaurant/eetcafe dat op loopafstand van de Stadsschouwburg was. Na een beetje rond te hebben gekeken zijn we bij Diep gaan zitten.
Het interieur doet heel gezellig aan en de bediening was - hoewel ze alleen was - keurig en zeer vriendelijk.
Het eten was goed - ik at een vegetarische lasagne - maar niet erg bijzonder. Het vlees van mijn tafelgenoot smaakte wel uitstekend.
Aan een dessert zijn we helaas niet meer toegekomen maar dat kom ik graag nog een keer goedmaken.

Gegeten op 6 april 2014

stefanie9

Jammer dat de service heel erg tegen viel, we moesten op tijd weg maar het duurde al drie kwartier voor ze het eten kwamen opnemen. Omdat we op tijd stonden hebben wel snel een dessert besteld maar het duurde nog erg lang voordat het kwam. De mensen die koffie hadden ipv een dessert kregen de koffie pas nadat iedereen het dessert al op had...Daarnaast werd alles de hele tijd vergeten, een biertje een kan water...... De kwaliteit van het eten was gelukkig wel erg goed maar we zullen hier niet zo snel weer gaan eten.

Gegeten op 19 april 2014

flimar

We eten regelmatig In Dinercafé Diep en wel om de volgende reden: Het eten is altijd heerlijk, de bediening vrolijk en alert; ze weten precies welk tafeltje ons favoriet is. Je eet in een gezellige en toch moderne ambiance. De laatste keer aten we als voorgerecht: gevogeltepaté met rillette van zwijn wat een echte aanrader is en de coquilles met pernod kreeftensaus. Als hoofd de heerlijk malse sukade van de Black Angus en de zeebaarsfilet. Mocht je nog een gaatje over hebben dan is als toetje de hemelse modder aan te bevelen, of een sgroppino.
Om het diner helemaal af te maken zou je een sloepvaart erbij moeten reserveren!! Voor het diner, maar ook na het diner door de diepen van Groningen varen is een belevenis op zich.

Gegeten op 3 april 2014

Fijnproever050

Het was al weer even geleden, maar vorige week weer heerlijk gegeten bij Diep. Qua niveau van het eten en ook de wijnen behoort Diep al lange tijd tot onze favoriete restaurants. De sfeer is altijd gemoedelijk en ontspannen.

Vooraf voor de coquilles gekozen en als hoofdgerecht de Black Angus sucade. Briljant stuk vlees! En bediening serveerde ons bij beide gangen een perfect passend glas wijn.

En als je helemaal een complete avond wilt hebben, kun je voor het eten een rondvaart door de Diepenring van Groningen met de luxe sloep van Diep erbij boeken. Dat hebben wij vorig jaar zomer eens gedaan, wat de avond helemaal compleet maakt.

Gegeten op 29 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Diep in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Diep. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.