• foto's van Diep in Groningen - 1

• 8.2

Diep doet mee!

Reserveer nu!

Genieten aan het Schuitendiep

Aan het fraaie Schuitendiep in Groningen, waar vroeger schepen hun turf losten, is Diep gevestigd. Op deze rustieke en stijlvolle locatie geniet je van een ontspannen diner. Het keukenteam kookt lekkernijen uit de hele wereld. Er wordt altijd rekening gehouden met het seizoen en de chef maakt veel gebruik van mooie streekproducten.

flimar
  • Recensies in de laatste twee jaar

We eten regelmatig In Dinercafé Diep en wel om de volgende reden: Het eten is altijd heerlijk, de bediening vrolijk en alert; ze weten precies welk tafeltje ons favoriet is. Je eet in een gezellige en toch moderne ambiance. De laatste keer aten we als voorgerecht: gevogeltepaté met rillette van zwijn wat een echte aanrader is en de coquilles met pernod kreeftensaus. Als hoofd de heerlijk malse sukade van de Black Angus en de zeebaarsfilet. Mocht je nog een gaatje over hebben dan is als toetje de hemelse modder aan te bevelen, of een sgroppino.
Om het diner helemaal af te maken zou je een sloepvaart erbij moeten reserveren!! Voor het diner, maar ook na het diner door de diepen van Groningen varen is een belevenis op zich.

Gegeten op 3 april 2014

Fijnproever050
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was al weer even geleden, maar vorige week weer heerlijk gegeten bij Diep. Qua niveau van het eten en ook de wijnen behoort Diep al lange tijd tot onze favoriete restaurants. De sfeer is altijd gemoedelijk en ontspannen.

Vooraf voor de coquilles gekozen en als hoofdgerecht de Black Angus sucade. Briljant stuk vlees! En bediening serveerde ons bij beide gangen een perfect passend glas wijn.

En als je helemaal een complete avond wilt hebben, kun je voor het eten een rondvaart door de Diepenring van Groningen met de luxe sloep van Diep erbij boeken. Dat hebben wij vorig jaar zomer eens gedaan, wat de avond helemaal compleet maakt.

Gegeten op 29 maart 2014

koost
  • Recensies in de laatste twee jaar

De aanleiding voor het eten bij Diep was een afronding van een project. In een achterkamer hebben we met zes mensen heerlijk gegeten aan een mooie ronde tafel bij het haardvuur. De ruimte was meer als een soort klassiek huis dan een restaurant. Het eten was goed, niet excellent. Maar in de klasse boven de eetcafe's in Groningen zetten ze zeker een mooi menu op tafel. De bediening was netjes maar soms wat traag. Dat zal vast te maken hebben met het feit dat we in de achterkamer zaten. Maar goed restaurant met voor iedereen wat lekkers op de kaart. De huiswijn was trouwens ook erg lekker.

Gegeten op 28 januari 2014

Proever43269
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week heerlijk gegeten bij Diep. We werden keurig ontvangen door de gastheer, onze jas werd zelfs aangenomen, waar zie je dit nog tegenwoordig. De voorgerechten waren zalig, ik had de ossehaasrolletjes, een topper. Als hoofdgerecht had ik een tournedos, ik had hem rood besteld, en zo werd het ook geserveerd. Heel zacht en mals. Als dessert een lekker kaasplankje, de deskundige bediening vertelde welke kazen er geserveerd werden, wat ik fijn vind om te weten. Toen we weg gingen werd de deur netjes voor ons open gehouden. Kortom, een restaurant waar ik zeker weer terug kom

Gegeten op 30 januari 2014

EmGH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier deze week gegeten met mijn broer en schoonzus. Aangetrokken door de goede beoordelingen op iens. We hadden de tafel die ik had gevraagd bij het reserveren. Uitzicht op het Schuitendiep en de kerstverlichting boven de Poelestraat. De ontvangst was erg vriendelijk, door de jongeman met de donkere bril. Eén van ons bestelde het menu, dat niet op de kaart stond: zuurkoolsoep met o.a. worst, snoekbaarsfilet en een dessert. De andere 2 bestelden de pompoensoep en roodbaarsfilet. Aangevuld met respectievelijk rode Merlot en witte cabernet sauvignon. De wijnen waren prima van smaak en temperatuur.
De soep was veel te zout. Jammer. We hadden veel glazen water nodig om daarvan bij te komen. De roodbaarsfilets op een bedje van venkelpuree smaakten wel goed, alleen werden ze lauw opgediend. Dat hebben we maar zo gelaten.
Degene die het menu had gekozen was tevreden. De desserts die we bestelden zagen er mooi uit en waren heerlijk. De Groningse tiramisu werd geprezen en ook de hemelse modder was heerlijk zacht van smaak. We hebben gezellig gezeten bij Diep. Aan het eten zou wat meer aandacht kunnen worden besteed (minder zout en goed warm). De service was erg vriendelijk en prettig. Twee x moesten we onze bestelling herhalen. Kan eraan gelegen hebben dat er een grotere groep bediend moest worden, maar toch... Bij het afrekenen werd ons één van de 2 te zoute soepen in rekening gebracht. Aardige geste.

Gegeten op 17 december 2013

nick nick
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag in dit restaurant heerlijk gegeten. Doordat het verschillende ruimtes heeft die wel aan elkaar verbonden zijn, heb je het gevoel dat je toch privacy hebt en het komt de akoestiek ten goede. De bediening, vooral die jongen met zwarte bril, is buitengewoon klantvriendelijk en servicegericht! En dan tot slot het eten. Hebben echt heerlijk gegeten. Biefstuk was prima gebakken en ook de spinazietaart was heerlijk. De stoofschotel was erg heet en iets aan de zoute kant. Wij zouden adviseren om de schaal waarin het wordt opgediend ook als schaal te serveren met een apart bord erbij, zodat mensen het er uit kunnen scheppen. Het koelt dan sneller af en dat is ook gezelliger voor degene die graag tegelijk met de anderen wil eten. Nu duurde het echt een kwartier. Maar kortom, een aanrader waar wij zeker terug komen.

Gegeten op 23 november 2013

marietbril
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren een tijdlang niet bij Diep geweest, was achteraf zonde bleek te zijn. Voorgerecht (cocktail van geitenkaasmousse) viel een beetje tegen, niet heel verrassend qua smaak en heel erg machtig. Het hoofdgerecht daarentegen was echt super, namelijk heilbotfilet. Een groot stuk vis met kreeftensaus daaronder heerlijke risotto! Kon niet beter! Bediening is vriendelijk. We zaten buiten en je hebt veel last van veel te hard rijdend verkeer voor de deur, dat is jammer. Verder ziet de zaak er verzorgd uit.

Gegeten op 13 juli 2013

bisque
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een weekendje Groningen en op een vrijdag bij diep gereserveerd, dit was ook nog tijdens iens diner dagen dus dat was een klein gelukje.
wat hebben we heerlijk gegeten had nog nooit kangeroebiefstuk op, maar heerlijk mals! ook het voorgerecht de vitello tonato erg lekker van smaak en grappig gepresenteerd.
ons weekendje Groningen was perfect begonnen!

Gegeten op 21 juni 2013

MartenHH
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de IENS diner dagen hebben we bij Diep gegeten. Daar werden we zeer plezierig bediend, al liep er op de bewuste vrijdag avond naar mijn idee iets te weinig personeel rond zodat bv lege glazen niet op tijd werden opgemerkt. Het "IENS menu" was verder uitstekend. De vitala tonato was lekker en leuk gepresenteerd. Ook de kangeroe biefstuk smaakte mij uitstekend, al had het misschien iets malser kunnen zijn. Het nagerecht was hangop met (een enkele) aardbei. Al met al prima gegeten, maar niet heel erg verrassend. Het wijn arrangement dat het diner begeleidde was uitstekend!

Gegeten op 21 juni 2013

Komijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alweer een tijd geleden gegeten bij Diep. We begonnen met verse een vistrio en de oesters. Deze waren heerlijk vers! Vistrio vonden we iets minder bijzonder, ietwat kleine portie en de smaken waren niet zo bijzonder als verwacht. Het hoofdgerecht was fantastisch, ik denk hier nog vaak aan terug. Mijn tafelgenoot koos voor een vleesgerecht, ik nam een vegetarisch gerecht die nu (helaas!) niet meer op de kaart staat. Beide waren smaakvol maar mijn gerecht sprong er qua smaak absoluut boven uit. Enige minpuntje zou zijn dat het erg heet was toen het uitgeserveerd werd, waardoor je eigenlijk nog wel een flinke tijd moest wachten met eten.
Aandacht van de bediening ontbrak af en toe, wel vriendelijk en correct.

Gegeten op 4 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Diep in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Diep. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!