Mero

• 8.0

• 8.0

coachcees
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lunch op de eertse lentedag in maart. Restaurantweek, alle omstandigheden waren goed en wat een teleurstelling. In een dergelijk restaurant verwacht je toch wel een professionele bediening. Voorgerecht zalmterrine met panchetta veel te koud. Hoofdgerecht niet meer dan middelmatig en het alternatief voor het dessert (ik ben geen liefhebber van chocolade) creme brule. Daar had ook wel wat meer werk van gemaakt mogen worden. Gezien de prijs is er duidelijk beneden de maat gepresteerd!

Gegeten op 9 maart 2014

Embonpoint
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een dinercheque op zak maar eens naar Mero gegaan om onszelf op te vrolijken op zo'n typische eind-januari-dag. Ons oog was daar al vaker heen gedwaald, maar het was er jaren niet van gekomen. Jammer, want het was een goede ervaring.

Om te beginnen bij de inrichting, die is strak modern, met zicht tot in de keuken. Dat is al jarenlang populair maar op de één of andere manier verveelt het ons niet. De voorpret om wat er straks gegeten zal worden, wordt er groter van.

Zowel madame als monsieur hadden vooraf gestoomde kleine oesters. Die waren prima, en de daarover gestrooide dunne sliertjes groenten waren eenvoudig en goed. Mero had er een mooi passende wijn bij bedacht. Fijn, als je de keuze van de wijn met een gerust hart aan het restaurant kan overlaten, en er wat relevante uitleg bij krijgt. Hoge punten voor service derhalve, want vreemd genoeg komt het ook bij de duurdere restaurants nog voor dat het personeel over de gerechten wel iets te melden heeft, maar geen tekst heeft als het over wijn gaat. Hoofdgerechten waren kreeft en zeetong. Hetzelfde verhaal: straightforward, met een mooi glas wijn erbij.

Mero is niet goedkoop, maar er zit veel kracht (en smaak) in de eenvoud. Wij zullen nog wel eens terugkomen.

Gegeten op 30 januari 2014

Houtzagers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Mero. De gerechten waren allen zeer lekker en alles zag er prachtig uit. De smaken zeer verassend van alles wat om het gerecht heen lag. Ik ben zelf geen makkelijke eter, maar vond alles dus heerlijk en mijn vriendinnen ook. De bediening was zeer vriendelijk en legde veel aan tafel uit. Al met al een fijne avond. We komen zeker terug!

Gegeten op 8 februari 2014

kmwassink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond bij Mero gegeten. Allereerst verrast door de kwaliteit van het eten: het was simpelweg verrukkelijk! Originele gerechten, vooral ook heel goed klaargemaakt. Het wijnarrangement paste zeer goed bij de gerechten, en ook hier niet de standaarwijnen. De bediening was deskundig, geinteresseerd en attent. De sfeer, inrichting en muziek dragen bij aan een goede totaalbeleving. Wij komen zeker terug!

priester
  • Recensies in de laatste twee jaar

Had wel wat goede berichten gehoord over deze zaak vandaar zelf eens gaan kijken. De bediening was redelijk attent maar wat hautain en vond de vele vragen blijkbaar vervelend. De inrichting is prachtig de was hoopvol gestemd over de gerechten. Kan hier eigenlijk kort over zijn. Weinig spannend en de kreeft was ronduit doorsnee. Had veel beter verwacht eerlijk gezegd. Het nagerecht de plateau van verschillende after-bites was uitstekend! Kortom, misschien op een slechte dag gekomen maar is een zaak die veel beter zou moeten kunnen

Gegeten op 23 augustus 2013

Radjoej
  • Recensies in de laatste twee jaar

Enige tijd per toeval bij Mero beland. We hadden trek in kreeft en wilde goed bediend worden. Bij Mero hebben wij heerlijk kreeft gegeten (kreeften menu). He decor is erg speciaal, en de open keuken -met zeer vriendelijke koks- maakt het toch bijzonderder. Verder goed wijnadvies gehad uit een ruime keuze. Wij komen hier zeker terug, om de mix schaal van vis te proberen. In luxe heerlijk eten kan hier prima!

Gegeten op 24 mei 2013

Pax
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week voor het eerst bij Mero gegeten. Ontvangst was prima, mevrouw kwam ons tegemoet lopen. Er is goed rekening gehouden met het verzoek om een rustig tafeltje. Ons oog is gevallen op het 5 gangendiner met bijpassend wijnarrangement. Bijna alle gangen en de wijnen hebben ons positief verrast. Het hoofdingrediënt mag wat creatiever daarentegen was de gerookte boter een leuk element.

Qua inrichting; het restaurant is modern/indrustrieel ingericht. De tafels staan wat dicht op elkaar, als het drukker wordt biedt dit weinig privacy.

Zoals gezegd, jullie zien ons zeker terug!

Gegeten op 21 juni 2013

Buttercup
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant was niet druk voor een vrijdagavond, maar daarom des te meer aandacht voor de gasten zou ik zeggen. Bediening kon moeiteloos het wintermenu opnoemen. Het klonk zo goed dat 3 van de tafelgasten kozen voor de 3-gangen wintermenu, terwijl de andere 2 a la carte aten. We waren allen dik tevreden. We namen geen wijnarrangement, maar een bijpassende wit werd door de bediening aangeraden en het smaakte prima. Mijn dessert wijn, een muscat, paste perfect bij het perendessert. Inrichting is modern en gezellig, met banken tegen de muur en kussentjes erbij voor de comfort. Ik ga hier zeker vaker terugkomen.

Gegeten op 15 februari 2013

toos2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weeek bij Mero gegeten en kan niet anders dan lovend zijn over deze ervaring. Als je een visliefhebber bent, ben je hier aan het juiste adres.

De gastheer is lekker joviaal, het decor sfeervol, echter we komen hier naturlijk voor het eten en dat vonden mijn partner en ik waanzinnig lekker smaken.

Tip: de kreeft en de oesters.

Ons zien ze in ieder geval snel terug.

Groeten Natascha

Gegeten op 5 januari 2013

alex-tcc
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een kort verslag van mijn bezoekje aan jullie restaurant afgelopen zaterdagavond...

Een bijzondere avond, bij deze opvallend gelegen zaak in de Scheveningse haven.

Al sinds 2006 bestaat dit restaurant, maar nog niet eerder door mij of mijn tafelgenote bezocht. Het restaurant ligt dicht bij de bron van de gerechten, naast de visafslag. De ligging is daardoor niet echt aanlokkelijk, zeker niet op deze druilerige decemberavond. Je vindt hier geen leuke terrasjes of een leuk blok met verschillende restaurants. Eenmaal binnen vergeten mijn tafelgenote en ik deze troosteloze sfeer meteen.

De zaak is mooi ingericht met lange banken langs de muur en voldoende tafeltjes die niet al te dicht op elkaar staan, zodat je de hele avond een lekker gevoel van privacy hebt. De keuken is achterin goed zichtbaar en open, dus als je wil kan je de chef op de vingers kijken terwijl hij en zijn brigade de mooiste visgerechten voor de gasten bereiden.

Het bedienend personeel is erg vriendelijk en zodra wij onze jassen hebben afgegeven schuiven we aan een leuk tafeltje redelijk achterin. We kiezen voor het vier-gangen menu met wijn arrangement. Nadat er gevraagd wordt of we ergens allergisch voor zijn (wat we niet zijn), geven we ons over aan de creativiteit van de chef.

We beginnen met een lekkere prosecco en een vers gebakken broodje met boter. Ook ligt er een tube (ja echt, net als die van de apotheek) naast met ansjovis. Wij zijn beide geen fan van het visje, maar wat uit de tube komt is heerlijk van smaak en belooft veel goeds.

De eerste gang is een red sock eye zalm met een zoet zure komkommer/wasabi mayonaise. Het ziet er fantastisch uit en de smaak is uitmuntend in balans. Zeer geraffineerd en wordt goed begeleid door een Nieuw Zeelandse Sauvignon Mono Blanco.

Als tweede gang volgt een op de huid gebakken kabeljauw. Mouseline pastinaak, hollandaise saus en een schuim van schaaldieren. Opnieuw zeer zuiver van smaak en een prachtige presentatie. Dit gerecht wordt begeleid door een Oostenrijkse Grüner Veltliner.

Het eigenlijke hoofdgerecht is een gebakken Pieterman met linzen, een creme van paddestoelen en een kalfsjus. Een heerlijke smaak waarbij geen enkel element ondergesneeuwd raakt. Een fantastisch gerecht en één van de beste visbereidingen die ik dit jaar mocht proeven. De wijnkeuze had niet beter kunnen uitpakken. De Zuid Afrikaanse Bensig Chardonnay is uitzonderlijk van smaak. Wat een verwennerij!

En ook het dessert stelt niet teleur. Een cheesecake van bosvrucht met laurierijs. Hierbij blijven we in Zuid Afrika met een Rietvallei Muscadel. Een volle zoete aanvulling op dit zeer fijne frisse nagerecht.

Met een dubbele espresso en een koffie verkeerd komt een einde aan een diner dat de hooggespannen verwachtingen niet alleen heeft waargemaakt, maar zelfs heeft overtroffen. Ik heb geen enkele fout kunnen constateren in de prestaties van de keuken of de dienstverlening van het overige personeel. Op alle gebieden was dit bezoek verrassend en tot in de details verzorgd.

Kortom, restaurant Mero is een enorme ontdekking en ik vind het persoonlijk jammer dat ik hier niet eerder ben geweest. Absoluut het omrijden waard als u buiten de stad woont!

Gegeten op 8 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Mero in Scheveningen

Schrijf hieronder je recensie over Mero. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!