Zenne over zichzelf

Restaurant Zenne

Op een van de mooiste lokaties aan de Maas in Rotterdam met uitzicht op de Erasmusbrug, Hotel New York, de SS Rotterdam en de Veerhaven vindt u restaurant Zenne.

Kenmerkend zijn de fantastische terraslocatie, de persoonlijke service en de Turks-Mediterrane keuken.
Voor de lunch verwijzen wij u naar de lunchkaart op deze site maar voor het diner verrassen wij u altijd!!!

boeddhalil
  • Recensies in de laatste twee jaar

Was met een vriendin op zoek naar restaurant om gezellig hapje te eten. Kwamen dit restaurant tegen en zagen dat er diverse tafels op terras bezet waren. Keken even naar binnen en kwam de eigenaar naar buiten lopen en nam ons aan de arm mee naar het terras en vertelde ons dat wij zeker geen spijt zouden krijgen van het verrassingsmenu. Na tafel uitgezocht te hebben op het gezellige terras (inclusief brandende vuurkorven) aan de Maas, kwam er een dame het concept van het menu uitleggen. Het klonk ons goed in de oren en waren heel benieuwd. Ook gelijk maar een flesje huiswijn besteld. Als vooraf kregen we 8 heerlijke messes met heerlijk Turks brood. Dit kon al niet meer stuk. Hierna een spies met heerlijke vis en groenten, prachtig opgemaakt. Als derde gang een stukje runderstoofvlees in beetje saus en groenten, werkelijk heerlijk. We zaten al aardig vol, maar het nagerecht wilden we toch niet laten staan. Een stukje baklava bestrooid met getrokken suiker en slagroom. Al met al heerlijk gegeten. Alle gerechten supervers bereid.
Hebben na al dit lekkers nog lekker na getafeld met kop munt thee en glas wijn.
We vroegen ons af wat wij voor dit alles zouden moeten afrekenen. Dit bleek allemaal reuze mee te vallen. Een vier-gangen diner kost 30 euro, wij hadden hiernaast nog een fles witte huiswijn, 2 koppen muntthee en twee losse glazen wijn besteld en waren totaal rond de 94 Euro kwijt. De bediening was erg vriendelijk en de uitleg over de gerechten waren duidelijk. Wij hebben hier super gegeten en gezeten en komen hier zeker nog terug!

Gegeten op 3 april 2014

Loes72
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister lekker op het terras gezeten bij Zenne. Prachtige locatie aan de Maas! Zeer gastvrije eigenaar die er werkelijk alles aan deed om ons op ons gemak te stellen en het ons naar de zin te maken. Prima prijzen en goed service.
Ik kom hier zeken bij een volgend bezoek aan Rotterdam weer terug!

Gegeten op 9 april 2014

CarolaHof
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren na een paar maanden weer heerlijk gegeten bij Zenne. Hartelijk ontvangen op het terras, er werd meteen een glaswand naar gezet zodat we geen last hadden van de wind. Toen de eigenaar begreep dat mijn oude schoolvriendin en ik elkaar voor het eerst sinds 30 jaar weer terug zagen kwam er meteen een lekkere rosé op tafel met een schaal met lekkere feta en olijven. Het brood met feta bij de heerlijke mezzes is en blijft voor mij het lekkerste brood in heel Rotterdam! De rest van het menu was zoals gewoonlijk weer heerlijk. Na het toetje van Turkse yoghurt met noten en slagroom kon er echt niets meer bij. Kortom, het was weer een feestje in het meest prachtige decor van Rotterdam!

Gegeten op 27 maart 2014

Dianadikhoff
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij houden er wel van..... Van die onverwachtse bijzondere restaurantjes. Zaterdagavond met z'n vieren onverwachts terecht gekomen bij Zenne. Er was geen menu en we moesten ons laten verrassen. Alles is vers en wordt door de dames in de keuken gemaakt. Nou het werd zeker een fantastische Turkse verrassing. Heerlijk en veel teveel gegeten. Voor de twee rokers onderons stond er een aangename vuurkorf buiten. De pinautomaat deed het niet na 12 uur dus vanmorgen de rekening betaald. Inderdaad wat een vertrouwen en oja ook nog even 20 euro bijgeleend voor de watertaxi van de eigenaar zelf. Met de watertaxi om 00.30 uur naar huis. Deze stopt letterlijk naast het restaurant. Wat superleuk!
Wij komen hier zeker snel terug!

Gegeten op 15 maart 2014

ElianneRotterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag gegeten bij Zenne. Hoewel de locatie super is en het eten heerlijk komen wij hier nooit meer terug! Toen wij de rekening vroegen noemde de eigenaar een bedrag zonder ons een bon te geven. Het bedrag leek ons wat hoog dus wij vroegen of we een bonnetje mochten. Hij gaf aan dat het daar te druk voor was. Wij gaven aan de tijd te hebben. Toen we de rekening kregen klopte deze inderdaad niet, onder het kopje “overige dranken” was er van alles bijgeschreven. Toen wij dit ter discussie stelden werd de eigenaar woedend. Uiteindelijk werd het aangepast, maar wat een nare man en wat zonde van de locatie en het eten!

Gegeten op 8 maart 2014

svencrama
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een woensdag in een helaas lege zaak gegeten. Het eten was er niet minder lekker om. Ruim voldoende uiteraard. Aardige gastvrouw. In de zomer is het denk ik een mooie plek om te zitten. Als de zaak wat voller had gezeten had ik het denk ik een hoger cijfer gegeven. Want dan had de sfeer bij kunnen dragen.

Gegeten op 29 januari 2014

prijatnogo appetita
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi uitzicht op langs varende boten, lekker eten, aardige mensen. Keuze uit drie gerechten, gerechten zijn Turks, dit lijkt op de Griekse keuken, maar iets minder gericht op vlees.

Gegeten op 16 februari 2014

Greet-van-Driest
  • Recensies in de laatste twee jaar

gisteren heerlijk gegeten bij Zenne! een 4 gangen verrassingsmenu met een grote variatie in gerechten en smaken. Alles was even lekker! Het voorgerecht een heerlijk warmgebakken kruidenbrood met feta en 8 schaaltjes met verschillende lekkernijen om erop te smeren, daarna een visspies met spinazie en een heerlijke saus, vervolgens stoofvlees met knapperige groenten en als afsluiter baklava met suikerspindraadjes. Zo lekker, dat het jammer was toen het op was. Alles was heel vers en smakelijk en zag er ook nog een mooi opgemaakt uit. De bediening was heel vriendelijk en voorkomend en het uitzicht fantastisch met uitzicht op de haven van Rotterdam, de Erasmusbrug en alle bijzondere gebouwen. Ik ga zeker nog eens terug. Een aanrader!

Gegeten op 6 februari 2014

K--
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond gegeten bij Zenne. Hier zijn we met zijn tweeën gegaan om wat te vieren. Het was een groot succes! Eten was heerlijk, waarbij we ook netjes uitleg hebben gekregen over wat er allemaal in zit. Bediening was uitmuntend en de serveerster was alert en heel vriendelijk. Ook de sfeer binnenin het restaurant was goed. Het restaurant ligt mooi langs het water. Hiervoor kende ik het restaurant niet, maar deze zal ik zeker meerdere keren bezoeken en aanraden bij anderen.

Gegeten op 29 januari 2014

Eleveld
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtig plekje, heerlijk gegeten en gedronken, en een persoonlijke prettige bediening door de gastheer (met mooie verhalen). Helaas is het vanuit Groningen wat ver rijden, maar wij zullen hier bij een volgend weekendje Rotjeknor zeker weer langsgaan.

Gegeten op 18 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Zenne in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Zenne. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!