't Markerhuisje

• 8.4

• 8.5

Stadjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdagavond hier voor het eerst gegeten.
De ligging van dit restaurantje in Wittenburg te midden van allemaal nieuwbouw is zeer uniek.
Het restaurantje in een oud pandje geeft je direct bij binnenkomst een gevoel van gezelligheid en warmte.
De ontvangst door de Max Streiner, eigenaar/kok/ober, is zeer vriendelijk en wij nemen met 4 personen plaats aan tafel.
De eigenaar/kok/ober is vanavond alleen, dus je moet geen haast hebben, maar ondanks dit feit staat er al snel een fles Portugese wijn (uit de Alentejo) op tafel, die nog eens uitstekend is ook. Niet verwonderlijk dat het niet bij deze ene fles is gebleven.
Je kan alleen een drie-gangen menu bestellen, waarbij de keuze voor het voor- en hoofdgerecht maar tot 2 gerechten is beperkt. Wij kiezen als voorgerecht voor 2x de rode linzensoep met courgettes & cocos en 2x de escargots op een saladebedje met rode wijnsauce . De smaken zijn zo goed op elkaar afgestemd dat je kan vaststellen dat hier met leifde wordt gekookt. De borden zijn dan ook snel leeg. Nu maar wachten op het hoofdgerecht. Hierbij is de keuze tamme eendenborst met mierikswortelcreme of hoevekipfilet gevuld met een ragout van zalm en paddestoelen. Ik bestel zelf de eendenborst en mijn tafelgenoten de hoevekipfile.
De mierikswortelcreme overheerst gelukkig niet in scherpte, waardoor de smaak van de malse eendenborst uitstekend tot zijn recht komt. Hier is over na gedacht. De garnering van de rode bietjes en aardappelpuree is vers een smaakvol. Voor mij een top-gerecht.
Mijn vrouw heeft de gevulde hoevekipfile en laat mij deze proeven. Wat een unieke combinatie met de vulling van zalm met paddestoeltjes. Overheerlijk ook voor mij als nietgraag-kip eter.
Wij sluiten ons menu af met zelfgebakken citroentaart. Ambachtelijk, zoals je van een goede taart mag verwachten. Opnieuw zijn de bordjes snel leeg.
Daarna nog genoten van koffie met cognac en likeur.
Onze avond was super. Het eten fantastisch.
Alleen een tip bekijk op de website waar het menu uit bestaat. Dan kan je niet voor verassingen komen te staan. Want de keuze is beperkt maar zeeeeer de moeite waard als je het lust.
Wij komen hier zeker terug.

Gegeten op 18 april 2014

Schiphol2014
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super leuk huisje op een bijzondere plek in Amsterdam. De eigenaar heeft een mooie site met complete historie van 't Markerhuisje inclusief historische foto's. Lekker menu voor een redelijke prijs. Eigenaar kookt zelf in het kleine keukentje achter de bar. Super vriendelijke man overigens net al de serveerster. Echt leuk om een keer te doen.

Gegeten op 11 april 2014

evah1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst met twee personen gegeten bij dit kleine en schattige eethuisje met een klein keukentje. Het eten was goed en lekker. Je hebt niet zo veel keus, maar dat vond ik niet storend. De porties zijn niet zo groot, maar voor mij precies goed. De bediening is vriendelijk en behulpzaam.

jacobstrater
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze week voor het eerst gegeten bij dit kleine restaurant. Het eten is basic Hollands en niets bijzonders. De hoge cijfers begrijp ik dan ook niet. De eendenborst was prima, maar erg weinig en er werden twee stukjes aardappel gratin bij geserveerd. De geserveerde groente waren niet op smaak. Service daarentegen is vriendelijk. Doordat er geen menu getoond wordt (de chef komt aan tafel) waren wij verrast dat we voor 2 gangen de prijs van een 3 gangen menu moesten betalen. Overall een teleurstellende ervaring en geen goede prijs-kwaliteit verhouding.

Admiraaltje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een zoektocht op Google naar een restaurant in de buurt van het Scheepvaartmuseum, zijn we hier uitgekomen. Na bijna 10 jaar in Amsterdam gewoond te hebben, had ik niet verwacht nog een nieuwe ontdekking te doen, maar dit is er een. Een heel klein en schattig monumentaal pandje met een klein keukentje. Er is keuze uit een 3 gangenmenu voor 28,50 euro met voor elke gang 2 keuzes (bij het dessert waren het er overigens 4). Ik heb genoten van een menu met pompoensoep, eendenborstfilet en tiramisu. De kok (eigenaar) komt zelf aan tafel het menu toelichten. Informele en unieke sfeer en de bediening is vriendelijk en correct. We hebben genoten en komen zeker nog eens terug. Er is een terras aan het water, dus als het zonnetje schijnt gaan we daar genieten.

Gegeten op 8 februari 2014

NTDG
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met veel plezier gegeten bij 't Markerhuisje. De kaart is beperkt (één menu met twee tot drie keuzen per gang), maar je bent er daarmee van verzekerd dat de eigenaar weet wat hij kookt. Een sympathiek decor, vriendelijke bediening en bovenal zeer smaakvol eten tegen een bijzonder schappelijke prijs.

Gegeten op 22 januari 2014

M-K1507
  • Recensies in de laatste twee jaar

De locatie is uniek de oude woning die bij een scheepswerf behoorde. Het menu is beperkt tot een aantal (stoof)gerechten maar de smaak van deze gerechten is goed. De bediening is aardig en attent.

klikje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervol klein huiskamerachtig restaurantje. We waren helaas enige gasten vanavond maar heerlijk gegeten! Confijte eendenbout, pate en zelfgemaakte tiramisu en appeltaart. Lekkere soepele huiswijn ook. En dus niet duur. Super restaurantje dus! Niet veel (geen?) vegetarische opties, maar dat is dan 't enige minpunt wat ik kan bedenken.

fitter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ongelofelijk schattig restaurantje met super lekker eten. Smakelijke franse boeren kost en overheelrijke toetjes. Het drie gangen menu kost €25 euro en kent een aantal opties. Zelf de zuurkoolsoep genomen en als hoofdgerecht gestoofd zwijn met dadel en sinasappelsaus en pittige rode kool. Na een lekker citroen custard taartje. Alles even heerlijk en voor die prijs eet je nergens zo goed in Amsterdam.

Gegeten op 16 november 2013

peter&tiny
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zoek naar 'ns wat anders hier terecht gekomen. Een heel leuk knus restaurantje, verscholen tussen renovatiebouw. De sympathiek eigenaar vertelde ons dat door de nogal wisselende klandizie hij zijn werkwijze had aangepast en wisselende week menu's aanbood. Dat beperkte de keuze, maar wat we kregen voorgeschoteld was voortreffelijk. Als voorgerecht pompoensoep en vijgen met gorgonzola, als hoofdgerecht stoofpot van wild zwijn en geconfiijte eendebout. Heerlijke smaken en goede porties. Als toetje een heerlijke zelfgemaakte tiramisu. En dat alles voor de zeer schappelijke menuprijs van 25 euro p.p. Wij hebben hier heerlijk gegeten. Eindelijk weer eens een restaurant dat de kwalificatie zeer goed verdient.

Gegeten op 19 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Markerhuisje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over 't Markerhuisje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!