a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 774 91 86

Pittoreske verrassing

Direct aan het water van het Wittenburgereiland ligt het pittoreske Restaurantje ’t Markerhuisje. Chef-kok en gastheer Max Streiner verrast je met spannende gerechten en de hartelijkste gastvrijheid.

Mishieru

Via online reservering

Prachtig gelegen restaurantje met een vriendelijke kok die aan tafel komt vertellen wat er te eten is. Geen grote menukaart, maar voor een keer ook fijn. Soms kun je niet kiezen, omdat er zoveel op staat.
Het eten was prima, geen grote porties zodat je niet met een opgeblazen gevoel weggaat.

Gegeten op 16 januari 2016

Yuregenu

Verborgen in een moderne woonwijk ligt dit mooie oude huis, prachtig gelegen aan het water. Het eten was erg lekker, voor het eerst in lange tijd heb ik bij dit restaurant letterlijk alles op mijn bord opgegeten. Het vlees, de aardappelen, de groente, het slaatje; alles was heerlijk. Het menu was, waarschijnlijk omdat het erg rustig was, wat klein, maar met zulke heerlijke gerechten is dat slechts een klein vergrijp.

Gegeten op 16 januari 2016

martijn349

De recensie van PaulJuul206 van hierboven is iets waarin wij ons totaal niet herkennen. Wij hebben op Kerstavond heerlijk gegeten bij Max die een fantastisch voorgerecht serveerde van een pasteitje met zalm en bospaddestoelen. Het hoofdgerecht met wild zwijn was heerlijk mals. De locatie is fantastisch, bel vooral van te voren en reserveer een tafel aan de serre bij het water. Heel erg sfeervol en ook al wonen wij nu reeds 10 jaar in Amsterdam: als echte Markers hebben wij genoten van onze avond. Wij gaan zeker een keer terug!

Gegeten op 24 december 2015

eelco24

Gewoonweg FANTASTISCH! In een woonwijk verstopt culinair pareltje. De heerlijke gerechten worden, bijna aan tafel, klaargemaakt door de Oostenrijkse chef Max. Echt een aanrader.

AMBR

Een zeer sfeervol klein restaurant, in een historisch pand midden in het centrum met aardige bediening waar de kok je enthousiast alles verteld over de gebruikte ingrediënten en samenstelling.
Iedere keer zijn we daar weer verrast met een smaakvolle uitgebalanceerde maaltijd.
Deze keer was dat een voortreffelijke zuurkool soep met een subtiele fijne smaak als hoofdgerecht wilde zalm met beetgare groente bestaande uit broccoli en sperziebonen en fijn gekruide aardappelpuree. Als nagerecht was het smullen van een stukje pittige citroen taart op z'n Frans .

Gegeten op 10 oktober 2015

pauljuul206

Iens Topper 2015?! ALLES werd door de oude kok in plastic bakjes vanaf de zolderverdieping naar beneden gedragen en vervolgens voor iedereen zichtbaar in de magnetron gestopt. De eendenlevermouse zonder verdere toevoeging op een paar slablaadjes. De 'sinaasappel-port' saus bij de wildstoof was smakeloos bruin waterig; laat staan dat daar enige sinaasappel- of portsmaak in te ontdekken was. Verder op het bord wat gebakken aardappels die we ook uit de magnetron zagen komen, recht-toe-recht-aan spruitjes en rode kool zonder enige versiering of saus. De kalfslende had tijdens het opwarmen wat gorgonzola erover gesmolten gekregen. De locatie was op zich nog wel sfeervol, maar de inrichting is te sober (lees: saai en afgeschreven). Het was donderdagavond en er waren 2 tafeltjes bezet. Dus uiteindelijk leeg en ongezellig, maar dat kan nog gewoon pech geweest zijn. Wat geen pech was, was dat er bij 4 stukjes stokbrood in een mandje naar boter werd gevraagd ('sorry, hebben we niet') en vervolgens naar nog wat brood ('sorry, stokbrood moet nog afgebakken worden en dat duurt te lang'). Het eten werd achter elkaar opgediend (wat goed mogelijk is als je maar 4 gasten in je restaurant hebt), waardoor we binnen 3 kwartier klaar waren. Niet wat je noemt gezellig en sfeervol tafelen.... Zoals een eerdere recensie al schreef: het is smakeloos, fantasieloos en feitelijk ronduit bijzonder slecht. Dit niveau hebben de meeste restaurateurs 20 jaar geleden al verlaten....

Gegeten op 8 oktober 2015

proeverrene

Met ons gezin heel plezierig gegeten in dit idyllische restaurantje. Geweldig aardige gastheer en goede kok. Aparte en heel smakelijke combinaties, in één woord een aanrader.

Gegeten op 1 mei 2015

Ka30

Heerlijk gegeten bij het Markerhuisje! Helaas was het die avond erg rustig, dit restaurantje verdient absoluut meer gasten! Hele goeie service van de vriendelijke kok en medewerkster en goede sfeer. Hier kom ik zeker nog eens terug!

Gegeten op 12 april 2015

julia44

Via online reservering

Het was heel rustig en dat is onterecht. Prima prijs voor lekker eerlijk eten. Vriendelijke bediening. Al met al dus helemaal prima.

Gegeten op 4 april 2015

alfonso1

Het is een prachtige en romantische restaurant, maar een beetje luidruchtig als veel mensen in de resaturant zitten. De Kok en de serveerster zijn ardig.
De eten was insignificant, banal.

Gegeten op 28 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over 't Markerhuisje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over 't Markerhuisje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.