't Markerhuisje

• 8.3

• 8.5

Schiphol2014
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super leuk huisje op een bijzondere plek in Amsterdam. De eigenaar heeft een mooie site met complete historie van 't Markerhuisje inclusief historische foto's. Lekker menu voor een redelijke prijs. Eigenaar kookt zelf in het kleine keukentje achter de bar. Super vriendelijke man overigens net al de serveerster. Echt leuk om een keer te doen.

Gegeten op 11 april 2014

evah1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst met twee personen gegeten bij dit kleine en schattige eethuisje met een klein keukentje. Het eten was goed en lekker. Je hebt niet zo veel keus, maar dat vond ik niet storend. De porties zijn niet zo groot, maar voor mij precies goed. De bediening is vriendelijk en behulpzaam.

jacobstrater
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze week voor het eerst gegeten bij dit kleine restaurant. Het eten is basic Hollands en niets bijzonders. De hoge cijfers begrijp ik dan ook niet. De eendenborst was prima, maar erg weinig en er werden twee stukjes aardappel gratin bij geserveerd. De geserveerde groente waren niet op smaak. Service daarentegen is vriendelijk. Doordat er geen menu getoond wordt (de chef komt aan tafel) waren wij verrast dat we voor 2 gangen de prijs van een 3 gangen menu moesten betalen. Overall een teleurstellende ervaring en geen goede prijs-kwaliteit verhouding.

Admiraaltje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een zoektocht op Google naar een restaurant in de buurt van het Scheepvaartmuseum, zijn we hier uitgekomen. Na bijna 10 jaar in Amsterdam gewoond te hebben, had ik niet verwacht nog een nieuwe ontdekking te doen, maar dit is er een. Een heel klein en schattig monumentaal pandje met een klein keukentje. Er is keuze uit een 3 gangenmenu voor 28,50 euro met voor elke gang 2 keuzes (bij het dessert waren het er overigens 4). Ik heb genoten van een menu met pompoensoep, eendenborstfilet en tiramisu. De kok (eigenaar) komt zelf aan tafel het menu toelichten. Informele en unieke sfeer en de bediening is vriendelijk en correct. We hebben genoten en komen zeker nog eens terug. Er is een terras aan het water, dus als het zonnetje schijnt gaan we daar genieten.

Gegeten op 8 februari 2014

NTDG
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met veel plezier gegeten bij 't Markerhuisje. De kaart is beperkt (één menu met twee tot drie keuzen per gang), maar je bent er daarmee van verzekerd dat de eigenaar weet wat hij kookt. Een sympathiek decor, vriendelijke bediening en bovenal zeer smaakvol eten tegen een bijzonder schappelijke prijs.

Gegeten op 22 januari 2014

M-K1507
  • Recensies in de laatste twee jaar

De locatie is uniek de oude woning die bij een scheepswerf behoorde. Het menu is beperkt tot een aantal (stoof)gerechten maar de smaak van deze gerechten is goed. De bediening is aardig en attent.

klikje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervol klein huiskamerachtig restaurantje. We waren helaas enige gasten vanavond maar heerlijk gegeten! Confijte eendenbout, pate en zelfgemaakte tiramisu en appeltaart. Lekkere soepele huiswijn ook. En dus niet duur. Super restaurantje dus! Niet veel (geen?) vegetarische opties, maar dat is dan 't enige minpunt wat ik kan bedenken.

fitter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ongelofelijk schattig restaurantje met super lekker eten. Smakelijke franse boeren kost en overheelrijke toetjes. Het drie gangen menu kost €25 euro en kent een aantal opties. Zelf de zuurkoolsoep genomen en als hoofdgerecht gestoofd zwijn met dadel en sinasappelsaus en pittige rode kool. Na een lekker citroen custard taartje. Alles even heerlijk en voor die prijs eet je nergens zo goed in Amsterdam.

Gegeten op 16 november 2013

peter&tiny
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zoek naar 'ns wat anders hier terecht gekomen. Een heel leuk knus restaurantje, verscholen tussen renovatiebouw. De sympathiek eigenaar vertelde ons dat door de nogal wisselende klandizie hij zijn werkwijze had aangepast en wisselende week menu's aanbood. Dat beperkte de keuze, maar wat we kregen voorgeschoteld was voortreffelijk. Als voorgerecht pompoensoep en vijgen met gorgonzola, als hoofdgerecht stoofpot van wild zwijn en geconfiijte eendebout. Heerlijke smaken en goede porties. Als toetje een heerlijke zelfgemaakte tiramisu. En dat alles voor de zeer schappelijke menuprijs van 25 euro p.p. Wij hebben hier heerlijk gegeten. Eindelijk weer eens een restaurant dat de kwalificatie zeer goed verdient.

Gegeten op 19 oktober 2013

Sopbubbles
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit schattige kleine huisje aan het water ligt redelijk verstopt. Zodra je binnenloopt, wordt je meteen warm onthaald en voel je je echt in iemands woonkamer. Super leuk huisje, wij zouden er wel willen wonen :)
Alles wordt bereid in een klein keukentje. Je kan kiezen uit twee 3-gangen menus, de gerechten zijn ook los te bestellen. De keus is daardoor niet groot, maar wat ze aanbieden is allemaal lekker dus de keus is alsnog moeilijk! Vooraf hadden we de pompoensoep en vijgen met gorgonzola. Heerlijk en precies goede porties voor een hoofdgerecht. Als hoofdgerecht allebei de hertenbiefstuk. Mals bereid, mooi opgediend met aardappeltjes en groenten. We hebben heerlijk gegeten, goed advies over een bijpassende wijn, onze avond was kompleet. Franse chansons op de achtergrond, echt een aanrader. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 4 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Markerhuisje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over 't Markerhuisje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!