• foto's van Elkaar in Amsterdam - 1

• 8.4 10 42

• 8.4

• 8.0

Elkaar over zichzelf

ELKAAR is een knus en gemoedelijk restaurant met een Fransmediterrane keuken aan de rand van Amsterdam centrum, met een prachtig uitzicht op de Muiderpoort en het Tropenmuseum én met een ruim terras tussen water en groen. Bij restaurant ELKAAR kunt u zeven dagen in de week uitgebreid lunchen of romantisch dineren. Zakelijk of gewoon gezellig.

Kluft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister heb ik samen met mijn vriend bij dit restaurant gegeten. Wij hadden al een tijd van te voren gereserveerd en keken er erg naar uit ook vanwege alle goede recensies.

Als voorgerecht had ik rillettes van eendenbout en eendenlever met zoetzuur van radijs wat heerlijk smaakte maar ook nog eens heel mooi opgemaakt was. Ook het hoofdgerecht van gebakken skreifilet met gesmoorde spruitjes was heerlijk maar het hoogtepunt was toch wel het dessert met verschillende soorten chocolade op het bord gepresenteerd.

De gastvrouw maakte de avond nog bijzonderder door het plezier dat ze uitstraalde en de tijd die ze nam om met ons te praten. Ook de bijpassende wijnen die de gastvrouw voor ons had uitgezocht paste precies bij de gerechten die we kregen.

Ik geef niet vaak zulke hoge cijfers voor een restaurant maar de combinatie van alles maakt dit restaurant zo bijzonder. Wij kijken er nu al naar uit om hier in het voorjaar lekker op het terras te gaan eten en zullen dit restaurant aan iedereen aanbevelen.

Gegeten op 16 februari 2014

Proever46732
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor ons was blue monday een mooie ervaring in restaurant Elkaar. Het was erg rustig in het restaurant, ideaal voor onze stemming en we kregen precies de aandacht die we nodig hadden. Goed begin met een heerlijke thaise crabcake en vissoep amuse. De kaart legt de nadruk op 3-4-5 gangen menu maar eigenlijk is alles mogelijk en hoe dat qua prijzen werkt staat duidelijk aangegeven. Ik koos twee voorgerechten en op eigen initiatief werd de hoeveelheid van het tweede gerecht vergroot. Zowel de tonijn met knapperige gamba's als de procureur waren verrukkelijk.

Gegeten op 20 januari 2014

Veronique1969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eind november aten we met 8 collega's bij Elkaar. We kregen een fijne ovale tafel waar we heel gezellig zaten. De bediening was aardig, kundig en ronduit geestig!

We hebben het 5 gangen menu genomen en hebben heel lekker gegeten. Alle collega's waren enthousiast over locatie, bediening en eten.

Ik raad restaurant Elkaar zeer zeker aan!

Gegeten op 26 november 2013

foodoo
  • Recensies in de laatste twee jaar

charming restaurant in an unexpected place , reasonably priced menu for this quality,mackeral with shrimps with lobster mayo was a nice light starter,veal cheeks and sweetbreads was great , especially the cepes sauce , and a nice selection of good cheese with a good glass of wine ended a great meal

Gegeten op 7 december 2013

Josep
  • Recensies in de laatste twee jaar

Elkaar zit op een leuke locatie tegenover het Tropenmuseum. Van binnen ziet het er gezellig uit en we kregen een leuk tafeltje voor twee. We begonnen met een lekker aperatiefje, een lichtbruisende mouserende wijn. Het was geen champagne en geen prosecco, daardoor uitstekend om mee te beginnen. Direct kwam er een amuse op tafel. Dat was een mooi begin. Helaas zat er veel tijd tussen het voorgerecht en de amuse, maar voor de verdere rest was het eten bovengemiddeld. Het zag er piekfijn uit met leuke combinaties. Al met al erg verrassend gegeten!

Gegeten op 15 november 2013

Tiba_proeft
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een paar dagen geleden hier gegeten met zijn drieën. Na een niet erg welkom ontvangst (we werden bijna weggestuurd omdat onze reservering niet goed was verwerkt) toch prima gegeten hier. De gastvrouw bleek erg vriendelijk en er heerste een gezellige intieme sfeer. Eerst een amuse, toen gekozen voor eendenborst, als hoofdgerecht hert, voor dessert speculaasparfait. Allemaal goed klaargemaakt. Een tafelgenoot had flensjes met heerlijk cointreau-ijs maar het flensje had helaas geen smaak. We bestelden wijnen per glas die goed bij de gerechten waren uitgezocht. Al met al was het niet heel bijzonder maar het smaakte allemaal prima, dus zeker een aanrader!

Gegeten op 7 november 2013

eduardtineke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel aardig, klassiek ingericht restaurant. Verrassingsmenu met wild gegeten. Gerechten waren voortreffelijk, maar het had meer weg van een proeverij met heerlijke smaken. Uitstekende bediening. Geen spontane karaf water op tafel. Goede wijnen, maar kwaliteit heeft ook hier een prijs.

Gegeten op 1 november 2013

SZH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin heb ik bij dit restaurant gegeten. We hebben gekozen voor het menu met een kleine aanpassing wat helemaal geen enkel probleem was. Als voorgerecht hadden we gekonfijte kabeljauw met Hollandse garnalen, tomatenjam, een krokant van sesam en een dressing van vadouvan, daarna had ik tussendoor een bisque van langoustine met krokant gebakken kerrie gamba's De bisque was erg goed op smaak alleen de gamba's waren niet krokant en helaas ook niet warm. Het volgende gerecht was gestoofde kalfswang met crème van knolselderij, een crème brûlée van eendenlever en aardappelkaantjes. De smaken waren erg goed. Ik ben erachter gekomen dat kalfswang niet mijn ding is maar dat is natuurlijk persoonlijk. Het hoofdgerecht; een trio van Ibérico was erg bijzonder! We hebben lekker gegeten en vonden de service erg prettig ook het wijnadvies was erg goed!

Gegeten op 29 september 2013

FotoRein
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de Restaurantweek weer eens bij Elkaar op het Alexanderplein gegeten. Goed ontvangen door vriendelijke dame en jongere heer. Lekker weer, dus buiten. Netjes gedekte tafel. Uitnodigend warm boerenbrood met boter, olie, peper/zout. Een mooie start.

"Iets drinken vooraf?" "Welke witbieren heeft u?" "Wieckse Witte." "En welke pils?" "Een licht restaurantbier van Brand." "Tap of fles?" Uitsluitend per fles, dit ondanks de aanwezigheid van een echte tap. OK Wieckse dus en echtgenote Brand Urquel. Beide in 'Brandglazen' zonder viltje. Uit de rand van het Wieckse 'Brandglas' bleek een stukje gebroken. Nieuw glas met excuses; alle bierglazen zijn helaas op, we gaan nieuwe bestellen. Driekwart restant bier was al overgeschonken in een gewoon waterglas.

Amuse in, ja hoor, een espressokopje. Zag er uit als koffie verkeerd maar bleek een verrassend lekkere bisque van kreeft, ernaast een stukje haring met crouton op een bedje van gemarineerde biet. Als kind moest ik ooit in de vakantiekolonie verplicht haring eten, nou mooi niet. Haring in broekzak en fluks door het toilet gespoeld want vis moet zwemmen. Daarna nooit meer haring gegeten. Ouder en wijzer deze toch maar geprobeerd, het viel reuze mee en deed zelfs denken aan een Japanse lekkernij.

De keuze, die was er niet, het menu stond vast en begon met een bijzonder smakelijk en fraai voorgerecht. Gemarineerde Ierse zalm, cannelloni van komkommer, gerookte zalm en iets donkers, roetzwarte mayonaise, bleek van inkt te zijn, van de inktvis. Werkelijk meer dan heerlijk allemaal.

Hoofdgerecht: Runderbavette, een mooi stukje vlees met lekkere aardappelmousseline en nog het e.e.a. erbij. Goed maar niet bijzonder verrassend. Witbier met waarschuwing; "dit is het laatste flesje wat we nog op voorraad hebben." Nou had ik wel genoeg, maar toch.

Desert: Chocolademousse met suikernootjes, rood fruit en pistache roomijs. Een flinke bol chocolademousse, erg zwaar en royaal. Het 'er om heen' was fraai en smakelijk maar qua hoeveelheid wel in onbalans met de hoeveelheid mousse.

Conclusie: Gewoon goed gegeten, met als uitschieters naar boven de amuse en het voorgerecht.
En dat alles voor een zeer redelijke prijs, wat dat betreft zou het eigenlijk altijd 'resraurantweek' dienen te zijn.

Bij het weggaan zagen we nog een andere gast van een Brand biertje genieten, uit een echt 'Brandglas', maar wel met missend stukje.

Gegeten op 30 augustus 2013

karinblij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groepje van vijf dames zijn wij op een stralend mooie zondag voor de lunch tijdens de Restaurantweek in dit restaurant neergestreken. Ik dacht dat de restaurantweek een restaurant de mogelijkheid gaf om te laten zien wat het in huis heeft. Dit restaurant heeft weinig in huis. De gerechten getuigden van weinig creativiteit en de service/bediening was ronduit onaardig! Geen aanbeveling.

Gegeten op 25 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Elkaar in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Elkaar. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!