a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 020 612 91 04

Fondue op de Overtoom

Dit restaurant ligt midden op de bruisende Overtoom in Amsterdam. Fondue & Fondue is de leukste en gezelligste plek om een avondje heerlijk te genieten van overheerlijke verse vlees-, kaas- of visfondue. Eventueel met een goed glas wijn erbij. Geniet van goede gesprekken terwijl je samen een verrukkelijke fondue eet. Gezelligheid kent geen tijd!

Salinas

Heerlijk gegeten. vooral de truffelkaas fondue was een verrassing. Echt een aanrader en relatief goedkoop voor wat je ervoor krijgt. Kwaliteit/prijs perfect. Ook ontzettend aardig personeel. Lekker ongedwongen een gezellig avondje uit eten. Top. Komen snel terug.

Gegeten op 22 januari 2016

edwindb

Wij komen hier al jaren en is gewoon een leuke tent om te eten. Gezellig en knus en goed bereikbaar. Het eten is van prima kwaliteit en de bediening is vriendelijk. Wij kiezen meestal voor alle drie, vis, vlees en kaas. Het enige nadeel is dat je wel geduld moet hebben, maar goed dat is de keuze die je maakt om te gaan fonduen.

Gegeten op 24 oktober 2015

Ruudhendriks

Met 4 personen op kerstavond gegeten en ondanks de drukte was de service vriendelijk en snel. Vleesfondue en kaasfondue genomen en voorgerecht 2x garnalencocktail en soep. Alles werd netjes geserveerd en hoeveelheden waren ruim voldoende en smakelijk. We gaan beslist nog een keer hier eten. De zitruimte is wat minder en vrij krap.

Gegeten op 24 december 2015

bill moons

Een bijzonder restaurant met als specialiteit diverse fondue's van vlees, vis of kaas. Een hele goede prijs-kwaliteit verhouding: een 3-gangen menu naar keuze a 26,50 . Vooraf hadden we gamba's, dan kaasfondue met truffel-saus en als toet citroentaart, werkelijk dik in orde. Bediening ook attent en aardig, het interieur is normaal maar smaakvol in deze kleine ruimte, want je zit er dicht op elkaar - maar dat is het alles zondermeer waard.

Gegeten op 17 december 2015

Johanna32

Het is altijd prima bij Fondue & Fondue. Simpele kaart waarbij de voorgerechten nooit uitdagend genoeg klinken om te bestellen (tomatensoep, hollandse garnalencocktail, carpaccio met truffelmayonaise....) maar de kaasfondue is top!
Wij gingen voor de truffelkaasfondue (heerlijk romig en truffel niet overheersend), en voor de naast de kaart geserveerde Zaanse mosterd kaasfondue: deze was heerlijk pittig.
Bijgerechten zijn prima; vers brood met groentes. Beiden onbeperkt bij te bestellen.
Leuke sfeer, gezellig, en helemaal vol op een woensdagavond! Ondanks de negatieve opmerkingen hierboven over de bediening werden wij prima geholpen.
Enige nadeel: werkelijk waar alles stinkt naar kaas als je thuis komt.

Conclusie: prima kaasfondue, prima service, maar ga hier niet naartoe in je mooiste kleren (of als je na het eten nog ergens moet verschijnen), want je stinkt een uur in de wind.

Gegeten op 25 november 2015

brigitte86

Eten is altijd goed, maar de bediening is nu al voor de tweede keer erg slecht, meisje vanavond was zeer onvriendelijk, ik ben op een gegeven moment zelf onze bestelde drankjes en broodjes bij de bar gaan halen,wat mij niet in dank werd afgenomen, maar ja, eten bijna op en nog steeds geen drankjes en extra brood, jullie restaurant is top, maar neem aub wat vriendelijkere mensen aan in de bediening, probeer nog een keer en dan houd ik het voor gezien helaas..

Gegeten op 24 november 2015

korkenzieher

Vandaag stond voor het eerst in lange tijden (Chinees) vleesfondue op het menu. Vooraf kreeg iedereen stokbrood met een lekkere tapenade. Het vlees van het hoofdgerecht was lekker mals en de sausjes smakelijk. "De aardappelgratin" (gekruide gebakken aardappelen met sliertjes kaas erover heen) die erbij geserveerd werd, was voor mijn smaak iets te zout maar een lekkere wijn en een glaasje water maken veel goed. De bediening was bijzonder attent en zorgde voor een geslaagde avond.

Gegeten op 12 september 2015

BWin

Recentelijk gegeten icm een Socialdeal actie en is mij zeer goed bevallen.
Heel gezellig knus tentje met heel vriendelijk personeel. We waren voor de truffelkaas fondue gegaan welke zeer goed bevallen is. De groenten ernaast waren prima, ze hadden misschien soms in wat kleinere stukjes gesneden kunnen worden (een blok van 7 bij 3 cm paprika is ietswat groot) maar dat zijn details. Het brood was redelijk, ietswat droog maar kon er mee door.
Vooral de uitstraling, vriendelijke bediening en lekkere kaasfondue maakte het voor ons een goede ervaring!

Gegeten op 25 augustus 2015

sammie3

Het is bijna niet voor te stellen dat de Overtoom in Amsterdam vroeger een heuse vaart was. In 1901 werd de Overtoomse Vaart gedempt. De Overtoom is nu een plek met een verrassende diversiteit aan bijzondere winkeltjes en restaurantjes precies wat Amsterdam zo speciaal maakt.

Fondue & Fondue is zo'n speciale plek met een sfeervol ingericht restaurant en een heerlijk terras.

Op de kaart van Fondue & Fondue staan -hoe kan het ook anders- drie soorten fondue:
de vleesfondue, de kaasfondue en de visfondue. Wij kozen voor de kaasfondue met stokbrood.

De kaasfondue is rijk van smaak en de versheid van de rauwe groente en de salade is prima voor elkaar. Alles is met het stokbrood meer dan genoeg voor twee personen. Tip: check af en toe of het vlammetje onder de pan nog wel aan is.

Het twee-persoonstafeltje aan het raam biedt privacy en een uitstekend uitzicht op het zonovergoten terras en de restaurantruimte binnen dat in ruimtelijke zin verrassend diep is. Dat maakt het restaurant ook geschikt voor gezelschappen. En als het te warm is op het terras, dan biedt de airconditioning in het restaurant aangenaam uitkomst.

De bediening is uitstekend en steekt in positieve zin schril af tegen de gemiddelde Amsterdamse gastvrijheid . Gastheer Kevin is attent, snel en vriendelijk en waakt over het welbevinden van zijn gasten. Ook daarom is Fondue & Fondue voor een fijne avond alleszins de moeite waard.

Gegeten op 17 juli 2015

nicole164

Gisteravond hebben mijn vriend en ik hier gegeten. De kaasfondue is prima op smaak en we konden onbeperkt verschillende soorten groente en brood bijbestellen. De sfeer is informeel: gewoon een gezellig no-nonsense zaakje. De leuke bediening (Kevin) heeft tevens een belangrijke bijdrage geleverd aan deze geslaagde avond! Wij komen zeker terug, maar misschien wel als het iets minder warm is.... We hopen dat Kevin dan ook weer aan het werk is!

Gegeten op 18 juli 2015

Schrijf zelf een recensie over Fondue & Fondue in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Fondue & Fondue. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.