Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Vesters

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 024 329 69 68

Oprechte gastvrijheid

Traditie en vernieuwing, een plek waar gelachen mag worden met oprechte gastvrijheid en passie. De chef past de nose-to-tail-filosofie toe waarbij er niks van het diertje verloren gaat en alle smaken optimaal tot hun recht komen. De enthousiaste sommelier kan je bij al dat lekkers een heerlijk wijntje schenken: de perfecte match!

Anouk_den_Ambtman

Wij komen graag bij Vesters (bijzonder eten, en op fietsafstand)! Voordat dit restaurant dicht gaat voor een verbouwing en re-styling, wilden we nog een keer in de 'oude vertrouwde' setting gaan eten. Voor mij zit service in kleine dingen en dat hebben ze bij Vesters uitstekend begrepen. De reservering wordt telefonisch bevestigd en als je binnenkomt wordt je herkend, top! We hadden het geluk te kunnen genieten van het aperitief op het terras, alvorens we aan tafel gingen. Het voorgerecht was gele biet. Erg verrassend, nog nooit van gehoord, maar zeer bijzonder. Vervolgd door zeewolf en hert, werd het niveau gang na gang weer behaald. Het dessert was cheesecake, fenomenaal! Na de verbouwing schuiven we graag weer eens aan!

Gegeten op 3 oktober 2014

Nonie

Voor het eerst bij Vesters in Nijmegen gegeten. Ontvangst is vriendelijk, netjes. De eerste indruk van het restaurant (decor) is niet heel spannend, maar wel lekker licht en comfortabel. Met een cava geproost op een lekkere avond. Als start een klein kopje 'erwtensoep'. Fris! Voorgerecht was vis, met tzaziki, komkommer, venkel. Opmaak is erg mooi. De lichte smaak ging goed samen met de wijn van het wijnarrangement. Als hoofdgerecht hert, met witlof, kweepeer, champignonnetjes en lekkere jus. Mijn partner vond de witlof minder, ik de kweepeer, dus even uitwisselen;-) Smaken verschillen, nietwaar? Begeleid door een hele mooie rode wijn. Het dessert... we hadden gekozen voor 1x kaasplankje en 1x het toetje van de kaart (met witte chocolade). Dat eten wij dan voor de helft op en dan ruilen we haha. Mijn voorkeur ging uit naar het kaasplankje. Heerlijk. De witte chocolade (taart?) vond ik minder spannend, niet echt een nieuwe smaak, (bastogne achtige bodem) maar de dessertwijn daarentegen vond ik super. Uiteraard bestelde mijn partner een PX als afsluitende wijn.... Lekker latte en capu toe met huisgemaakte bonbons (zeker doen!!) en van het huis een 2e rondje gekregen (helaas geen 2e x bonbons). De bediening komt soms wat onzeker over, dat is jammer. Ik begrijp het wel, maar een dosis zelfvertrouwen zou hen zeker goed doen! Helaas moest mijn partner (geen wijnarrangement, want die Bobte die avond) heeeeel lang wachten op de vraag of hij ook wat wou drinken. Daarom maar zelf gevraagd. Het enige minpuntje.
Een fantastische avond gehad met lekker eten en drinken. En mijn lieve gezelschap niet te vergeten...;-)

Gegeten op 20 september 2014

maayke3

Via online reservering

Afgelopen vrijdag bij Vesters gegeten. Voor ons toch echt een van de beste restaurants in Nijmegen. Het was een genot om daar te zijn. De vriendelijke bediening maar bovenal het heerlijke eten. Jeroen, chef kok, krijgt van ons een 10!!!

Gegeten op 13 september 2014

Anke24

Fijn Frans restaurant in Nijmegen, beetje buiten het centrum. Je komt binnen in een redelijk koud ingerichte zaal, maar smaken qua inrichting verschillen. Eenmaal aan tafel krijgen wij het verrassingsmenu voorgeschoteld. Algehele inslag van het menu was vrij zoet (meloen met tomaatjes vooraf, gekonfijte eend als hoofd en vijgen met marshmallows toe), maar buitengewoon goed bereidt. Daarbij was de bediening erg vriendelijk en snel, met speciale vermelding voor onze wijnschenker, deze jongeman was enorm bedreven in het aanprijzen van zijn heerlijke wijnen, die uitstekend bij de gerechten paste. Enorm leuke ervaring.

Gegeten op 3 september 2014

evijftigschild

Vesters was voor de tweede keer open op een zondag. En wat ons betreft mag dat zo blijven. Van de ca. 12 tafels waren er 5 bezet, maar ook als het er vol is kun je hier prima zitten want alles is ruim opgezet. De tuindeuren kunnen lekker open wat de sfeer verhoogd. Het restaurant is keurig verzorgd net als de opmaak van de borden. We kozen voor een 5 gangen menu van de chef en werden verrast met tal van heerlijkheden en amuses. Hoewel de kwaliteit goed is was de prijs aan de hoge kant. Gelet op het grote aanbod in Nijmegen vraag ik me af of dit houdbaar is.

Gegeten op 10 augustus 2014

rweges

Op basis van de vele goede recensies wilden we een keer naar Vesters toe. En ik moet eerlijk zeggen dat we er allebei een beetje dubbel in staan. Het eten was goed. We hadden gekozen voor een 4 gangen menu met een bijpassend wijnarrangement een aperitief drankje vooraf met een klein borrelhapje. De wijnen werden met enthousiasme en kennis uitgelegd. Zelf sprak ons de inrichting niet zo aan. Wat kleurloos en niet erg gezellig. De watermeloen met tomaat en basilicum smaakte prima met een goede bijpassende wijn. Daarna de coquilles met artisjok en lamsoor. Ook prima met een heerlijke wijn. Toen gingen we naar een lekkere fruitige rode wijn met een bijpassend gerecht van eend met biet en rode bes. Ook prima! En afsluitend een heerlijk kaasplankje met 2 halve glazen bijpassende wijnen. Ook erg lekker. En als afsluiter nog een cappuccino. Qua hoeveelheid was het voor ons meer dan voldoende.

Pluspunten: Lekkere gerechten met goede wijnen die met enthousiasme worden uitgelegd. Ruim opgezet waardoor je niet direct dicht op de buren zit.

Minpunten: Geen aperitief/amuse of tussendoortjes die het net wat spannender hadden gemaakt. Weinig uitgesproken spannende gerechten. Tot twee keer toe werd ons niet gevraagd of we het lekker hadden gevonden. En als laatste is de prijs/kwaliteit wat ons betreft wat zoek. De rekening bedroeg namelijk bijna E 200,-

Conclusie: Het was een leuke avond maar ook niet meer dan dat.

Gegeten op 22 augustus 2014

l_consoli

Wederom een geweldige culinaire ervaring! Het is echt de moeite waard om de volledige zevengangenmenu te nemen, het wordt een schitterende opeenvolging van smaken. En uiteraard hele goede wijn-spijscombinaties door het prima wijnarrangement. Een paar hoogtepunten: Zeeduivel (Geroosterde zeeduivelmootjes met artisjok, lamsoor, venkel en appel;
beurre-blanc met crème-fraîche en limoen) is een complex, verrassend en verrukelijke combinatie. Zeebaars (In sherryvinaigrette gemarineerde zeebaarsfilet met uitjes, look en tijm:
rode pepers, flinters Ibericoham en Allegranza-kaas) is het beste van Spanje op je bord.
Vesters is tastbaar bewijs dat smaak, verfijning en gezelligheid prima met elkaar gecombineerd kunnen worden!

Gegeten op 28 juni 2014

Henk_Margot

Heerlijk gegeten, lekkere wijnen, gerechten zagen er bijzonder mooi uit. Verassende combinaties. Aardige bediening. Prijs/kwaliteit kloppen.
Soort woonkamer idee, maakt de inrichting vreemd, maar voor ons nog steeds leuk.

Gegeten op 19 april 2014

Johanna54

Gegeten op 30 mei 2014

arwenhoogenbosch

In verband met de verjaardag van mij vriend, zijn we feestelijk uiteten gegaan bij Restaurant Vesters. De verwachtingen waren hooggespannen, gezien de goede beoordelingen op Iens.

Aan het begin van de avond proostten we met een Hugo (een cocktail uit Zuid Tirol) op het zonnige terras. Vervolgens zijn we binnen gaan zitten voor het diner. De gerechten waren in proportie en in harmonie met de wijnen. In het bijzonder heb ik genoten van het tweede tussengerecht: Zeebaars met Iberico ham (dat smaakte naar meer!).

Tot slot wil ik een extra compliment geven aan de bediening over de persoonlijke bejegening. Kortom, het voldeed volledig aan onze verwachtingen.

Gegeten op 30 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Vesters in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Vesters. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.