Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Vesters

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 024 329 69 68

Oprechte gastvrijheid

Traditie en vernieuwing, een plek waar gelachen mag worden met oprechte gastvrijheid en passie. De chef past de nose-to-tail-filosofie toe waarbij er niks van het diertje verloren gaat en alle smaken optimaal tot hun recht komen. De enthousiaste sommelier kan je bij al dat lekkers een heerlijk wijntje schenken: de perfecte match!

evijftigschild

Vesters was voor de tweede keer open op een zondag. En wat ons betreft mag dat zo blijven. Van de ca. 12 tafels waren er 5 bezet, maar ook als het er vol is kun je hier prima zitten want alles is ruim opgezet. De tuindeuren kunnen lekker open wat de sfeer verhoogd. Het restaurant is keurig verzorgd net als de opmaak van de borden. We kozen voor een 5 gangen menu van de chef en werden verrast met tal van heerlijkheden en amuses. Hoewel de kwaliteit goed is was de prijs aan de hoge kant. Gelet op het grote aanbod in Nijmegen vraag ik me af of dit houdbaar is.

Gegeten op 10 augustus 2014

rweges

Op basis van de vele goede recensies wilden we een keer naar Vesters toe. En ik moet eerlijk zeggen dat we er allebei een beetje dubbel in staan. Het eten was goed. We hadden gekozen voor een 4 gangen menu met een bijpassend wijnarrangement een aperitief drankje vooraf met een klein borrelhapje. De wijnen werden met enthousiasme en kennis uitgelegd. Zelf sprak ons de inrichting niet zo aan. Wat kleurloos en niet erg gezellig. De watermeloen met tomaat en basilicum smaakte prima met een goede bijpassende wijn. Daarna de coquilles met artisjok en lamsoor. Ook prima met een heerlijke wijn. Toen gingen we naar een lekkere fruitige rode wijn met een bijpassend gerecht van eend met biet en rode bes. Ook prima! En afsluitend een heerlijk kaasplankje met 2 halve glazen bijpassende wijnen. Ook erg lekker. En als afsluiter nog een cappuccino. Qua hoeveelheid was het voor ons meer dan voldoende.

Pluspunten: Lekkere gerechten met goede wijnen die met enthousiasme worden uitgelegd. Ruim opgezet waardoor je niet direct dicht op de buren zit.

Minpunten: Geen aperitief/amuse of tussendoortjes die het net wat spannender hadden gemaakt. Weinig uitgesproken spannende gerechten. Tot twee keer toe werd ons niet gevraagd of we het lekker hadden gevonden. En als laatste is de prijs/kwaliteit wat ons betreft wat zoek. De rekening bedroeg namelijk bijna E 200,-

Conclusie: Het was een leuke avond maar ook niet meer dan dat.

Gegeten op 22 augustus 2014

l_consoli

Wederom een geweldige culinaire ervaring! Het is echt de moeite waard om de volledige zevengangenmenu te nemen, het wordt een schitterende opeenvolging van smaken. En uiteraard hele goede wijn-spijscombinaties door het prima wijnarrangement. Een paar hoogtepunten: Zeeduivel (Geroosterde zeeduivelmootjes met artisjok, lamsoor, venkel en appel;
beurre-blanc met crème-fraîche en limoen) is een complex, verrassend en verrukelijke combinatie. Zeebaars (In sherryvinaigrette gemarineerde zeebaarsfilet met uitjes, look en tijm:
rode pepers, flinters Ibericoham en Allegranza-kaas) is het beste van Spanje op je bord.
Vesters is tastbaar bewijs dat smaak, verfijning en gezelligheid prima met elkaar gecombineerd kunnen worden!

Gegeten op 28 juni 2014

Henk_Margot

Heerlijk gegeten, lekkere wijnen, gerechten zagen er bijzonder mooi uit. Verassende combinaties. Aardige bediening. Prijs/kwaliteit kloppen.
Soort woonkamer idee, maakt de inrichting vreemd, maar voor ons nog steeds leuk.

Gegeten op 19 april 2014

Johanna54

Gegeten op 30 mei 2014

arwenhoogenbosch

In verband met de verjaardag van mij vriend, zijn we feestelijk uiteten gegaan bij Restaurant Vesters. De verwachtingen waren hooggespannen, gezien de goede beoordelingen op Iens.

Aan het begin van de avond proostten we met een Hugo (een cocktail uit Zuid Tirol) op het zonnige terras. Vervolgens zijn we binnen gaan zitten voor het diner. De gerechten waren in proportie en in harmonie met de wijnen. In het bijzonder heb ik genoten van het tweede tussengerecht: Zeebaars met Iberico ham (dat smaakte naar meer!).

Tot slot wil ik een extra compliment geven aan de bediening over de persoonlijke bejegening. Kortom, het voldeed volledig aan onze verwachtingen.

Gegeten op 30 mei 2014

luukvanbeers

Culinair fantastisch, met werkelijk een briljant gekozen wijnmenu. 5 gangen tongstrelende kunst. Met een bediening die echt veel weet van wijn en gerechten. Best in Town voor zover ik weet.

Gegeten op 24 mei 2014

immaculatae

was er weer een tijd niet geweest. Maar wederom heerlijk alhoewel het voorgerecht van haring iets minder was. Maar dit werd ruimschoots gecompenseerd door de andere gerechten die uitermate lekker waren.
Bediening was vlekkeloos. Voor het voorgerecht buiten gezeten en zonder moeite konden we door naar binnen voor de volgende gerechten.
Moet de volgende keer toch niet zo lang wegblijven :-)

Gegeten op 16 mei 2014

Eva1986

Zaterdag met z'n tweeen heerlijk gegegeten bij Vesters. Het was restaurantweek, maar gelukkig konden we ons 3-gangenmenu nog uitbreiden met een tussengang en het zoete dessert mocht een kaasplankje worden. We werden prima bediend, ze hadden zelfs door wanneer ik het koud kreeg en de deur werd gelijk gesloten. De risotto was heerlijk en alle gerechten waren goed van portie. De hebben gekozen voor het bijpassende wijnarragement en dit viel zeker niet tegen! De prijs was ook goed. Bleek wel dat ze twee flessen water op de rekening hadden gezet, terwijl we er maar één hadden gedronken. Dit zag ik alleen thuis pas, dus helaas. Als ik in de buurt zou wonen zou ik graag vaker komen!

Gegeten op 17 mei 2014

l_consoli

Een culinaire ervaring! Neem de tijd en bestel het volledige zevengangenmenu. Wordt elk paar weken vernieuwd, maar wat constant blijft zijn de creativiteit van de chef en de zeer professionele doch vriendelijke houding van de eigenaresse. Een paar highlights: Carpaccio van tonijn was subliem, evenals de combinatie van kreeft en duif. Bouillon van kreeft als amuse zette alle smaakpapillen paraat. Prima wijn-spijscombinaties. Blijft een van de toppers van Nijmegen

Gegeten op 11 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Vesters in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Vesters. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.