Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Vesters

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 024 329 69 68

Oprechte gastvrijheid

Traditie en vernieuwing, een plek waar gelachen mag worden met oprechte gastvrijheid en passie. De chef past de nose-to-tail-filosofie toe waarbij er niks van het diertje verloren gaat en alle smaken optimaal tot hun recht komen. De enthousiaste sommelier kan je bij al dat lekkers een heerlijk wijntje schenken: de perfecte match!

heleen44

Via online reservering

Blijft een goed restaurant, kom er graag opnieuw. Lekkere gerechten en goede combinaties met de wijnen. Smaken passen goed bij elkaar en tot en met het toetje een geheel.

Gegeten op 21 december 2014

Jabobe

Via online reservering

Wij kozen voor het mooi samengesteld 6 gangenmenu plus wijnarrangement dat kundig en met passie werd toegelicht. Het was meer dan heerlijk.

Gegeten op 14 december 2014

MPenMN

Via online reservering

Restaurant heeft mooie facelift ondergaan; de kok heeft ons alweer verwend en het team had er duidelijk zin in. Dat Gault Millau Vesters de prijs-plezierprijs heeft toegekend begrijpen we. Gefeliciteerd!

Gegeten op 10 december 2014

Calidad

Via online reservering

Afgelopen zaterdag bij vesters in Nijmegen gegeten. Het eten en drinken is met vakkundigheid en liefde bereid. Wij hebben het 7 gangenmenu gegeten en was uitstekend. Het aan tafel gereedmaken van de pasta in een uitgesneden Italiaanse kaas voegt net wat extra's toe. Sommelier tevens vakkundig en we mochten zelfs sommige wijnen proeven. Decor is op zich prima; zou wat knusser kunnen. Enige minpunt is dat er fruitvliegjes rondvlogen. Ondanks dat zeker een aanrader!

Gegeten op 29 november 2014

Mazzo

Via online reservering

Wij aten in de Belvedere-toren, dus de setting was fantastisch. Het eten was verrukkelijk, de bediening erg aardig en vakkundig.
Onze enige tegenvaller was het reserveringssysteem via Seat.me, dat aangaf dat er nog plaatsen vrij waren, maar toen we die eenmaal gereserveerd hadden kregen we een dag later een telefoontje dat dat een foutje was en dat het toch al vol zat. Een enorme afknapper. Gelukkig kregen we een paar uur later weer een telefoontje omdat er een annulering was, en konden we alsnog terecht. Het personeel snapte ook niet hoe het had kunnen gebeuren en heeft het prima opgelost. Maar wij gaan geen gebruik meer maken van Seat.me, dat systeem vertrouwen we niet meer.

Gegeten op 21 november 2014

Sfsh

heel erg lekker gegeten. Mooie inrichting, prettige muziek en leuke sfeer. Vriendelijke bediening die er alles aan doen om het je naar de zin te maken. Echt een aanrader!

Gegeten op 21 november 2014

Jan-Bien

Zaterdag voor de eerste keer bij Vesters gegeten. Fantastisch, wat een feest! Vijf gangen genomen en de keuze aan de keuken gelaten. Elke gang was weer een genot, wat een smaken en prachtig opgemaakte borden. Bediening, ze liepen met z'n vijven en ook allen aan tafel gehad, zeer vriendelijk en verstand van zaken! Als we weer in Nijmegen komen gaan we hier zeker weer eten en lezers van dit stuk, ga er gewoon eten u zult er absoluut geen spijt van krijgen! Dank voor de heerlijke en gezellige avond.

Gegeten op 15 november 2014

omnivoor

Via online reservering

Vesters in de Belvedere was een unieke ervaring; Jeroen had een mooi historisch menu bedacht en het blijft natuurlijk een prachtige locatie. De bediening had wat moeite om het normale hoge niveau te halen, maar we hadden het toch niet willen missen.

Gegeten op 16 november 2014

Peerden

Via online reservering

Belvedere is een prachtige historische tijdelijke locatie. Hoewel de ruimte beperkt was en de tafels aan een geschoven hebben we geen last gehad van te nabije tafelburen. Het meest bijzonder was het hoofdgerecht met hoen en zuurkool, waarbij we een traditioneel Hollands gerecht zo heerlijk, en met truffel geserveerd kregen. Het voorbereiden en klaarmaken van merg op toast was een tastbaar genoegen, kooktheater!

Gegeten op 14 november 2014

Keesch

Heerlijk met een groep van drie personen gegeten bij Vesters.

De gerechten en tussengerechten (in totaal 8) waren zonder uitzondering bijzonder goed. Smaken waren in balans en op elkaar afgestemd. Goede en verse ingrediënten.

We waren alledrie ook zeer te spreken over het wijnarrangement. De sommelier beleefde er zichtbaar plezier aan om wijnen te introduceren en toe te lichten. Wijen pasten prima bij alle gerechten.

Gegeten op 12 juli 2014

nijmeegs_meisje

Heerlijk gegeten bij Vesters. Van het viergangenmenu viel alleen de combinatie van vis en vlees niet in de smaak. Lekkere wijnen bij de gangen. Zeer vriendelijke gastvrouw en ook het ander personeel prettig. Niet formeel terwijl het toch een restaurant in het wat duurder segment is. Minpunt was dat we erg lang moesten wachten tussen de gangen. Tussen gang twee en drie, drie kwartier tot een uur. Qua inrichting zijn de tafels ruim ten opzichte van elkaar geplaatst, fijn. De akoestiek is niet prettig (waarschijnlijk door weinig zachte materialen), daarin speelde mee dat een groep van 6 bij ons in de buurt nogal hard sprak.

Gegeten op 4 oktober 2014

paikan

Via online reservering

Gezellige drukte op een zaterdagavond bij Vesters. Helemaal vol, toch doet dit geen afbreuk aan de vriendelijke bediening en de persoonlijke aandacht van de eigenaresse. Ambiance is goed, eten was lekker en de wijnkeuze gevarieerd en, naar maatstaven, betaalbaar. Komen hier graag snel weer terug.

Gegeten op 25 oktober 2014

daan50

Zelden kom je in een restaurant waarvan het begin tot het einde is nagedacht over de beleving van de gast…..

Gisterenavond bij Vesters gedineerd en genoten van een 7-gangenmenu met wijnarrangement. De 7 gerechten in smaakvolle, uitdagende creaties op bord geserveerd waarvan alle de smaak goed gecombineerd werd met de wijn. (weliswaar gewaagd en met lef!) De (aanvoelende) informelere bediening weet zijn/haar kunde van het vak uit te drukken met een jasje van nu. Geen oubollige onderdrukte etiquette waarvan het vaak een circus kan zijn. Het hoofdgerechtje duif met rode wijnsaus was in deze culinaire parade de uitblinker. Lof voor Vesters!

Gegeten op 25 oktober 2014

Anouk_den_Ambtman

Wij komen graag bij Vesters (bijzonder eten, en op fietsafstand)! Voordat dit restaurant dicht gaat voor een verbouwing en re-styling, wilden we nog een keer in de 'oude vertrouwde' setting gaan eten. Voor mij zit service in kleine dingen en dat hebben ze bij Vesters uitstekend begrepen. De reservering wordt telefonisch bevestigd en als je binnenkomt wordt je herkend, top! We hadden het geluk te kunnen genieten van het aperitief op het terras, alvorens we aan tafel gingen. Het voorgerecht was gele biet. Erg verrassend, nog nooit van gehoord, maar zeer bijzonder. Vervolgd door zeewolf en hert, werd het niveau gang na gang weer behaald. Het dessert was cheesecake, fenomenaal! Na de verbouwing schuiven we graag weer eens aan!

Gegeten op 3 oktober 2014

Nonie

Voor het eerst bij Vesters in Nijmegen gegeten. Ontvangst is vriendelijk, netjes. De eerste indruk van het restaurant (decor) is niet heel spannend, maar wel lekker licht en comfortabel. Met een cava geproost op een lekkere avond. Als start een klein kopje 'erwtensoep'. Fris! Voorgerecht was vis, met tzaziki, komkommer, venkel. Opmaak is erg mooi. De lichte smaak ging goed samen met de wijn van het wijnarrangement. Als hoofdgerecht hert, met witlof, kweepeer, champignonnetjes en lekkere jus. Mijn partner vond de witlof minder, ik de kweepeer, dus even uitwisselen;-) Smaken verschillen, nietwaar? Begeleid door een hele mooie rode wijn. Het dessert... we hadden gekozen voor 1x kaasplankje en 1x het toetje van de kaart (met witte chocolade). Dat eten wij dan voor de helft op en dan ruilen we haha. Mijn voorkeur ging uit naar het kaasplankje. Heerlijk. De witte chocolade (taart?) vond ik minder spannend, niet echt een nieuwe smaak, (bastogne achtige bodem) maar de dessertwijn daarentegen vond ik super. Uiteraard bestelde mijn partner een PX als afsluitende wijn.... Lekker latte en capu toe met huisgemaakte bonbons (zeker doen!!) en van het huis een 2e rondje gekregen (helaas geen 2e x bonbons). De bediening komt soms wat onzeker over, dat is jammer. Ik begrijp het wel, maar een dosis zelfvertrouwen zou hen zeker goed doen! Helaas moest mijn partner (geen wijnarrangement, want die Bobte die avond) heeeeel lang wachten op de vraag of hij ook wat wou drinken. Daarom maar zelf gevraagd. Het enige minpuntje.
Een fantastische avond gehad met lekker eten en drinken. En mijn lieve gezelschap niet te vergeten...;-)

Gegeten op 20 september 2014

maayke3

Via online reservering

Afgelopen vrijdag bij Vesters gegeten. Voor ons toch echt een van de beste restaurants in Nijmegen. Het was een genot om daar te zijn. De vriendelijke bediening maar bovenal het heerlijke eten. Jeroen, chef kok, krijgt van ons een 10!!!

Gegeten op 13 september 2014

Anke24

Fijn Frans restaurant in Nijmegen, beetje buiten het centrum. Je komt binnen in een redelijk koud ingerichte zaal, maar smaken qua inrichting verschillen. Eenmaal aan tafel krijgen wij het verrassingsmenu voorgeschoteld. Algehele inslag van het menu was vrij zoet (meloen met tomaatjes vooraf, gekonfijte eend als hoofd en vijgen met marshmallows toe), maar buitengewoon goed bereidt. Daarbij was de bediening erg vriendelijk en snel, met speciale vermelding voor onze wijnschenker, deze jongeman was enorm bedreven in het aanprijzen van zijn heerlijke wijnen, die uitstekend bij de gerechten paste. Enorm leuke ervaring.

Gegeten op 3 september 2014

evijftigschild

Vesters was voor de tweede keer open op een zondag. En wat ons betreft mag dat zo blijven. Van de ca. 12 tafels waren er 5 bezet, maar ook als het er vol is kun je hier prima zitten want alles is ruim opgezet. De tuindeuren kunnen lekker open wat de sfeer verhoogd. Het restaurant is keurig verzorgd net als de opmaak van de borden. We kozen voor een 5 gangen menu van de chef en werden verrast met tal van heerlijkheden en amuses. Hoewel de kwaliteit goed is was de prijs aan de hoge kant. Gelet op het grote aanbod in Nijmegen vraag ik me af of dit houdbaar is.

Gegeten op 10 augustus 2014

rweges

Op basis van de vele goede recensies wilden we een keer naar Vesters toe. En ik moet eerlijk zeggen dat we er allebei een beetje dubbel in staan. Het eten was goed. We hadden gekozen voor een 4 gangen menu met een bijpassend wijnarrangement een aperitief drankje vooraf met een klein borrelhapje. De wijnen werden met enthousiasme en kennis uitgelegd. Zelf sprak ons de inrichting niet zo aan. Wat kleurloos en niet erg gezellig. De watermeloen met tomaat en basilicum smaakte prima met een goede bijpassende wijn. Daarna de coquilles met artisjok en lamsoor. Ook prima met een heerlijke wijn. Toen gingen we naar een lekkere fruitige rode wijn met een bijpassend gerecht van eend met biet en rode bes. Ook prima! En afsluitend een heerlijk kaasplankje met 2 halve glazen bijpassende wijnen. Ook erg lekker. En als afsluiter nog een cappuccino. Qua hoeveelheid was het voor ons meer dan voldoende.

Pluspunten: Lekkere gerechten met goede wijnen die met enthousiasme worden uitgelegd. Ruim opgezet waardoor je niet direct dicht op de buren zit.

Minpunten: Geen aperitief/amuse of tussendoortjes die het net wat spannender hadden gemaakt. Weinig uitgesproken spannende gerechten. Tot twee keer toe werd ons niet gevraagd of we het lekker hadden gevonden. En als laatste is de prijs/kwaliteit wat ons betreft wat zoek. De rekening bedroeg namelijk bijna E 200,-

Conclusie: Het was een leuke avond maar ook niet meer dan dat.

Gegeten op 22 augustus 2014

l_consoli

Wederom een geweldige culinaire ervaring! Het is echt de moeite waard om de volledige zevengangenmenu te nemen, het wordt een schitterende opeenvolging van smaken. En uiteraard hele goede wijn-spijscombinaties door het prima wijnarrangement. Een paar hoogtepunten: Zeeduivel (Geroosterde zeeduivelmootjes met artisjok, lamsoor, venkel en appel;
beurre-blanc met crème-fraîche en limoen) is een complex, verrassend en verrukelijke combinatie. Zeebaars (In sherryvinaigrette gemarineerde zeebaarsfilet met uitjes, look en tijm:
rode pepers, flinters Ibericoham en Allegranza-kaas) is het beste van Spanje op je bord.
Vesters is tastbaar bewijs dat smaak, verfijning en gezelligheid prima met elkaar gecombineerd kunnen worden!

Gegeten op 28 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Vesters in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Vesters. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.