Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

DrinksandBites

2. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 0317 452 222

hespijke

Via online reservering

Zaterdag gegeten bij D & B in Wageningen. Het is een soort (informeel) filiaal van het bekende restaurant Omundo. Zoals je bij dit soort restaurants kunt verwachten ligt het accent vooral op de kwaliteit en presentatie en minder op de kwantiteit. Met de kwaliteit zat het wel goed. Verrassende gerechtjes met stuk voor stuk een bijzondere smaakbeleving. Ook de bediening was bijzonder correct en attent. De kwantiteit liet wat te wensen over en had hier en daar wel iets ruimhartiger gekund maar door de twee porties brood en een kom friet waren onze magen toch voldoende gevuld. Een minpuntje was dat er na het afrekenen niemand was om ons uit te laten en de jassen op te halen. Verder niets dan lof.

Gegeten op 30 augustus 2014

A_Spaapen

Wij hebben geopteerd voor het 5-gangen menu, wat bestaat uit 5 relatief kleine gangen, die prima op elkaar afgestemd zijn. Tevens worden er passende wijnsuggesties per gang gedaan.
De slimme combinatie en correcte en persoonlijke bediening maken naast de voortreffelijke gerechten een prima prijs kwaliteitverhouding.

De gastvrije, persoonlijke en zeer professionele bediening heeft indruk op ons gemaakt.
Een absolute aanrader!

Gegeten op 20 augustus 2014

Evag

Elke keer als wij in Wageningen zijn, zo'n twee keer per jaar, komen wij hier op Zaterdag eten.
Het vijfgangenmenu is vriendelijk geprijsd en altijd interessant zonder over de top te gaan. Hierbij is een wijnarrangement verkrijgbaar wat prima bij de wijnen past.
De bediening is vlot en aandachtig en ook al kom je niet zo vaak, men weet wie je bent en men heeft echt aandacht voor je, zelfs als het heel druk is.
Wij hebben ook afgelopen zaterdag weer een prima avond gehad. En dat was zeker niet de laatste keer.

Gegeten op 26 juli 2014

IkMathijs

Een fijn restaurant om met grotere groepen gezellig te tafelen. De ambiance is prettig, de stoelen zitten goed dus geen probleem om een lange avond te tafelen. De bediening is jong, werkt hard, maar heeft niet altijd oog voor de tafel. De gerechten komen op goede snelheid door, maar dit wordt niet altijd gevolgd door de bediening, waardoor de glazen nog wel eens leeg staan. We kozen voor het 5-gangen menu, dat voor een bijzondere lage prijs wordt aangeboden. Het is duidelijk waar de chef voor heeft gekozen om de lage prijzen te kunnen handhaven: de kwaliteit van de gerechten is prima, maar de gerechten zijn klein gehouden. Ik vind dit een meer dan prima keuze. Als starter de Waldorf-salade. Het is een moderne variant, waarbij de salade enigszins gedeconstrueerd is. Prima. De kokossoep doet mij niets, ik vind hem vlak van smaak, en ik vind het ook enigszins verkeerd gekozen omdat Thaise smaken het gevaar opleveren dat de volgende gangen minder goed geproefd kunnen worden. Knoflookboter bij een broodje als voorgerecht heeft hetzelfde effect. De ravioli van geitenkaas is heerlijk, een perfect gerecht, net als de eendenbout met cassoulet. De eendenbout is een confit, en de jus van knoflook is fantastisch. Het nagerecht vond ik vlak van smaak, de mousse was meer een vla. Dit is gewoon een erg prettig restaurant, waarbij het eten een 7 zou scoren als het a la carte zou worden geserveerd; in een menu van 27.50 euro wordt de score een 8.

Gegeten op 1 maart 2014

marielle27

We gaan regelmatig eten bij Drinks and Bites. Het eten is eigenlijk altijd lekker, zeker boven gemiddeld. Ook hebben ze een wijnkast met ruime variaties aan wijnen en deze zijn meestal erg goed. De bediening is jong, maar hartelijk en heeft altijd tijd, ook al is het druk. Het restaurant is erg gezellig ingericht; al met al, vinden wij het gezelliger dan het 'zusje' El mundo, waar de bediening veel stijver is. We gaan al geruime tijd naar dit restaurant; enige suggestie : het zou lekker zijn als de bol met tapenade als vooraf weer terug komt (staat ook meer representatief dan 'boterhammen in een zak'. Maar volgende maand zijn we er weer!

Gegeten op 12 december 2013

Molen015

In April voorgenomen nog eens terug te komen. Opnieuw een prima avond gehad. Prettige bediening. Goed passende wijnen. Het menu bestond dit keer uit:
Gebraden kalfsmuis met kruidencompôte, Marokkaanse salsa,
limoenmayonaise en Parmezaan. Heerlijke combi, mooie ruime portie.

Crème van jonge prei met piccalilly. Het hele gezelschap verbaasde zich erover dat piccalily zo een uitstraling zou hebben.

Risotto met gerookte aal, bleekselderij en gezouten citroen. Ik vond de risotto iets te weinig gegaard maar de smaak was geweldig.

Veluwse eend met honing, aceto en pecan noot.
Super goed gecombineerd met de Argentijnse malbec. Portie mocht wel groter want het was gewoon te lekker. Vlaamse frieten werden ongevraagd tijdig aangevoerd.

Panna cotta met geweckt roodfruit, kruimelkoek en karamel.
Een prachtige afsluiting.

Tot ziens!

Gegeten op 22 oktober 2013

jhbouman

Leuk restaurant en mooie kaart. Het driegangen menu had een bijzonder goede prijs kwaliteit verhouding. Wel minder spannende gerechten (Ceasar salade; zalm of eendenbout; tarte tatin), maar erg smakelijk! Leuke locatie bij de kerk en vriendelijke bediening, die ook een leuke wijn konden aanbevelen bij de gerechten.

Gegeten op 12 juli 2013

Michael LW

Gisteravond heerlijk op het terras in het zonnetje met z'n tweeën bij Drinks and Bites gegeten. Beiden kozen wij voor het drie gangenmenu van 25 euro. Lekker eten voor prima prijs. Kritische kanttekening hierbij is dat de wijn forse aan de prijs is. Deze was bij ons beiden passend bij het hoofdgerecht en lekker, maar 6,50 per glas vind ik zeer prijzig. Temaar daar dat niet op de kaart staat en niet wordt vermeld bij het aanbieden ervan. We hadden er zelf om moeten vragen blijkbaar. Positief is wel weer dat het (kraan)water en brood vooraf bij de prijs is inbegrepen. Al met al heerlijk genoten van een lekker dinertje op het zonnige terras.

Gegeten op 9 juli 2013

Molen015

Mooi gelegen aan de markt. Informeel en mooi ingericht. Zo heb ik ook de bediening ervaren. Attent en vriendelijk. Het vijf gangen verrassingsmenu voor €27,50 is echt een aanrader. Ook de wijn heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zeker een plek om terug te komen

Gegeten op 9 april 2013

lekkerbek07

Bijzonder leuk restaurant, waar mijn vriendin en ik uitstekend hebben gegeten. Wij kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu á 27,50 (!) en het was gewoonweg top. We begonnen met heerlijk rauwe gemarineerde zalm, met een schuim van wasabi en een crême van avocado..Héérlijk. Gevolgd door een aardappelsoepje met gerookte paling. Ook erg smakelijk. Vervolgens wat Mediterrane risotto met evenzo mediterrane gegrilde groenten. The best risotto ever! Toen een heerlijk stukje runderlende met een mooie jus de veau, crême van zoete uien en gecarameliseerde zilverui. Het vlees was wsl zacht gegaard, want het was boterzacht. Top! Als dessert een heerlijk trifle van witte chocolade met tropisch fruit, crumble en kokosmousse. Dit alles voor een luttele 27,50 is gewoonweg ongelooflijk. De sfeer was aangenaam en het restaurant was goed bezet. Bediening overall prima, één dame wist niet welk gerecht ze serveerde ( hoofdgerecht), maar verder niets aan te merken. Vaak voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 10 april 2013

Schrijf zelf een recensie over DrinksandBites in Wageningen

Schrijf hieronder je recensie over DrinksandBites. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.