DrinksandBites

• 7.6

• 8.1

IkMathijs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een fijn restaurant om met grotere groepen gezellig te tafelen. De ambiance is prettig, de stoelen zitten goed dus geen probleem om een lange avond te tafelen. De bediening is jong, werkt hard, maar heeft niet altijd oog voor de tafel. De gerechten komen op goede snelheid door, maar dit wordt niet altijd gevolgd door de bediening, waardoor de glazen nog wel eens leeg staan. We kozen voor het 5-gangen menu, dat voor een bijzondere lage prijs wordt aangeboden. Het is duidelijk waar de chef voor heeft gekozen om de lage prijzen te kunnen handhaven: de kwaliteit van de gerechten is prima, maar de gerechten zijn klein gehouden. Ik vind dit een meer dan prima keuze. Als starter de Waldorf-salade. Het is een moderne variant, waarbij de salade enigszins gedeconstrueerd is. Prima. De kokossoep doet mij niets, ik vind hem vlak van smaak, en ik vind het ook enigszins verkeerd gekozen omdat Thaise smaken het gevaar opleveren dat de volgende gangen minder goed geproefd kunnen worden. Knoflookboter bij een broodje als voorgerecht heeft hetzelfde effect. De ravioli van geitenkaas is heerlijk, een perfect gerecht, net als de eendenbout met cassoulet. De eendenbout is een confit, en de jus van knoflook is fantastisch. Het nagerecht vond ik vlak van smaak, de mousse was meer een vla. Dit is gewoon een erg prettig restaurant, waarbij het eten een 7 zou scoren als het a la carte zou worden geserveerd; in een menu van 27.50 euro wordt de score een 8.

Gegeten op 1 maart 2014

marielle27
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gaan regelmatig eten bij Drinks and Bites. Het eten is eigenlijk altijd lekker, zeker boven gemiddeld. Ook hebben ze een wijnkast met ruime variaties aan wijnen en deze zijn meestal erg goed. De bediening is jong, maar hartelijk en heeft altijd tijd, ook al is het druk. Het restaurant is erg gezellig ingericht; al met al, vinden wij het gezelliger dan het 'zusje' El mundo, waar de bediening veel stijver is. We gaan al geruime tijd naar dit restaurant; enige suggestie : het zou lekker zijn als de bol met tapenade als vooraf weer terug komt (staat ook meer representatief dan 'boterhammen in een zak'. Maar volgende maand zijn we er weer!

Gegeten op 12 december 2013

Molen015
  • Recensies in de laatste twee jaar

In April voorgenomen nog eens terug te komen. Opnieuw een prima avond gehad. Prettige bediening. Goed passende wijnen. Het menu bestond dit keer uit:
Gebraden kalfsmuis met kruidencompôte, Marokkaanse salsa,
limoenmayonaise en Parmezaan. Heerlijke combi, mooie ruime portie.

Crème van jonge prei met piccalilly. Het hele gezelschap verbaasde zich erover dat piccalily zo een uitstraling zou hebben.

Risotto met gerookte aal, bleekselderij en gezouten citroen. Ik vond de risotto iets te weinig gegaard maar de smaak was geweldig.

Veluwse eend met honing, aceto en pecan noot.
Super goed gecombineerd met de Argentijnse malbec. Portie mocht wel groter want het was gewoon te lekker. Vlaamse frieten werden ongevraagd tijdig aangevoerd.

Panna cotta met geweckt roodfruit, kruimelkoek en karamel.
Een prachtige afsluiting.

Tot ziens!

Gegeten op 22 oktober 2013

jhbouman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant en mooie kaart. Het driegangen menu had een bijzonder goede prijs kwaliteit verhouding. Wel minder spannende gerechten (Ceasar salade; zalm of eendenbout; tarte tatin), maar erg smakelijk! Leuke locatie bij de kerk en vriendelijke bediening, die ook een leuke wijn konden aanbevelen bij de gerechten.

Gegeten op 12 juli 2013

Michael LW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk op het terras in het zonnetje met z'n tweeën bij Drinks and Bites gegeten. Beiden kozen wij voor het drie gangenmenu van 25 euro. Lekker eten voor prima prijs. Kritische kanttekening hierbij is dat de wijn forse aan de prijs is. Deze was bij ons beiden passend bij het hoofdgerecht en lekker, maar 6,50 per glas vind ik zeer prijzig. Temaar daar dat niet op de kaart staat en niet wordt vermeld bij het aanbieden ervan. We hadden er zelf om moeten vragen blijkbaar. Positief is wel weer dat het (kraan)water en brood vooraf bij de prijs is inbegrepen. Al met al heerlijk genoten van een lekker dinertje op het zonnige terras.

Gegeten op 9 juli 2013

Molen015
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi gelegen aan de markt. Informeel en mooi ingericht. Zo heb ik ook de bediening ervaren. Attent en vriendelijk. Het vijf gangen verrassingsmenu voor €27,50 is echt een aanrader. Ook de wijn heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zeker een plek om terug te komen

Gegeten op 9 april 2013

lekkerbek07
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bijzonder leuk restaurant, waar mijn vriendin en ik uitstekend hebben gegeten. Wij kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu á 27,50 (!) en het was gewoonweg top. We begonnen met heerlijk rauwe gemarineerde zalm, met een schuim van wasabi en een crême van avocado..Héérlijk. Gevolgd door een aardappelsoepje met gerookte paling. Ook erg smakelijk. Vervolgens wat Mediterrane risotto met evenzo mediterrane gegrilde groenten. The best risotto ever! Toen een heerlijk stukje runderlende met een mooie jus de veau, crême van zoete uien en gecarameliseerde zilverui. Het vlees was wsl zacht gegaard, want het was boterzacht. Top! Als dessert een heerlijk trifle van witte chocolade met tropisch fruit, crumble en kokosmousse. Dit alles voor een luttele 27,50 is gewoonweg ongelooflijk. De sfeer was aangenaam en het restaurant was goed bezet. Bediening overall prima, één dame wist niet welk gerecht ze serveerde ( hoofdgerecht), maar verder niets aan te merken. Vaak voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 10 april 2013

P_R
  • Recensies in de laatste twee jaar

Familiediner met z'n vijven en daardoor wel een aardige indruk van de kaart gekregen. Ik had vooraf tonijn, als een soort carpaccio geserveerd met daarop een salade. Sprong er niet uit, was ook niet slecht. Tafelgenoten hadden de geitenkaas met salade: die viel wel goed en ook ruimere portie. Aangezien sommigen van ons het viergangenmenu hadden genomen (voor 25 euro; daar kun je niks van zeggen), wilden de anderen ook graag een tussengang inpassen, en daar werd voor gezorgd: ravioli van kaas en rucola. Als hoofdgerecht had ik eendenborst met polenta, walnoot, druiven en schorseneer. Vlees was prima gegaard, echt goed, maar voor een hoofdgerecht erg bescheiden portie, en naar de rest van de ingrediënten was het ook zoeken. De rib-eye van mijn tafelgenoot was beter geportioneerd, en daar werden ook Vlaamse frieten bij geserveerd, tegen de honger. Ook degenen die niet het menu hadden gekozen konden toch daar het nagerecht van bestellen, dat niet los op de kaart stond: vanille mousse met ameretto koekjes, amarena kers en amandelroom. Het was eigenlijk een beetje meer van hetzelfde: best goed, maar het sprong er nergens uit qua orginaliteit of liet een blijvende indruk achter. De porties waren echt erg beperkt, hoewel van sommige gerechten, die ik dan weer net niet had gekozen, het best mee viel. Bediening deed erg haar best maar was wat onwennig. Een fles rode wijn die veel te koud werd geserveerd, hoewel ze dezelfde wijn ook best op temperatuur bleken te hebben. Decafé was eerst op, maar toen mijn tafelgenoot dan niets anders wenste te bestellen hebben ze toch nog erg hun best gedaan om het ergens vandaag te toveren (bij grote broer gehaald?). Ze deden erg hun best om vanalles te herstellen, maar wel nadat ze het zelf eerst fout hadden gedaan; knullig, maar erg welwillend. Alles hinkte een beetje: je krijgt het idee dat ze het wel in huis hebben, maar het niet goed uit de verf komt.

Gegeten op 8 februari 2013

veertje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een zakendiner hebben we hier de vorige week gegeten. De entourage is er prachtig, het eten is goed van smaak. Maar jeetje wat is dat weinig wat je er krijgt! We hadden een vijf gangen jubileum verrassingsmenu voor 30 euro (is inderdaad niet duur, maar dat merk je dan ook aan de omvang!). Eerst kregen we een soort tartaartje van filet americain, heerlijk van smaak en het was ook voldoende. Daarna een klein mokje met een thaise cocossoep. Was een beetje waterig en weinig vulling, verder wel goed van smaak. Daarna 1 ravioli met 1 garnaal erin. Was wel aardig maar niet super. Het hoofdgerecht was een heel klein stukje parelhoen met een lapje spek en een kwart stukje van een chipolataworstje. Zo goed als geen groenten erbij en met 5 personen kregen we 1 bakje (overigens wel lekkere) grof gesneden frieten. Het was echt al met al geen hoofdgerecht te noemen! Het nagerecht vulde gelukkig wel wat meer, dat was een soort brownie die van binnen nog lekker zacht was met een klein toefje caramel saus en nog een wit achtige mouce erbij. Het vervelende aan het geheel was dat we rond 6 uur kwamen en om kwart over 8 hadden we pas de eerste 3 kleine gangetjes gehad! De hele zaak zat vol en dat kon men overduidelijk totaal niet aan. Na vervolgens nog eens nadrukkelijk aangegeven te hebben dat het een zakendiner betrof kwam na lang wachten het hoofdgerecht. Ook bij het nagerecht moesten we uiteindelijk weer vragen wanneer we de rest konden verwachten. Rond half 10 waren we klaar. Jammer van deze prachtige lokatie en van een restaurant dat een kok heeft die best weet wat hij doet. Wij gaan hier vooralsnog niet meer naar toe!

Gegeten op 17 oktober 2012

Mar4
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de Vegetarische Restaurantweek voor 25 euro heerlijk 3-gangenmenu gegeten bij D&B. De kok weet van smaken, het voorgerecht was een uitgebalanceerde paddenstoelencarpaccio, fris en lekker, een uitstekende combinatie smaken en geuren. Het hoofdgerecht was wat eenvoudig, een risotto van geroerbakte groenten. Heel smakelijk, daar kunnen al die koks met een dode hoek voor groente nog wat van leren (ik eet graag vlees, maar waarom draait het in veel restaurants alleen maar om vlees?) Fijn avondje uit.

Gegeten op 5 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over DrinksandBites in Wageningen

Schrijf hieronder je recensie over DrinksandBites. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!