a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  1. Toon telefoonnummer 0317 452 222
  2. www.drinksandbites.nl

Eigenwijs lekker

Het eigenwijze zusje van het met een Michelinster bekroonde Restaurant O Mundo in Wageningen. De mediterrane inrichting geeft je direct een aangenaam gevoel. De gerechten zijn eerlijk, bereid met dagverse ingrediënten en geïnspireerd door moeder natuurlijk.

mariannevann

Opnieuw heerlijk en verrassend gegeten! 5 gangenmenu voor minder dan 30 euro is echt aan te bevelen, lekkere gerechten in goede hoeveelheden.
Zij schenken Nu ook (gekoeld) kraanwater, wat wij erg prettig vonden.
Tevens is er Persoonlijke aandacht voor alle gasten.
Opnieuw een heerlijke en verassende avond gehad; we komen zeker terug!

Gegeten op 30 april 2016

J_Vrij

Een hoogst enkele keer weet de Nederlandse horeca mij in extase te brengen en daar mag ik dan graag over schrijven, zo ook nu. In het kader van de Nationale Restaurantweek biedt Drinks and Bites in Wageningen een driegangenmenu voor 27,50 euro. Een blik op de website van de brasserie leert ons dat de standaard menukaart ook een vijfgangenmenu voor 29,50 euro aanbiedt. Twee extra gangen voor maar twee euro extra? Dat zal wel niet veel voorstellen, zo verwachten we, maar toch besluiten we met ons vijven unaniem om de gok te wagen. Wanneer we conform afspraak arriveren, staat men ons al bij de deur op te wachten. Zéér gastvrij. Onze jassen worden aangenomen en we worden naar binnen begeleid. Ons wacht een keurig gedekte ronde tafel (mét tafellinnen!) in het midden van het etablissement. Het feest kan beginnen! En een feest wórdt het. De geglaceerde gamba met schaaldierenmayonaise, de rode bietensoep met schuim van ansjovis, de gnocchi met romige truffel, de gebraden hertenhaasfilet met doperwtenpuree en feta, en de rabarbercompote met huisgemaakte lange vingers en thee-ijs (jawel!) zijn stuk voor stuk zó origineel en creatief opgemaakt en zijn zó puur en naturel van smaak, dat we bij voortduring het idee hebben in een sterrenrestaurant te zitten. Bij ieder gerecht krijgen we een keurige toelichting en ook voor het overige is het bedienend personeel ter zake kundig. En waar het in een écht sterrenrestaurant 'not done' is om een biertje te bestellen, heeft men hier zelfs het Nederlands topbier La Trappe Isid'or op tap. De gerechten kunnen zó in een sterrenrestaurant op tafel en ook het personeel zou er aan de slag kunnen, maar ook de inrichting van het etablissement is stijlvol en een sterrenrestaurant waardig. Alleen de prijs van het vijfgangenmenu is daarmee niet in lijn en dat is maar goed ook, want daarmee maakt Drinks and Bites eten op 'Michelinsterrenniveau' ook bereikbaar voor de kleine beurs. Twee aftrekpunten voor de wel érg wiebelende ronde tafel en voor de goedkoop ogende Adidas-sportschoenen van het (voor het overige keurig en correct geklede) personeel.

Gegeten op 8 april 2016

GianniRota

Gisteravond onwijs mogen genieten van een prachtig samengesteld 5 gangenmenu met bijpassende wijnen. Bij elk gerecht, dat zeer creatief werd opgediend, een verbluffende smaaksensatie die mij bleef verassen en prikellen. Maar niet alleen het eten is hier van hoog niveau, de aandacht, kennis en gastvrijheid van het personeel naar de gasten toe maken het perfecte plaatje af. Bedankt voor deze avond!

Gegeten op 5 april 2016

janvaneijk

Weer genoten van de heerlijke gerechtjes van het 5-gangenmenu. Met uitzicht op mijn favoriete gedicht Kooklust van Marjoleine de Vos. De steak tartaar met 'gevrieskookte' eidooier is heerlijk, met fijn gevoel in de mond. Goede pompoensoep. De bietenrisotto is echt een aangename verrassing met een perfect zachte dooier in het kwarteleitje. Super.
Verder goede zeebaars, baarzen die mijn broer met zijn hengel vangt zijn trouwens wel wat dikker qua omvang, maar fijn gecombineerd met de spinazie en venkel. De wijnen waren weer mooi gecombineerd. De bediening superenthousiast, wat betreft de wijnaanvoer niet altijd helemaal goed getimed en wel apart dat er voor bij de soep geen wijn was.
Maar het was weer een heerlijke avond dank zij Tom en al zijn mensen.

mariekepostma1

Via online reservering

5 gangen diner was verrassend door gedurfde combinaties en van goede kwaliteit.
Gastvrij ontvangen door de eigenaar. Decor wat aan de saaie kant.
Heerlijk gegeten, absolute aanrader dit restaurant!

Gegeten op 31 januari 2016

hemc

Via online reservering

Het eten was prima in orde, 5 gangen met de AH-actie. Creatieve en aparte dingen, maar wel toegankelijk. Het hoofdgerecht was aan de magere kant qua hoeveelheid. Eén klein schaaltje frietjes voor 4 personen en geen groente, bij een bord waar een vrij klein stukje vis en voor degene die liever geen vis had klein stukje hertenvlees op lag met minimale garnering. Hoofdgerecht zou voor ons écht wat ruimer moeten als we de normale prijs zouden betalen, maar voor de rest prima in orde. Voor 1 persoon zoutloos eten werd vanaf het derde gerechtje goed opgepakt, maar had iets meer aandacht kunnen gebruiken. Zeker de moeite waard om te gaan eten.

ingridrijkhoek

Via online reservering

Geweldig lekker gegeten. De gerechten waren niet alleen tongstrelend, maar ook oogstrelend. Een echte aanrader!
De akoestiek vind ik wat minder, als het restaurant vol is kun je moeilijk met 4 mensen aan tafel een goed gesprek voeren.

VanDijk79

Bij DrinkesandBites begrijpen ze de waarde van een perfecte wijn-spijs combinatie. Topwijnen worden per glas geschonken, en het personeel heeft verrassend veel kennis over wijn en combinaties. Neem een gevulde beurs mee voor een geweldige avond, de moeite waard!

Gegeten op 11 september 2015

jpkede

Via online reservering

3e keer in drie maanden en het blijft verrassend. Geweldig 5 gangenmenu en het is erg leuk de wijn uit de kast te kiezen en niet van de kaart.
Aanrader!

Gegeten op 27 januari 2016

Spokie

Via online reservering

Gisteravond een heerlijke avond gehad bij Drinks & Bites. Het eten was voortreffelijk. De bediening heel erg prettig, vriendelijk en hoffelijk.
De entourage is ook helemaal goed, er was alleen een tafel dichtbij waar een groep van ongeveer 10 personen zeer luidruchtig was. Het lijkt erop alsof het geluid niet goed weg kan in de ruimte waar wij zaten. Maar dat was het enige, verder helemaal top. Ga er zeker vaker naar toe en zal het aanraden bij vrienden.

Gegeten op 28 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over DrinksandBites in Wageningen

Schrijf hieronder je recensie over DrinksandBites. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.