Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant & Brasserie Groen in Groningen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 311 39 62

Pure gerechten

In een van de drukste en gezelligste winkelstraatjes van Groningen loop je zo tegen deze topbrasserie aan. Overdag is het voor het winkelende publiek een populaire plek om te lunchen en 's avonds kun je er lekker dineren. Dan eet je er eerlijke gerechten zonder poespas gemaakt van biologische ingrediënten.

C86

Een alleraardigst restaurant in het centrum van Groningen. We zijn hier gaan eten op aanraden van locals en het was zeker de moeite waard. Een hip, jong restaurant met een bijzondere inrichting. Het eten was prima voor een brasserie, niet heel bijzonder, maar wel lekker en voldoende keuze. Personeel was vriendelijk en attent.

Gegeten op 1 maart 2014

Topexpertproever

Heerlijk geluncht, vooral de proeverij en de clubsandwich kip zijn aanraders. De chefkok is zeer enthousiast en bevlogen, dit is terug te proeven in de gerechten! Brasserie Groen is een aanbeveling voor een sfeervolle lunch. Anders dan de naam doet vermoeden kan hier ook gedineerd worden. Ik weet zeker dat ook deze gerechten met zorg worden bereid.

Gegeten op 26 juli 2014

KarinSlotman

Via online reservering

Afgelopen zaterdag met zijn tweeën lekker gegeten bij Groen. Voor 24,50 konden we van de menukaart een 3 gangenmenu samenstellen. Prima deal! Lekker en gevarieerd. Aardige, vlotte bediening. Het restaurant zat behoorlijk vol en daardoor was het erg veel lawaaig.

catoving

Via online reservering

Gezellige sfeer. Heerlijk 3 gangen menu gegeten. het decor was half modern half wat minder modern met bakstenen wat de sfeer warmer maakt.

Gegeten op 15 augustus 2014

JohanCV

Via online reservering

Prima maaltijd, voor ieder wat wils, decor dikke voldoende maar verder niets speciaals - is ook niet nodig. Tevens een van de knapste dames van Groningen in de bediening, maar daar kan je geen cijfer voor geven.

MindYourFood

Onze zoon (student en Bourgondiër pur sang) nam me mee naar Brasserie Groen. 'De inrichting is niet zo, maar het eten prima, zo beloofde hij me. Hij weet hoe kritisch ik ben. Net zo´n genieter als hij én hoge eisen stellend als ex-cateraar en in mijn nieuwe rol als voedingsdeskundige. Alle gerechten waren goed gekruid en op smaak, de juiste porties en mooi gepresenteerd. Ook het garnituur was met aandacht bereid: groenten met een bite, die smaken zoals je mag verwachten, zodat je niets kunt laten liggen. Zelden eet ik 3 gangen, maar de verleiding was dit keer te groot: ik eindigde het culinaire feestje met een heerlijke tiramisu. Wat niet onvermeld mag blijven was de zeer attente en correcte bediening. We komen graag terug!

Beard1980

Lang geleden dat ik in Groen was. Ben er tweemaal geweest. 1x slechte bediening gehad en 1x geniale salade gegeten. Dus mixed feelings. Maar we gingen er voor. Voorgerecht - vissalade was heerlijk. Ik vroeg nog info over een bepaalde ingrediënt die ik niet kon plaatsen. Dat heeft de serveerster nagevraagd; netjes. Hoofdgerecht (parelhoen) was veels te zout en het was flink droog. Net als de aardappelpartjes. Mijn eetpartner haar biefstuk was lekker maar de jus leek wel Maggi met veel zout. Niet lekker. Heb zelf nog geen kwart opgegeten.

Bier (Gulpener) was heerlijk.

Ik ga niet meer heen.

Gegeten op 14 augustus 2014

hapslikweg

Dit keer de lunch ipv diner. Een thai beef salade voor mij en de salade met vis voor mijn vriend. Beide perfect op smaak. De 3e keer bij Groen en het blijft goed. Het interieur vind ik zelf wat minder. Maar daar komen wij niet voor. Ik zou iedereen aanraden om hier te dineren.

Gegeten op 17 juli 2014

Kitty-Dexter

Wijsheden van mijn moeder: vertrouw nooit een man die zijn haar blondeerd en eet nooit bij een restaurant die afbeeldingen van zijn gerechten op de glazen plakt.

Gelukkig hebben wij ons niet aan het tweede advies gehouden, want we hebben een goede avond gehad bij Groen - ondanks de foto's. Groen voert een 3-gangen menu voor 24.50 (voorheen 22,50, want met viltstift aangepast), en dit is aangegeven door opzichtige posters op de ruiten. Oogt goedkoop en past niet bij het heerlijke eten dat geserveerd werdt.

Uitstekend gebalanceerde trio's van rund en bruschetta als voorgerecht. Ietwat zoute, maar smaakvolle biefstuk en een groot stuk kabeljouwfilet met passend zure (citroen) opmaak. Ondanks dat de grove aardappelparten op het bord smakelijk waren, was dit toch iets teveel van het goede: fijnere aardappelparten werden namelijk ook geserveerd als bijgerecht. De mangotaart en cheesecake waren overheerlijk en deden ons doen twijfelen om nog een dessertronde te vragen.

Decor was niet exceptioneel, maar was ook geen afleidende factor. Bediening was abrupt (moment geduld als de gasten intensief aan het praten zijn), maar adrem - nauwelijks wachttijd. Groen is een absolute aanrader voor een betaalbare etentje in de binnenstad van Groningen!

Gegeten op 25 juli 2014

Joyce026

Het eten was goed, maar wat karig. Vooral de salades die (erbij) geserveerd worden vond ik onder de maat. Als in: droge blaadjes sla, een paar stukjes komkommer en paprika. Hier mag wat meer aandacht aan besteed worden.

Maar nog het meest storend was de bediening. We werden ontzettend laat bediend en zagen 3 verschillende serveersters voorbij komen die van elkaar niet wisten wat ze aan het doen waren. We kregen uiteindelijk te horen dat er onverwacht meer mensen kwamen eten dan ze in eerste instantie gedacht hadden. Ik heb er zeker begrip voor dat het dan wat in het honderd loopt, maar excuses voor de vertragingen was op z'n plaats geweest. Dus wat betreft klantvriendelijkheid valt er nog wat winst te behalen.

Wat betreft decor: Het ziet er vrij basic uit, heeft duidelijk een eigen imago wat ik vind passen bij het eetgelegenheid. Echter de kaarsjes op tafel zagen er vrij smerig uit en waren nodig aan vervanging toe.

Gegeten op 8 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant & Brasserie Groen in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant & Brasserie Groen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.