Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant & Brasserie Groen in Groningen - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 311 39 62

Restaurant & Brasserie Groen doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

Pure gerechten

In een van de drukste en gezelligste winkelstraatjes van Groningen loop je zo tegen deze topbrasserie aan. Overdag is het voor het winkelende publiek een populaire plek om te lunchen en 's avonds kun je er lekker dineren. Dan eet je er eerlijke gerechten zonder poespas gemaakt van biologische ingrediënten.

boogschutter14

Hier gegeten met een aantal collega's. Ook wij gingen voor het driegangen menu, wat hier dus helemaal niet duur is. Maar de kwaliteit van het eten is prima. Daarnaast hebben we een aantal keer nog extra broodjes en olijven besteld omdat de mannen zeer grote honger hadden en het fijn vonden om tussen de gangen door ook nog te kunnen snoepen. Dit was ook allemaal geen probleem. Alles smaakte prima, voor de buitenlandse was er trouwens een Engelse kaart, wat ook erg handig was. Het was vrij druk en daardoor iets rumoerig, maar daar hebben wij vast ook aan bijgedragen.. Al met al was het een geslaagde avond met lekkere Belgische biertjes!

Gegeten op 28 augustus 2014

Held

Via online reservering

Gekozen voor het driegangenmenu waarbij je naar eigen keuze een menu kon samenstellen voor 24,50 euro. Als voorgerecht een plankje bruchetta met 3 variaties gekozen wat erg goed bereid was. Daarna volgde de kogelbiefstuk als hoofdgerecht en de New York cheesecake als nagerecht, die beiden zeer smaakvol waren. We werden bediend door een vriendelijke en behulpzame bediening. Door de drukte en het decor van het restaurant kan het er soms ietwat luidruchtig zijn maar al met al uitstekend gegeten en een plezierige avond gehad bij dit restaurant.

Gegeten op 12 september 2014

SandraVanC

Onlangs heerlijk gedineerd bij restaurant Groen. We hadden een 3-gangenmenu, goedkoop maar ook zeer lekker! De menukaart is vrij uitgebreid, bij elke gang kan je keuze maken uit 6-7 gerechten. Mijn tafelgenoot is vegetarisch en bij elke gang waren er 2-3 mogelijkheden. Verder was de bediening vlot en behulpzaam. Kortom, een gezellig avondje gehad met heerlijke gerechten, helemaal top!

Gegeten op 19 juli 2014

C86

Een alleraardigst restaurant in het centrum van Groningen. We zijn hier gaan eten op aanraden van locals en het was zeker de moeite waard. Een hip, jong restaurant met een bijzondere inrichting. Het eten was prima voor een brasserie, niet heel bijzonder, maar wel lekker en voldoende keuze. Personeel was vriendelijk en attent.

Gegeten op 1 maart 2014

Topexpertproever

Heerlijk geluncht, vooral de proeverij en de clubsandwich kip zijn aanraders. De chefkok is zeer enthousiast en bevlogen, dit is terug te proeven in de gerechten! Brasserie Groen is een aanbeveling voor een sfeervolle lunch. Anders dan de naam doet vermoeden kan hier ook gedineerd worden. Ik weet zeker dat ook deze gerechten met zorg worden bereid.

Gegeten op 26 juli 2014

KarinSlotman

Via online reservering

Afgelopen zaterdag met zijn tweeën lekker gegeten bij Groen. Voor 24,50 konden we van de menukaart een 3 gangenmenu samenstellen. Prima deal! Lekker en gevarieerd. Aardige, vlotte bediening. Het restaurant zat behoorlijk vol en daardoor was het erg veel lawaaig.

catoving

Via online reservering

Gezellige sfeer. Heerlijk 3 gangen menu gegeten. het decor was half modern half wat minder modern met bakstenen wat de sfeer warmer maakt.

Gegeten op 15 augustus 2014

JohanCV

Via online reservering

Prima maaltijd, voor ieder wat wils, decor dikke voldoende maar verder niets speciaals - is ook niet nodig. Tevens een van de knapste dames van Groningen in de bediening, maar daar kan je geen cijfer voor geven.

MindYourFood

Onze zoon (student en Bourgondiër pur sang) nam me mee naar Brasserie Groen. 'De inrichting is niet zo, maar het eten prima, zo beloofde hij me. Hij weet hoe kritisch ik ben. Net zo´n genieter als hij én hoge eisen stellend als ex-cateraar en in mijn nieuwe rol als voedingsdeskundige. Alle gerechten waren goed gekruid en op smaak, de juiste porties en mooi gepresenteerd. Ook het garnituur was met aandacht bereid: groenten met een bite, die smaken zoals je mag verwachten, zodat je niets kunt laten liggen. Zelden eet ik 3 gangen, maar de verleiding was dit keer te groot: ik eindigde het culinaire feestje met een heerlijke tiramisu. Wat niet onvermeld mag blijven was de zeer attente en correcte bediening. We komen graag terug!

Beard1980

Lang geleden dat ik in Groen was. Ben er tweemaal geweest. 1x slechte bediening gehad en 1x geniale salade gegeten. Dus mixed feelings. Maar we gingen er voor. Voorgerecht - vissalade was heerlijk. Ik vroeg nog info over een bepaalde ingrediënt die ik niet kon plaatsen. Dat heeft de serveerster nagevraagd; netjes. Hoofdgerecht (parelhoen) was veels te zout en het was flink droog. Net als de aardappelpartjes. Mijn eetpartner haar biefstuk was lekker maar de jus leek wel Maggi met veel zout. Niet lekker. Heb zelf nog geen kwart opgegeten.

Bier (Gulpener) was heerlijk.

Ik ga niet meer heen.

Gegeten op 14 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant & Brasserie Groen in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant & Brasserie Groen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.