Le Début (Hotelschool Den Haag)

• 8.6 10 14

• 8.1

• 7.5

Merlot73
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben een zalig dagmenu gegeten incl. het wijnarrangement, aperitief en koffie na. Alles was verrassend, smaakvol en mooi opgediend. Leuke kleine tussengerechtjes. Goede bediening, soms erg vlot. Sfeer en uitstraling van het restaurant is ruim voldoende, bij het raam alleen wat last van de tocht. Het restaurant doet zeker niet onder voor een regulier restaurant, integendeel. De prijzen zijn meer dan redelijk. Zeker voor herhaling vatbaar! Een aanrader.

Gegeten op 28 maart 2014

BarbaraE
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super lekker gegeten, heel gevarieerd menu, enthousiaste bediening. De studenten zijn nog in opleiding, dus logisch dat niet 100% in 1 x goed gaat maar dit wordt door de vriendelijke studenten prima opgelost. Wijnarrangement ook een aanrader. Voor de prijs hoef je het niet te laten, top eten voor een topprijs.

Gegeten op 13 maart 2014

Linda1122
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk gegeten in Le Debut! Wat een kwaliteit, zoveel topgerechten voor een verrassend lage prijs. De amuse, het voorgerecht, stuk voor stuk pláátjes om te zien en zeer smakelijk.
De service was prima, erg vriendelijk personeel waar geen moeite teveel voor was. Dit begon al bij binnenkomst, we werden opgehaald, jassen aangenomen, een heerlijk aperitief aangeboden.
De ambiance en vooral de prachtige bar is sfeervol en gezellig
Kortom: een aanrader!!!

quarada
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed gegeten met een groot gezelschap - eten is constant op smaak en ook veelzijdig qua producten, wijnen zijn met zorg geselecteerd. Service is vanzelfsprekend afwisselend vanwege het feit dat de studenten maar een geringe periode of de verschillende afdelingen worden ingezet, desalniettemin doen ze het bijzonder goed! Décor is beetje sober met op sommige plekken in het restaurant een mindere lichtval.

Gegeten op 27 januari 2014

PaulvanderKwast
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel lekker gegeten; spannende rode kool, in zout 1,5 uur gegaard; fantastische vis. Heel goed was ook de (grote) bol brood die wij kregen. Met vrij gewone, maar prima kruidenboter of met zachte, frisse Portugese olijfolie, ter plekke ook te koop.
De wijnen uit het wijnarrangement bij ons 3-gangenmenu waren van hoge kwaliteit. Uit mijn hoofd o.a. een Duitse riesling en een Zuid-Franse chardonney.
De bediening deed enorme zijn best; iets te stijfjes misschien, maar dat is persoonlijk. We gaan niet zeuren over een enkel foutje (niet weghalen van lege glazen terwijl net nieuwe glazen waren neergezet), het is tenslotte een opleidingsinstituut. Je kunt ook negatief zijn over de lokatie (middenin een saaie kantorenwijk; als je naar de wc gaat en het 'restaurant' verlaat, loop je opeens in een felverlichte hal van een hogeschool). Maar het is nu eenmaal een opleidingsinstituut, waar je voor relatief heel weinig geld verrassend en verrassend goed kunt eten.
Leuk vonden wij dat de gastheren en -vrouwen in opleiding desgevraagd graag over hun opleiding en hun werk op deze avond spraken. Daardoor krijg je als gast meer gevoel voor het werk in de horeca en voor het enthousiasme van deze studenten. Na deze plezierige avond ben ik aanzienlijk optimistischer geworden over de toekomst van de Nederlandse horeca.

Gegeten op 20 februari 2014

sandermolenaar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren avond hier gegeten met 6 personen. De verwachtingen van een hotelschool restaurant zijn misschien wat minder hoog dan een regulier restaurant maar we waren zeer verrast! Prima service en verrassende gerechten (we hadden gekozen voor het 4 gangen diner). Aan tafel werd bijvoorbeeld een rode kool in zeezout uitgeserveerd, heerlijk met varkenswang en remouladesaus, TOP! Verder een aantal heerlijke visgerechten gegeten met mooie wijnen. We stonden versteld van de service en kwaliteit. Men werkt met duurzame producten en de balans in de gerechten is goed in orde. Zeker een aanrader dus!

Gegeten op 13 februari 2014

EmmaPelsRijcken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 2 vrienden vanmiddag voor het eerst gaan lunchen bij Le Debut. We hadden eigenlijk niet zoveel verwacht en dachten gewoon een uitgebreid broodje te gaan eten. Niks was minder waar want bij binnenkomst gelijk keurig ontvangen en naar onze plek gewezen. De chef kwam aan tafel toelichten wat er mogelijk was, wij kozen ervoor om ons te laten verrassen met drie gangen en bijpassende wijnen. (Wel even wat anders dan een broodje, maar natuurlijk zeer aangename verrassing!). De eerste gang was net zo zalig als de tweede en derde. Een trio van vis, vervolgens een ravioli gevuld met wild everzwijn met een overheerlijke jus en tot slot een stukje houtduif met zeer smakelijke puree van wortel. Deze gangen kwamen met heerlijke wijnen op tafel. Na navraag bleek dat de wijnen buiten de studenten om gekozen werden en dat ook niet verwacht werd dat ze een omschrijving van wijn & spijs gaven. Dit met name omdat ze telkens korte periodes op een locatie werken, begrijpelijk. Ontzettend voorname en keurige bediening die zich goed konden aanpassen aan verschil in tafels. Naast ons zaten twee wat chiquere heren, was mooi om het verschil in omgang te merken. Mooiste moment was de rekening, we hadden het gevoel dat we bijna op ster niveau hadden geluncht en hoefde daar maar een schijntje van te betalen. We kunnen niet wachten om hier 's avonds een keer te komen eten!

Gegeten op 5 december 2013

Sue
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn 5-en op een maandagavond het apsergemenu gaan eten, we waren onder de indruk van de kwaliteit van de gebruikte ingredienten, heel mooi opgemaakte borden en goed bereide gerechten. De bediening inderdaad soms wat onwennig/onhandig ( maar het zijn dan ook 1e jaars studenten, die nog de kneepjes van het vak moeten leren , maar uitermate vriendelijk en beleefd. Inrichting m.i. wat stijfjes, maar een aanrader voor wie van goed (wel wat formeel) eten houdt!

Gegeten op 6 mei 2013

linda109
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond voor het eerst in Le Debut gegeten. De ontvangst in de Hotelschool is zeer hartelijk. Je wordt naar het restaurant begeleid waar snel het aperatief kan worden genoten. We hadden als groep van 11 personen het verrassingsmenu vis of vlees. Vooraf kregen we ook nog heerlijke amuses. Alle gerechten zien er niet alleen heel smakelijk uit maar zijn dat ook en worden toegelicht door de studenten. We hadden ook het wijnararrangement en ook deze werd goed toegelicht. Duurzaamheid, maar vooral kwaliteit, staat hier hoog aangeschreven. Hier wordt alles zelf bereid en daardoor is de prijs/kwaliteit verhouding een 10 waard. Een geweldige ambiance waar learning, doing and dining bij elkaar komen. Een aanrader.

Gegeten op 17 april 2013

Mth
  • Recensies in de laatste twee jaar

lekker getafeld met plezierige bediening.
goede en eerlijke producten worden gebruikt, dat is wel te proeven.
enige minpuntje is het nabellen op de dag zelf of je echt wel komt.

Gegeten op 7 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Le Début (Hotelschool Den Haag) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Le Début (Hotelschool Den Haag). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!