a TripAdvisor company

Le Début (Hotelschool Den Haag)

1. Hotel-restaurant
  2. Regionaal
  3. Topper 2016
  4. 77% Duurzaam

Le Début (Hotelschool Den Haag)

1. Hotel-restaurant
  2. Regionaal
  3. Topper 2016
  4. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 851 29 00
  2. www.hotelschool.nl

Hester6

Heel bijzonder dat studenten die geen vakopleiding volgen (het is een HBO opleiding) en maar een week in de keuken en / of bediening staat zo'n niveau weten neer te zetten. Daar kan menig restaurant in Amsterdam een puntje aan zuigen. Toegegeven ze maken soms een foutje maar de hartelijkheid en het enthousiasme maken dat zeker goed. Zeer goede prijs/kwaliteit en je bezoek zorgt dat de studenten kunnen leren!

Gegeten op 17 maart 2016

jan402

Opvallend goed gegeten, vooral de langoustines met ravioli waren verrukkelijk. De bediening was toegewijd, vrolijk en vriendelijk, de toelichting van de kok aanstekelijk. Prijs-kwaliteit verhouding uitzonderlijk goed. Het was kortom een fijne avond.

Gegeten op 12 februari 2016

Dijkje

Het eten was heerlijk. De bediening liet echter een steekje vallen. Ik weet dat het studenten zijn, maar de leiding had wel iets meer kunnen aansturen/opletten.

Gegeten op 27 november 2015

maie

Onlangs at ik met 30 mensen bij Le Debut. Van tevoren uiteraard ruimschoots gemaild over de mogelijkheden en het menu. Niets leek lastig en ik verheugde me er enorm op.
Het restaurant was geheel voor ons gezelschap gereserveerd wat heel prettig is.
Bij de bediening ging er van alles mis wat niet echt nodig is , ook al ben je een opleidingsrestaurant. De supervisie leek die avond geheel te ontbreken en de bedrijfsvoering leek me ook niet top. Geen wijnglazen op tafel en voor iedere gast een glas apart halen als er flessen wijn besteld worden duurt erg lang! Als je na 3 flessen van de geselecteerde wijn en Spa rood al door je voorraad heen bent , heb je niet goed ingekocht lijkt me. De afgesproken keuze in het menu ontbrak ook. Met moeite was er voor vegetariërs nog iets te bestellen.
Het eten was daarentegen heel goed.De keuken was in ieder geval beter op orde. De wijnen waren prima. De prijs kwaliteit verhouding is hier natuurlijk top. Het restaurant is ruim en prettig ingericht met een geweldige akoestiek. Men kan converseren. Met wat begeleiding op de werkvloer kan de service aanzienlijk verbeterd worden om het niveau naar de 8 op te trekken.
Jammer want in de afgelopen jaren ben ik er vaker geweest en was de service ook prima.

Gegeten op 1 december 2015

freekj

Tsja, ik weet niet wat dit restaurant voor zin heeft als er geen enkele correctie plaats vindt tijdens het serveren. Het enige wat de plaats doende 'leraar'deed was de muziek wat harder zetten terwijl er al uit twee verschillende boxen verschillende muziek kwam, totaal geen aansturing van de leerlingen; gemiste dag. Bij de tweede witte wijn werd er gewoon chablis geschonken in het eerste glas waar chardonnay in zat. Inzetten en uit ruimen gebeurde gewoon van af de plaats waar de student stond, niet rechts, niet links, boter op een oud tegeltje met cement er onder (.....) geen enkele interactie met de gast, misschien in de keuken wat geleerd maar in de bediening zeker niet.

Gegeten op 10 december 2015

stephen16

Echt voortreffelijk gegeten bij Hotelschool Den Haag vestiging Amsterdam. Verrast door 4 gangen met bijpassende wijnen, een vriendelijke internationale bediening van studenten die duidelijk hun beste beentje voor aan het zetten waren. Leuk dat je in deze goed aangeschreven school zit waar een klein stukje toprestaurant is gecreëerd. Aanrader!

Gegeten op 3 december 2015

Robenliz

Het was al weer vijf maanden geleden. Niet dat we hier aten, maar dat we een recensie schreven. Dit restaurant van de Hogere Hotelschool wordt iedere week door een andere groep studenten gerund en dat leidt eigenlijk altijd tot lekker eten en heel gastvrije bediening. Natuurlijk gaat er ook wel eens wat fout, maar dat hoort erbij. Deze keer heeft de keukenbrigade zichzelf overtroffen en superlekker gekookt. Het begon met een ballotine van parelhoen: werkelijk heel erg goed bereid, de smaken pasten perfect bij elkaar. Het tussengerecht was een risotto met gebakken langoustine en die was, zo mogelijk, nóg beter. We lieten alvast een beetje staan want het voorgerecht was ook al flink van afmeting geweest, maat te lekker om iets van over te laten. Het hoofdgerecht van wilde eend deed nauwelijks onder voor het voorafgaande en ook daar hebben we wat van moeten laten staan. Als dessert kozen we beiden voor de kaas en kregen daar in het overigens ook uitstekend gekozen wijnarrangement een bijzondere Zuid-Afrikaans dessertwijn bij: Rietvallei Red Muscadet 2014. Een ons onbekende, maar mega-lekkere wijn en een verrassend goede keuze bij de kaas, ondanks dat hij in het oorspronkelijke wijnarrangement bedoeld was voor de gepocheerde peer! Koffie na en wederom was een zeer geslaagde avond bij Le Début tot een einde gekomen dankzij een zeer goede keuken en een wederom enthousiaste bediening. Vooral op maandag en dinsdag is dit restaurant een absolute aanrader, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding!

Gegeten op 20 oktober 2015

Christianetje

Gisteren voor het eerst gegeten in restaurant Le Début. Met complimenten aan de keukenbrigade voor hun mooie opmaak van de voortreffelijke gerechten. Het was nog even wennen tijdens deze eerste stagedag voor de bediening, maar met flair wist deze de situatie ook te meesteren. We kijken terug op een prettige avond, waarvoor dank.

Gegeten op 5 oktober 2015

ToonSt

Tijdens de FishX heerlijk zeven gangen gegeten met goed bijpassende wijnen. De bediening is erg attent en geeft prima toelichting op de gerechten en de wijn.

Gegeten op 25 september 2015

Bek

Wat een verrassend lekker 6-gangen Vismenu! Top bijpassende wijnen. In een heerlijk relaxte sfeer. Goeie tijd tussen de gerechten. Attente bediening. Een avond genoten van heerlijk eten, drinken en gezelligheid!

Gegeten op 25 september 2015

Schrijf zelf een recensie over Le Début (Hotelschool Den Haag) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Le Début (Hotelschool Den Haag). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.