Le Début (Hotelschool Den Haag)

1. Hotel-restaurant
  2. Regionaal
  3. Topper 2015
  4. 77% Duurzaam

Le Début (Hotelschool Den Haag)

1. Hotel-restaurant
  2. Regionaal
  3. Topper 2015
  4. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 851 29 00
  2. www.hotelschool.nl

proever83117

We hebben met z'n 4-en op 2 april een topdiner gehad bij le Début.
Alle gangen waren subliem. Geserveerd op prachtige borden. Onze gastheer was nog maar eerstejaars, maar een toptalentje. Wist ook erg veel over wijn, en had daar zichtbaar veel plezier in. Zijn kennis kwam niet uit een boekje, maar vooral uit ervaring en pure interesse.
We hebben een wijnarrangementje genomen, voor 12,50, met de geweldigste wijnen. En onze gastheer kon heel goed uitleggen waarom deze specifieke wijn zo goed bij dit gerecht paste. Wij hebben een topavond gehad!

Gegeten op 2 april 2015

Dijkje

Top. Hier geluncht met dochter en kleindochter. We komen zeker terug voor een diner. Mooi ingericht. De ingang via de school vind ik juist prima. Het leeft en bruist hier. Als voorgerecht heerlijke steak tartare. Mooi opgemaakt. Catch of the day was tarbot. Heel goed. De club sandwich had wat minder grof gemogen. Kleindochter hield het bij een nagerecht. Brownie achtig, precies goed gebakken. Ze vroeg en kreeg nog een extra bolletje bijzonder ijs. Ook de afrekening is leuk..

Gegeten op 23 februari 2015

Robenliz

Eten bij Le Debut is altijd ten minste leuk. Hetgeen is altijd van goede kwaliteit en de sfeer goed. De service wordt verleend door de studenten van de hotelschool en die zijn gewoonlijk heel enthousiast. Zo ook deze keer. Natuurlijk maken ze allerlei meestal kleine foutjes, maar dat gebeurt met zo'n overgave dat niemand daar echt aanstoot aan neemt. Deze avond ging er wel een en ander mis: men kreeg het licht niet afgesteld, de jazz-muziek niet getemperd en de rekening slechts met zeer veel moeite en vertraging gemaakt. We zijn heel benieuwd naar het pedagogisch model achter het restaurant, maar dat is voor Iens niet relevant. Wél dat de zalmtartaar vooraf, het DDA vlees én het kaasplankje erg lekker waren. De aanbevolen wijnen waren niet zo duidelijk aanbevolen, maar wel duidelijk van uitstekende smaak en kwaliteit. De rekening blijft hier altijd zeer bescheiden, we raden Le Debut dan ook graag aan iedereen aan om eens te proberen!

Gegeten op 18 februari 2015

Tsjek

Niet helemaal eerlijk als je hard werkende studenten kent op deze school, maar vooruit toch een beetje streng zijn:
Om te beginnen is het onvoorstelbaar wat een klein team gelegenheidskoks presteert. Tenslotte doen deze dames en heren dit slechts enkele weken tijdens hun studie om de praktijk te leren kennen. Ze worden natuurlijk uiteindelijk allemaal CEO van The Hilton Group...
Ik meen het echt, de gerechten waren erg goed en op hoog niveau. De smaak was zonder meer goed!
De service liet wel wat te wensen over. Heel vriendelijk, maar niet oplettend. En dat zou voor studenten van dit niveau domweg vanzelf moeten gaan. Even de wijn bijschenken, onthouden wat er gevraagd werd, de juiste menukaarten geven, enz. Het was natuurlijk een momentopname.
Het decor is prima, alleen de opgang is niet chic. En dat had qua indeling van het pand anders gekund en zou nog best veranderd kunnen worden.
Tot slot: vanzelfsprekend zit er vaak familie van de studenten die aan het werk zijn en dat komt een zakelijke sfeer niet ten goede. Maar ja, wij waren er ook.
PS. De datum van ons bezoek is fake. Dat vond ik wel zo eerlijk.

Gegeten op 25 december 2014

chefducuisine

Lekker eten voor (relatief) weinig geld.
Goed betaalbare wijnen en uitstekend wijnadvies.

Echt een top-tent en zeker een aanrader.

Decor krijgt 'slechts' een 7 omdat je door de ingang van de hotelschool naar binnen moet. Dit maakt het iets minder romantisch voor bijvoorbeeld een date.

Gegeten op 13 mei 2014

ikeetjeop

"het begin is goed"
voor een business lunch geweest, 2 personen. De praktijk studenten hebben een leuke plek om te oefenen, dus het begin is goed.
eten: 3-gangen lunch. aspergesoep was lekker en de eendenborst erna ook. Dessert was te simpel. de friandise bij de koffie was hetzelfde namelijk..
service: ze kunnen in ieder geval lachen dus dat is goed. eten was op tafel voordat het bestek er was en de aandacht kon scherper en sneller, zeker omdat het een speedlunch was. al met al goed gedaan
decor: zakelijk, clean, prima

Gegeten op 23 april 2014

Merlot73

We hebben een zalig dagmenu gegeten incl. het wijnarrangement, aperitief en koffie na. Alles was verrassend, smaakvol en mooi opgediend. Leuke kleine tussengerechtjes. Goede bediening, soms erg vlot. Sfeer en uitstraling van het restaurant is ruim voldoende, bij het raam alleen wat last van de tocht. Het restaurant doet zeker niet onder voor een regulier restaurant, integendeel. De prijzen zijn meer dan redelijk. Zeker voor herhaling vatbaar! Een aanrader.

Gegeten op 28 maart 2014

BarbaraE

Super lekker gegeten, heel gevarieerd menu, enthousiaste bediening. De studenten zijn nog in opleiding, dus logisch dat niet 100% in 1 x goed gaat maar dit wordt door de vriendelijke studenten prima opgelost. Wijnarrangement ook een aanrader. Voor de prijs hoef je het niet te laten, top eten voor een topprijs.

Gegeten op 13 maart 2014

Linda1122

Gisteravond heerlijk gegeten in Le Debut! Wat een kwaliteit, zoveel topgerechten voor een verrassend lage prijs. De amuse, het voorgerecht, stuk voor stuk pláátjes om te zien en zeer smakelijk.
De service was prima, erg vriendelijk personeel waar geen moeite teveel voor was. Dit begon al bij binnenkomst, we werden opgehaald, jassen aangenomen, een heerlijk aperitief aangeboden.
De ambiance en vooral de prachtige bar is sfeervol en gezellig
Kortom: een aanrader!!!

quarada

Goed gegeten met een groot gezelschap - eten is constant op smaak en ook veelzijdig qua producten, wijnen zijn met zorg geselecteerd. Service is vanzelfsprekend afwisselend vanwege het feit dat de studenten maar een geringe periode of de verschillende afdelingen worden ingezet, desalniettemin doen ze het bijzonder goed! Décor is beetje sober met op sommige plekken in het restaurant een mindere lichtval.

Gegeten op 27 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Début (Hotelschool Den Haag) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Le Début (Hotelschool Den Haag). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.