a TripAdvisor company

4. 54% Duurzaam
  6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 414 84 87

gerardmdejong

Heerlijk in de citty van Rotterdam op de gezellige Meent zit Amarone.
Een restaurant met een betaalbare 3 gangen lunch die meer dan voortreffelijk is en
waar vindt je een sterren zaak met een heerlijke huiswijn voor € 17,50
Ook de bediening is los en ongedwongen, dus Top.

Gegeten op 30 april 2015

Bramsche66

Afgelopen dinsdag hebben we genoten van het 3 gangen lunchmenu. Heerlijke smaken, mooi opgediend en begeleid door een goed glas wijn. De amuses, het brood en het taartje bij de koffie maken het helemaal af. Prijs-kwaliteit super bij dit Heerlijk menu.
Het enige minpunt is de bediening. Als gast krijg je niet de indruk dat men het leuk vindt dat je er bent. De afstandelijke houding van de bediening doet afbreuk aan het werk dat de keuken levert en dat is jammer.

Gegeten op 28 april 2015

jolien14

Met zijn tweetjes genoten van een 3-gangen lunchmenu naar aanleiding van de HEERLIJK-actie. Het pas gerenoveerde restaurant heeft een strakke uitstraling en de wijnklimaatkast achter in de zaak ziet er schitterend uit. Het eten zag er heel verzorgd uit en smaakte bovendien ook heerlijk. Wat opviel waren de amuses die in grote hoeveelheid werden geserveerd. Wij zijn totaal geen zoetekauwen maar het popcornijs bij het dessert was verrassend heerlijk. De bijpassend wijn klopte en deze werd ook bijgeschonken, een erg attent gebaar. Misschien een klein puntje van kritiek: de bediening komt wat stijfjes over, dit mag wel wat vlotter.

Gegeten op 27 februari 2015

andre_tio

Voor de tweede keer dit jaar lunch gegeten bij Amarone via site heerlijk en ik vond de gerechten nog steeds heerlijk. Amarone is nu in mijn favorite lijst toegevoegd.

Gegeten op 18 april 2015

mbmf

Heerlijk geluncht bij Amarone! Genoten van drie gangen en bijbehorende amuses! De steak tataar was verrukkelijk! Als hoofgerecht kabeljauw; deze was had mijns inziens iets gaarder gemogen. Personeel is vriendelijk en correct en weten waar ze het over hebben.
Ik kom zeker terug!

Gegeten op 2 april 2015

gertruud

Vorige week in het nieuw ingerichte Amarone gegeten. Het is geen opvallende verandering qua inrichting, maar het ziet er moderner uit. Maar daar komen we niet echt voor. We kozen het 7 gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Voorafgegaan door prachtige amuses.
Over de kwaliteit van de gerechten en de wijn alleen maar complimenten. Alles was in balans en de wijnen, die erbij geserveerd werden waren geweldig, steeds met een korte toelichting op de herkomst door de altijd vriendelijke en deskundige gastheer. De gerechten zijn royaal en misschien is 7 gangen dan zelfs wat te veel voor normale eters.
Maar met de gastvrouw waren we wat minder blij. Voordat we op onze stoel zaten, werd al gevraagd of we wat wilden drinken. Op de gekozen champagne kregen we geen toelichting. Terwijl wij duidelijk in gesprek waren werd de menukaart plots vlak voor mijn neus gepresenteerd, zodat ik mijn tafelgenote niet meer zag en het gesprek dus nogal abrupt gestoord werd. Ja en 7 gangen is een lange zit, maar is toch wel bijzonder als onze gastvrouw tijdens onze laatste gang een stapel tafellinnen op de stoel naast ons neerploft. En vervolgens bijna met haar billen bij ons op tafel de tafel naast ons indekt. We waren bijna de laatste gasten, maar voelden ons door haar houding niet zo welkom meer.
We zijn al heel wat keren bij Amarone geweest en het was altijd een van onze favoriete restaurants in Rotterdam, maar deze dame maakte dat we toch met een nasmaak naar huis gingen.

Gegeten op 14 maart 2015

Tineke88

Een werkelijk voortreffelijke lunch gehad op zaterdagmiddag. Heerlijk gegeten met een drie-gangen lunch met bijpassende wijnen, en niet te vergeten de champagne vooraf. Alle gerechten zijn eigenlijk wel het vermelden waarde, maar het dessert was vooral leuk om te zien. Een chocoladebol die aan tafel werd overgoten met warme chocoladesaus waarna de inhoud tevoorschijn kwam. Allemaal erg lekker. Erg vriendelijke personeel. Niet het type voor een praatje maar dat kan bedrijfspolicy zien. Een oprechte waarschuwing van een van de dames toen ik richting het toilet wilde gaan op mijn hoge hakken, aangezien je daar een best steile trap voor af moet.
Heerlijke stoelen en een ruime tafel en voldoende ruimte tussen onze tafel en de buren. (Dit is niet bij alle restaurants het geval helaas.)
Het herhalingsgevaar is zeer groot. Zeker een aanrader.

Gegeten op 14 maart 2015

andrestplanting

Wat een verwennerij! Van de eerste amuse tot aan de macaron bij de koffie was alles top. Een fijn wijnarrangement met gewaardeerde uitleg over de wijnen. Koesteren dit restaurant!

Gegeten op 3 maart 2015

searchmachine

hier gegeten met 5 man en ik moet zeggen groot herhalingsgevaar vanaf het moment van binnenkomst opgevangen door het zeer vriendelijke personeel. daarna direct door naar de tafel wat opvalt is de ruim ingerichte zaak die een rustige sfeer uitademt niet te stil en niet te rumoerig. er werd door 4 man gekozen voor het 4 gangen menu en 1 a la carte en toen begon het smaak feestje. de amuse was al een genot, de voorgerechten waren een smaaksensatie. het hoofdgerecht en het dessert tongstrelend en ook een genot voor de ogen. tussendoor bedient door de sommelier tot grote tevredenheid van alle tafelgenoten. de bediening had goed oog voor de tafel de glaasjes werden op tijd gevuld, kraan water geen probleem al met al een zeer geslaagde avond en voortreffelijk gegeten . prijs kwaliteitsverhouding ook helemaal in orde dus herhalingsgevaar voor een volgend bezoek is groot

Gegeten op 5 maart 2015

Piet1979

We zijn hier geweest met de lunch. Alles was goed, van de amuses tot en met de koffie. We hebben gekozen voor het drie gangen lunch menu. Dit is zeker een aanrader!

Gegeten op 20 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Amarone in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Amarone. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.