a TripAdvisor company

1. 8,7 10 1 73

2. 8,0

3. 8,3

fred101

Heerlijk gegeten op de zwammerdamse avond. Heerlijke smaakcombinaties. Porties precies goed en uitgebalanceerd. Prettige bediening met deskundige toelichting.

Gegeten op 10 mei 2016

Mario-Domkoning

Geweldige avond gehad met verrassende amuses en hele mooie gerechten. Bediening en sommelier zijn zakelijk maar wat mij betreft absoluut niet kil. Ben zelf geen wijnkenner of iemand die wekelijks in een sterrentent komt, maar voelde me hier totaal op mijn gemak om wat extra info te vragen aan de vriendelijke sommelier. Tafels staan wel iets te dicht op elkaar waardoor je geen enkele privacy hebt.

Gegeten op 14 november 2015

joyce177

Een restaurant naar ons hart en we komen er regelmatig voor zowel lunch als diner. Iedere keer weer geweldige ervaring. Een heel leuk, hartelijk team, het eten en de wijnen ( de sommelier denkt echt met je mee) zijn voortreffelijk. We verheugen ons nu al weer op de volgende keer.

Gegeten op 30 april 2016

Will6118

Samen met mijn vriendin hier gegeten. Goede ontvangst. Zonder lang te hoeven wachten werden de gerechten al gauw geserveerd.
Heerlijk warme garnalen bitterbal met speciaal klaargemaakte mosterd. Vervolgens een tartaar gemaakt van ansjovis gecomineerd met guinoa. Vrij bijzondere combinatie met een goede smaak.
Een extra ga genomen waarbij rissoto met truffels. Deit gerecht viel iets tegen. Met name alleen zout van smaak.
Als hoofdgerecht angus beef in champignonnensaus met asperges en spinazie. De smaak was hier goed. Samen met een stevige wijn zoals een Pinot Noir is een goede combinatie.
Afgesloten met een vanille ijs met daarbij aardbei.

Qua service viel het mij erg tegen. In het begin werden wij goed ontvangen maar daarna vrij weinig service gemerkt. Wij hebben weinig kennis met wijnen. Na navragen werden de wijnen gewoon ingeschonken zonder de kans te krijgen het iets te mogen proeven. Uiteindelijk kon er weinig genoten worden van letterlijk alle wijnen die avond. De zoete witte wijn was verre van zoet. Verder hebben wij een droge witte wijn en een pinot noir genomen maar die vielen helaas ook erg tegen.

Gegeten op 5 april 2016

AJG

Met de HEERLIJK aanbieding gereserveerd bij het met een Michelin ster bekroonde restaurant Amarone in Rotterdam. Geweldige avond met fijn gezelschap, heerlijk eten en dito wijnen in een fijne omgeving. De aanbieding betrof een 5-gangen diner met bijpassende wijnen, afgesloten met koffie en diverse lekkernijen. Alle gerechten perfect bereid en mooi geserveerd. De sommelier had zeer goed bijpassende wijnen uitgezocht en schonk deze terwijl hij op leuke en informatieve wijze vertelde over de herkomst en smaak.
De eerste gang was steak tartaar van kalfsvlees begeleid door tamarillo, zoetzure bleekselderij, witlof en een sorbet van zwarte olijven. We dronken daar een Gruner Veltliner, Nieder Österreich, Oostenrijk uit 2014 bij.
Vervolgens een in de oven bereide heilbot filet met gebrande langoustine, bospeen, zeevenkel en luchtige saus van kreeft De wijn was een Toucas, Vinho Verde, Portugal uit 2013.
Daarna een romige truffel risotto met gepocheerd hoeve ei, gehakte truffel en Parmezaanse kaas waarbij we een El Mago “Terra Alta” Franck Massard Spanje (2014) en een chardonnay “Light Horse” Jamieson Ranch USA (2013) dronken. De chardonnay omdat de disgenote geen rode wijn drinkt.
Het hoofdgerecht was een in truffel bouillon gegaarde ossenhaas met gebakken ganzenlever, voorjaarsgroenten en truffel. Daarbij dronken we een Amarone della Valpolicella Classico ”Paverno”, Vaona Italië (2012) en Soave Classico, Pieropan Italië (2014). De in bouillon gegaarde ossenhaas was heerlijk, verrassend en smaakte zeker naar meer :)
We sloten af met een dessert van diverse bereidingen van mandarijn, crème van pure chocolade, dragon en een sorbet van mandarijn. Ook hier weer een fijne wijn en wel de Brumont, Gros Mauseng, Gascogne, Frankrijk (2014).
Kortom: heerlijk gegeten en gedronken in een sfeervolle omgeving met een pluim voor de keuken en de sommelier !!

Gegeten op 30 maart 2016

Hardeman

Door een vriendin uitgenodigd om hier te gaan eten voor mijn verjaardag. Hele leuke en lekkere amuses. Fijne bijpassende wijnen en een goed menu. Wij komen graag ooit een keer terug

Gegeten op 12 oktober 2015

Hartelijk

Vrij centraal in Rotterdam ligt Amarone... De wijn behoeft geen uitleg, nu het restaurant nog.
Wij kozen voor het vier-gangen menu; Ceviche van makreel; Tarbot; Eend en een taartje van witte chocolade.

Het "kille" zoals ik dat bij andere recensies terug lees kan ik niet plaatsen. Niet qua interieur, misschien een beetje qua bediening. De sommelier was vriendelijk en kundig, onze gastvrouw vonden wij wat hautain. Een kwestie van smaak.
Een tafelgenoot heeft een lichte vorm van notenallergie; dit was op voorhand al doorgegeven. Helaas was dit niet in alle gerechten goed uitgesloten. Erg slordig en potentieel gevaarlijk.

Smaken waren dik in orde; met name de ceviche was subliem. Het nagerecht kon op de minste steun rekenen aan tafel. Het was een erg klef en massief taartje en meer "vol" van smaak dan "vol van smaak".

Wijnen waren erg sterk en gelukkig ook de naamgenoot, een Amarone kunnen drinken.
Concluderend; we hebben gezellig gezeten, zijn prima verzorgd en menu viel, met uitzondering van het nagerecht, goed in de smaak. Persoonlijk had ik meer verwacht van de keuken.

Gegeten op 20 februari 2016

JeffreyenPeter

Gisteren weer heerlijk gegeten bij Amarone! Een mooi gebalanceerd Valentijsmenu met daarbij een goed wijn arrangement. Prima avond gehad in een van de top restaurants van Rotterdam.

Gegeten op 14 februari 2016

mistoor

wederom bij Amarone het lunchmenu met wijnarrangement gekozen en zoals altijd piekfijn in orde,kundige en vriendelijke bediening complementeren de immer creatieve keuken .Mooie amuse en aperitief hapjes vormen de inleiding tot een menu bestaande uit zacht gegaard buikspek met paling en Orientaals geparfumeerd,daarbij een passende wijn vinden is geen kinnesinne,maar gastheer/sommelier Maikel weet zoals altijd een verrassend mooi glas te serveren.Ook de wilde heilbot zwanger van truffel wordt begeleid door een mooi glas witte wijn Costiere de Nimes .Mooi dessert zoals altijd maakte deze middag weer een feestje ! Tot gauw,groeten Michel !

Gegeten op 26 januari 2016

AT10

De amuse erwten was een beetje te zoutig, de andere amuses waren goed. De drie gangen lunch menu (buikspek, Heilbot & gegratineerd sinaasappel) kunnen toegevoegd worden met tussengerecht risotto met truffel. Die waren goed op smaak met fijne uitleg. Goed sfeer met lounge muziek op de achtergrond (de speaker waren niet te zien, goed gedaan).

Gegeten op 23 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over Amarone in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Amarone. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.