a TripAdvisor company

1. 8,7 10 1 82

2. 8,1

3. 8,4

Franse allure weerspiegelt

Amarone is een plek van internationale allure, compleet met luxueuze fauteuils, open haard en witte tafellinnen. Opvallend is de spiegelwand, terwijl een andere wand enkel uit flessen wijn bestaat. Chefkok Gert Blom kookt in zijn open keuken naar Frans voorbeeld op een eerlijke manier. Hier eet je geen hamburgers en friet, maar eendenlever, rabarber en zomertruffel.

Joostr1985

Na een ietwat teleurstellende start bij Amarone tijdens de restaurantweek enkele weken geleden begonnen wij 18-08 aan poging 2. Een dergelijk restaurant met zulke goede recensies verdient altijd een 2e kans. En wij hebben hiervan absoluut geen spijt en zullen zeker nog terugkomen.

De avond begon heerlijk met een prachtige Zwitserse Crémant die het vermelden waard is, een lekker aperitief die met mooie hapjes werd vergezeld. Omdat ik geen kaas lust, werden de Hollandse kaaskroketjes vervangen door een stukje gefrituurde vis. Erg attent. Mocht er overigens een kilo verpakking verschijnen van de geroosterde pecannoten die werden geserveerd, dan houden wij ons aanbevolen ;)

Aanvankelijk werd ons een 3 gangen verrassingsmenu aangeboden inclusief bijpassende wijnen, echter kozen wij vanwege de mooie kaart, om deze uit te breiden tot een 4 gangen variant. Wij hebben werkelijk 4 fantastische gerechten mogen eten, waarvan de ene nog lekkerder dan de andere. Overigens was de persoonlijke favoriet het hoofdgerecht met een zalige bijpassende Amarone.

Wat wij helemaal geweldig vonden was het betrokken personeel, we hebben zelfs nog even met de chef gesproken. Een zeer vriendelijke laagdrempelige man met een enorme passie voor het vak, wij maken het wel eens anders mee bij de sterren collega`s. Daarnaast willen wij graag de leuke Sommelier bedanken voor het gedegen advies. Helaas kreeg ik niet de kans te vragen om de wijnen te noteren die we hebben gedronken, dat had een mooie aanvulling geweest voor het wijnrek thuis.

Al met al een heerlijke avond gehad, voor herhaling vatbaar!!
Bedankt Amarone
Tot snel,
Joost en Jacky

Gegeten op 18 augustus 2016

Jannie198

Is al weer een poosje geleden dat wij hier gegeten hebben maar wou er toch nog iets over schrijven. Ik had door gegeven dat ik me aan een dieet moest houden ,daar werd keurig rekening meegehouden.
Vooraf, een tartaar van zeebaars en carpaccio van langoustine, dit was erg vlak van smaak. wij zagen dat iedereen brood kreeg behalve wij, weer op een gegeven moment toch door iemand gezien en ja hoor we kregen het ook. Tussengerecht tongschar met Hollandaise en balsamico olie dit vonden we erg smaakvol . Het hoofdgerecht was Anjou duiffilet met stoof duif en eendenlever. Het dessert heb ik helaas niet genoteerd dus daar kan ik niks over zeggen. Bediening was goed. Maar een volgende keer denken we toch even na of we hier weer gaan eten.

Gegeten op 4 juni 2016

Joana

Gegeten op 27 mei 2016

Inufood

Hier gegeten met de Heerlijk 10daagse 5-gangen diner. Het was een zeer uitgebreid diner, totaal zeker wel 7 gangen met friandises en amuses. Ik vond het niet sterrenwaardig, geen smaakexplosies of bijzondere ingredienten.
Het was vooral veel! Zat prop en propvol na afloop. Bediening prima in orde, vond alleen de sommelier uit de toonvallen met oude spijkerbroek, slordig overhemd en bezweet gezicht. Ook ongevraagd n nieuwe fles water op tafel vind ik niet netjes.
Nee, niet slecht maar er zijn vele restaurants in R'dam zonder ster die het een stuk beter doen.

Gegeten op 17 juni 2016

tim227

Zo leuk met mn princess na 24 jaar samen naar dit restaurant gegaan door een vriend en wow wat werden we verwent met allereerst ontvangst met verrassend een heerlijk aperetief wat op zo een moment hoort . Bubbels ! en heerlijk eten met verschillende wijntjes die vooral uitdagend waren en lekker wow
jullie begrijpen dt het dan ook niet alleen voor mij maar ook voor mn princess belangrijk was dat we samen in t zonnetje stonden en ja dat was t uitdagende gerechten en wijnen die echt op elkaar afgestemd waren.
Ik kom op veel plaatsen en restaurants maar kan zeggen intiem en super thanks voor alles
we komen hier zeker weer terug!

Gegeten op 23 juli 2016

M-K1507

Over de geserveerde gerechten kan je kort en krachtig zijn die zijn mooi in balans en goed van smaak. De zwarte brigade is wisselend waar de een de best doet om je een aangename avond te bezorgen is de ander onattent en zwijgt dit past niet in een restaurant op dit niveau. Het decor is netjes. Een min punt is dat er geen achtergrond muziek werd gedraaid. Je zit vrij dicht op elkaar.

ronaldenloes

All-in 5 gangen diner met vrienden geboekt via heerlijk.
Een gezellige avond in een fijne atmosfeer met een gevarieerd programma.
Wat opviel was de opmaak van de borden, hier was aandacht aan besteed.
de gerechten waren prima op smaak en de wijnen goed gekozen.
Echter voor een ster vonden wij het toch wat vlak allemaal en hebben we beter gegeten bij niet sterren gelegenheden.

Gegeten op 29 juni 2016

wimvankeulen29

Uitgenodigd voor de lunch door vrienden, daar zeggen we uiteraard geen nee tegen.

De zaak heeft een restyling gehad en dat heeft zijn vruchten wel afgeworpen. Zakelijk chic, maar toch warm en geen ''fluister'' stemming.

Aan tafel direct begonnen met wat mooie amuses en buitengewoon goed brood. De sfeer is ontspannen en de tafels staan goed ver uit elkaar. Absolute parel was de dorade met truffel. De intense smaak van verse truffel in combinatie met de vis was zowel klassiek als extreem mooi.

We weten dat de chef een meester is met de bereiding van truffel en zullen snel een tafeltje boeken voor een diner!

Gegeten op 6 april 2016

georg6

Het is en blijft verrukkelijk te vertoeven in deze Rotterdamse qua inrichting luxe brasserie,.
Gisteren weer eens gedineerd in het kader van "heerlijk'. Het samengestelde menu was uitermate lekker en fantastisch opgemaakt. Mijn echtgenote die niet van foie gras houdt werd verrast met een verfijnde visschotel. Ook mijn dessert werd zonder problemen veranderd in kaas. Het lekkerste van de avond, maar dat is smaak, vond ik de Amarone. Niets af te doen aan de keukenbrigade (fantastisch koken) met compliment voor de losse bediening van de zwarte brigade. Prijs/Kwaliteit 3 gangen met 5 x wijn en 1 x koffie voor
€ 112,75 waar vind je dat nog in een * restaurant. Kom gauw weer eens terug.

Gegeten op 28 juni 2016

Proever42095

Laatst weer een keer naar Amazone geweest, met vrienden waarvan het de eerste keer was. Blijft mijn favoriete restaurant in Rotterdam. Eten is altijd top. Verfijnd van smaak en de borden fantastisch opgemaakt. Wijnkaart een mooie mix van vooral betaalbare wijnen. Service op zijn Rotterdams. Vlot, vriendelijk en niet te stijf. Bovenal is de prijs / kwaliteit verhouding van bijna ongekend niveau in Nederland. Klasse!! Vrienden waren ook erg onder de indruk. Ik kom snel weer terug.

Gegeten op 21 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over Amarone in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Amarone. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.