Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Amarone

3. Topper 2014
  4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 010 414 84 87

margot28

Geweldige ambiance! Onze tafel zat direct aan een gevelgroot raam aan de straat. Voor ons een hele belevenis! Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dit op prijs stelt. Dan zijn.er verderop in het restaurant prima plaatsen beschikbaar. Zalig brood met heerlijke roomboter en uitstekende olijfolie. Het 4 gangen seizoensmenu smaakte prima. Complimenten voor de overheerlijke sauzen bij de gerechten. Bij het hoofdgerecht van Black angus beef mocht het pannetje met saus blijven staan! Dessert fantastisch en het wijnarrangement verrassend en voortreffelijk. Met name de Oostenrijkse wijnen waren super! Wij zijn om..... :)

Gegeten op 10 oktober 2014

Frank Herreveld

Wat een fantastisch restaurant is dit toch, een tijdje niet geweest en ik voel mij bijna schuldig. Keurig onthaal, prettig en persoonlijk, gelet op de bespreking die ik had om een rustige tafel gevraagd, perfect verzorgd! ik heb hier bijna nooit van de kaart gegeten, het menu van de chef is altijd zo interessant dat ik het wil proberen en iedere keer is het raak. Prachtige gerechten, vol smaak, wel bestel ik graag de truffelrisotto met hoeve-ei en parmezaan, wat een fantastische signature dish. De wijnkaart is een van de mooiste die ik ken (Guy Savoy is nog mooier, maar ook iets prijziger), terecht een Award van Fine Wine Magazine, mede door de gebruikersvriendelijke indeling. Meestal volg ik het wijnarrangement bij het menu erg goed en soms verrassend, waardoor je ook bijzondere wijnen proeft die je anders niet snel zou bestellen, zeer deskundige begeleiding door de heer Baas.

Gegeten op 1 oktober 2014

johnzel

Mooie plek om te eten, alleen jammer dat bij het raam winkelend Rotterdam je 'vreten uit je bek' zit te kijken. Bediening is heel bizar. Niet attent, hautain en doen niet je best om je op je gemak te voelen. Eten was goed, maar niet meer dan dat. Niet verrassend.

Gegeten op 20 augustus 2014

RoelandFotograaf

Gegeten op 3 september 2014

Riccardo92

Wow, mooie zaak en een fijne ambiance!

Samen met 2 vrienden gekozen voor een 5 gangen menu. Heerlijke gerechten, mooi in balans en fantastisch gepresenteerd. De combinatie met de geserveerde wijnen was subliem!

Echt een top avond, wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 14 maart 2014

Dung

De voor- en nagerechten waren erg lekker. Hoofdgerecht viel wat tegen, minder smaak en niet verrassend. Service was erg goed, attent en toch niet opdringerig of ongemakkelijk. Wijn arrangement passend bij de gerechten.

rens11

Gegeten op 3 juni 2014

Proever3260

Af en toe ga ik samen met mijn vriendin naar een sterrenrestaurant. En dit keer was het Amarone. We kregen een heerlijk verrassingsmenu samen met een wijnarrangement. Prima gerechten, zoals zwezerik. Het jammere alleen, is dat het allemaal niet echt speciaal was. Het was lekker, maar niet ster-waardig. Bediening was netjes. Maar allemaal net iets te stijf voor mij. Het mag wel iets losser.

Gegeten op 7 april 2014

Evandendoel

Gisteren hebben we voor het eerst gegeten bij Amarone. Het restaurant zat compleet vol en er was een gezellige rumoer van gesprekken en gelach. Ondanks het enorm chique uiterlijk, voelt het restaurant vertrouwd en laagdrempelig. De keuken is open en het is leuk om te zien hoe er wordt gewerkt; ook eters die richting de muur zitten kunnen meegenieten - de gehele muur is bedekt met spiegels, wat het restaurant een mooie, open blik geeft.

We hadden een vier gangen menu met wijn bij het hoofdmenu. Het voorgerecht: kwartel met langoustines. Tussengerecht: coquilles met wortel. Hoofdgerecht: de zachtste, meest malse kalfshaas die ik ooit op heb met beurre blanc. Nagerecht: citroentaart met meringue, karnemelkijs, en aardbeien. Daarna nog koffie met diverse lekkernijen. Het was voortreffelijk.

Het énige minpunt was dat er redelijk wat tijd tussen de gangen zat, maar gezien de drukte was dit ook wel te verwachten... als je meer te zeggen hebt tegen je gesprekspartner voelt dat vast niet zo lang!

Amarone is zeker aan te raden, midden in de stad zo'n top-restaurant, dat moet je een keer hebben meegemaakt.

Gegeten op 27 mei 2014

mistoor

Heerlijke lunch genoten,van aperitiefhapjes amuse plus het lunchmenu een fijn feestje.Wijnarrangement is een aanrader,gul geschonken en verrassende keuzes,van Bulgarije via de U.S.A naar Amarone bij het leuke kaasplateau .Mooie verse vis en schaaldieren in het menu in een fijne rustige sfeer ,leuke vakmensen in de bediening plus een top keuken.Kortom voor zeventig euro heb je een topmiddag,diverse malen geweest en altijd weer tip top.Tot gauw!!

Gegeten op 29 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Amarone in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Amarone. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.