a TripAdvisor company

6. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 010 414 84 87
  2. www.restaurantamarone.nl

M-K1507

Over de geserveerde gerechten kan je kort en krachtig zijn die zijn mooi in balans en goed van smaak. De zwarte brigade is wisselend waar de een de best doet om je een aangename avond te bezorgen is de ander onattent en zwijgt dit past niet in een restaurant op dit niveau. Het decor is netjes. Een min punt is dat er geen achtergrond muziek werd gedraaid. Je zit vrij dicht op elkaar.

ronaldenloes

All-in 5 gangen diner met vrienden geboekt via heerlijk.
Een gezellige avond in een fijne atmosfeer met een gevarieerd programma.
Wat opviel was de opmaak van de borden, hier was aandacht aan besteed.
de gerechten waren prima op smaak en de wijnen goed gekozen.
Echter voor een ster vonden wij het toch wat vlak allemaal en hebben we beter gegeten bij niet sterren gelegenheden.

Gegeten op 29 juni 2016

Joostr1985

vanwege de Heerlijk 10daagse met 2 vrienden hier gaan eten, dat beloofd een heerlijke avond te worden gezien de recensies. JA wij zijn op de hoogte dat bij dit soort acties een speciaal menu wordt geselecteerd, dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Alleen mag je wel verwachten dat een willekeurig menu door een brigade van een sterrenrestaurant op hoog niveau wordt bereid. Eerlijk gezegd viel het tegen. Wij hebben het signature dish toegevoegd aan het 3 gangen menu, de risotto was kurkdroog en ontzettend flauw. Persoonlijk begrijp ik niet dat het de keuken mocht verlaten in deze conditie. Wellicht dat de chef een weekje vrij was ?

Wijn: Bij binnenkomst geïnformeerd naar de mogelijkheid tot het nemen van een wijnarrangement. Dit was mogelijk voor 10 euro per glas, wij zijn bij een breed scala aan sterrenrestaurants geweest, maar binnen het wijnarrangement 10 euro per glas betalen is mij niet eerder overkomen vaak tussen de 30 en 40 p/p voor 5 gangen.

Nu ja, de gehele ervaring was wat matig, terwijl wij juist op aanraden van mijn broer hier zijn gaan eten. die hier dus wel hele goede ervaringen heeft gehad. voor een rekening van 400 euro vewacht je gewoon meer dan matig. Neemt overigens niet weg dat we een hele gezellige avond hebben gehad.

Gegeten op 30 juni 2016

wimvankeulen29

Uitgenodigd voor de lunch door vrienden, daar zeggen we uiteraard geen nee tegen.

De zaak heeft een restyling gehad en dat heeft zijn vruchten wel afgeworpen. Zakelijk chic, maar toch warm en geen ''fluister'' stemming.

Aan tafel direct begonnen met wat mooie amuses en buitengewoon goed brood. De sfeer is ontspannen en de tafels staan goed ver uit elkaar. Absolute parel was de dorade met truffel. De intense smaak van verse truffel in combinatie met de vis was zowel klassiek als extreem mooi.

We weten dat de chef een meester is met de bereiding van truffel en zullen snel een tafeltje boeken voor een diner!

Gegeten op 6 april 2016

georg6

Het is en blijft verrukkelijk te vertoeven in deze Rotterdamse qua inrichting luxe brasserie,.
Gisteren weer eens gedineerd in het kader van "heerlijk'. Het samengestelde menu was uitermate lekker en fantastisch opgemaakt. Mijn echtgenote die niet van foie gras houdt werd verrast met een verfijnde visschotel. Ook mijn dessert werd zonder problemen veranderd in kaas. Het lekkerste van de avond, maar dat is smaak, vond ik de Amarone. Niets af te doen aan de keukenbrigade (fantastisch koken) met compliment voor de losse bediening van de zwarte brigade. Prijs/Kwaliteit 3 gangen met 5 x wijn en 1 x koffie voor
€ 112,75 waar vind je dat nog in een * restaurant. Kom gauw weer eens terug.

Gegeten op 28 juni 2016

Proever42095

Laatst weer een keer naar Amazone geweest, met vrienden waarvan het de eerste keer was. Blijft mijn favoriete restaurant in Rotterdam. Eten is altijd top. Verfijnd van smaak en de borden fantastisch opgemaakt. Wijnkaart een mooie mix van vooral betaalbare wijnen. Service op zijn Rotterdams. Vlot, vriendelijk en niet te stijf. Bovenal is de prijs / kwaliteit verhouding van bijna ongekend niveau in Nederland. Klasse!! Vrienden waren ook erg onder de indruk. Ik kom snel weer terug.

Gegeten op 21 mei 2016

victor42

Afgelopen vrijdag voor Amarone gekozen. Vooraf kreeft, gevolgd door dorade. Beide gerechten waren zorgvuldig en creatief bereid en smaakten voortreffelijk. Een michelin-ster waardig. De bediening was echter onder de maat. Een desinteresse heeft zich van het personeel meester gemaakt. Een vraag als: 'Al een flesje uitgezocht?' accordeert niet met de kwaliteit van de wijnkaart. En waar was de sommelier? Toch niet de man die bij iedere tafel tijdens het bijschenken zei: 'Ik hou niet van lege glazen'. Amarone moet zich op dit punt herpakken. Daarvoor is de zaak te mooi.

Gegeten op 17 juni 2016

fcvu2006

Het was al enige jaren geleden (toen een zeer goede ervaring) dat we hier geweest waren maar via een menuactie kwamen we weer in de verleiding en daar kregen we geen spijt van! Het eten (inclusief mooie amuses) is echt super en op culinair hoog niveau (Frans klassiek in een moderne, lichte jas). Bediening perfect maar niet afstandelijk. Het bijpassende wijnarrangement zeer goed (inclusief een glas Amarone uiteraard). Verrassend was de drank bij het nagerecht, een fruitige gin-tonic, passend bij de vruchten en het gin-tonic ijs. Het is een prijzig restaurant maar de kwaliteit rechtvaardigt die prijsstelling zonder meer. Niet voor niets al jaren bij de Rotterdamse top.

Gegeten op 24 mei 2016

Ton82

Amarone is prettig in het centrum gelegen. Mooi ingericht, hoewel de tafels wat dicht op elkaar staan.

De amuses waren heel fijn en tongstrelend, evenals het voorgerecht, aardpeer met kreeft. Het beloofde een mooie avond te worden! Vervolgens de scholfilet en risotto als tussengerechten. Ook niet slecht, maar niet zo indrukwekkend als in het begin. De kalfslende als hoofdgerecht prikkelde de zintuigen weer wat meer. Het toetje boterkoek met zomervruchten was lekker, maar niet bijzonder. De wijnen waren prima en werden royaal geschonken. De thee was ook van uitstekende kwaliteit met aardige friandises.

In het begin werd vlot geserveerd, maar er zat veel tijd tussen tweede tussengerecht en hoofdgerecht. Maar dat kan gebeuren. Bediening was vriendelijk en correct.

Al met al een adres om te onthouden!

Gegeten op 9 juni 2016

leeuweninfo

Op een dinsdagavond in de maand mei ben ik met een collega bij Amarone geweest. We hebben het menu genomen en we hebben echt ontzettend lekker gegeten. De wijnkaart is uitgebreid met een aantal zeer mooie bourgognes.

Ondanks het feit dat het behoorlijk rustig was deze dinsdagavond (ze gaven zelf ook aan dat het uitzonderlijk was) heb ik niet het gevoel gehad dat er tandje minder werd gewerkt in de keuken en de bediening. Leuke bediening, top eten en een mooie locatie zo midden op de Meent in Rotterdam. Aanrader!

Gegeten op 3 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over Amarone in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Amarone. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.