Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Kloosterkeuken in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 533 88 85

Bourgondische ambiance

Deze historische locatie in een van de oudste stukjes van Haarlem deed in de 15e eeuw dienst als gastenhuis voor de arme lieden. Nu koken ze op hoog niveau: Frans georiënteerde gerechten bereid met verse seizoensproducten. De studenten van de horecavakopleiding in de bediening zorgen voor een vrolijke stemming in het restaurant.

Anna-Belle

Altijd op zoek naar iets anders,kwam ik op internet de kloosterkeuken tegen.
Het concept:een leerkeuken voor jongeren!
Bij binnenkomst stap je in een totaal andere wereld en het lijkt wel of je in een romantisch restaurant in het buitenland zit!
Een verrassend menu met voldoende keuze,ik begon met de huisgemaakte loempia van eend,taugé en bosui.mooi gepresenteerd!Daarna Albacore tonijn (MSC)met zelfgesneden frieten en overheerlijke zelfgemaakte mayonaise! Als dessert een witte chocolademousse met advocaat,als enige minpuntje was,dat die te klein was maar zo lekker dat ik er wel twee op kon!Leuk concept om te zien hoe de jongeren hier een kans krijgen en opbloeien met daarnaast heerlijk eten voor een leuk avondje uit!

Gegeten op 30 september 2014

Ferryentineke

Via online reservering

Een heerlijke culinaire avond.
Sfeervolle omgeving met vriendelijke en attente bediening.
Het 3 gangen menu was ruim gesorteerd, veel keuze in diverse gerechten.
En het smaakte ook nog eens uitstekend.
Kortom een aanrader deze Kloosterkeuken.

Gegeten op 3 oktober 2014

peter_roovers

Via online reservering

Op papier zag alles er aantrekkelijk uit. Ook het concept als leerplek had onze sympathie.
Maar in de praktijk ging er nogal wat mis. We kregen bij het hoofdgerecht kennelijk gerechten die voor een andere tafel bedoeld waren, terwijl men toch gealarmeerd moest zijn geweest over dezelfde ervaring aan die andere tafel. Een vreemde vergissing, want er waren op dat moment maar 4 tafels bezet. De frietjes waren bovendien zo slap dat we er niet om treurden dat we langer moesten wachten op onze bestelling. Wat niet beter werd was de zgn zelfgemaakte mayonaise. Die was qua consistentie zodanig dat het moeite kostte iets op een frietje te krijgen. De gerechten zelf waren niet zo spannend als ze waren aangekondigd. Het sprankelde allemaal niet zo. Omdat we buiten zaten en de avond viel bleek de verlichting onvoldoende om nog helder te zien wat men op de vork had. Ook bij de rekening ging het mis. Alweer een tafel verwisseling. De fles wijn een rosso di Montalcino leek over de top (slecht opgeslagen?). Alles bij elkaar geen feest in de Kloosterkeuken.
Toen wij hier een aantal jaren eerder waren lagen de culinaire pretenties een stuk lager met dienovereenkomstig prijsniveau. Men had daar beter op door kunnen gaan.

Gegeten op 17 september 2014

MarcelAp

Via online reservering

Heerlijk gegeten in de tuin, Prima bediening. Kortom: een aanrader. Enige minpuntje: voor 23.00 uur moesten we het restaurant uit, dus helaas beperkt natafelen.

Gegeten op 18 september 2014

pijaro.54

Vrijdag 12 september voor het eerst daar gegeten. Voorgerecht was gerookte zalm en prima.
Hoofdgerecht Iers biefstukje met een portobello (grote kastanje champignon) die groter was dan de biefstuk. Er zat een lekkere sausje bij met de smaak van lever. Goede combi dat wel. Zeer mager schaaltje huisgemaakte friet. Geen garnering bij het hoofdgerecht. Wel gevraagd maar dat paste niet bij dit gerecht werd gezegd. Jammer want je kunt het ook apart in een schaaltje serveren , denk aan wat gemengde salade o.i.d.
Nagerecht was ijskoffie en dat was prima.
Kortom geen tweede bezoek waard. Geen restaurant voor de grote eters onder ons.

Gegeten op 12 september 2014

frank117

Via online reservering

Wat deze avond betreft: zoals altijd was het eten weer prima, maar de bediening had haar dag niet. Kortaf is vriendelijk uitgedrukt en openlijk over bezoekers praten is ook niet echt wat we hier gewend zijn. Dat was jammer, maar het zal de volgende keer weer ok zijn, hopelijk.

Algemeen: dit restaurant is sympathiek met zijn opleidingsplaatsen, is prima ingericht en heeft een mooie kaart. Helaas is er voor vegetariërs niet veel keuze. Dat zou beter kunnen.

Gegeten op 11 september 2014

Proever75077

Wat een leuke plek! In een mooi verrassend buurtje (alsof je in een ander klein stadje bent terecht gekomen) in een mooi monumentaal kloostergebouw kom je binnen in een sfeervol restaurant. Ik was er een tijd geleden al een keer geweest, maar was weer opnieuw verrast. Iemand schreef dat het geen plek is om romantisch te eten. Ik vond het daar juist heel geschikt voor! Het eten was geweldig, er was veel keuze en de kwaliteit-prijsverhouding was erg goed. Toen ik (stiekem) vertelde dat mijn vrouw jarig was werd haar toetje versierd met felicitaties in chocolade. Een minpuntje: de muziek was cheesy Sky Radio-muziek. Ik zou er eerder klassieke muziek verwachten of anders in ieder geval iets anders dat goed bij het gebouw past. Maar echt een aanrader, deze Kloosterkeuken!

Gegeten op 5 september 2014

nynke12

Via online reservering

Heel erg lekker eten. Smaak combinatie was verrassend en erg lekker! Bediening was niet heel erg ervaren maar wel oke. Jammer dat ze al begonnen met schoonmaken van de keuken terwijl we nog zaten te eten, deze lucht trok het restaurant in.

Gegeten op 3 september 2014

robboonderweg

Via online reservering

De Kloosterkeuken is een bijzondere plek. De entree kan je op het verkeerde been zetten. Ik vind dat juist wel charmant. We hebben de menukaart dicht gelaten en ons laten verrassen door de keuze van de chef voor zowel de gerechten als de wijnen. We hebben goed gegeten en gedronken. Een eigen gestookte likeur als digestief maakte de verrassing af.

Gegeten op 26 augustus 2014

Opama

Aparte sfeervolle locatie,Namen 3 gangen keuzemenu voor...24,95.!! Ruime porties. Voorgerecht 3 mooi gebakken Jacobsschelpen met lekkere truffelrisotto, dan een mooi gegaarde eendenbout, helaas met slappe donkerbruine frieten ( =enige aanmerking) en mooi filodeegtoetje.Betaalbare wijnen.Vriendelijke bediening.We hadden een mooie avond met uitstekende prijskwaliteit.

Gegeten op 23 april 2014

Schrijf zelf een recensie over De Kloosterkeuken in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over De Kloosterkeuken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.