• foto's van De Kloosterkeuken in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 533 88 85

Bourgondische ambiance

Deze historische locatie in een van de oudste stukjes van Haarlem deed in de 15e eeuw dienst als gastenhuis voor de arme lieden. Nu koken ze op hoog niveau: Frans georiënteerde gerechten bereid met verse seizoensproducten. De studenten van de horecavakopleiding in de bediening zorgen voor een vrolijke stemming in het restaurant.

RubenVoortman

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Heel vriendelijke bediening, goede sfeer, mooie ruimte, heerlijk en mooi opgediend eten, goede wijnen, ook nog in een mooie buurt van Haarlem dus leuk om er naartoe te wandelen.
We hadden als voorafjes lamsnek, gegrilde heek en huisgerookte kalkoenfilet, allemaal erg lekker en mooi om te zien. De kloosterrollade was ook erg lekker. De desserts hadden we allemaal wel willen proberen maar we kozen de pecan notentaart, de sierlijke zwaan van merenque en de klooster creme brulée. Allemaal heerlijk en alles ziet er ook nog prachtig uit. Volgende keer proberen we weer andere gerechten, compliment voor kok(s) en bediening!

Gegeten op 24 april 2015

NathalieC

Via online reservering

Super gezellig, autentiek en knus ingericht. De bediening was jong, maar heel vriendelijk en beleefd. Het mooiste vind ik de geschiedenis die nog zo mooi terug te vinden is in het interieur.
Het eten is ook heerlijk! Ik moest even wennen aan de moeilijke woorden die op de kaart staan, dus het was een kleine verassing wat ik op mijn bord kreeg, maar alles was echt lekker en netjes opgemaakt.
Parkeren kan helaas niet voor de deur omdat het in een oud gedeelte van de stad zit, maar parkeergarage 'de Appelaar' is nog geen 400meter ervandaan en het is een mooi stukje om te lopen.

Gegeten op 19 maart 2015

mwLien

Gekozen voor een 3-gangen menu daar dit voordeliger was dan alleen een voorgerecht en hoofdgerecht of een hoofdgerecht en dessert.
Zeer uitgebreide keuze.
Alles goed op smaak. Royale maaltijden.
Vriendelijk personeel.
Mooi decor met authentieke/ knusse uitstraling.
Veel geurkaarsen en geurzakjes wat het huiselijk maakt, alleen gedurende de avond ook diverse malen vlagen van een rioollucht.

Gegeten op 11 maart 2015

dstolker

Via online reservering

Altijd weer verrassende gerechten, uitstekende service en een prachtige locatie, sfeervol gedecoreerd. Keep up the good work!

Gegeten op 6 februari 2015

Tim-87

Als vegetariër uit eten gaan is altijd een uitdaging. Zo ook hier. Hoewel er vergeleken met andere restaurants "ruim" keuze was (2 vega voor- en 2 vega hoofdgerechten), vond ik de gerechten zelf toch tegenvallen. Een goed vega gerecht vraagt toch iets meer dan alleen leuke groente bij elkaar op een bord leggen. Ik miste een goede eiwitvervanger en ook wat aardappels of een goede graan erbij had niet misstaan. Daarnaast vond ik de hoeveelheden sowieso wat aan de kleine kant, waardoor ik nog met trek naar huis ging.
Los daarvan was het een leuke plek om te zitten, het restaurant is er sfeervol en de bediening is erg aardig. 't Duurt soms wel wat lang voordat je geholpen wordt, maar dat vind ik zelf nooit zo'n probleem.

Gegeten op 4 februari 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

Beste Tim-87
Bedankt voor je recensie. Vegetarisch koken vergt nog enige inspanning van ons, maar we waarderen je kritiek en nemen deze graag aan. Voor de volgende kaart gaan we hier zeker naar kijken.
Groet, de Kloosterkeuken

jan-hein2

Met een groot gezelschap van de CCU van het Spaarne ziekenhuis ter gelegenheid van mijn afscheid hebben we hier heerlijk gegeten. De keuze was ruim, de bediening prima en de locatie gezellig.
Voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 29 januari 2015

vanderbij

Via online reservering

Heerlijk gegeten, prima kaart en zeer scherp geprijst.
Moeten nog een keer terug voor de andere gerechten op de kaart.
Binnenkomst gebouw doet beetje vreemd aan, niet het gevoel dat je een restaurant in loopt. Maar eenmaal binnen in restaurant: ERG GEZELLIG.
Bediening zeer vriendelijk

Gegeten op 14 januari 2015

vanSteenis

Via online reservering

De lamsnek was overheerlijk. Prijs/kwaliteit verhouding is geweldig. Kloosterrollade, eend en gepekelde kalfsmuis waren ook allemaal heerlijk. Jammer dat we dit restaurant pas ontdekken vlak voor onze verhuizing naar Brabant!

Gegeten op 8 januari 2015

bernd7

Via online reservering

Je komt binnen in een ongedwongen sfeer en voelt je meteen welkom door het vriendelijke personeel. Die houding verandert ook niet. Zeer betrokken, netjes en goed georganiseerd. Eten was uitstekend en mooi opgemaakt. Er is zoveel moois te zien binnen, hele sfeervolle entourage. Dit restaurant gaat ons zeker weer zien!

Gegeten op 9 januari 2015

Ruudvero

Wat een verrassing deze historische locatie ! We aten hier met een grote groep, waarvoor het volledige restaurant was gereserveerd. Wetende dat het personeel bestond uit herintredende jongeren, was het eten en de bediening uitstekend.

Gegeten op 22 november 2014

Schrijf zelf een recensie over De Kloosterkeuken in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over De Kloosterkeuken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.