Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van De Kloosterkeuken in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 533 88 85

Bourgondische ambiance

Deze historische locatie in een van de oudste stukjes van Haarlem deed in de 15e eeuw dienst als gastenhuis voor de arme lieden. Nu koken ze op hoog niveau: Frans georiënteerde gerechten bereid met verse seizoensproducten. De studenten van de horecavakopleiding in de bediening zorgen voor een vrolijke stemming in het restaurant.

Opama

Aparte sfeervolle locatie,Namen 3 gangen keuzemenu voor...24,95.!! Ruime porties. Voorgerecht 3 mooi gebakken Jacobsschelpen met lekkere truffelrisotto, dan een mooi gegaarde eendenbout, helaas met slappe donkerbruine frieten ( =enige aanmerking) en mooi filodeegtoetje.Betaalbare wijnen.Vriendelijke bediening.We hadden een mooie avond met uitstekende prijskwaliteit.

Gegeten op 23 april 2014

Marc uit Rotterdam

Met een groep oud-collega's waren we te gast in deze aparte en leuke setting. Het eten was goed en de bediening gedreven en prettig. Gerechten lieten wat langer op zich wachten. De prijs/kwaliteit was geweldig en daarom vind ik dat dit restaurant een behoorlijke score verdient. Niet heel geschikt om romantisch uit eten te gaan, maar met een groter gezelschap dat de tijd heeft een hele leuke bestemming.

Gegeten op 17 april 2014

Maarten_C

Goed verstopt in Haarlem. Grappige locatie want letterlijk in kloosterkeuken. Inrichting en decor leuk en authentiek. Voelt wat oud en oubollig aan, maar dat hoort bij de locatie. Leuke, vlotte bediening, soms wat onhandig. Eten helaas weinig origineel. Kwalitatief weinig op aan te merken maar fantasieloze gerechten, zeker voor vegetariërs.

Gegeten op 21 november 2013

renskevanbers

Wat een fijne avond! Als je op zoek bent naar een mooie locatie, een goede bediening en een prima prijsverhouding dan ben je hier op de juiste plek. Het is niet superculinair, maar wat op tafel komt is gewoon heel smakelijk. Vooraf krokante gamba's met avocado en huisgerookte zalm met mierikswortelcrème. Erg lekker en bepaald geen geringe porties. Hetzelfde geldt voor de hoofdgerechten; gestoofde lapjes en gegrilde dorade. Heerlijk! Intussen worden we goed en adequaat bediend door twee jongens, die er zichtbaar plezier in hebben. Toe is er een perfecte crème brûlée en een goed passende dessertwijn. Een mooie afsluiting van een geweldige avond. Nog even over het decor; wij vonden het juist een heel verrassend restaurant! Het klopt dat je binnenkomt in een smal halletje dat uitkomt op een soort lokaal. Aan de achterzijde leidt een klein deurtje naar het restaurantgedeelte; warm, sfeervol en gezellig. Van een vervelende lucht bij binnenkomst hebben we trouwens niets gemerkt. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 10 januari 2014

Pepper123

De leerlingen in de Kloosterkeuken doen hun best. De bediening was goed, alhoewel de eerste order wat lang op zich liet wachten.
Het eten is príma, zeker gezien de prijs die je betaalt. Bij beiden was het voorgerecht de topper. De hoofdgerechten waren iets te gaar, maar de smaak was goed (en de frietjes heerlijk). Het leek alsof de keukenbrigade weinig te maken had gehad met het toetje: inkopen en op het bord rangschikken ?? De pret was er niet minder door.
De omgeving vond ik zelf wat minder, maar heeft iets eigens en authentieks.

Gegeten op 11 september 2013

SMeihuizen

Mooie ontdekking in Haarlem! Prima prijs-kwaliteit verhouding. Mooie gerechten, enige missertje was iets te doorbakken ossenhaas. Erg leuke, gedurfde kaart. Bediening moet de fijne kneepjes duidelijk nog leren (daarvoor werken ze daar), maar doen hun uiterste best voor je en zijn supervriendelijk. Authentiek pand moet je smaak zijn; wij vonden het prachtig. Jammer van de enorme stank bij de entree (in restaurant geen last van) en de wat smoezelige, oude toiletten. Aanrader.

Gegeten op 3 september 2013

elly19

Wij hebben gezellig en heel lekker gegeten. Ontspannen en informeel maar echt een avondje uit. Kwamen om half 8 binnen en vertrokken pas tegen half elf. Geen frieten en een bak sla . Mooi opgemaakte borden met verse groenten, vlees of vis, een heerlijke amuse en vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar en aanrader.
Frans en Elly

Gegeten op 27 juni 2013

Stella-van-dongen

ik stapte binnen,en werd door iedereen hartelijk verwelkomd,,wou wat een sfeertje,,even leek het of de tijd had stil gestaan want vroeger kwam je ook door de keuken binnen ,,zo ook hier..het restaurant gedeelte was warm en orgineel.het blijkt zoals de naam al zegt een klooster te zijn geweest ,leuk zoals veel autentieke overblijfsels zijn verwerkt in een knusse eetzaal..de bediening zijn jonge mensen in opleiding ,,en ongeloofelijk wat een charme stralen ze uit,,wat een inzet en hoe leuk het is zoals ze vol liefde vertellen wat er op je bordje ligt,,,,,en het eten...geloof me ,ik heb daar 2 1/2 uur zo vreselijk zitten te genieten,verassend aparte gerechten ,,,een smaakexplosie,bij ieder gerecht...wat een super kok (jes)..dit is echt iets om naar terug te komen..zoiets mag je je zelf echt niet ontzeggen ,, en dat zeg ik als alleenstaande vrouw die gewoon het lef heeft om alleen uit eten te gaan,,wat zeker niet altijd even gemakkelijk is ,,,maar hier was het gewoon ,,genieten 100 %

Gegeten op 27 juni 2013

fritstor

Een prettige ontspannen sfeer, heerlijke combinatie van smaken in alle gerechten, bijzonder was de amuse crème brûlée van ganzenlever.
Enthousiaste en keurige bediening met goede uitleg van de bijpassende wijnen en gerechten. Superavond met 6 personen!

Gegeten op 22 juni 2013

Manonn

Na het lezen van de goede recensies over dit restaurant verheugde ik me om er te gaan eten. Maar moet zeggen dat mijn ervaring het tegenovergestelde is van de andere reacties.

Locatie is erg leuk, industriële ruimte die ingericht is als restaurant waarbij veel in originele staat is gelaten (toiletten lijken op de toiletten uit een gymzaal van vroeger) Dat geeft extra sfeer.

Medewerkers worden hier geschoold en ze deden het zeker goed. Je kan in een leeromgeving verwachten dat men steken laat vallen maar heb ik niet gemerkt. Wel een verschil met 'reguliere' restaurants maar dat kan je verwachten.

Over het eten was ik minder enthousiast. Voorgerecht terrine van gerookte forel, smaak was goed maar lag wel erg zwaar op de maag. Hoofdgerecht gevulde inktvis. Kreeg losse plakjes inktvis met daarnaast een erg zware substantie van room en zalm. Daarnaast nog een soort spinazietaart met bladerdeeg. Al met al erg vettig. Als dessert limoentaart, deze was erg lekker.

Gegeten op 5 april 2013

Schrijf zelf een recensie over De Kloosterkeuken in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over De Kloosterkeuken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.