Rijnmozaïk

• 8.4

• 7.8

firefly68
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met vier personen genoten van een voortreffelijk diner bij dit Turkse restaurant. Persoonlijk ken ik Rijnmozaik al jaren maar recentelijk is het management in nieuwe handen overgegaan. De gastvrijheid en warmte zijn onveranderd gebleven. We hebben het aperitief genoten bij de open haard en kregen hierbij traditionele mezes aangeboden. Het verse Turkse brood met knoflooksaus is niet te versmaden. Als hoofdgerecht hadden we de Ottomaanse schotel voor 4 personen besteld. We werden voorzien van een overvloed aan heerlijkheden, lamskoteletjes, Köfte, gestoofd rundvlees, kip uit de oven, gemengd vlees met pesto etc. Daarbij werd een keur aan bijgerechten geserveerd. Alles was smakelijk bereid en op een mooie manier gepresenteerd. We sloten af met baklava en koffie. Het was op culinair gebied een feest maar wat ons het meest is bijgebleven is de hartelijkheid en service van het bedienend personeel! We komen graag snel terug!

Gegeten op 22 januari 2014

ronjtuijnman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de fietstocht leidt de ANWB-route ons langs de oergezellige Rijnkade. We strijken voor de lunch neer bij Rijnmozaik voor een broodje. Dan ontdekken we dat het een Turks restaurant is en dat pakt uit als een aangename verrassing want de broodjes zijn meer dan voortreffelijk. Helaas wel mayonaise uit zakjes - da's dan weer jammer...
Nu hadden we ons voor vanavond eigenlijk voorgenomen om ergens anders te gaan eten, maar na wat schijven met de routpunten fietsen we 's avonds van Velp naar Arnhem om ook hier het diner te gebruiken. Wat een feest! Heerlijk brood vooraf met knoflooksaus en een soort tappenade van geitenkaas: verrukkelijk!
Als hoofdgerecht neem ik de kalfshaas: drie fikse stukken vlees met een overheerlijke saus, mals, helemaal geweldig!
Mijn vrouw neemt een gevulde aubergine of courgette (ik vergeet altijd welke van de twee het was) en dat zag er niet alleen voortreffelijk uit, maar smaakte ook meer dan geweldig.
Het huiswijntje is modaal, maar zoals zovaak met beknoflookte gerechten trekt dat helemaal bij tijdens het eten.
Al met al een feestmaal dat we met een setjes coctails op een naburig terras feestelijk afsloten!

Gegeten op 26 augustus 2013

jvernooij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie plek aan de Rijn om wat te eten. Vooral in de zomer een aanrader omdat je aan de kade zit. Het personeel is erg aardig, al loopt niet alles altijd even soepel. De pizza's zijn lekker, maar ook de andere gerechten zijn het proberen waard. De prijzen zijn wel redelijk "commercieel", dus niet erg laag voor wat je krijgt.

Gegeten op 4 augustus 2013

irenedenoever
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor en snelle pizza prima plek aan de rijn. Verder weinig culinairs te vinden. Zeker niet duur maar Arnhem heeft betere restaurants voor een lekker avondje uit.

Gegeten op 1 juni 2013

woppes684
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn hier al vele keren geweest en steeds wordt er in alle opzichten een constant goede kwaliteit geleverd. Eten altijd heerlijk en over bijzondere wensen wordt niet moeilijk gedaan. Bediening bijzonder vriendelijk, behulpzaam en alert. Prijzen zeer redelijk (de horecaprijzen zijn sinds de euro nu eenmaal onevenredig gestegen). Terras met uitzicht op de Rijn is geweldig. Langsrijdend verkeer is een minpunt, maar daar kan het restaurant niets aan doen. Wij komen nog vaak terug.

Gegeten op 20 april 2013

Marijke59
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden geen reservering maar werden uiterst vriendelijk ontvangen. We waren met 4 personen. Lekker vers brood komt standaard op tafel. De voorgerechten, vissoep en de de gevulde aubergine smaakten echt goed. De hoofdgerechten waren heerlijk. De ossenhaas was zeer mals en lekker. De vis met zeevruchten was ook een goede keus. Ruime porties. Een grote zaak met echt goed en voldoende personeel. Een aanrader en wanneer we weer eens in de buurt zijn komen we terug.

Uitstekende kwaliteit.

Gegeten op 26 januari 2013

RobTonneke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig gegeten, super bediening. Heel erg aardig. Tijdens ons weekend in Arnhem toevallig beland bij Rijnmozaik. Zo goed bevallen dat we de volgende dag weer zijn gaan eten. We werden als vorsten ontvangen.

Gegeten op 21 september 2012

Frankbr

• Uitstekend

Ontzettend lekker gegeten en superaardige en snelle bediening! Restaurant zag er verder ook echt gezellig uit dus ik kom graag nog eens terug!

KeesHolland

• Uitstekend

Kees - zomer 2011
Al meerdere keren gegeten bij de Rijnmozaïek, zowel buiten in de prachtig ondergaande zon, als binnen. Het restaurant is heel sfeervol en apart ingericht; je voelt je er helemaal thuis. De kaart is veelzijdig, voor ieder is er veel keus - of je nu vlees of vis eet, of liever vegetarisch. De mediterrane keuken levert heerlijk en verzorgd eten af en de bediening is prima. Obers hebben tijd voor een grapje en een praatje, echt een hartelijk familiebedrijf. Aanrader dus - zeker als je iets bijzonders zoekt..!

Jesje2010

• Goed

Gezellig turks restaurant met een leuk terras en leuke bediening!
Wat mij betreft een aanrader voor een gewoon gezellig avondje eten, zonder overdreven culinair gedoe, niet te duur, genoeg keus op de kaart, ook lekkere voorgerechten, helemaal goed

Schrijf zelf een recensie over Rijnmozaïk in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Rijnmozaïk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!