Soya

• 7.9

• 8.0

BartvdSloot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier met een groep van 10 familieleden (inclusief 2 liever frites en frikandellen etende pubers) gegeten. Handige centrale locatie in Hoorn met parkeren voor de deur (en ook vlak bij het NS station). Vriendelijke ontvangst en verder prima bediening door jong team. Inrichting tikje donker en niet echt spannend, maar goede stoelen en verder niets mis mee, wel leuk dat de keuken open is.
Het concept is simpel (maar even wennen voor de nieuwelingen): per gang kun je op een bestelformulier per persoon 5 gerechtjes (sushi, sashimi, tepanyaki/gegrilde gerechten, tempura-gerechten, soepen, noodles salades, desserts etc.) aankruisen die vervolgens aan tafel geserveerd worden. Als alles op is, kan de volgende gang met maximaal 5 gerechtjes p.p. besteld worden, en dat net zo lang totdat iedereen vol zit (geen beperking in het aantal gangen, voor 25,50 Euro in het weekend en iets goedkoper door de week). De uitdagingen: 1) niet in de eerste rondje jezelf met 5 porties sushi vullen, 2) onthouden wat je besteld hebt (zeker in een wat grotere groep) en 3) opletten wanneer er iets gebracht wordt zodat je tafelgenoten er niet mee vandoor gaan. Altijd positief: direct een karaf water op tafel met voor iedereen een glas, complimenten.
Kwaliteit van de gerechten was goed, alles smaakte vers, gegrilde gerechten waren goed mals en niet te doorbakken. Ook onze fritesliefhebbers konden prima uit de voeten met chickenwings, garnalen en inktvis in tempuradeeg en andere lekkernijen. Lekkere ijsjes, lychees en gebakken banaan en ananas als dessert.
Na circa 2.5 uur gingen we tevreden weer naar buiten, met een rekening van 330 Euro voor 10 personen (met zo'n 2-3 drankjes p.p.), en namen we ons voor om de volgende keer gewoon 3 gerechtjes per gang te bestellen en ons minder vol te proppen. Maar ja, als het lekker is....

Gegeten op 16 maart 2014

fijnproever1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn op een zaterdag hier geweest en wij vonden het erg meevallen met de drukte, . Goede bediening, snel en super vriendelijk, wel wat vaak werd er gevraagd of we nog wat wilden drinken dat vind ik storend. Leuk dat ze ook een aparte kinderkaart hadden ! dat viel goed in de smaak bij onze zoon. Jammer dat behoorlijk wat gerechten extra betalen zijn, maak het dan iets duurder en maak alles inclusief. De sushi is super, wij eten vaak sushi maar de combinatie met warme vis hadden wij nog niet geproefd, heerlijk ! Ook een super vriendelijke eigenares die af en toe een praatje kwam maken met onze zoon. Een aanrader!

Gegeten op 30 november 2013

Paulusdebk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onverwachts bij Soya aanbeland.
Het was duidelijk een drukke avond en het zeer jonge personeel had de handen vol aan de bestellingen.
De inrichting van Soya is sober Japans. De stoelen zijn wat oncomfortabel, maar verder is alles netjes en schoon.
De sushi en vleesgerechten zijn goed. De groentegerechten met een 'jasje' waren niet lekker en smaakten wat naar oud frituurvet.
Toen wij dit meldden, werd hier wat nuchter op gereageerd. 'Oh, jammer'.

Wij houden er erg van als een restaurant de mogelijkheid biedt de 'choice du chef' te nemen. Dat is in een systeem van aankruisen per gang niet mogelijk. Jammer, maar helaas.

Het personeel had niet altijd een idee van wat ze serveerden.

Leuk restaurant, maar op vrijdag en zaterdag niet echt een aanrader.

Gegeten op 11 oktober 2013

E-E-T-A_S
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het beste sushi restaurant van Hoorn en omstreken! Kakelvers gemaakt en de ene nog lekkerder dan de andere. De kinderen (11 jaar) eten hier ook graag. Er staan zo ontzettend veel verschillende gerechten op de kaart, dat ze makkelijk mee kunnen! Oo mijn man die geen sushi fan is, eet hier prima. De sfeer is ongedwongen en gezellig. Overweegt u hier te gaan eten? GEWOON DOEN. Kan niet mis gaan!

Gegeten op 29 september 2013

josmulder
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij eten jaarlijks hier twee tot drie keer. Zo ook gisterenavond met door ons uitgenodigde gasten. Dit om geen risico te nemen. Gegarandeerd goed. Je kunt merken dat dit restaurant deel uit maakt van Madam Cheung (in de top 100 van Lekker). Het concept maximum 5 gerechtjes per ronde in totaal 4 voldoet ruim. Over het eten hoef ik het niet te hebben, alleen lovende recensies, waarmee ik het volledig eens ben.
Jos Mulder
Midwoud

Gegeten op 12 oktober 2013

RianG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een verjaardag hier wezen eten. Eten was weer top, sushi was echt vers en ook de warme gerechten waren goed voor elkaar. Ook leuk dat dit een van de weinige restaurants is dat tafelwater serveert, dat zie je bijna nergens meer.

De service kan iets persoonlijker en oprechter, maar de sfeer is goed.

Zal hier zeker snel terugkomen!

Gegeten op 13 augustus 2013

andreas5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben al vaker te gast geweest bij Soya, het is één van mijn lievelings restaurant vanwege het concept en de uitstekende sushi en de sfeer die er hangt. Ik geef de service een 7 omdat de bediening regelmatig toch wel wat kleine foutjes maakt, maar het zijn geen fouten die mij erg storen.

Gegeten op 1 mei 2013

joosterbeek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sushi was niet lekker. was vaak vooraf klaarmaken waardoor de nori opkoper om leek de rijst was veel te droog en niet lekker alleen de chefs suprise was wel lekker omdat deze vers werd gemaakt. Ook hierin was de rijst droog maar daar kon ik mee leven. De teppanyaki gerechtjes waren wel erg lekker en een aanrader. Dus zin in sushi, niet naar soya. Zin in teppanyaki met een paar sushi dan kun je hier gerust gaan eten. Leuke ambiance en snelle vriendelijke bediening.

Monro
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit concept is inmiddels bekend in ons land en bevalt ons erg goed. Wij hebben hier vaker met vrienden gegeten en het steeds weer gezellig en erg lekker. Het vlees heeft de juiste garing en de sushi is vers. Ook het tempo is goed getimed. Kortom: voor een ongedwongen gezellig etentje met vrienden is Soya erg goed.

Rowald
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier proberen wij een aantal keer per jaar te komen met vrienden. Sobere inrichting (maar dat hoort zo bij een Japanner). Prima kwaliteit sushi en ook de warme gerechtjes (ribeye-roll)zijn heerlijk. De droge witte huiswijn is het vermelden waard. Uitstekende sauvignon blanc die goed aansluit op de koude gerechten.

Gegeten op 25 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Soya in Hoorn

Schrijf hieronder je recensie over Soya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!