Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Soya

2. Japans
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 0229 212 750

beurs

eten was smaakloos,meeste niet gaar, sushi smaakte oud, bij 2 ronde hebben we het laten staan en zijn weggegaan,niemand vroeg of het gesmaakt had,absolute afrader

Gegeten op 5 augustus 2014

catlis

Het eten heeft ons blij verrast, het was bijna steeds zeer mals en lekker klaargemaakt. De porties waren royaal. Ik vond vooral de garnalen-dumplings lekker, een tweede keer smaakten ze iets minder, misschien iets te lang gewacht met serveren? De spiesjes en ook de entrecote waren boterzacht.

We hoefden niet met stokjes te eten, want na vriendelijk vragen kregen we 'normaal' bestek. De service was prima en het is inderdaad leuk om de koks aan het werk te zien.

Het is een beetje donker ingericht en voor het pinnen moest ik bijna het hele pand door naar het andere restaurant in hetzelfde hotel. We wisten dat we voor sommige gerechten extra moesten betalen, maar 5 euro meer vonden we te veel, dus niet besteld. Verder was er voor elk wat wils, ten minste zolang je geen frikandellen etc wilt eten, want dat is er (terecht) niet.

De stoelen zijn wat aan de harde kant, voor wie dat aangeeft, wordt er een kussentje gezocht.

We waren zeer tevreden met de bediening (attent en vriendelijk) dus een fooi!

Gegeten op 21 juni 2014

AlexP

De meeste tapas gerechten smaakten allemaal naar elkaar. Dit kwam omdat voor de meeste gerechten volgens mij de zelfde saus werd gebruikt erg jammer zodat veel naar t zelfde smaakten. De service had iets beter gekund na af en toe wenken werd de kaart weer meegenomen. Het restaurant ziet er mooi uit en er hangt een leuke vibe.

Jepsica

Ik eet hier minimaal 1 keer in de maand en het is alijd even heerlijk.
Soms is de bediening niet optimaal en moet je meerdere malen vragen waar je gerecht blijft. Dit is een paar keer gebeurd.
Uiteindelijk een klacht ingediend, dat resulteerde dat we uiteindelijk ons gerechtje kregen maar meer ook niet.

Het eten is dus altijd super lekker, het restaurant ziet er mooi verzorgd uit.
Helaas mogen ze wel wat aan de bediening doen.

Gegeten op 4 april 2014

xrebeccax

Eten was veel echt veel te zout. Sushi rijst was niet zoals het hoort. Personeel deed soms heel hun best maar ook soms niet. Wc's zijn erg donker, hok van het personeel was gewoon open en het licht ging daar niet eens aan. Kortom de mensen die dit allemaal zo goed vinden weten niet wat echt sushi is. Voor wat je er voor krijgt vind ik het erg duur. Het was leuk om uit te proberen maar dit was de eerste en de laatste keer. Nog nooit zo slecht sushi restaurant meegemaakt.

BartvdSloot

Ik heb hier met een groep van 10 familieleden (inclusief 2 liever frites en frikandellen etende pubers) gegeten. Handige centrale locatie in Hoorn met parkeren voor de deur (en ook vlak bij het NS station). Vriendelijke ontvangst en verder prima bediening door jong team. Inrichting tikje donker en niet echt spannend, maar goede stoelen en verder niets mis mee, wel leuk dat de keuken open is.
Het concept is simpel (maar even wennen voor de nieuwelingen): per gang kun je op een bestelformulier per persoon 5 gerechtjes (sushi, sashimi, tepanyaki/gegrilde gerechten, tempura-gerechten, soepen, noodles salades, desserts etc.) aankruisen die vervolgens aan tafel geserveerd worden. Als alles op is, kan de volgende gang met maximaal 5 gerechtjes p.p. besteld worden, en dat net zo lang totdat iedereen vol zit (geen beperking in het aantal gangen, voor 25,50 Euro in het weekend en iets goedkoper door de week). De uitdagingen: 1) niet in de eerste rondje jezelf met 5 porties sushi vullen, 2) onthouden wat je besteld hebt (zeker in een wat grotere groep) en 3) opletten wanneer er iets gebracht wordt zodat je tafelgenoten er niet mee vandoor gaan. Altijd positief: direct een karaf water op tafel met voor iedereen een glas, complimenten.
Kwaliteit van de gerechten was goed, alles smaakte vers, gegrilde gerechten waren goed mals en niet te doorbakken. Ook onze fritesliefhebbers konden prima uit de voeten met chickenwings, garnalen en inktvis in tempuradeeg en andere lekkernijen. Lekkere ijsjes, lychees en gebakken banaan en ananas als dessert.
Na circa 2.5 uur gingen we tevreden weer naar buiten, met een rekening van 330 Euro voor 10 personen (met zo'n 2-3 drankjes p.p.), en namen we ons voor om de volgende keer gewoon 3 gerechtjes per gang te bestellen en ons minder vol te proppen. Maar ja, als het lekker is....

Gegeten op 16 maart 2014

fijnproever1974

Wij zijn op een zaterdag hier geweest en wij vonden het erg meevallen met de drukte, . Goede bediening, snel en super vriendelijk, wel wat vaak werd er gevraagd of we nog wat wilden drinken dat vind ik storend. Leuk dat ze ook een aparte kinderkaart hadden ! dat viel goed in de smaak bij onze zoon. Jammer dat behoorlijk wat gerechten extra betalen zijn, maak het dan iets duurder en maak alles inclusief. De sushi is super, wij eten vaak sushi maar de combinatie met warme vis hadden wij nog niet geproefd, heerlijk ! Ook een super vriendelijke eigenares die af en toe een praatje kwam maken met onze zoon. Een aanrader!

Gegeten op 30 november 2013

Paulusdebk

Onverwachts bij Soya aanbeland.
Het was duidelijk een drukke avond en het zeer jonge personeel had de handen vol aan de bestellingen.
De inrichting van Soya is sober Japans. De stoelen zijn wat oncomfortabel, maar verder is alles netjes en schoon.
De sushi en vleesgerechten zijn goed. De groentegerechten met een 'jasje' waren niet lekker en smaakten wat naar oud frituurvet.
Toen wij dit meldden, werd hier wat nuchter op gereageerd. 'Oh, jammer'.

Wij houden er erg van als een restaurant de mogelijkheid biedt de 'choice du chef' te nemen. Dat is in een systeem van aankruisen per gang niet mogelijk. Jammer, maar helaas.

Het personeel had niet altijd een idee van wat ze serveerden.

Leuk restaurant, maar op vrijdag en zaterdag niet echt een aanrader.

Gegeten op 11 oktober 2013

E-E-T-A_S

Het beste sushi restaurant van Hoorn en omstreken! Kakelvers gemaakt en de ene nog lekkerder dan de andere. De kinderen (11 jaar) eten hier ook graag. Er staan zo ontzettend veel verschillende gerechten op de kaart, dat ze makkelijk mee kunnen! Oo mijn man die geen sushi fan is, eet hier prima. De sfeer is ongedwongen en gezellig. Overweegt u hier te gaan eten? GEWOON DOEN. Kan niet mis gaan!

Gegeten op 29 september 2013

josmulder

Wij eten jaarlijks hier twee tot drie keer. Zo ook gisterenavond met door ons uitgenodigde gasten. Dit om geen risico te nemen. Gegarandeerd goed. Je kunt merken dat dit restaurant deel uit maakt van Madam Cheung (in de top 100 van Lekker). Het concept maximum 5 gerechtjes per ronde in totaal 4 voldoet ruim. Over het eten hoef ik het niet te hebben, alleen lovende recensies, waarmee ik het volledig eens ben.
Jos Mulder
Midwoud

Gegeten op 12 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Soya in Hoorn

Schrijf hieronder je recensie over Soya. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.