Da Giulio

• 7.8

• 8.1

BartMouthaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je de bink wilt uithangen neem je je partner mee naar Da Giulio. De prijs kwaliteitverhouding vind ik echter niet kloppen.

Het decorum is formidabel evenals de vriendelijkheid van de gastheer (Giulio). Het eten is goed maar niet zo voortreffelijk als wat je er uiteindelijk voor betaalt.

Het voorgerecht was smakelijk maar niet bijzonder: een kalfslende in tonijnsaus. het zout van de tonijnsaus overheerste waardoor het kalfsvlees niet meer te proeven was.

Het hoofdgerecht was een brasem in zoutkorst die er prachtig uitziet wanneer hij met korst en al uit de over komt. Maar wat ligt er uiteindelijk op mijn bord? een armetierig stukje vis met was klamme pasta en een beetje spinazie.

De scroppino was erg lekker. Dat wel!

Met een fles (goede) wijn van pakweg € 50,00 waren we met ons twee toch € 170,00 kwijt. Dat is teveel voor het gebodene.

Gegeten op 21 juni 2013

Velpenaar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat jammer dat de rekening mij langer bij blijft dan het eten. Het eten is perfect maar de prijs kwaliteit niet. Zelden zoveel moeten betalen voor iets als pasta. Met de opmerking "mag ik u een glas Prosecco aanbieden" verwacht je niet dat die later voor veel geld op de rekening staat.

Gegeten op 11 augustus 2012

tebokkel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Stijlvolle inrichting, voortreffelijk eten en een hartelijke eigenaar die met passie over zijn eten weet te vertellen. Het naast-de-kaart vier-gangen menu lijkt per tafel aangeboden te worden, want de tafel naast ons kreeg een runder-carpaccio vooraf, waar wij een tonijn-carpaccio kregen. Als je de keuze hebt, is de citroen-merengue taart nóg lekkerder dan de tiramisu.

Gegeten op 14 september 2012

ToffeGast
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op basis van de recensies op Iens heb ik dit restaurant gekozen voor een etentje met collega's en klanten. Wat me meteen opviel was dat de zaak slecht verlicht is; in één hoek te donker en in het midden te licht. De kroonluchters die er hangen, deden het niet. Niet bepaald sfeervol. Het eten vond ik redelijk goed. Ik had een misto gekozen als voorgerecht. De carpaccio was onnatuurlijk rood en komt waarschijnlijk uit de vriezer, de vitello tonato was lafjes maar de groente was heerlijk. Er was overigens erg veel olijfolie over mijn bord gedruppeld, naar mijn idee kun je dat beter aan de gast overlaten. Als hoofdgerecht had ik ravioli en dat vond ik lekker maar iets te weinig. Mijn tafelgenoten gaven aan dat ze het eten lekker vonden (meesten hadden ossehaas besteld). Als desert had ik tiramisu gekozen en die viel wat tegen. Ik zat vooral mascarpone te eten en proefde vrijwel niet anders. Jammer. De bediening vond ik nogal nonchalant en niet erg attent. Op weg naar het toilet moest ik tussen allerlei dozen door lopen. Mmm, slordig. Misschien hadden we pech en kwamen we op een moment dat ze niet alles op orde hadden.
Kortom; voor het eten zou ik ze nog wel een kans willen geven, voor de sfeer en bediening kom ik hier niet terug.

Sjaakvdsch
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst bij Da Giulio gegeten. Een leuk klein restaurant, dat nagenoeg vol zat.
Je kunt kiezen uit een kleine kaart. Wij kozen voor het vier gangen menu. Het eten zelf was erg lekker. Vooral de ossehaas was perfect.

Nadeel was wel dat het soms erg lang duurde voordat de volgende gang werd opgediend. Dat komt waarschijnlijk doordat er maar 1 persoon in de bediening werkte.

Er hangt een redelijk stevig prijskaartje aan het eten. Maar dat mocht de pret niet drukken. Wij hebben heerlijk gegeten bij Da Giulio!

Gareth Blackstock

• Goed

Prrrrrima Eten.

Een kleine kaart is helemaal niet erg, als die maar in orde is. Gegrilde groente met truffelolie was heerlijk, Ravioli uitmuntend, hoofdgerecht van lam was ietsjes minder - alsof een lam net naar lam mag smaken.

Prettig restaurant als je een 'zekerheidje' wil. Prachtig eten, lekkere wijn - wellicht iets aan de prijs, maar kwaliteit mag iets kosten.

Marino

• Uitstekend

De locatie in het centrum is niet top. Het interieur oogt misschien wat koel en een lounch-opstelling lijkt strak voor italiaanse begrippen. Maar de eigenaar komt van Sardinië, is een en al warmte, gastvrij, behulpzaam en attent. De gerechten (kies vooral het 4 gangen menu) zijn vers en voortreffelijk van smaak. Een hoog niveau wat je zelden in een italiaans restaurant in Nederland tegenkomt. Een stevige handdruk van de eigenaar bij het afscheid. Hier komen we zeker nog eens terug!

dp3x

• Uitstekend

Gisteren uitgebreid en heerlijk geluncht met 3 personen. Verse en eerlijke gerechten met bijpassende wijnen. De bediening is vakkundig, vriendelijk en zeer attent. Mooie, maar niet overheersende, Italiaanse achtergrondmuziek. Wij wisten niet, dat je zo fantastisch Italiaans kunt eten in een aangename, sfeervolle ambiance. Laat je vooral door Giulio verrassen, dan maakt hij een combinatie van de heerlijkste gerechten voor je. Wij komen graag terug, het is een echte aanrader!

rvb76

• Matig

Met z'n vieren hier voor 250€ gegeten en wat we er voor kregen was matig. Allereerst de bediening: erg aardig, maar redelijk onprofi. De vis van de dag wist onze ober niet en waarschijnlijk was die ook op. Eerste fles wijn werd direct ingeschonken zonder eerst te laten proeven, tweede fles wijn twee glazen half inschenken en dan laten proeven... Geen goede uitleg over de kaart: saltimbocca, dat is iets Italiaans... Mijn gemarineerde tonijn als voorgerecht was nog in het midden bevroren. De ossobucco was goed, de risotto te zout. We hebben daarna maar afgerekend. Als je dit soort prijzen vraagt, dan wil je meer dan oké eten.

Plusmin

• Matig

Onlangs bij Da Giulio gegeten. Vond de menukaart veel te beperkt, het is daardoor moeilijk om een keuze te maken. De gerechten mogen dan exclusief en vers zijn, maar de prijs-/kwaliteitverhouding is niet in balans. Ook als Giulio de prijzen van de drankjes en de voor- en nagerechten zou halveren, deze zijn immers niet exclusief, dan zijn ze nog te duur betaald. Zou hij iets aan moeten doen.
Voel er weinig voor, als dit zo blijft, om er nogmaals te gaan eten.

Schrijf zelf een recensie over Da Giulio in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over Da Giulio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!