a TripAdvisor company

foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 1 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 2 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 3 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 4 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 5 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 6

IJ-kantine

2. Hollands
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 633 71 62
  2. www.ijkantine.nl

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

BernadetteB

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Prachtig rustig terras aan het water! Echt genieten; van het uitzicht, de speciaal biertjes, de diamanthaas (perfect rosé) en de halve kreeft. Ook goede wijnen trouwens. De bediening is super vriendelijk en correct. De sfeer is casual chique & mooi industrieel, zowel binnen als buiten. Een oase van rust na de drukke binnenstad. Zeker een aanrader! Het terras is er echt één uit duizenden.

Gegeten op 13 mei 2015

Chiel68

Hier op zondag een borrel gedaan op het terras en na het zien van de menukaart besloten om een hapje te blijven eten. Helaas werd het buiten al snel fris maar er werd snel en tafeltje vinden geregeld voor ons. Ondanks dat het binnen erg druk was toch voortdurend iemand aan tafel. Als voor hadden wij de steak tartaar en tartetatin, waarbij vooral de tartetatin zeer in de smaak viel. De steak was ook niet verkeerd overigens. Voor het hoofdgerecht de fruit de mere, werkelijk fantastisch. Helaas geen ruimte meer voor een nagerecht maar dat gaan we zeker nog een andere keer halen.

Gegeten op 19 april 2015

Deurloo

Net terug van een avondje uiteten met vriendinnen. Wij zaten aanvankelijk aan een erg brede tafel, waardoor we helemaal naar voren moesten leunen om met elkaar te kunnen praten. Gelukkig kregen we snel een andere tafel. Iedereen was tevreden over de voorgerechten (makreel, zoete aardappelsoep en tart tarten van ui). Jammer dat het op vieze borden werd geserveerd. Het hoofdgerecht liet lang op zich wachten, maar het uitzicht op de lichtjes van het Ij en het goede gezelschap maakte veel goed! Ook bleven de glazen lang leeg. De hoofdgerechten vielen minder in de smaak dan de voorgerechten. Bij de gerechten met pasta (papardelle en spaghettini) was er naar verhouding heel veel pasta en zeer weinig saus en vulling. De gebakken zeebaars was oke, maar niet meer dan dat. Voor die prijs (21 euro) had ik een beter gerecht verwacht. En wederom vieze borden.
Als nagerecht hebben we de bonbons genomen. Niet veel bijzonders.
Pluspunten:
- dichtbij makkelijk parkeren
- de rekening klopte! (tegenwoordig een zeldzaamheid...)

Gegeten op 16 april 2015

maaykemars

Via online reservering

Dankzij de zeer wisselende recenties van de afgelopen jaren, was ik een tikkeltjes sceptisch om bij de IJ kantine te gaan eten. Maar ik was positief verrast. De bediening, vooral wat betreft het uitserveren van de drankjes, kon nog wel wat attenter, maar verder prima gegeten bij de IJ kantine!

Gegeten op 11 april 2015

reiniele

Amsterdam Noord is booming! Wat vooral aantrekkelijk is dat het de dynamiek van het moderne Amsterdam heeft; maar dan zonder de toeristen... De IJ-kantine is zo'n restaurant dat helemaal past in deze setting. Groot en hoog gebouw, oud industriële bestemming zichtbaar aan de buizen aan het plafond; zeer informeel ingericht en natuurlijk: groot terras aan het water. Het eten is goed, maar niet spectaculair. Mijn papardelle met bospaddestoelen smaakte iets te weinig naar bospaddestoelen.... De rode huiswijn was OK, maar niet meer dan dat: beetje karakterloos. En de bediening: erg vriendelijk en aardig, maar na 10 uur was het onmogelijk om iemand bij je tafeltje te krijgen. Dat kan veel beter...

Gegeten op 10 april 2015

duif56

Met zes personen bezochten we dit restaurant. De ontvangst was hartelijk. Na de amuse was het tijd voor het voorgerecht. Er werd onder andere gekozen voor kabeljauwkoekjes en carpaccio. Als hoofdgerecht kwamen diamanthaas, hamburger en hazenpeper op tafel. Met name de hazenpeper was erg lekker. Van het dessert was de cheesecake een speciale vermelding waard. Heerlijk! De bediening was vriendelijk.

Gegeten op 31 maart 2015

FransFerdinand

Zakenlunch bij De IJkantine. Handige plek met veel parkeerplaatsen. We kregen een rustige plek. Het eten was ok, maar niet geweldig. Een omelet op brood was precies dat, boterhammen met omelet. Koffie was redelijk. De bediening is rommelig, niets kwam gelijk op tafel. De lokatie is super, geweldig uitzicht over het IJ, het interieur is super.

Gegeten op 23 maart 2015

raymond66

Via online reservering

Fantastische locatie! Uitzicht op Amsterdam over het IJ.
Eten was prima, diamanthaas mooi gegrild en goede cuisson.
Bediening stroef in het begin, door onderbezetting, later
prettig geholpen.
Amuse: top! Gezellige avond, ook prima wijn.
Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding met Iens Dinner Deal.

Gegeten op 18 maart 2015

dekkie

Via online reservering

De IJ-kantine is gelegen op een mooie locatie aan de NDSM-werf. Met het pontje gemakkelijk te bereiken vanaf Amsterdam CS. Over het eten waren wij zeer te spreken. Echter, de bediening was mijns inziens iets minder. Na afloop kregen wij een verkeerde rekening, die bleek van een andere tafel te zijn. Kan gebeuren natuurlijk. Daarover ontstond toen, in ons bijzijn, een enigszins onaangename discussie tussen twee personeelsleden. Wij vonden het wat vreemd en weinig professioneel dat dit in ons bijzijn gebeurde. Hoe dan ook, ondanks een klein aandachtspuntje voor het personeel (geldt natuurlijk niet voor het voltallige personeel) hebben wij heerlijk gegeten en genoten van de ambiance.

Gegeten op 7 maart 2015

nina39

Gegeten bij de ij-kantine met familie. Gezellige sfeer, prachtige tent. Vriendelijk ontvangen en even moeten wachten op onze tafel. Uiteindelijk een tafel bij het raam, goede fles wijn uit Spanje en fijn gezelschap. Voorgerechten waren heerlijk: pompoentaart, carpaccio etc. Hoofdgerechten minder: vis scheen goed te zijn, moussaka niet (veel kaneel, saus uit n potje?) en ook de pasta met blauwe kaas en gepofte paprika crème was matig. Veel pasta, weinig saus. Bovendien gigantische porties, zonde dat er zoveel weggegooid moest worden. Al met al wel een gezellige avond met zeer vriendelijke jongens in de bediening. Eten zijn sommige dingen heerlijk, andere gerechten niet bijzonder.

Gegeten op 8 maart 2015

FRaeven

Hoe is het mogelijk dat er teveel bediening rondloopt, die allen per stuk hun best doen NIET van het vak te houden....op alle fronten liep het mis. En niet alleen bij onze tafel, maar juist overal om ons heen. Het werd zelfs lachwekkend.... Fles wijn die ongeopend op tafel wordt gezet onder het commentaar "hier"; binnen een uur viel naast onze tafel friet, glas en een slaatje op de grond; amuses die zonder commentaar worden neergezet, letterlijk over servet en bestek heen (ook bij buren), niet 1 keer tijdens het eten vragen of er nog iets nodig is, of het naar wens is etc.; continue onder onsjes met vijf collega's terwijl eten staat te wachten om weg gebracht te worden; bij nabestelling verkeerde wijn brengen, water vergeten, en dit is moeilijk om te beschrijven, maar echt niemand had een gezellige smile of zin om je te bedienen. Het leek alsof een school (daarom zoveel?) hun moeilijke leerlingen als straf hadden uitgeleend, En de twee men in black - managers? - hadden veel lol met elkaar. Tenslotte, en da's natuurlijk jammer, het eten was zouteloos en niet onderscheidend smakelijk. Doodgewoon. (En als je niet van los rennende kinderen houdt - zo'n 10 - moet je hier ook niet gaan eten) Het decor - dat prachtig is - verdient waanzinnig veel beter en wordt hierdoor zelfs lelijk en banaal. Tip: bespreek met je personeel waarom bedienen in een restaurant een heel gaaf vak is.

Gegeten op 7 maart 2015

Jeroeneetuit

Via online reservering

De ontvangst was prettig. Ons tafeltje was nog niet gereed, dus we zaten lekker aan de bar om een goede wijn uit te zoeken. Al snel naar een tafeltje aan het raam, met een linnen tafellaken erop gedekt. Radiator stond hoog dus mijn tafeldame had het niet koud. We hadden het Iens menu, maar zagen ook oesters voorbij komen en die hebben we ook besteld. Heerlijk. Vooraf had ik de makreel met bietjessalade. Verrukkelijk. Het andere voorgerecht was bloemkoolsoep met blauwe kaas. Smaakte ook heerlijk. Hoofdgerecht was een stukje vlees met heerlijke groenten en een zeer goed smakende sjarlotjessaus. Het vlees zag er goed uit, maar was net wat teveel doorgebakken en de smaak viel wat weg ten opzichte van de saus/jus. Kon net wat beter. Andere hoofdgerecht was een visje met (veel) puree. Dat visje was okay en de puree smaakte ook goed. Nagerechten waren chocolade en een aardbeiensorbet. Beide waren niet het hoogtepunt van het diner en konden erbij door.

De bediening was uitermate prettig en efficiënt. Dat is daar blijkbaar goed ingetraind. De locatie was voor deze botenliefhebber aantrekkelijk met de video en de sfeer van scheepsbouw die er hangt. Parkeren is daar ruim voorhanden en een avondkaart niet schreeuwend duur.

Samengevat: ik denk dat wij hier wel weer gaan komen.

Gegeten op 28 februari 2015

mootje67

Wij hadden het Iens menu. Voorgerecht makreel was niet zo lekker en de carpaccio taai. Hoofdgerecht zeebaars was erg lekker maar te weinig. Stukje vis, klein beetje puree en twee wortels (waren niet gekarameliseerd) is niet genoeg voor een normale eter laat staan voor een puber in de groei! De diamanthaas was wel een volledige maaltijd met de aardappeltjes, groente en lekkere saus. Echter het vlees was taai. De chocolade fondant (taartje) was bij de meeste van ons goed, maar 1 was niet gaar en had o.i. niet geserveerd mogen worden. Personeel kreeg je met moeite bij de tafel en het duurde allemaal enorm lang. Wij moesten zelf zeggen dat we ook wat wilden drinken en de karaf water kwam ook pas na vragen. Na het eten kwamen ze vragen of we nog een drankje wilden, dat was voor ons te laat! Kortom ok gegeten, de Iens prijs was ok maar het was zeker niet meer waard eerder minder.....

Gegeten op 28 februari 2015

Steph1

Via online reservering

Geweldig restaurant met prachtig uitzicht, zeer gastvrije en vriendelijke bediening en heerlijk vers bereide maaltijden. In een woord: alles klopte gewoon!

Gegeten op 24 februari 2015

HelmaWB

Het was gezellig druk bij de IJkantine en ondanks dat had men alle tijd voor ons. Wij moesten, i.v.m. de kinderstoel, wat schuiven met de tafel, maar dit was geen enkel probleem. Werden vriendelijk en snel bediend en het eten wat verrukkelijk. Niet overdadig veel wat mij ook aanspreekt. Wijnadvies was ook prima.

Gegeten op 19 februari 2015

emilyiens

Via online reservering

Perfecte locatie en heerlijk gegeten. Het bestelde eten had niet veel beter gekund. Alleen vonden we allemaal dat het lekkerder was geweest ijs bij het warme chocoladetoetje te serveren dan slagroom. Jammer dat de bediening niet zo in ons geïnteresseerd was.

Gegeten op 14 februari 2015

nikky2

Mat collegas gegeten. Vooral een eerlijke amuse van mozzarella, erg lekker. Het eten was heerlijk, had vooraf het pompoentaartje, lekker maar de champignons overheerste wel iets. Als hoofd gerecht had ik de hazenpeper. Nog nooit gegeten dus geen vergelijking. Vond het wat aan de zoute kant wat wel jammer was. De chocolade fondant als toetje was heerlijk. Vriendelijk personeel. Leuke tent niet goedkoop

Gegeten op 10 februari 2015

JOOSTMB

De IJ-kantine is een kindvriendelijk restaurant, met zodanige akoestiek dat je daar geen last van hebt. De aankleding is prima, met een prachtig uitzicht over het water!
Het eten was ook goed, hoewel wij voor de Iens deal kwamen, en daarmee een kaart kregen met beperkte keuze. Dat was eigenlijk jammer, want daarmee konden we niet goed zien wat er nog meer te krijgen was. Aan de gerechten te zien die voorbij kwamen, was er genoeg variatie.
De bediening maakte zich duidelijk druk of we het wel naar onze zin hadden, want we werden regelmatig gevraagd of alles naar wens was. We kregen in ieder geval genoeg aandacht!

Gegeten op 1 februari 2015

Noxx

Valentijnsdag. Lekker uit eten in de Ij-kantine, gebruik makend van IENS Diner Deal. Ondanks de deal was er een menukaart met keus uit 3 voor- en hoofdgerechten en 2 deserts.
Het restaurant, waar vroeger scheebsbouw plaatsvond, is gelegen op de NDSM werf. Op een scherm kun je een video zien, een kleine 15 minuten gok ik, met de geschiedenis van de werf en haar ontwikkeling. Echt interessant om die even te bekijken als je toch vrij lang moeten wachten op de hoofdgerecht in dit geval. Gezegd moet worden dat het volle bak was in het restaurant, wat een hele grote ruimte is. Personeel moest dus flink eraan trekken. Ondanks de grootte van het restaurant maakt het decor en inrichting het sfeervol en het geluid van alle gasten was gedempd.
De voorgerechten waren heerlijk, al was de carpaccho wat veel. Vis was geserveerd in een prima passende combinatie. Als hoofdgerecht had ik roodbaars met een doperwtenpurree. Voortreffelijk. Nagerecht was een champagne met ijs, een heerlijk drankje en de dames hadden een nagerecht met vast en vloeibare chocolade. Om je vingers erbij af te likken.

Gegeten op 14 februari 2015

Ron88

Topavond gehad bij de IJkantine. Wij hadden helaas te laat gereserveerd om 1 van de tafeltjes langs het raam te bemachtigen. Evengoed een lekker plekje op de bank gekregen. Vooraf voor mij de carpaccio, en voor mijn vriendin de pompoentaart. Vooral de pompoentaart viel erg in de smaak, een mooie combinatie. Als hoofd de diamanthaas (medium-rare, precies goed!) en voor haar de moussaka. Voor het nagerecht hebben we een chocoladefondant gedeeld. Volgens haar de lekkerste ooit.. De bediening was de hele avond vlot en attent, en eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat ik lang zat te wachten. Het interieur is mooi uitgewerkt om een industriele sfeer te creeeren en natuurlijk is het uitzicht fantastisch.

Gegeten op 6 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over IJ-kantine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over IJ-kantine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.