Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 1

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 633 71 62
  2. www.ijkantine.nl

MClayton

Gegeten met vrienden op het terras. Het uitzicht vind ik echt een aanrader, mooi over het water kijk je. De bediening is erg attent, vriendelijk en doet goed werk. Ook in snelheid. Voor had ik de vissoep, en daarna de spaghettini met mosselen ed. De soep is goed op smaak, de spaghettini mag iets meer smaak hebben. Vooral het hoofdgerecht is best wel veel overigens. Iig prettige ervaring en ik zou er graag weer heen gaan.

Gegeten op 2 september 2014

paulbast

Liefde en ik hadden zin om weer eens naar noord te gaan. Alle nieuwe resto's in de buurt bekeken maar uiteindelijk toch weer eens terecht gekomen in ij-kantine, de pionier in Noord!
Geen tegenvaller. Kaart is prima. gerechten zijn in grote en kleine porties te krijgen wat heel fijn is. Liefde deed weer haar hamburgertest en die was geslaagd. Ik koos voor de dagsoep, courgette met citroen. Heerlijk, niet te dun, niet te dik en fris. Daarna de tartaar. Die was goed maar mag wat grover.

Liefde koffie met bonbon toe. Die mag meer puur en minder gevuld. Espresso van mij was prima.

Fijn dat de ij-kantine lekker rustig is en dat de akoustiek prima is.

We hebben er van genoten en blijven het een fijn restaurant vinden.

Gegeten op 20 augustus 2014

BakkerJ

Gisteravond hier wezen eten. Vooraf de ganzen pate en de carpaccio, als hoofdgerecht de saltimbocca en de diamanthaas. De gerechten waren erg lekker en werden geserveerd in aangename hoeveelheden. Het restaurant was erg rustig deze avond, maar dat vonden mijn disgenoot en ik juist wel prettig. De service was super! Vriendelijk, professioneel en met gepaste snelheid. Bij mijn vragen over de saltimbocca kon de gastheer direct uitleggen dat het hier ging om een Italiaans gerechtje gemaakt van kalfsvlees. De heerlijke wijnsuggestie erbij maakte mijn maaltijd compleet. Als nagerecht het chocoladetaartje en een "coupe colonel" besteld, allebei prima al had de kern van het chocoladetaartje nog wel een tikje warmte kunnen gebruiken. Al met al een geslaagde avond.

Gegeten op 18 augustus 2014

Geldig

Onlangs bij de Ijkantine wezen eten en heb het enorm naar mijn zin gehad! Werd door een jongeman netjes aangesproken vanaf de bar en onze tafel werd aangewezen. Dat gebeurt tegenwoordig niet meer zo vaak dus dat vonden we erg tof. We hadden lichte haast maar dat bleek geen probleem, we hebben een doradefilet en een saltimbocca besteld welke strak binnen vijftien minuten op tafel stond. Smaakten beide erg goed en we werden erg enthousiast te woord gestaan door jongedames die het naar hun zin leken te hebben. Ik zou het aanraden aan een vriend of vriendin!

Gegeten op 8 augustus 2014

Inekeslob

Op verkenning naar eettentjes in Noord kwamen wij deze keer uit bij de IJ-kantine. Net als Pllek zeer mooi gelegen aan het water en een leuk ingericht groot gebouw. Vroeger blijkbaar onderdeel van de scheepswerf zoals een (stille) video op een scherm laat zien. Bij de reservering aangegeven graag aan het raam te zitten en gelukkig was dit mogelijk. Als voorgerecht de makreel en de carpaccio genomen. Beide gewoon lekker, niet teveel poespas. Als hoofdgerecht een plateau Fruits de mer gedeeld, wat een feestje! Prachtig geserveerd aan tafel (iedereen om ons heen zat te gluren wat dat wel niet was) en veel verschillende soorten zeebeesten. Heerlijk lang getafeld en een flesje Pino grigo gedronken (lekker!). Als dessert een kop koffie, want de buik was meer dan gevuld. Voor de Fruits de mer komen wij zeker terug! Als enige tip: misschien als extra touch de gamba's/schelpen marineren of nog een sausje erbij voor de smaakvariatie?

Gegeten op 17 augustus 2014

atta34

Gisteren gegeten bij IJkantine. Het eten was okay, 2 voorgerechten waren lekker maar het hoofdgerecht diamanthaas was het geld niet waard. Het toetje was helemaal niet te eten. Het ijs was waterig en de chocolade fondant smaakte naar plastic. Ook de cheesecake was niet origineel maar een hele slechte copie. Maar wat echt tegenviel was de bediening. Alles duurde lang en we moesten overal om vragen. Fris, menukaart, wijn, voorgerecht, wilt u misschien de borden even weghalen etc. Wij hebben zo snel mogelijk afgerekend en op een drafje naar het pontje. Nooit weer.

Gegeten op 15 augustus 2014

Micha_Kroes

Hier afgelopen week heerlijk uit eten geweest met mijn vriendin! Vooraf oesters en een venkelsoepje die allebei uitstekend smaakten. Vervolgens ging er blijkbaar iets mis met het serveren van onze hoofdgerechten (dorade en een "saltimbocca") waardoor er iemand naar onze tafel kwam om uit te leggen dat dit iets langer duurde dan normaal en kregen we een drankje van het huis aangeboden. We hadden totaal geen haast en vonden dit een prima service! De gerechtjes waren vervolgens erg lekker. Bij het uitkiezen van een dessert kon mijn vriendin maar niet beslissen tussen de cheesecake en de tiramisu en kreeg ze uiteindelijk een prachtig bordje met een beetje van beide desserts. Top! Wij komen hier zeker terug.

Gegeten op 4 augustus 2014

erim

Na de erg drukke gaypride naar de onverwachts maar heerlijke oase van de Ij Kantine met 2 franse vrienden, eerst lekker 15 mn varen, en zonder reservering maar als gewenst bij het raam geplaatst door een vriendelijke en attente ober gedurende het hele eten door. Eten, sfeer, en de Pouilly Fumé op temperatuur en lekker. Ik zou de koks adviseren het geroosterde brood bij de "bouillabaisse " vers en heet te serveren en ingesmeerd met verse knooflook, de rouille als begeleiding moet echt opgepept om de naam te verdienen. De vriendelijkheid stemde me desondanks goed en positief. Tot snel bij de Ij Kantine!

Gegeten op 2 augustus 2014

mark michels

Vorig weekend gegeten, met een verassend mooi plateau fruits de mer, top service zeer vriendelijk en wat een prachtige locatie. kom hier snel terug!

Gegeten op 27 juli 2014

lisa52

Al twee keer een hele vervelende ervaring gehad hier. Op 2 juli, een rustige dag, hier gegeten. Het voorgerecht, makreel en bietjes, was prima, al was het vrij prijzig voor het gerecht. Echter is dit de tweede keer dat het hoofdgerecht afschuwelijk was, heel zonde van het vlees dat ook al rund aan ons voorgesteld is, hetgeen hoogstwaarschijnlijk varkensvlees was. Het vlees was deels op het randje van rauw, geserveerd met een smakeloze risotto met niet te detecteren gebruik van citroen. Volgens de serveerster "een van de favorieten op de kaart".
De camambert kaasfondue kwam niet verder dan een opgewarmd stuk camambert en vier soorten groente wn wat brood. Voor respectievelijk €22/24 en €18 echt om je voor te schamen. Het is altijd vreselijk om eten terug te sturen, maar hier hadden wij geen keus.
De manager, die alleen sprak via zijn personeel, maar op zichtbare afstand van onze tafel stond, bood een dessert van het huis aan, maar aangezien we geen hoofdgerecht hebben gegeten hier hebben we hiervoor vriendelijk bedankt.
Heel zonde van een prachtige locatie, en überhaupt de voedselverspilling die hier plaatsvindt.

Gegeten op 2 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over IJ-kantine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over IJ-kantine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.