a TripAdvisor company

foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 1 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 2 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 3 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 4 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 5 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 6 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 7 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 8 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 9 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 10 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 11 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 12

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 633 71 62

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

janwille

Op het mooie terras de eerste zonnestralen van de lente opgevangen met grandioos uitzicht over het Ij. Bediening is attent, vlot en netjes. We hebben de fruits de mer gekozen met aanbevolen witte wijn. Genieten met de hoofdletter G. Aanrader

Gegeten op 16 april 2016

Osprey

Prachtige locatie, leuk om vanaf CS aan te komen met de pont. Ook binnen ziet het er sfeervol uit, maar zorg wel dat je een goede plek hebt met leuk uitzicht. Het eten is rdelijk maar geen topkeuken. De diamanthaas vragen we medium, maar is net iets te droog. Ondanks digitale bestelling duurt het toch erg lang voordat een drankje doorkomt, dat mag zeker verbetert worden. Gebeurt namelijk een paar keer. Pluspunt is water van het huis, koud en in een mooie kan. De bediening is overigens wel sympathiek.

Gegeten op 7 april 2016

John E.

Via online reservering

Sfeer was goed en gezellig, prima gegeten met z'n allen en bediening was ok. Salade was alleen zonder dressing, maar zal wel vergeten zijn. Voor de rest een leuke stek met leuke mensen.

Gegeten op 2 april 2016

talitha11

Trage ongeïnteresseerde bediening. Meerdere keren naar de bar lopen om te vragen om; bediening, een menukaart (ja, zo?) een doekje (cola drupt over de tafel en personeel zegt: we komen zo en gaan dan minutenlang met 4!!! Personen verder praten ) wachten en nog eens wachten en dan maar weer naar de bar; geef me zelf maar een doekje want dit duurt te lang. Medium beef is well done, Rood is medium, bijbehorende salade en friet komen halverwege de maaltijd. Desserts komen niet tegelijk, iedereen is al klaar, behalve 1 vd kids die toch echt alleen maar 2 bolletjes ijs wilde. Een uur en een kwartier gewacht op een paar hamburgers. Eten dat voor je langs op tafel wordt gekwakt. Allemachtig wat een slecht personeel. 1 lichtpuntje; Catherina die wel weet wat Service is. Die wel overzicht heeft en wel even een menukaart brengt als je erom vraagt. Speciaal haar naam gevraagd omdat ze als enige afstak bij de rest van dit zooitje. We hadden dit al eerder mee gemaakt, maar nu gaan we Echt niet meer. Klaar ermee. Hoop dat de leidinggevende er eens iets mee doet. Dit is namelijk een Veel gehoorde klacht.

Gegeten op 2 april 2016

Bodil11

ik vroeg voor een pinot noir, waarop de serveerster aan mij vroeg of ik wel wist hoe duur deze wijn per glas is? ( het gaat toch om omzet lijkt me?)
Prima, ik nam de (dure) pinot noir! erg lang moeten wachten op de bestelling, overigens voor elke bestelling zelf naar de bar moeten lopen. Na een reactie op de bediening te hebben gegeven, was er nog geen verbetering in de snelheid. Wel goed voor de calorieën zo op en neer moeten lopen;)

Overigens was het personeel verder wel aardig, met een mooi uitzicht best prima!

Gegeten op 1 april 2016

marco.van

Via online reservering

Al diverse keren in de IJ-kantine geweest, blijft toch leuk dat industriële decor. Bediening was vriendelijk en vlot, heerlijk gegeten. Ook de IJ-kantine is wat mij betreft een aanrader!

Gegeten op 29 maart 2016

Milentje

Wij waren met een grotere groep van 12 man (waaronder 3 kinderen) en hebben een hele fijne avond gehad. Wij werden bediend door een professional: gewoon een supergoede horeca man die ontzettend vriendelijk en attent was. Een topper en absolute aanwinst voor de Ijkantine. Er staan mindere recensies over de bediening op Iens, maar wij hebben echt top service ontvangen, heel goed en prettig. Er was live muziek en alhoewel dat betekende dat de kinderhoek daardoor weg was (toch wel een beetje waarvoor wij kwamen) was dat snel vergeten door een lekker wijntje, fijne ambiance en prima eten. Eten is goed en is lekker, verwacht geen culinaire hoogstandjes maar de combi van een prachtplek, goede service en relaxte sfeer maken dit tot een plek waar wij zeker nog een keer terugkomen.

Gegeten op 25 maart 2016

amberd

Ik was laatst voor het eerst sinds lange tijd weer in de IJ-kantine. Gezellig gedineerd met een vriendin. Vooraf had ik de NDSM salade - heerlijk - en vervolgens de sliptongetjes. De cheesecake herinnerde ik mij nog van de vorige keer en moest nu dan ook absoluut weer besteld worden. Wij hebben een hele leuke avond gehad in de IJ-kantine, waar het totaalpakket top is. De bediening is erg behulpzaam en vriendelijk en de algehele sfeer (+ top locatie!!) is ook erg prettig. Ik kom zeker snel terug om van de zomer lekker op het terras te zitten.

Gegeten op 24 maart 2016

Spiderpig

Hele leuke avond gehad bij de IJ-Kantine! We hebben lekker gegeten met vooraf gedeeld op tafel slakken, spiering en een Franse uiensoep. Hoofdgerechten waren ook allemaal even lekker en afgesloten met coupe colonel en cheesecake! De bediening was erg attent en heeft lekkere wijn suggesties gedaan voor bij het eten. Ook de locatie is ontzettend mooi, al met al dus top.

Gegeten op 18 maart 2016

kittyettema

Via online reservering

Heerlijk eten vooral de cheesecake is niet te versmaden. De bediening is goed en gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 18 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over IJ-kantine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over IJ-kantine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.