Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 1

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 633 71 62
  2. www.ijkantine.nl

paulbast

Liefde en ik hadden zin om weer eens naar noord te gaan. Alle nieuwe resto's in de buurt bekeken maar uiteindelijk toch weer eens terecht gekomen in ij-kantine, de pionier in Noord!
Geen tegenvaller. Kaart is prima. gerechten zijn in grote en kleine porties te krijgen wat heel fijn is. Liefde deed weer haar hamburgertest en die was geslaagd. Ik koos voor de dagsoep, courgette met citroen. Heerlijk, niet te dun, niet te dik en fris. Daarna de tartaar. Die was goed maar mag wat grover.

Liefde koffie met bonbon toe. Die mag meer puur en minder gevuld. Espresso van mij was prima.

Fijn dat de ij-kantine lekker rustig is en dat de akoustiek prima is.

We hebben er van genoten en blijven het een fijn restaurant vinden.

Gegeten op 20 augustus 2014

atta34

Gisteren gegeten bij IJkantine. Het eten was okay, 2 voorgerechten waren lekker maar het hoofdgerecht diamanthaas was het geld niet waard. Het toetje was helemaal niet te eten. Het ijs was waterig en de chocolade fondant smaakte naar plastic. Ook de cheesecake was niet origineel maar een hele slechte copie. Maar wat echt tegenviel was de bediening. Alles duurde lang en we moesten overal om vragen. Fris, menukaart, wijn, voorgerecht, wilt u misschien de borden even weghalen etc. Wij hebben zo snel mogelijk afgerekend en op een drafje naar het pontje. Nooit weer.

Gegeten op 15 augustus 2014

Micha_Kroes

Hier afgelopen week heerlijk uit eten geweest met mijn vriendin! Vooraf oesters en een venkelsoepje die allebei uitstekend smaakten. Vervolgens ging er blijkbaar iets mis met het serveren van onze hoofdgerechten (dorade en een "saltimbocca") waardoor er iemand naar onze tafel kwam om uit te leggen dat dit iets langer duurde dan normaal en kregen we een drankje van het huis aangeboden. We hadden totaal geen haast en vonden dit een prima service! De gerechtjes waren vervolgens erg lekker. Bij het uitkiezen van een dessert kon mijn vriendin maar niet beslissen tussen de cheesecake en de tiramisu en kreeg ze uiteindelijk een prachtig bordje met een beetje van beide desserts. Top! Wij komen hier zeker terug.

Gegeten op 4 augustus 2014

erim

Na de erg drukke gaypride naar de onverwachts maar heerlijke oase van de Ij Kantine met 2 franse vrienden, eerst lekker 15 mn varen, en zonder reservering maar als gewenst bij het raam geplaatst door een vriendelijke en attente ober gedurende het hele eten door. Eten, sfeer, en de Pouilly Fumé op temperatuur en lekker. Ik zou de koks adviseren het geroosterde brood bij de "bouillabaisse " vers en heet te serveren en ingesmeerd met verse knooflook, de rouille als begeleiding moet echt opgepept om de naam te verdienen. De vriendelijkheid stemde me desondanks goed en positief. Tot snel bij de Ij Kantine!

Gegeten op 2 augustus 2014

mark michels

Vorig weekend gegeten, met een verassend mooi plateau fruits de mer, top service zeer vriendelijk en wat een prachtige locatie. kom hier snel terug!

Gegeten op 27 juli 2014

lisa52

Al twee keer een hele vervelende ervaring gehad hier. Op 2 juli, een rustige dag, hier gegeten. Het voorgerecht, makreel en bietjes, was prima, al was het vrij prijzig voor het gerecht. Echter is dit de tweede keer dat het hoofdgerecht afschuwelijk was, heel zonde van het vlees dat ook al rund aan ons voorgesteld is, hetgeen hoogstwaarschijnlijk varkensvlees was. Het vlees was deels op het randje van rauw, geserveerd met een smakeloze risotto met niet te detecteren gebruik van citroen. Volgens de serveerster "een van de favorieten op de kaart".
De camambert kaasfondue kwam niet verder dan een opgewarmd stuk camambert en vier soorten groente wn wat brood. Voor respectievelijk €22/24 en €18 echt om je voor te schamen. Het is altijd vreselijk om eten terug te sturen, maar hier hadden wij geen keus.
De manager, die alleen sprak via zijn personeel, maar op zichtbare afstand van onze tafel stond, bood een dessert van het huis aan, maar aangezien we geen hoofdgerecht hebben gegeten hier hebben we hiervoor vriendelijk bedankt.
Heel zonde van een prachtige locatie, en überhaupt de voedselverspilling die hier plaatsvindt.

Gegeten op 2 juli 2014

Curly

Gegeten met een grote groep. Het viel tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal maar daar was goed rekening mee gehouden met schermen. Het geluid ging pas om 21:45 aan dus je had ook geen overlast.
Het eten is ok, niet bijzonder maar wel lekker. De bediening is ook prima, er kwamen op tijd drankjes.

De sfeer is leuk. Aan het water en ook de inrichting is erg modern en beetje 'industrieel'

Gegeten op 5 juli 2014

Proever25040

De locatie is prachtig, zeker als je aan het raam zit of op het terras. De tocht ernaartoe moet je echt met de pont maken, want dan wordt het meteen ook een leuk uitje. De rest is... redelijk. De diamanthaas is niet echt medium gebakken en wat erbij zit is wat magertjes. De gerechten zijn voor hun kwaliteit zwaar aan de prijs, maar dat is een algemeen Nederlands (en nog meer Amsterdams !) euvel. De bediening was vlot en secuur, maar wel wat onprofessioneel. Op ons verzoek werd een 'Grand dessert' gemaakt van alle desserts op het menu: dat is wel goede service. Zet dat Grand Dessert meteen op het menu, was ons advies.

Gegeten op 20 juni 2014

Mallie02

Gisteren hier geluncht. Soep van de kaart bestelt dat niet aan de verwachting voldeed:"Rijkelijk gevuld soep bouillabaisse" Krijg ik een vis bouillon voorgeschoteld met slechts drie mosselen.
Mijn ongenoegen kenbaar gemaakt,krijg ik als commentaar van de chef: "de vis is duur". Zet dat dan niet op de kaart. Misleiding/oplichterij vind ik dit.

Gegeten op 21 juni 2014

Johan05

Mooi terras op het zuiden met uitzicht op het IJ en de pont naar het Centraal Station. Die gaat overigens om het half uur en levert een mooi tochtje over het IJ op. Diamanthaas gegeten. Flink stuk redelijk mals vlees in lekkere saus met aardappeltjes en veel lekkere geroosterde groenten. Gezellige drukte met gevarieerd publiek. En ondertussen veel te zien door de heen en weer varende ponten en boten.

Gegeten op 8 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over IJ-kantine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over IJ-kantine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.