Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 633 71 62

Tweede 2-gangenlunch gratis bij IJ-kantine

Bekijk de deelnemende restaurants

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

23ellen04

Via online reservering

Leuk restaurant, ondanks de grootte toch gezellig. Mooi gelegen aan 't IJ. Alle gerechten waren heerlijk. Kort maar krachtig kan ik zeggen: een echte aanrader!

Gegeten op 21 januari 2015

BorisMulder

Na een koude tocht over het ij, werden wij zeer warmtevol ontvangen. Ons werd een tafeltje aan het raam toegewezen, niet aangegeven, maar zeer welkom. Fenomenaal uitzicht!
Al snel kwam een bediende een drankje op nemen. Niet lang daarna kwam ze de kaart brengen en volgden onze drankjes. Wij hebben heerlijk gegeten, ik heb enorm genoten van de hazenpeper. De gehele avond zijn we op onze wenken bediend. Wij komen hier snel, heel graag nog een keertje terug!

Gegeten op 18 januari 2015

WesleyLeuchars

Op een rustige zondagavond wilden wij een ontspannen hapje buiten de deur halen. De IJ-kantine leende zich hier uitstekend voor. Bij binnenkomst merk je de weliswaar industriële sfeer, maar tegelijkertijd oogt het ook heel ongedwongen. De open-keuken kan de nieuwsgierige eter ook op zijn of haar wenken bedienen.
De service was het hoogtepunt in onze ogen. Heel ontspannen, precies op de juiste momenten vragen of alles naar wens is en heel belangrijk: of we nog wat willen drinken. Daar schort het namelijk aan in de meeste restaurants, maar hier dus niet. En niet raar opkijken als de bediende je nog even wijst op het feit dat je glas nog niet leeg is als je een nieuw drankje besteld, want "dat is zonde". Verder wist een andere bediende heel boeiend te vertellen over de inrichting en de gebruikte attributen hierbij. De bar-wand is namelijk kolossaal en erg strak!
In alle extase zou je bijna het eten vergeten. Wij hadden beiden vooraf de strandkrabbetjessoep en als hoofdgerecht de eendenborst en de diamanthaas. Ondanks dat de soep wat lauw was (het soepbord was overigens wel erg heet), was de smaak erg verfijnd. Het hoogtepunt was toch echt het hoofdgerecht. Ik kan er veel over schrijven, maar u moet het gewoon zelf maar eens gaan proeven.
IJ-kantine: lekker, gezond, niet-te-veel-niet-te-weinig en erg vriendelijk personeel (die knipoog op het eind deed het hem).

Gegeten op 28 december 2014

vandermolen

Industrieel ingericht restaurant, maar niet kil. Bediening was zeer vriendelijk, attent en alert. Zonder reservering 2e kerstdag toch nog kunnen eten. De vis was zeer goed klaargemaakt, niet te droog of te gaar, licht krokant gebakken. De bijgerechten waren qua smaak zeer goed gekozen en niet overheersend ten opzichte van de vis. Voor- en nagerechten ook zeer smakelijk!! De opmaak van de gerechten is eenvoudig, maar voor ons is smaak doorslaggevender! Enige minpunt: de desserts werden niet gelijktijdig geserveerd.
Wij komen hier zeker terug, een echte aanrader voor een no-nonsens diner met smaakvolle herinnering!

Gegeten op 26 december 2014

royvoogd

Ik kom er regelmatig, omdat je er -uitkijkend over het IJ zo heerlijk anoniem kunt zitten en de industriële vormgeving de grootse sfeer van de NDSM-werf van weleer terughaalt. Dat gecombineerd met een voortreffelijke keuken waarin klassiekers als Steak Tartare en échte hamburgers worden gecombineerd met gerechten met trendy twists.

Vandaag 2 voorgerechten gegeten: Steak Tartare en de Herfstsalade. Vers, gezond, mooi op het bord gedresseerd en vooral niet van die zuinige porties. Heerlijk. En de serveerster vroeg gewoon uit zichzelf of ze een kan met kraanwater op tafel mocht zetten. Kijk, dát vind ik service: we hebben immers het lekkerste kraanwater van de hele wereld!

Gegeten op 16 december 2014

Meermaid

De plek is geweldig en het uitzicht ook. We hadden gereserveerd op tijdstip dat de zaak vrijwel leeg bleek, om 12:00 voor de lunch. De mensen die toevallig aan 'onze' tafel zaten, werden direct door serveerster gevraagd ergens anders te gaan zitten. Dat voelde een beetje vreemd, omdat we geen voorkeursplek hadden aangegeven. We hadden ander tafeltje prima gevonden.

Amsterdam_Noord

Heerlijk uitgebreid diner voor 2, mooi tafeltje bij het raam, fantastisch uitzicht.
Dorade is echt om te smullen! Wij hebben een heerlijke avond gehad!

Gegeten op 10 augustus 2014

pyotr64

Ik was eigenlijk van plan om naar een in de buurt gelegen zaak te gaan maar omdat de ingang ervan met geen mogelijkheid te vinden was vanwege de tenten en hekken van het Amsterdam Dance Event, ben ik uiteindelijk bij de IJ-kantine terechtgekomen. Een fantastische zaak met een hoog plafond, veel licht en een mooi uitzicht op het IJ. Ook de lunch kon mijn goedkeuring wegdragen. Ik had de dagsoep (topinamboersoep met truffelcrème) en een meergranenbroodje met tonijnsalade. De soep was lekker en het broodje tonijn idem dito. De bediening vond ik nogal tegenvallen. Het personeel – ­allemaal studenten naar mijn indruk – was nogal traag en meer met zichzelf en elkaar bezig dan met de gasten. Al met al was mijn bezoek aan de IJ-kantine een positieve ervaring en kom ik graag nog eens terug

Gegeten op 18 oktober 2014

Twanne

De setting is prachtig. Het half uurtje wachten op een tafeltje was daarom geen enkel probleem. Het eten dat op tafel kwam was niet uitzonderlijk, maar wel lekker. Echter moesten mij voor iedere gang wel erg lang wachten op ons eten en zagen ons genoodzaakt iedere keer te vragen waar het bleef. Excuses volgden met de dooddoende mededeling dat het erg druk was. Eenmaal geserveerd kregen wij bij de vier verschillende hoofdgerechten allemaal dezelfde garnering en krieltjes terwijl dit allemaal verschillend had moeten zijn, en naar de saus moest je zoeken. Hier werd bij het bestellen, maar erger, ook niet bij het serveren ook maar iets over gezegd. Bij navraag bleek van alles en nog wat op te zijn en dan de borden maar te vullen met wat er nog was. We gaven aan het erg vreemd te vinden om ergens voor te betalen en dan iets anders te krijgen zonder dat even netjes aan te geven. Wederom excuses en zelfs de chique toezegging de drankjes van de rekening te halen. Toch teleurgesteld omdat wij gewoon voor dom werden gehouden, hebben we geen toetje genomen en om de rekening gevraagd. De drankjes bleken hier echter gewoon op te staan en toen we dat aangaven was er vervolgens achter onze rug zichtbaar overleg en onenigheid, iets waar wij op ons avondje uit niet op zitten te wachten. De manager nam het over, kwam met een nieuwe bon (zonder de drankjes) en gooide deze zonder wat te zeggen bij ons op tafel. Schande.
Kortom, het eten was ok, de setting fraai, de jonge bediening deed zijn best, maar zo lang wachten, vervolgens niet krijgen wat je besteld, het toch proberen te serveren, de klant voor dom houden en nog nors doen ook kan gewoon echt niet.

Gegeten op 11 oktober 2014

fredito

De Saltimbocca met citroenrisotto was heerlijk; de citroen smaak maakte het echt speciaal. Het uitzicht over het IJ is mooi en de IJ-kantine is ook met de pont vanaf o.a. centraal station perfect bereikbaar. Ook de bediening door Celine was erg charmant. Ons afdelingsuitje was zeer geslaagd.

Gegeten op 24 september 2014

Schrijf zelf een recensie over IJ-kantine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over IJ-kantine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.