a TripAdvisor company

foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 1 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 2 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 3 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 4 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 5 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 6 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 7 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 8 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 9 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 10 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 11 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 12

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 633 71 62

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

Amsterdam_Noord

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Ik had gereserveerd voor 2 personen en kreeg een mooie plek op het terras met een prachtig uitzicht op 't IJ. We kregen snel de kaart en onze drankjes (bier & aperol spritz). We hebben allebei een maaltijdsalade genomen, ceasar salade & geitenkaas salade. Ruime porties met daarbij lekkere friet (gevraagd deze door te bakken, wat ook was gedaan). De bediening komt halverwege vragen of alles naar wens is. Thee hebben we binnen gedronken, omdat het fris werd. Dit was geen probleem. Al met al, een heerlijke avond!

christinevheusden

Via online reservering

Heerlijk op het terras gezeten. Leuk uitzicht op het water.
Bediening was snel, goed en vriendelijk en we hebben lekker gegeten. Een restaurant wat het aandurft om de steak tartare te maken zoals dit hoort. Diamant haas was ook precies zoals gevraagd.
Ga zeker nog eens terug .

Gegeten op 22 juli 2016

Biancadevries1

Gister heerlijk gegeten op het mooie terras van de ijkantine. Gezellige, vriendelijke bediening. Als voorgerecht de steak tartaar en ceasar salade als hoofdgerecht de diamanthaas en pasta met zeevruchten, niks op aan te merken, allemaal goed. Ik kom zeker nog een keer terug :).

Proever82448

Via online reservering

De soep was er eerder dan de wijn vervolgens ontbrak de lepel dus koude soep. Hoofdgerecht zeebaars en diamantbiefstuk vielen beide tegen. Bief was taai en de zeebaars bestaande uit twee staartstukken waardoor je meer vel dan vis op je bord had. Jammer voor zo'n mooie locatie.

Maxjul

Via online reservering

Geen voldoende ventilatie binnen dus was erg heet. Wij komende om 1330. Toen was het niet druk, maar toch voorgerecht kwam om 1420 en hooft gerecht kwam op 1500. Steak tartare was niet aantrekelijk - likt als hamburger van supermarkt. Misschien volgende keer beter voor ons. Bedankt.

PierrePM

Gisteravond hier gegeten met een gezelschap van 8 personen. Het was niet eens gigantisch druk of zo maar we hebben echt heel erg lang op drankjes en eten moeten wachten. Een bestelling van cocktails duurde gemiddeld 15 minuten om door te komen. En dat waren dan twee cocktails waarna het circus weer opnieuw begon en de wachttijd weer ging lopen. Voorgerecht kwam relatief snel maar het hoofdgerecht liet vervolgens bijna een uur op zich wachten. Toen duurde het weer 30 minuten voordat iemand onze tafel kwam afruimen. Uiteindelijk konden we om half 10 (3 uur na binnenkomst...) ons dessert bestellen.

Maar goed, als dan het eten het allemaal de moeite waard maakte was het niet zo erg geweest. Maar helaas, ook dat viel tegen. De rode mul in het voorgerecht was erg droog en de diamant haas in het hoofdgerecht had weinig tot geen smaak en was zelfs waterig. Aan een dessert heb ik me dan ook niet meer gewaagd.

Ik vond dit echt een hele droevige vertoning. Het was dan ook de eerste en laatste keer dat ik hier ben geweest

cartrevin

Mooi uitzicht op het y
Lekkere verse gerechten.
De eenvoudige hamburger was heerlijk.
Gaan er beslist meer naar toe.
Verse drankjes, heerlijke koffie

dick.ter.borg

Via online reservering

Op een fantastische plek aan het IJ, buiten (met terrasheater) heerlijk met zijn tweeën gegeten. De bediening was uiterst vriendelijk en actief. Een aanrader!

Gegeten op 16 juli 2016

paulcees

Via online reservering

Eten was goed maar Well done was iets te veel. Tweede drankje duurde erg lang. De ene ober was aanzienlijk beter dan de ander.

Gegeten op 16 juli 2016

tyrone2

Heerlijk restaurant,

Vanmiddag lekker met vriendinnen wezen lunchen met heerlijke clubsandwich en mooie "bramble" cocktail erbij, mooi uitzicht over het ij

Kortom aanrander!

Gegeten op 10 juli 2016

Schrijf zelf een recensie over IJ-kantine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over IJ-kantine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.