a TripAdvisor company

foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 1 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 2 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 3 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 4 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 5 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 6 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 7 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 8 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 9 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 10 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 11 foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 12

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 633 71 62

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

johanmoerbeek

Voor de vierde en laatste keer gegeten in dit restaurant op moederdag. Na vorige opmerkingen is er nog niets verbeterd in de organisatie en bediening. Jong en onbekwaam personeel. Het mooie weer en de prima lokatie maakte het enigszins goed maar de rode huiswijn had dezelfde temperatuur (waarschijnlijk zelfs hoger) als de buitentemperatuur. Bij ons verzoek om een nieuw glas wijn te serveren die op temperatuur was leverde een nieuw glas wijn op met dezelfde te warme temperatuur. Dus hebben ze daar nog steeds geen klimaatkast of ze gebruiken hem niet.
Uiteindelijk maar om ijsklontjes gevraagd.
De caesarsalade was een bord met veel ijsbergsla en daarop een stuk gegrilde kip. Erg plomp.
Bij de hoofdgerechten werd het gerecht van 1 gast vergeten. Die moest maar even 10 minuten wachten. De gerechten waren verder oke maar daar is ook alles mee gezegd. Voor de stevige prijs van de gerechten zou je toch iets meer verwachten. Ook de ondeskundigheid van het bedienend personeel is pijnlijk aanwezig en leverde hilarische momenten op.

Gegeten op 8 mei 2016

pien11

Op een zonnige dag hier geluncht op het mooie terras aan het water. Je zit al gauw 5 minuten te wachten voor je een lunchkaart krijgt, die vind je namelijk niet op tafel. Broodje beenham en broodje beemsterkaas besteld. Zelden zulke saaie broodjes gehad voor zoveel geld . Twee plakjes ham (hoezo beenham?) met wat sla op een broodje gesmeten; twee plakjes kaas met wat sla op een te hard droog broodje zonder boter of mayo. Ik kreeg het letterlijk niet weg. En dat voor gemiddeld 6,50 euro. Zonde, zonde, zeker als je een restaurant op zo’n mooie plek bent. Voor ons geen lunch meer in de Ijkantine.

Gegeten op 12 mei 2016

Vonkensteyn

Gegeten op 8 mei 2016

BloemM

Via online reservering

Heerlijk gegeten, hele vriendelijke bediening alleen duurde het net iets te lang voordat het eten en de drankjes kwamen.

Gegeten op 7 mei 2016

r.pereira.do.tanque

Via online reservering

Wel ik ben nog steeds aangenaam verrast. Het eten was geweldig en de bediening was ook goed.Het was alleen heel erg druk op deze mooie warme zaterdag 7 mei. Ik ga zeker vaker langs komen.

Gegeten op 7 mei 2016

MaartenMathics

Via online reservering

De Ij-kantine heeft een leuk decor en aankleding. Wel kunnen ze nog de wereld winnen als ze hun organisatie verbeteren. Wij kregen ons menu's en bestellingen later dan twee groepen die na ons binnen kwamen.
Als ze dat op orde hebben, is het echt een goede tent.

Gegeten op 16 april 2016

xxx1

Via online reservering

er was een jazzbandje. Aan de ene kant leuk die muziek, aan de andere kant is het gauw luid. Aan een kant van het restaurant was een feest gaande. De 2-persoonstafeltjes die over waren, waren wat dicht op elkaar gezet en ook leek onze kant met dat feest en de borrelaars aan de bar af en toe wat aan de aandacht te ontsnappen. Het eten was goed!

Gegeten op 29 april 2016

Noordje123

Ben regelmatig bij de IJkantine, bediening is prettig: vriendelijk en service gericht. Eten is prima, super fijne locatie.

Gegeten op 21 april 2016

lbpeters

Via online reservering

Voor elk wat wils qua eten, voor je setting en prima sfeer. Zelfs voor de kleinsten zijn er voorzieningen en een heus 3 gangen menu ;-)

Gegeten op 30 april 2016

janwille

Op het mooie terras de eerste zonnestralen van de lente opgevangen met grandioos uitzicht over het Ij. Bediening is attent, vlot en netjes. We hebben de fruits de mer gekozen met aanbevolen witte wijn. Genieten met de hoofdletter G. Aanrader

Gegeten op 16 april 2016

Schrijf zelf een recensie over IJ-kantine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over IJ-kantine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.