Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van IJ-kantine in Amsterdam - 1

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 633 71 62
  2. www.ijkantine.nl

pyotr64

Ik was eigenlijk van plan om naar een in de buurt gelegen zaak te gaan maar omdat de ingang ervan met geen mogelijkheid te vinden was vanwege de tenten en hekken van het Amsterdam Dance Event, ben ik uiteindelijk bij de IJ-kantine terechtgekomen. Een fantastische zaak met een hoog plafond, veel licht en een mooi uitzicht op het IJ. Ook de lunch kon mijn goedkeuring wegdragen. Ik had de dagsoep (topinamboersoep met truffelcrème) en een meergranenbroodje met tonijnsalade. De soep was lekker en het broodje tonijn idem dito. De bediening vond ik nogal tegenvallen. Het personeel – ­allemaal studenten naar mijn indruk – was nogal traag en meer met zichzelf en elkaar bezig dan met de gasten. Al met al was mijn bezoek aan de IJ-kantine een positieve ervaring en kom ik graag nog eens terug

Gegeten op 18 oktober 2014

Twanne

De setting is prachtig. Het half uurtje wachten op een tafeltje was daarom geen enkel probleem. Het eten dat op tafel kwam was niet uitzonderlijk, maar wel lekker. Echter moesten mij voor iedere gang wel erg lang wachten op ons eten en zagen ons genoodzaakt iedere keer te vragen waar het bleef. Excuses volgden met de dooddoende mededeling dat het erg druk was. Eenmaal geserveerd kregen wij bij de vier verschillende hoofdgerechten allemaal dezelfde garnering en krieltjes terwijl dit allemaal verschillend had moeten zijn, en naar de saus moest je zoeken. Hier werd bij het bestellen, maar erger, ook niet bij het serveren ook maar iets over gezegd. Bij navraag bleek van alles en nog wat op te zijn en dan de borden maar te vullen met wat er nog was. We gaven aan het erg vreemd te vinden om ergens voor te betalen en dan iets anders te krijgen zonder dat even netjes aan te geven. Wederom excuses en zelfs de chique toezegging de drankjes van de rekening te halen. Toch teleurgesteld omdat wij gewoon voor dom werden gehouden, hebben we geen toetje genomen en om de rekening gevraagd. De drankjes bleken hier echter gewoon op te staan en toen we dat aangaven was er vervolgens achter onze rug zichtbaar overleg en onenigheid, iets waar wij op ons avondje uit niet op zitten te wachten. De manager nam het over, kwam met een nieuwe bon (zonder de drankjes) en gooide deze zonder wat te zeggen bij ons op tafel. Schande.
Kortom, het eten was ok, de setting fraai, de jonge bediening deed zijn best, maar zo lang wachten, vervolgens niet krijgen wat je besteld, het toch proberen te serveren, de klant voor dom houden en nog nors doen ook kan gewoon echt niet.

Gegeten op 11 oktober 2014

fredito

De Saltimbocca met citroenrisotto was heerlijk; de citroen smaak maakte het echt speciaal. Het uitzicht over het IJ is mooi en de IJ-kantine is ook met de pont vanaf o.a. centraal station perfect bereikbaar. Ook de bediening door Celine was erg charmant. Ons afdelingsuitje was zeer geslaagd.

Gegeten op 24 september 2014

MClayton

Gegeten met vrienden op het terras. Het uitzicht vind ik echt een aanrader, mooi over het water kijk je. De bediening is erg attent, vriendelijk en doet goed werk. Ook in snelheid. Voor had ik de vissoep, en daarna de spaghettini met mosselen ed. De soep is goed op smaak, de spaghettini mag iets meer smaak hebben. Vooral het hoofdgerecht is best wel veel overigens. Iig prettige ervaring en ik zou er graag weer heen gaan.

Gegeten op 2 september 2014

paulbast

Liefde en ik hadden zin om weer eens naar noord te gaan. Alle nieuwe resto's in de buurt bekeken maar uiteindelijk toch weer eens terecht gekomen in ij-kantine, de pionier in Noord!
Geen tegenvaller. Kaart is prima. gerechten zijn in grote en kleine porties te krijgen wat heel fijn is. Liefde deed weer haar hamburgertest en die was geslaagd. Ik koos voor de dagsoep, courgette met citroen. Heerlijk, niet te dun, niet te dik en fris. Daarna de tartaar. Die was goed maar mag wat grover.

Liefde koffie met bonbon toe. Die mag meer puur en minder gevuld. Espresso van mij was prima.

Fijn dat de ij-kantine lekker rustig is en dat de akoustiek prima is.

We hebben er van genoten en blijven het een fijn restaurant vinden.

Gegeten op 20 augustus 2014

BakkerJ

Gisteravond hier wezen eten. Vooraf de ganzen pate en de carpaccio, als hoofdgerecht de saltimbocca en de diamanthaas. De gerechten waren erg lekker en werden geserveerd in aangename hoeveelheden. Het restaurant was erg rustig deze avond, maar dat vonden mijn disgenoot en ik juist wel prettig. De service was super! Vriendelijk, professioneel en met gepaste snelheid. Bij mijn vragen over de saltimbocca kon de gastheer direct uitleggen dat het hier ging om een Italiaans gerechtje gemaakt van kalfsvlees. De heerlijke wijnsuggestie erbij maakte mijn maaltijd compleet. Als nagerecht het chocoladetaartje en een "coupe colonel" besteld, allebei prima al had de kern van het chocoladetaartje nog wel een tikje warmte kunnen gebruiken. Al met al een geslaagde avond.

Gegeten op 18 augustus 2014

Geldig

Onlangs bij de Ijkantine wezen eten en heb het enorm naar mijn zin gehad! Werd door een jongeman netjes aangesproken vanaf de bar en onze tafel werd aangewezen. Dat gebeurt tegenwoordig niet meer zo vaak dus dat vonden we erg tof. We hadden lichte haast maar dat bleek geen probleem, we hebben een doradefilet en een saltimbocca besteld welke strak binnen vijftien minuten op tafel stond. Smaakten beide erg goed en we werden erg enthousiast te woord gestaan door jongedames die het naar hun zin leken te hebben. Ik zou het aanraden aan een vriend of vriendin!

Gegeten op 8 augustus 2014

Inekeslob

Op verkenning naar eettentjes in Noord kwamen wij deze keer uit bij de IJ-kantine. Net als Pllek zeer mooi gelegen aan het water en een leuk ingericht groot gebouw. Vroeger blijkbaar onderdeel van de scheepswerf zoals een (stille) video op een scherm laat zien. Bij de reservering aangegeven graag aan het raam te zitten en gelukkig was dit mogelijk. Als voorgerecht de makreel en de carpaccio genomen. Beide gewoon lekker, niet teveel poespas. Als hoofdgerecht een plateau Fruits de mer gedeeld, wat een feestje! Prachtig geserveerd aan tafel (iedereen om ons heen zat te gluren wat dat wel niet was) en veel verschillende soorten zeebeesten. Heerlijk lang getafeld en een flesje Pino grigo gedronken (lekker!). Als dessert een kop koffie, want de buik was meer dan gevuld. Voor de Fruits de mer komen wij zeker terug! Als enige tip: misschien als extra touch de gamba's/schelpen marineren of nog een sausje erbij voor de smaakvariatie?

Gegeten op 17 augustus 2014

atta34

Gisteren gegeten bij IJkantine. Het eten was okay, 2 voorgerechten waren lekker maar het hoofdgerecht diamanthaas was het geld niet waard. Het toetje was helemaal niet te eten. Het ijs was waterig en de chocolade fondant smaakte naar plastic. Ook de cheesecake was niet origineel maar een hele slechte copie. Maar wat echt tegenviel was de bediening. Alles duurde lang en we moesten overal om vragen. Fris, menukaart, wijn, voorgerecht, wilt u misschien de borden even weghalen etc. Wij hebben zo snel mogelijk afgerekend en op een drafje naar het pontje. Nooit weer.

Gegeten op 15 augustus 2014

Micha_Kroes

Hier afgelopen week heerlijk uit eten geweest met mijn vriendin! Vooraf oesters en een venkelsoepje die allebei uitstekend smaakten. Vervolgens ging er blijkbaar iets mis met het serveren van onze hoofdgerechten (dorade en een "saltimbocca") waardoor er iemand naar onze tafel kwam om uit te leggen dat dit iets langer duurde dan normaal en kregen we een drankje van het huis aangeboden. We hadden totaal geen haast en vonden dit een prima service! De gerechtjes waren vervolgens erg lekker. Bij het uitkiezen van een dessert kon mijn vriendin maar niet beslissen tussen de cheesecake en de tiramisu en kreeg ze uiteindelijk een prachtig bordje met een beetje van beide desserts. Top! Wij komen hier zeker terug.

Gegeten op 4 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over IJ-kantine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over IJ-kantine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.