a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Japans
  1. Toon telefoonnummer 020 675 00 16

Rosacurious

Jarenlang was Takara mijn huisrestaurant waar ik bijna wekelijks kwam. Sinds de verbouwing was ik niet meer geweest. Het is qua uitstraling luxer en modern geworden. De service is nog steeds heel fijn en persoonlijk. En met een glimlach. Ook voor lastige diëten als het mijne zonder gluten en lactose gaat het prima. Er is nog best heel veel te eten. Zeker als je je eigen flesje tamari saus meeneemt. Mijn oude favoriet de Korean beef is nog steeds verslavend (dit keer dan gegeten door mijn tafelgenoot, want ik mag hem niet meer). De misosoep is amongst the best in de Japanse buurt. En de sashimi is heerlijk zacht. De maki's zijn verder niet heel fantasierijk. Maar al met al een heerlijk plekje voor lekker Japans eten.

Gegeten op 3 februari 2016

nurmmik

Er zijn vele Japanse restaurants in Amsterdam van uiteenlopende kwaliteit. Takara behoort sinds afgelopen weekend tot mijn top 5 van goede Japanse restaurants. Uitstekende sushi, voortreffelijke sake, het surprise menu is echt een aanrader, waarbij de St Jakobsschelp een ware streling voor de tong was. Zeer vriendelijke bediening, wat strak decor (waar niets mis mee is) en last but not least: een goede prijs kwaliteit verhouding. We komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 26 september 2015

Alelie

De beste sushi van Amsterdam eet je hier! Verse producten en pure gerechten. Prijs / kwaliteitverhouding is top. 1 tip: Wij zouden het leuk vinden om ook een theepotje met groene thee te kunnen bestellen i.p.v. alleen kopjes.

Gegeten op 13 september 2015

Zimski

Takara blijft een prettige plek om lekkere sushi te eten. Heerlijke verse gerechten en fijne bediening. Een echte aanrader.

Gegeten op 12 augustus 2015

sienana

We waren hier weer voor het eerst sinds de verbouwing. Er hangt nog steeds een aangenaam rustige sfeer. Snelle vriendelijke bediening en het eten staat binnen de kortste keren op tafel. Misschien iets te snel.. Je komt toch ook voor een gezellig samenzijn en bovendien vergt de uitgebreide kaart enige studie... oftewel keuzestress ;-). We bestelden sushi, sashimi, tempura garnaal, zeewiersalade en kom rijst met zalm. Allemaal even lekker! Ondanks de flinke porties hadden we nog lekkere trek die werd gestild met bief, overigens met een overheerlijke dressing, en kip. We dronken bier, wijn en sake en de rekening viel reuze mee. Kortom, fijne zaak waar we graag terugkomen. Een klein minpuntje wat te maken heeft met bovengenoemde keuzestress: in het verleden waren er zeer uitgebreide menu's van rond de 30 euro met wel zes gangen, waar ik nog met genoegen aan terugdenk. Nu zijn dat verrassingsmenu's geworden in diverse prijsklassen waarbij het dus onduidelijk is wat je precies krijgt. Daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

Gegeten op 18 juni 2015

Culinesse

Met de vele all-you-can-eat sushi restaurants die er zijn is Takara echt een uitkomst. Wij eten elke maand wel een keertje bij Takara. Het is een rustig restaurant met super vriendelijk personeel, de sushi wordt vers gemaakt en wordt snel geserveerd. Wat ons betreft het ideale sushi restaurant van Amsterdam. De kaart is zeer uitgebreid met een ruime keuze uit sushi en meer dan de standaard sushi. Ook staan er genoeg warme en wat grotere gerechten op het menu.
Als we in Amsterdam sushi gaan eten, gaan we alleen nog maar naar Takara!

Gegeten op 21 januari 2015

Priyadidi

Gegeten op 11 juli 2014

plunk13

Zeer regelmatig eten we hier onze buik vol. Zeer goed betaalbaar Aziatisch eten, met zeer vriendelijke bediening. Zodra wij iets te vieren hebben, zitten wij hier. We vinden dit restaurant echt een aanrader!

Gegeten op 29 mei 2014

Huibert

Mijn god wat kun je hier lekker sushi eten!!!
Mijn eerste IENS recensie voor Takara, terwijl ik hier al jaren 2x per maand eet. En ze verdienen deze recensie voor 100%. Het restaurant en de keuken zijn helemaal nieuw/verbouwd. Ik was gek op de oude smoezelige sfeer, want het eten was perfect. Nu is het een sfeervol, goed doordacht restaurant. Gelukkig zijn er dezelfde mensen in de bediening en in de keuken. Het eten is dus nog steeds heel erg goed. De prijs is scherp voor Amsterdamse sushi, de bediening is heel vriendelijk en niet opdringend en nu is dan ook het decor van dit restaurant van deze tijd en erg mooi. Ik vond dat niet nodig, maar het is nu echt helemaal af. Mensen ga hier heerlijk chillen en eten!
1 tip: een beetje heldere muziek in de zaak!

Gegeten op 25 maart 2014

colette4

Ik was getipt door iemand voor dit Japanse restaurant, maar toen we daar aankwamen waren de ramen enorm vies. Enigszins vertwijfeld liepen we toch binnen en toen bleek dat ze na een flinke verbouwing pas zojuist geopend waren...en nog geen tijd hadden gehad de ramen te wassen. We gingen zitten in het nieuwe, best mooie, 'decor' en nadat we de menukaart kregen, bleek dat we meer dan de helft daarvan niet konden bestellen omdat men er nog niet klaar voor was. Het was er erg koud en dat zag het personeel. Daarom werd de nieuwe airco/verwarming die hoog aan de muur hangt, aangezet. Voor het eerst. Het stof blies eruit en omdat je echt het vele stof door de hele ruimte naar beneden zag dwarrelen, werd die airco/verwarming na een tijdje toch maar uitgezet. (Wij zaten aan het raam en daar was ook beetje verwarming.)
Het eten dat we wel konden bestelen was heel erg lekker, dus daar hebben we echt van genoten. Het bedienend personeel was erg aardig.
Toen ik ging afrekenen, zag ik dat voor de wijn 1 euro per glas meer werd gerekend dan op de kaart stond. Toen ik daar iets van zei, vertelde de dame mij dat ze na de verbouwing duurder hadden ingekocht en dat ze dat nog niet op de kaart hadden kunnen verwerken. De dame zei dat zij er vanuit ging dat de klant kon proeven dat de wijn duurder was dan op de kaart stond aangegeven. Sorry? Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Dus ik zei vriendelijk dat ik het niet zo erg vond om er meer voor te betalen - de wijn was prima-, maar dat het wellicht wel klant- vriendelijk zou zijn om van te voren even aan te geven dat de wijn duurder is dan op de kaart staat. "Oh ja dat is een goed idee', zei de dame.
Ik heb begrip voor alle mankementen op de 1e openingsdag, maar het is geen slecht idee, denk ik, om daarom iets terug te doen richting de klanten, zoals bijvoorbeeld een kopje koffie van de zaak oid.
Ik heb geprobeerd een email adres te achterhalen zodat ik ze dit persoonlijk had kunnen schrijven. Echter er is geen email adres van het restaurant te vinden, vandaar deze recensie op IENS.

Gegeten op 7 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Takara in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Takara. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.