De 3 Vrienden

De 3 Vrienden

1. Toon telefoonnummer 076 533 58 80

olaf26

Bijzonder concept (alle gerechten in het formaat van een (niet te klein) voorgerecht), zorgde er voor dat we twee gerechten én een toetje konden nemen zonder al te vol zitten, en tegen zeer acceptabele prijs. Gezellige bediening en leuke locatie in hartje Breda.

Gegeten op 1 november 2014

rosemarie3

Samen met een vriendin lekker gegeten. Goed bereid eten voor een hele schappelijke prijs. Leuke, sfeervolle eetgelegenheid in hartje Breda.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 4 november 2014

Baloz

Leuk eetcafé dat gezelligheid uitstraalt. De bediening is zeer amicaal en dat maakt dat je je snel op je gemak voelt. Het eten was goed bereid en smaakvol. De wijnkennis is goed en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Leuk concept van de kleine gerechten, maar men zou kunnen attenderen op de bijgerechten die er ook nog zijn.
Een verbeterpunt: de wc's zijn echt toe aan vernieuwing.

Gegeten op 2 november 2014

IenDM

Gezellig restaurant en origineel concept. Ook over de bediening niets de klagen.
Helaas vielen de met name visgerechtjes tegen, sommige zelfs behoorlijk uitgedroogd. Jammer hoor.

Gegeten op 10 mei 2014

Brenda1293

Samen met vrienden zijn we hier op een zaterdagavond wezen eten. Van buiten kan je niet zien hoe gezellig en leuk het van binnen is. Decor is super mooi, je hebt een ware bibliotheek binnen, er zijn verhogingen en aparte gedeeltjes waar je kan zitten. Beetje krap maar wel heel knus en gezellig. Alles op de kaart heeft 1 vaste prijs. Of het nou een voor-, hoofd- of nagerecht is, alles kost het zelfde. Je kan zelf kiezen of je er een 3, 4 of zelfs 6 gangen van maakt, porties zijn niet al te groot. Bediening was ook netjes, vriendelijk, alleen jammer dat we geen karaf kraanwater mochten bestellen. Wij hebben de tijd genomen voor het eten en je werd niet onder druk gezet om te gaan of extra bij te bestellen. Goede sfeer en lekker eten, met name de opmaak van de borden; heel mooi.

uitetenofzelfkoken

De 3 vrienden is een van mijn favoriete restaurants in Breda. De eigenaar is er een met een passie voor eten en drinken en dat merk je als je er gaat eten. De bediening is altijd vriendelijk. Ik ben er al vaak geweest.

Het lekkerste gerecht wat ik er ooit heb gegeten was Gentse waterzooi, die niet waterig was maar een blanke saus had van witte wijn. Meestal staat er wel een vissoep op de kaart die gewoon lekker is.

Meestal ga ik voor 3 gerechtjes en evt een proeverij van Port of Whisky na. De eigenaar heeft altijd voor alle klanten een woordje over en je hebt het gevoel dat je in zijn huiskamer zit te eten.

Gewoon goed en gezellig uit eten gaan voor een meer dan acceptabele prijs. Omdat de kaart iedere maand anders is, zijn er ook altijd nieuwe wijnen om te proberen. TOP!

Gegeten op 7 september 2013

lynsey

Wederom sfeervol gezeten, vriendelijke bediening, eten lekker. Wel vonden wij de porties verkleind tov vorig jaar. De mannen hadden 4 gerechtjes nodig incl dessert. Met frietjes erbij ben je dan toch ruim 40 euro pp kwijt voor gewoon eetcafe kwaliteit... Volgend jaar voor dit jaarlijkse etentje met vrienden proberen wij een keer wat anders uit!

Gegeten op 7 december 2013

wentel

Met 6 personen in de 'bibliotheek' van de 3 Vrienden gegeten. De zaak is sfeervol ingericht met allerhande oude snuisterijen in kasten en aan de muren.
Het concept van de 3 Vrienden is eigenlijk heel simpel: er is een kaart met een stuk of 20 gerechten die je in medium-size porties opgediend krijgt. Met 2 of 3 (of zelfs meer natuurlijk) gerechten stel je je eigen menu samen.
Ceasar salad, garnalenkroketjes op een salade van venkel (aanrader!), sliptong, biefstuk, Thaise runderstoof... alles was prima in orde. Vriendelijke bediening, niet opdringerig en zeker niet stijf.
Het dessert was echt de 'Grande Finale', een 'Bredase Bol' (soort van moorkop maar dan met roomijs gevuld) met voor 4,75 euro drie glaasjes likeur waarbij je kon kiezen uit een stuk of 15 soorten. Erg leuk idee en ook heel vriendelijk geprijsd. Voor de liefhebbers van Whiskey was ook een proeverij van 3 soorten te krijgen.
Ik mag graag naar nieuwe restaurants gaan om te proberen maar de 3 Vrienden is een tweede bezoek meer dan waard.

Gegeten op 1 september 2013

muneco

Erg leuk restaurant! Klein en vol sfeer. We zaten boven in de bibliotheek met een groep van 8. Perfect voor zo'n groep.

Bediening was goed, aardig en behulpzaam. Een rode wijn even proberen was geen probleem.

Eten was gewoon lekker. Salade geitenkaas was me iets teveel kaas maar verder goed. Goed teken is altijd wanneer men snapt dat hoe je gerechten moet serveren en toelichten (kaasplankje erg goed zeker icm portproeverij!).

Gegeten op 26 januari 2013

bourgondisch-proeven

Gegeten op 30 september 2012

Schrijf zelf een recensie over De 3 Vrienden in Breda

Schrijf hieronder je recensie over De 3 Vrienden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.