Ons Eten en Drinken

• 7.0

• 6.7

Brchj
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige maand bij Ons gaan eten met mijn partner. Ik had speciaal voor dit restaurant gekozen omdat we naar de bios om de hoek zouden gaan, en dit restaurant stond bekend als 'vegan friendly'. Ik vond de menukaart er veelbelovend uitzien en vond het van de buitenkant altijd al een leuk restaurantje om te zien. Zodoende gereserveerd via de website (heel makkelijk, ideaal), met de vraag voor vegan opties. Werd diezelfde avond door de kok teruggebeld over dat zij vegans een curry aanbieden en dat was het enige. Nou ja prima, ik ging erheen met de instelling dat als het niet beviel we gewoon er niet meer heen zouden gaan.
Biologische sapjes op de kaart, pluspunten, tomaat paprika kokossoep was vegan, en oh my god wat was die goed! Ik ben een echte soepliefhebber en houd heel erg van tomaten paprika soep én van kokos dus ze hadden mij niet gelukkiger kunnen maken. Hoofdgerecht, de curry, was ook erg lekker, verse peultjes en andere groenten erin. Vriendlief kreeg ook lekkere gerechten, porties van fatsoenlijk formaat, als dessert samen een ijs met fruit gedeeld, hij het ijs ik het fruit.
Al met al vond ik het erg lekker, we hadden niet de leukste plek beneden maar het was gezellig en lekker dus we hebben ons goed vermaakt. Wij komen hier mogelijk wel terug.

Gegeten op 18 november 2013

johnfrancois
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eerdere recensies begrijp ik niet goed. Ik vond het eten zeer goed. Als voorgerecht had ik het assortiment, fijne afwisseling. Vooral gehaktballetjes waren lekker.

Als hoofdgerecht had ik de champignon-truffelkroket, die was zeer goed. De tabouleh was alleen nèt iets te droog. De salade eronder was een tikkeltje saai.

Dessert was de cheesecake, die was erg origineel en lekker.

Huiswijn (rood) was niet erg bijzonder.

Al met al vond ik het een erg leuk en goed restaurant.

Gegeten op 21 oktober 2013

Pukje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Blijft een van de beste plekken om te lunchen in Eindhoven; af en toe veranderen ze de kaart, maar de succes-onderdelen blijven staan. Stevig brood, lekkere salades, je wordt meestal redelijk vlot geholpen wat fijn is als je in pauze tijdens werk wilt lunchen. Vriendelijk personeel.

Gegeten op 3 oktober 2013

JM_
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zonnige dag hier wezen eten op het terras. Lag in de buurt, dus we gingen het eens proberen. Ik had een lekkere ijscoffee besteld van ille en een bord pasta met garnalen. Mijn vriendin had een burger besteld. Bediening was erg kortaf en een lach was teveel moeite gevraagd blijkbaar. Mijn pasta was te gaar en de burger was gortdroog. De reactie van de bediening was "ow.." en hij keek weg. Na het eten bleven we nog even een drankje doen en toen brak de hel los. Achter ons liet de bediening een glas kapot vallen, waardoor scherven rondvlogen rond om onze blote voeten en vlak daarna werden wij het doelwit van duiven in de bomen. Niets aan te doen uiteraard, maar zorgt wel voor een onbedoelde negatieve afsluiting van de dag.

Gegeten op 18 juni 2013

Rmalone
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn met 6 man op de bonnefooi hier naar binnen gestapt. We werden vriendelijk ontvangen en er werden 2 tafels aan elkaar geschoven om ons plaats te laten nemen. We hebben allemaal een hoofdgerecht genomen met een fles wijn. Mijn salade was prima. Oosters gemarineerde biefstuk die lekker mals was en het was voldoende. Mijn tafelgenoten met vis en pasta vonden hun eten ook lekker. Niet spectaculair maar prima. Echter de 3 die voor de hamburger gekozen hadden waren zeer teleurgesteld.Voor een restaurant dat puur eten aanprijst is het ronduit slecht dat de hamburger smaakt als een goedkope diepvries hamburger. Ook de toetjes waren matig. Wij komen hier niet snel terug.

Luuk1978
  • Recensies in de laatste twee jaar

De kaart bevat een variatie aan eenvoudige, betaalbare gerechten en opvallend veel vegetarische opties.
De vegetarische kroket lag in een groente curry, waardoor een hoofdeigenschap van een kroket: krokant zijn, helaas verloren ging. Een minder geslaagde combinatie.
De groenteburger was prima en de prijs en kwaliteit alleszins redelijk.
Vriendelijke en sprankelende bediening die de glazen goed gevuld houdt. Het ontbreekt echter aan basiskennis over de wijn.
Levendige zaak met een ongedwongen sfeer en een eenvoudig interieur.

Gegeten op 27 februari 2013

Feestjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na lange tijd weer eens bij ons gegeten.Het was altijd goed maar helaas zijn ze sterk achteruit gegaan.Bediening was vriendelijk maar wisten niets over de wijn te vertellen . De hamburgers en Kipspies waren droog en doorbakken . Jammer hoor !

Gegeten op 4 februari 2013

Soepje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had van te voren contact opgenomen omdat ik veganistisch en glutenvrij eet, dit bleek geen probleem. In het restaurant bleek dit anders te zijn, de bediening wist niet eens wat veganistisch eten inhoudt... Het werd dus weer veel gedoe en er moest uiteindelijk een gerecht samen gesteld worden uit twee verschillende gerechten, geen probleem overigens.
Ik was met nog twee andere vegetariërs en wat zij bestelden was echt vreselijk! Een gerecht was een bord helemaal vol bonen, met drie kleine rolletjes wijnbladen.. we lagen gewoon in een deuk om hoe belachelijk het er uit zag! Het andere gerecht was een dikke droge homp, wat een burger voor moest stellen... echt te erg voor woorden... We vroegen of het altijd zo opgediend wordt, en de bediening vond het er zelf ook maar raar uitzien.. Kortom, echt geen aanrader!

Gegeten op 23 december 2012

eten040
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij Ons is gewoon goed. Alles vers en biologisch. De bediening is vriendelijk en attent. De kaart wordt een paar keer per jaar gewijzigd maar echt grote veranderingen staan er dan niet op, dat is jammer.

rhodes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tot nu altijd aardig gegeten bij Ons. Gisterenavond was het echter niet al te best. Het voorgerecht bestaande uit een kleine portie van alle voorgerechten was nog aardig, maar het hoofdgerecht bestaande uit een hamburger uit eigen keuken leek nergens op. Naar mijn idee kregen we helemaal geen hamburger uit eigen keuken die ik eerder op de avond nog bij anderen had gezien en waarvan ik liep te watertanden, maar een fabrieksschijf die ook nog half verbrand en droog was. Voor het eerst in mijn leven heb ik het gerecht teruggestuurd naar de keuken. We hoefden het gerecht niet te betalen en er werden uit gebreid excuses aangeboden.
Opdat gerecht moesten we ook nog meer dan een uur wachten.
Verder was de bediening ook niet geweldig. Pas na drie keer vragen kwam er water.
Toen we weg gingen maakte degene die aan de kassa stond dat ze de problemen met het management zouden bespreken.
Ik ben bang dat we na minstens 6 of 7 keer lekker eten nu niet meer terug komen.

Gegeten op 21 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over Ons Eten en Drinken in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over Ons Eten en Drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!