De Poppe

• 8.2

• 7.8

leo4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je zou het niet verwachten, een zalencentrum waar je prima kunt eten, keurige uitstraling, ondanks de drukte gaf de bediening de indruk alles onder controle te hebben, en zeer kindvriendelijk! De menu keuze van partner was vis, te beginnen met als voorgerecht gerookte palingfilet met toast, hoofdgerecht vispalletje van roodbaars, zeewolf, zalm en tilapia,partner was zeer tevreden over de samenstelling en de smaken, mijn keus viel op Menu van Nu (wat dit ook mocht betekenen!) van € 30,00, duo van hertencarpaccio&bos paddenstoelensoep, heerlijk! vervolgens wildzwijnsfilet met tutti frutti, als dessert gekarameliseerde crêpe met peer en vanilleroomijs, een juiste prijs/kwaliteit verhouding. verder ruim voldoende aardappeltjes, frites, verschillende groentes, kortom je komt niets tekort. een prima avond met goed eten voor een te betalen prijs, met gastvrije bediening.

Gegeten op 21 december 2013

wijsneus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren (woensdag) bij De Poppe geweest, op uitdrukkelijk verzoek van zoon.
Dacht dat het eigenlijk alleen maar een zalencentrum was, maar het restaurantgedeelte oversteeg duidelijk het warm en koud buffet gehalte.

Hollandse keuken, die een 'trip down memory lane' initieerde. D.w.z.: champignonsoep / tomatensoep /uiensoep; entrecôte / ribeye / gebakken camembert; sorbet en roomijs met warme kersen. Een glimlach op je gezicht bij herkenbare gerechten, die het eerder aangehaalde Van der Valk niveau toch echt wel iets overstijgen. Aan de andere kant is de vergelijking wel plausibel, gezien de schaaltjes patat / gebakken aardappeltjes / sperziebonen / witlof in ham & kaas / salade en - in plaats van appelmoes met kers - rabarbermoes ! Toch vond ik de kwaliteit echt even wat beter, de patat was zelfs de lekkerste patat die ik in lange tijd (als bijgerecht) geserveerd heb gekregen.

De bediening verstond haar vak, was dienstbaar zonder slaafs of kruiperig te zijn. Op alle fronten bleek dat de obers (m/v) hun vak serieus namen.

Bijzonder positief het volgende: ik neem altijd een eigen mes mee als ik weet dat ik biefstuk (in welke vorm dan ook) ga eten. Op het einde van de maaltijd stelde de ober voor om mijn mes mee te nemen en even af te wassen, zodat ik geen vet mes in mijn broekzak hoefde te stoppen. In een oogwenk arriveerde het mes schoongemaakt weer op tafel. Hulde !

Het enige minpuntje is dat naar mijn mening de prijs in verhouding tot het gebodene net even iets aan de hoge kant is. Dat is echter een heel persoonlijke overweging.

De slotsom: het is de moeite waard om hier een keer aan te leggen.

Gegeten op 19 september 2012

AnneliesB

• Redelijk

Druk restaurant met een hoog Van der Valkgehalte. Ook kom ik eigenlijk niet meer bij die restaurants, ik herinner me nog wel de grote lappen vlees en bijgerechten inclusief een schaaltje appelmoes. In ieder geval wordt dit in dit restaurant geserveerd. Ondanks de drukte waren onze hoofdgerechten snel op tafel. Naast het royale vlees werd bloemkool met saus, schaaltje salade en wat sperciboontjes met uigebakken spek geserveerd. Plus appelmoes. Het verzoek van mijn man i.p.v. gebakken aardappelen en frites rijst te mogen hebben, werd niet gehonoreerd. Te druk en paste niet in hun aanbod! En dan praten we hier niet over een goedkoop restaurant met zijn prijzen van ca. 23 euro voor een hoofdgerecht! De volgende keer als we weer in de buurt zijn kijken we wel een straatje verder.

Proever37650

• Redelijk

Een restaurant voor goed maar eenvoudig eten waar veel campinggasten komen.Altijd in de vakantieperiode erg druk.Hoevelleheden ruim maar verwacht niets culinairs.

Schrijf zelf een recensie over De Poppe in Markelo

Schrijf hieronder je recensie over De Poppe. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!