• foto's van De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam - 1

• 7.1 10 18

• 7.7

• 7.3

De Olijventuin van het Zuiden over zichzelf

Aan de rand van historisch Delfshaven ligt grand cafe & restaurant de Olijventuin.
Onder de olijvenbomen kunt u genieten van een uitgebreide keur aan hapjes en gerechten uit de mediterrane keuken.

Scully
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee keer voor de lunch en allebei de keren zwaar teleurgesteld. De soep voor de lunch moest om 13.00 nog klaar gemaakt worden. Zou een uur duren. Normaal brood hebben ze niet, alleen zwaar olijvenbrood (?). De helft van de menukaart was niet beschikbaar.

Voor de kinderen hebben ze alleen pasta en pizza.

Verdient geen 3e kans.

Gegeten op 13 februari 2014

CorinavArkel
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gingen eten met een groep van 16 collega's.
We bestelden 1 gang koude en 1 gang warme tapas en als afsluiting wat nagerechten.
Daarbij namen we gemiddeld 2 drankjes, waaronder wijn en frisdrank. Een aantal van ons nam 3 drankjes.
De 1e gang met koude tapas was verrassend, lekker en mooi opgemaakt en werd geserveerd met heerlijk brood en bevatte:
Tapenade met Turkse kaas (aanrader!!)
Turkse yoghurt met knoflook en komkommer (Tzatziki)
Olijven tapenade
Tapenade van paprika en tomaat
Russische eisalade
Humus (Kikkererwtenpuree)

De 2e gang bevatte diverse lekkere warme tapas:
Gebakken groenten en aardappels
Gebakken tongfilet
Gebakken aubergine
Inktvisringetjes
Gebakken champignons

Tot slot lekkere en soms aparte nagerechten:
o.a. baklava en pompoen met walnoten.
Leuk om al die verschillende gerechten te proeven.

Dit alles voor de prijs van nog geen 18 euro per persoon, inclusief drankjes!!

Ik kom hier zeker nog een keer terug! Topzaak!

Gegeten op 9 januari 2014

eric12345678910
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn gerecht , octopus, was lauw en zanderig. De risotto met prei was smakeloos. De opmaak was fantasieloos met wat bloemkool, spruiten en wortels.
Een eens maar nooit weer diner. Misschien van de zomer en herkansing, buiten op het terras met wat mezes.

Gegeten op 14 december 2013

HRS
  • Recensies in de laatste twee jaar

een paar weken geleden weer bij de olijventuin gegeten, weer erg lekker, we zij al vaak geweest en nooit teleurgesteld !
de overschotel met verschillende vissoorten was geweldig !

je kan hier trouwens ook leuk ontbijten

Gegeten op 2 november 2013

HendrikusMiddeldorp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week hier samen met mijn vrouw gegeten en toen hebben we ons laten verassen door het advies van de ober. We kregen toen verschillende soorten tapas. Voornamelijk de cazik en de turkse kaas tapenade was om te smullen. Het weer zat ook mee en we werden heel leuk geholpen door yunas en uiteindelijk moesten we beloven om terug te komen. Zo gezegd zo gedaan en toen zijn we gisteren maar weer eens gaan eten maar dit keer met onze dochter en schoonzoon. Dit keer namen we weer tapas maar ook Marhaba akdeniz en het was weer overheerlijk en we zijn weer zeer goed geholpen door de obers. Goede service, heerlijk eten en een goede locatie.

Gegeten op 14 juli 2013

johan1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na er vele malen langs te zijn gefietst nu maar eens binnengelopen. Buitengewoon vriendelijke en attente bediening. Minpuntje is kaart, die op een papieren placemat is afgedrukt. Dat oogt armoedig. Ook is de kaart wat beperkt. Vooraf kregen we, toen we daar om vroegen, wat heel smakelijk brood en twee smeersels, ook beide erg smakelijk. De bergsoep was apart, maar te koud. De makreel mezze die mijn tafelgenoot had was prima op smaak. als hoofd had ik de solunmix, 5 stukjes vlees, alle heel smakelijk, sappig, goed gegrild. Erbij een gegrilde rode peper, rijst met granaatappelsaus, wat frieten. alles prima. Tenslotte nog wat yoghurt met honing en (tot verbazing van de kelner) zonder walnoten. Flesje wijn erbij. Wij hadden weinig te klagen. De zaak is groot, mooi ingericht, vanwege het weer kwam het terras niet erg tot zijn recht. Jammer van die beperkte kaart !

Gegeten op 28 juni 2013

Delfshaven-Bas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn nu reeds enkele malen bij de Olijventuin geweest In eerste instantie omdat het -vooral bij zonnig weer natuurlijk- Een heerlijk terras is .Zo zijn we er wat gaan drinken .We zaten gezellig en dachten : laten we dan ook maar wat eten .Dat viel absoluut niet tegen .Mensen die zeggen dat het duur is ,moeten de prijs/kwaliteit verhouding nog maar eens doornemen . Afgelopen zondag gingen we weer in eerste intantie om even lekker iets op het terras te drinken ,met wat hapjes erbij. Ongevraagd werd er nog wat extra brood bijgebracht,heel attent. We bleven ook maar eten ,het weer bleef ook meezitten ,dus waarom niet. Mijn partner had de kalkoenfilet uit de oven en ikzelf de dorade uit de oven .Op beiden was absoluut niets aan te merken .Er waren zowel handgesneden aardappeltjes gefrituurd bij, als ook fabrieksfrietjes.Voldoende sla was er ook bij + een mooie roze gekleurde vrucht waarvan ik de naam niet meer weet. De rode huiswijn erbij was absoluut een aanrader. De bediening allerhartelijkst,elke keer als we er zijn. Verscheidene malen werd ons gevraagd of alles in orde was en of we nog iets nodig hadden. Het is een voornamelijk Turkse eetgelegenheid, maar met toch ook behoorlijk wat Italiaanse gerechten op de kaart.diverse pastas en behoorlijk wat pizzas ook tegen heel schappelijke prijzen . Aan ons hebben ze een trouwe klant gekregen .Een beetje vriendelijk personeel is dikwijls ver te zoeken in Rotterdam,helaas,maar hier worden we keer op keer aangenaam verrast. Ik moet bekennen dat ik de ambiance binnen iets minder vind en zodoende vinden wij dit vooral in de zomer met terrassenweer een superplek .

Gegeten op 9 juni 2013

thijs12
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een hoop uitgesproken meningen -van zeer goed tot zeer slecht- gelezen te hebben, werd het tijd om zelf maar eens een recensie te geven. Wat kan je nou echt verwachten? De Olijventuin is een Mediteraan eetcafe met veel Turkse gerechten. Qua keuken niet heel gecompliceerd, maar de prijzen zijn niet heel hoog en dus een prima prijs-kwaliteit verhouding. Het was voor mij de eerste keer, mijn vriendin was er al eens eerder wezen eten. De bediening was heel vriendelijk en gastvrij. We hoefden ook niet lang te wachten op ons eten. Grootte van de porties was ruim voldoende. Daarnaast heeft de Olijventuin een leuk terras. Conclusie: de Olijventuin is een prima eetcafe als je snel en niet al te duur wat wilt eten. Waardoor wij terug komen is de hartelijke gastvrijheid die wij hebben ervaren. Want die is heel prettig!

Gegeten op 1 april 2013

on1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben hier geweest met een groep collega's en wij allen waren diep teleurgesteld nadien. Het eten is veels te duur en alles behalve smakelijk. De drankjes (water, frisdrank etc.) waren misleidend en nog eens overdreven duur. De Olijventuin hanteert prijzen als de high end restaurants die nog eens centraal in centrum gelegen zijn. De locatie, noch het personeel, noh het decor waren de prijzen waard. Wat een waardeloze ervaring. We hadden Spa Rood besteld en kregen Turks geflest water uit de supermarkt van paar meter verder op die 18 cent kost. Menukaart zat vol lachwekkende fouten zoals UIL de pan (uit de pan) of RED BUIL en RED BUIL LIGHT (Red Bull). Het personeel zelf was best onbeleefd en onge?nteresseerd. Al met al een trieste situatie. Eens en nooit meer.

Gegeten op 22 november 2012

miwi5458
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een leuk begin van een nog veel leukere wandeling over de Binnenweg. Maad de lunch bij dit Turkse eetcafe (meer is het beslist niet) viel tegen. De bediening kwam moeizaam opgang, het terras was rommelig en een beetje sfeerloos en het eten uitgesproken matig. Alleen de Turkse yoghurt met knoflook en komkommer bij het glaasje wijn was erg lekker. En waarom moeten ze zoeken naar personeel in een wijk, waar zo veel mensen werk willen hebben?

Gegeten op 4 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over De Olijventuin van het Zuiden in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Olijventuin van het Zuiden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!