Het Pakhuis

1. Toon telefoonnummer 023 532 28 10

jill15

Gegeten op 3 maart 2015

foexie

na een dagje geslenterd te hebben in het altijd gezellige Haarlem belandden we in het Pakhuis. We komen vaak in Haarlem, maar hier nog nooit gegeten. De kaart aan de gevel zag er aantrekkelijk uit en de gok gewaagd.
Die gok is zeker niet tegengevallen, we hebben heerlijk gegeten! Niet al te groot restaurant, gezellig ingericht, maar jammer dat de tafels zo op elkaar stonden: we konden alle gesprekken om ons heen woordelijk verstaan en dat is erg irritant.
Gekozen voor een heerlijke rode wijn uit Zuid-Afrika om ons eten te begeleiden en samen met de fles wijn werd een karaf heerlijk koel (dus niet koud) kraanwater neergezet zonder dat we hierom hoefden te vragen. Zeer klantvriendelijk en dit stellen wij zeer op prijs! Als voorgerechten een smakelijke maar niet heel spannende carpaccio en kreeftenkroketjes van Holtkamp, zalig. Zoonlief zat te smullen van een biefstuk van de haas met pepersaus (minpuntje: er werd niet gevraagd hoe hij de biefstuk wilde hebben, hij was vrij rauw) en manlief van een heerlijke entrecote met chimichuri. Op hun borden mooie stukken (vergeten) groenten, erg lekker. Ik heb gekozen voor de sate en die was ook erg lekker; malse stukken kip met een heerlijke saus (te weinig!!) subtiel bestrooid met kokos en flink wat gehakte pinda's. Daarbij vers gebakken kroepoep, helaas iets te bitter geworden, atjar en verse komkommer in het zuur. Dat laatste zeker niet te zuur, jammer van de kleine portie. Erbij een schaal frites met gelukkig voldoende mayonaise. Sorbet-ijs, Dame-Blanche en lemon-cheesecake als desserts.
We hebben gewoon erg lekker gegeten, niet ingewikkeld, maar daar is de prijs dan ook naar. Je krijgt zeker waar voor je geld en is erg de moeite waard. Wij komen zeker nog eens terug!
Als we toch een klein aandachtspuntje moeten noemen: let meer op de gasten; er liep voldoende personeel rond, maar onze zoon moest zich in allerlei bochten wringen om een tweede drankje te kunnen bestellen, jammer.

Gegeten op 23 januari 2015

Missy_united

Niet al te ingewikkeld eten maar dat hoef je ook niet te verwachten. Het is hier gezellig en lekker eten. De notenkroketjes waren een aangename verrassing.

Gegeten op 28 november 2014

Hark80

Ontzettend goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor 11,90 (soms iets meer) heb je een prima hoofdgerecht. Niet het culinairste van het culinairste natuurlijk, en ook geen enorme hoeveelheden. Maar gewoon lekker goed klaargemaakt eten. Leuke kaart, aangevuld met gerechten van de dag/maand. Voor vegetariërs hebben ze ook altijd prima gerechten, die qua originaliteit uitstijgen boven het niveau van veel andere restaurants.

Dit keer had ik zelf vooraf een carpaccio van wild zwijn. Eenvoudig, maar lekker. Als hoofdgerecht de (vegetarische) notenkroketjes met aubergine-brietaartje en rucola. Wederom erg lekker, en origineel. En slechts € 12,90! Het duurde wel erg lang voor de hoofdgerechten klaar waren, de serveerster heeft twee keer navraag moeten doen bij de keuken. De patat was wat lauw, deze heeft de serveerster zonder problemen opnieuw laten maken.
Als dessert de tiramisu (€ 5,50). Lekker, maar ik miste de koffiesmaak en ook de drank was niet te proeven.

Kortom, verwacht geen sterrengerechten maar voor relatief weinig eet je hier prima en gevarieerd. Vanwege de lage prijs geef ik toch een 9 voor het eten.

Gegeten op 2 januari 2015

ChristianSJans

Gegeten op 13 december 2014

RS29

Pakhuis ziet er op het oog gezellig en goed uit.
Het eten was helaas iets minder, hoofdgerecht was lauw/koud en weinig smaak. Personeel liep erg warrig rond, waren het overzicht een beetje kwijt.

Gegeten op 4 december 2014

Han48

Wij aten in het pakhuis tijdens de serious request week in Haarlem. Gezellig ingericht, lijkt me ook prima om hier met een gezin te eten. En betaalbaar. De bediening was vriendelijk, het ging niet snel want het was druk. De sate was prima, de varkenskotelet vrij goed. Met een lekker serious request rood wijntje erbij een plezierig uitje.

Gegeten op 21 december 2014

Katalin

Lekkere hazenpeper met rode kool gegeten. Had iets warmer geserveerd mogen worden. Disgenoot (verwende eter) was zeer enthousiast over de kabeljauwfilet met groente. Ook de crème brulee vond hij perfect. Mijn tiramisu leek te veel op stuk gebak. Porties zijn dik in orde. Enthousiaste, zeer vriendelijke bediening.

Gegeten op 6 december 2014

Lisa1212

Laats met mijn hockeyteam bij het Pakhuis gaan eten. Een dag van te voren hadden we opgebeld of het nog mogelijk was om met 17 man op zondag te komen eten. Dit was geen probleem. We kregen een groepenmenu aangeboden, toen ik vroeg om een kleine wijziging was ook dit geen probleem. De avond zelf verliep heel prettig. We zaten boven en kregen gelijk bij binnenkomst ons eerste rondje drankjes. We vroegen vervolgens om wat stokbrood en dit werd ons snel gebracht. We hadden een hoofd en na gerecht en beide waren heel erg lekker. Ik had zelf de notenkroketjes (een aanrader!) en de crème brulee. De bediening was goed, het eten was lekker en ook nog eens voor een mooie menu prijs. Ik werk zelf in de horeca en weet hoe lastig een groep kan zijn op een drukke dag maar we kregen precies de bediening die we nodig hadden en ook het eten was goed getimed. Ik kom hier zeker terug (en de rest van mijn team ook!)

Gegeten op 16 november 2014

shirley31

Gisteren bij het Pakhuis gegeten met vijf personen voor mijn moeders vijftigste verjaardag. En het is niet meer het Pakhuis wat ik gewend ben. Vroeger stond het bekend om eten voor een tientje. De prijzen zijn omhoog gegaan en de kwantiteit van het eten is omlaag gegaan. De kwaliteit daarin tegen is nog wel gewoon goed. Wel was het jammer dat de gerechten lauw geserveerd werden. Maar toen we dit aangaven werd het prima opgelost. Wat ook een minpuntje is, is dat je per tafel een bakje patat krijgt en een mandje stokbrood. Wij kregen met zijn vijven één bakje/mandje. Maar de tafel naast ons waar maar twee personen zaten kregen net zo veel. En dat klopt natuurlijk niet. Het personeel is vriendelijk en er werd ook aandacht besteed aan de verjaardag op initiatief van het personeel zelf. Klasse!

Pakhuis ik adviseer jullie het oude concept weer op te pakken! Dan zien jullie ons zeker terug.

Gegeten op 9 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Pakhuis in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Het Pakhuis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.