Tai Wu

• 7.2

• 7.0

marcel-natalie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gisteravond gegeten. Samen met een vriendin allerlei variatie aan dim sum besteld: gefrituurd met eend, en vooral veel gestoomde met oa inktvis, krab, garnaal, varken, etc. Daarbij hadden we de Chinese groente met oestersaus. De smaken waren heerlijk. Vooral de dim sum was goed geslaagd. Erbij jasmijnthee. Het was supervol, dus ik was blij dat ik had gereserveerd. Het interieur is nogal gedateerd. De serveersters waren efficiënt, ook door de drukte. Niet onvriendelijk, maar ook niet erg geïnteresseerd ogend. Bij mij waren de toiletten schoon (dankzij andere Iens recensies?).

Gegeten op 7 maart 2014

MrMyagi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom d'r regelmatig eten met vrienden, kennissen en familie. Ben van origine Indisch, dus nogal kritisch met lekker eten en vinden onze keuken vanzelfsprekend het lekkerst. Toch moet gezegd worden dat deze Chinees erg goed is. Als voorgerecht de 2 of 3 verschillende smaken oesters of de eend met flensjes. Alle gerechten die ik er heb gegeten zijn fenomenaal. En neem er eens (buiten de witte rijst of Chinese bami) Nasi-goreng ikan asin (met zoute vis). Adoeh so Heeeerlukh zou tante Lien zeggen.
Tip: Doe eens wat aan de toiletten. Klandizie genoeg, dus ook omzet genoeg. Op de dames toiletten schijnt het nog erger te zijn!

Gegeten op 8 maart 2014

mark16
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat is dit toch een mooi traditioneel Chinees restaurant.
Het eten is voortreffelijk en wordt opgediend in de oude RVS schalen, geen duur, design servies , maar gewoon puur hoe een chinees er in de jaren 60/70 van de vorige eeuw in Nederland eruit zag.
We zijn gestart met een selectie van dim sum, deze gerechten waar zeer smakelijk en werden door de bediening ook nog netje uitgelegd wat de ingrediënten exact waren. Na dit heerlijke voorgerecht hebben we nog een bami pangang en geroosterde kip besteld, ook deze gerechten waar zeer smakelijk en behoorlijk van formaat. Ben je op zoek naar een echte chinees waar je tegen een zeer goede prijs kwaliteit verhouding kunt eten is dit zeker een aanrader. De inrichting en indeling van de tafels komt misschien wat "oud bollig" over, maar persoonlijk vind ik het wel een leuke uitstraling hebben. Gezien ook de vele Chinezen gasten kun je direct merken dat het een zeer traditioneel en goed restaurant is.

Gegeten op 11 maart 2014

Praline
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf een variatie aan gestoomde dim-sums en flensjes, gevuld met rundvlees en/of schaaldieren. Werkelijk heerlijk, echt aan te raden. Daarna de vegetarische groenteschotel met rijst. Heerlijk verse, knapperige groente, zoals broccoli, peultjes, paksoi, paddenstoelen. De service is correct en adequaat. Je hoeft nooit lang te wachten. Het decor is standaard Chinees, een aquarium bij de ingang, het restaurant zelf is een grote zaal met ronde en rechthoekige tafels. Er komen veel Chinese families eten, zodat je je een beetje in China waant...

Gegeten op 1 maart 2014

flodder
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden beiden zin om weer eens chinees te eten: babi pangang en foe yong hai. Net zoals vroeger toen er nog veel minder keuze was in verschillende soorten keukens. Tot onze verbazing was, ondanks de vele zitplaatsen vrijwel alles bezet of gereserveerd. Nieuwe gasten moesten zelfs wachten tot er een tafel beschikbaar was. Het eten was prima, waarbij ik bij de babi pangang het wel wat weinig saus vond. Ook was deze qua smaak anders dan 'vroeger' en oranje in plaats van rood en zoet-zuur. De bediening is efficient en vriendelijk. Een volgende keer ga ik een van de andere gerechten op de kaart proberen.

Gegeten op 22 februari 2014

niesha
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het ziet er van buiten misschien uit als een gemiddelde afhaal Chinees, maar dat is het gelukkig niet. Het eten was uitstekend, en we hoefden er gelukkig niet heel lang op te wachten. De oesters met zwarte bonen saus zijn zeker een aanrader.

Tai Wu is heel sfeervol ingericht, met enorme tafels en een enorme ruimte, waardoor je niet gauw te dichtbij de buren zit.
De bediening was heel goed en ze verversen je thee regelmatig.

Gegeten op 14 februari 2014

iensproever010
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de zoveelste keer hier gegeten en de kwaliteit is altijd hetzelfde, nl. zeer goed! Hier weten ze wat Cantonees eten is. Dat geldt voor zowel de dimsum- als avondgerechten. Net als de Lange Muur een straat verderop de beste Cantoneze/Chineze restaurants van R'dam of waarschijnlijk wel van Nederland. In Den Haag of Amsterdam heb ik ze niet beter gezien dan deze twee in ieder geval.

De service is voldoende. Ze zien je niet altijd omdat ze het veel te druk hebben dus dat is vaak even geduld hebben vooral wanneer het spitstijd is.

Het decor is erg mooi en er is veel ruimte tussen de tafels. Je kunt een goed gesprek voeren zonder dat je buren je kunnen afluisteren.

Gegeten op 18 januari 2014

divemaster010
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag 7 Februari 2014 wezen eten met 2 vrienden. We hadden niet gereserveerd. En moesten 15 minuten wachten. Zaak zat helemaal vol. De reden dat ik hier wilde eten is dat ik er al zo vaak ben langs gelopen, en gewoon nieuwsgierig was. Het was de eerste keer. We hebben gezegd gooi maar wat lekkers op tafel, en hadden 7 verschillende vlees/kip/vis gerechten met nasi en mihoen. Bediening was erg vriendelijk, en heeft ons met enthousiasme geholpen. Zeer snel en kwam echt als passie voor het werk over bij ons. De entourage erg leuk. Had ik niet eerder gezien bij een Chinees restaurant in Nederland. Er waren ook een hoop mensen van Chinese afkomst die hier gingen eten. Kwam ook mensen uit China tegen, studenten en die zeiden "this restaurant is similair what you can find in China" Nou dat hebben we ervaren ! Geweldige avond gehad. Absolute aanrader wanneer je goed wilt tafelen, en lekker ouwehoeren.

Gegeten op 7 februari 2014

Ockham
  • Recensies in de laatste twee jaar

Paar dim summetjes, eend met groente, garnalen, Tsin Taotjes erbij en dan lekker eten en genieten van de drukte van het filmfestival. Reserveren is wel handig maar niet noodzakelijk, de grote baas van het restaurant die iedereen schijnt te kennen zorgt altijd wel voor een tafeltje. Veel personeel, besteden niet veel aandacht aan je maar als je even je hand opsteekt staan ze voor je klaar. Heel relaxed allemaal.

Gegeten op 25 januari 2014

realgoodfoodlover
  • Recensies in de laatste twee jaar

als men van echt chinese food houdt in de sfeer zoals het moet, is this the place to be.
zo stapt men van de mauritsweg naar binnen en men waant zich in hong kong.
geweldige assortiment dim sum en een ontzettend uitgebreide menu kaart.
iedere keer weer een culinair avontuur tegen zeer schappelijke prijzen.
real good chinese food!

Gegeten op 8 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Tai Wu in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Tai Wu. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!