Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Tai Wu

1. Chinees

Tai Wu

1. Chinees
  1. Toon telefoonnummer 010 433 08 18

MartVis

Na hier al meerdere malen gegeten te hebben word het tijd om een recensie te schrijven.Als je heerlijk Aziatisch wil eten in Rotterdam moet je naar tai wu gaan.De huisgemaakte dim-sum de bapoa heerlijk echt een verwennerij.Ook de peking eend hier is geweldig.Veel smaken en allemaal super vers.De bediening kan je nog wel eens vergeten maar is wel heel vriendelijk.

Gegeten op 30 mei 2014

Ingrid1955

Met z'n 4-ren hier gegeten. Ondanks dat we gereserveerd hadden moesten we toch een tijdje wachten voor dat een tafel vrij kwam. Of het weggeven van een tafeltje op volgorde van binnenkomst werd gedaan betwijfelen wij. Ik moet zeggen dat dit ook het enige minpunt was. Vandaar een 7 voor de service. Wat het eten betreft: 2 van ons gingen voor menu-D dat voor een groot deel uit Pekingeend bestond. De ander ging voor het hoofdgerecht babi-pangang en de ander voor de dimsum. Alles was even lekker. De babi-pangang is zeker niet te vergelijken met die van de Hollandse chinees. De Pekingeend was heerlijk knapperig gebakken met daarbij diverse groenten. Als voorgerecht waren er flensjes die je met eend en wat komkommer-reepjes als wrap eet, helemaal super. Ook de diverse dimsum was in een woord heerlijk. Ondanks dat het er erg druk was, was de bediening aardig en snel. Op het decor van het restaurant moet je maar even niet letten. Het is zwaar verouderd en alles mag wel een opknapbeurt hebben. Maar..... je komt tenslotte voor het eten en dat is prima! Zeker de moeite waard om er nog een keer te gaan eten. Misschien dan op een doordeweekse dag waarbij het minder druk is.

Gegeten op 24 mei 2014

ndew

Weer top gegeten hier. Jaren niet geweest, maar zo goed als ik me herinnerde.
Variatie van dim sums genomen. Allemaal even lekker. De prijs-kwaliteit verhouding is ontzettend goed.
Bediening is heel vriendelijk en snel.
De aankleding is lekker Chinees. Let niet op de vlekken in de vloerbedekking, want bij echte Chinezen gaat het om het eten. En dat is precies waarom je naar tai wil moet gaan.

Gegeten op 2 mei 2014

bennel

helemaal ons restaurant;
heerlijke dim sum , alles proberen!!! maar hou ook nog een plaatsje
over voor de smakelijke hoofdgerechten.twijfel je ?? advies afgestemd op jou smaak.
voor ons de beste.

Gegeten op 15 maart 2014

marcel-natalie

Hier gisteravond gegeten. Samen met een vriendin allerlei variatie aan dim sum besteld: gefrituurd met eend, en vooral veel gestoomde met oa inktvis, krab, garnaal, varken, etc. Daarbij hadden we de Chinese groente met oestersaus. De smaken waren heerlijk. Vooral de dim sum was goed geslaagd. Erbij jasmijnthee. Het was supervol, dus ik was blij dat ik had gereserveerd. Het interieur is nogal gedateerd. De serveersters waren efficiënt, ook door de drukte. Niet onvriendelijk, maar ook niet erg geïnteresseerd ogend. Bij mij waren de toiletten schoon (dankzij andere Iens recensies?).

Gegeten op 7 maart 2014

MrMyagi

Ik kom d'r regelmatig eten met vrienden, kennissen en familie. Ben van origine Indisch, dus nogal kritisch met lekker eten en vinden onze keuken vanzelfsprekend het lekkerst. Toch moet gezegd worden dat deze Chinees erg goed is. Als voorgerecht de 2 of 3 verschillende smaken oesters of de eend met flensjes. Alle gerechten die ik er heb gegeten zijn fenomenaal. En neem er eens (buiten de witte rijst of Chinese bami) Nasi-goreng ikan asin (met zoute vis). Adoeh so Heeeerlukh zou tante Lien zeggen.
Tip: Doe eens wat aan de toiletten. Klandizie genoeg, dus ook omzet genoeg. Op de dames toiletten schijnt het nog erger te zijn!

Gegeten op 8 maart 2014

mark16

Wat is dit toch een mooi traditioneel Chinees restaurant.
Het eten is voortreffelijk en wordt opgediend in de oude RVS schalen, geen duur, design servies , maar gewoon puur hoe een chinees er in de jaren 60/70 van de vorige eeuw in Nederland eruit zag.
We zijn gestart met een selectie van dim sum, deze gerechten waar zeer smakelijk en werden door de bediening ook nog netje uitgelegd wat de ingrediënten exact waren. Na dit heerlijke voorgerecht hebben we nog een bami pangang en geroosterde kip besteld, ook deze gerechten waar zeer smakelijk en behoorlijk van formaat. Ben je op zoek naar een echte chinees waar je tegen een zeer goede prijs kwaliteit verhouding kunt eten is dit zeker een aanrader. De inrichting en indeling van de tafels komt misschien wat "oud bollig" over, maar persoonlijk vind ik het wel een leuke uitstraling hebben. Gezien ook de vele Chinezen gasten kun je direct merken dat het een zeer traditioneel en goed restaurant is.

Gegeten op 11 maart 2014

Praline

Vooraf een variatie aan gestoomde dim-sums en flensjes, gevuld met rundvlees en/of schaaldieren. Werkelijk heerlijk, echt aan te raden. Daarna de vegetarische groenteschotel met rijst. Heerlijk verse, knapperige groente, zoals broccoli, peultjes, paksoi, paddenstoelen. De service is correct en adequaat. Je hoeft nooit lang te wachten. Het decor is standaard Chinees, een aquarium bij de ingang, het restaurant zelf is een grote zaal met ronde en rechthoekige tafels. Er komen veel Chinese families eten, zodat je je een beetje in China waant...

Gegeten op 1 maart 2014

flodder

We hadden beiden zin om weer eens chinees te eten: babi pangang en foe yong hai. Net zoals vroeger toen er nog veel minder keuze was in verschillende soorten keukens. Tot onze verbazing was, ondanks de vele zitplaatsen vrijwel alles bezet of gereserveerd. Nieuwe gasten moesten zelfs wachten tot er een tafel beschikbaar was. Het eten was prima, waarbij ik bij de babi pangang het wel wat weinig saus vond. Ook was deze qua smaak anders dan 'vroeger' en oranje in plaats van rood en zoet-zuur. De bediening is efficient en vriendelijk. Een volgende keer ga ik een van de andere gerechten op de kaart proberen.

Gegeten op 22 februari 2014

niesha

Het ziet er van buiten misschien uit als een gemiddelde afhaal Chinees, maar dat is het gelukkig niet. Het eten was uitstekend, en we hoefden er gelukkig niet heel lang op te wachten. De oesters met zwarte bonen saus zijn zeker een aanrader.

Tai Wu is heel sfeervol ingericht, met enorme tafels en een enorme ruimte, waardoor je niet gauw te dichtbij de buren zit.
De bediening was heel goed en ze verversen je thee regelmatig.

Gegeten op 14 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Tai Wu in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Tai Wu. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.