a TripAdvisor company

1. 7,9 10 1 52

2. 6,4

3. 6,2

baspauline

Gisteravond met 6 man hier gegeten. Zodra je binnenkomt waan je je in China, er eten ook veel Aziaten, gezellig. Het eten is lekker, vooral het dim summen is aan te raden! Het decor is een beetje een zooitje en de service lomp maar efficiënt. Al met al een gezellige en zeker niet dure avond.

Gegeten op 4 februari 2016

Minaaa

Dit is eerlijk gezegd het meest Chinese Chinese restaurant dat ik tot nu toe ben tegengekomen in Nederland. De zeer efficiënte (en daarbij wat lomp overkomende) bediening hoort daar gewoon bij. De laatste keer dat ik bij Tai Wu was, werd er nog een nieuwe vloer geplaatst dus zag het er niet zo leuk uit maar aan de laatste recensies te zien is deze klus nu geklaard. Ik raad vooral de pekingeend aan.

Gegeten op 9 november 2015

HPang

2e Kerstdag heerlijk gegeten bij Tai Wu, was er al jaren niet meer geweest. Bediening was vlot en het eten snel op tafel

Gegeten op 25 december 2015

rkromowirjo

Tai Wu in Rotterdam moet je een keer geprobeerd hebben en je zal er altijd terug keren, keer op keer. Omdat de tijd er niet was om uitgebreid te eten en om zo ook onze smaak papillen tegemoet te komen hebben we een combinatie schotel besteld. We hebben beide geen spijt van gehad, het was de moeite waard!

Gegeten op 29 november 2015

mtjon

Het eten bij Tai Wu is niet meer zoals het vroeger was, is heel sterk achteruit gegaan. Laatst chinese groente schotel ( fung seng siu tjauw ) bestelt met paddenstoeltjes, echter de paddenstoeltjes smaakte heel vies. Deze hebben wij aangekaart bij de bediening en ze komt doodleuk terug met het gerecht naar ons tafel met de mededeling dat het zo hoort. Een van ons lievelingsgerechten en we weten heus wel hoe het hoort te smaken. Heel erg teleurgesteld van ons etentje bij Tai Wu. We hebben het gerecht dan maar ook teruggestuurd naar de keuken en hebben ook netjes betaald voor een gerecht waar we niet van hebben kunnen eten. Dit voorval heeft mij doen besluiten om een recensie te schrijven.

Gegeten op 6 september 2015

GustavBreuer

De meeste vooroordelen over dit restaurant zijn waar. Ik kom hier al jaren, en niets is veranderd. Nee, niet helemaal waar: de vloer wordt al een tijdje aangepakt. Maar de arbeid gaat gewoon door. Ik kan me helemaal voorstellen dat eten in een groot restaurant in China net zo gaat....
Gisteren at ik hier met een oude vriend van me. En we deden iets slims, wat ik iedereen kan aanraden: we gingen er pas om een uur of 8 eten. Normaal is het hier een kakofonie van harde geluiden (afwerking wanden en plafond en nu ook nieuwe vloer hard: als het vol zit is het écht vol!). Nu was het er betrekkelijk rustig. Bijkomend voordeel, zelfs de (in onze westerse ogen gezien) onaardigste bediening kreeg iets rustigs over zich heen. Sommigen werden zelfs aardig, bijna klantvriendelijk. Maar laat ik stoppen met de verhulde kritiek: voor de aardige bediening moet je hier niet echt komen. Maar als je dat weet...is het juist grappig! En sommigen blijken in de rust van de avond te verleiden tot een grapje. Enjoy!
Wij aten samen: de allerlekkerste Pekingeend (halve portie, met voldoende flensjes, mooi gelakt vel en veel vlees), de heerlijkste gestoomde wonton met varkensvlees en garnalen en super garnalen in gefrituurd jasje als voorgerecht. Dat was al genieten! Daarna het heerlijkste Sichuan varkensvlees (ook samen) en ...we vroegen iets wat de echte Chinezen (daar zit het hier altijd vol mee, ook plaatjesmenukaart met Chinese beschrijving!) hier het liefst eten. Dat was 'Woestijngarnalen'.... nooit van gehoord. Gefrituurde garnalen in een bed van opgebakken gezouten broodkruim met kruiden, gebakken uitjes en gesneden Spaanse pepers. Mensen..ga nooit meer naar zo'n aangepaste Chinees in je dorp. Dit is zo veel lekkerder!
Ok...de becijfering: bestel hier geen nasi goreng met saté, maar echt Chinees eten: the best! Nou ja...ik vond het een 9 waard. De service: eigenlijk heel slecht. Maar niet belangrijk. De entourage: verschrikkelijk, maar onvergetelijk mooi. En vooral niets aan veranderen!!!!
Ik kom hier snel weer terug. En oh ja: ik werd getrakteerd. Maar het is betaalbaar!

Gegeten op 20 oktober 2015

JohnC8

Maandag 12 oktober bij Tai Wu voor het eerst gegeten. Sfeer zeer goed, echt Chinees zoals ook de inrichting. Ruim ingedeeld met veel grote tafels. Verlichting o.a. kristallen kroonluchters, is heel even wennen, maar past uitstekend in het geheel. De 8 verschillende voorafjes en 8 hoofdgerechten waren stuk voor stuk erg lekker en goed. De Pekingeend met flensjes was erg erg lekker. Dit was het Chineeste eten wat ik tot nu toe heb verorberd. Bedienend personeel is correct, direct en vriendelijk. De groep waar ik 1/7 deel van uitmaakte was relaxed en erg vriendelijk en vonden het ook zeer goed, dus deze recentie x 7.
Het schitterend Centraal Station op 200 meter afstand, de Doelen en Pathe theater om de hoek, Rotterdamse Schouwburg om de andere hoek, voor de warme avonden grote kunstwerken aan de andere kant van de singel.

Gegeten op 12 oktober 2015

MST17

Ooit kwam ik hier geregeld eten, maar na de laatste keer niet meer ondanks dat het eten best ok is.

3 kern begrippen voor Tai Wu: vreetschuur, extreem onvriendelijk niet-Nederlands sprekend personeel, oud. We waren met z'n tweeen en er werd een tafel aan ons toegewezen. Daarna hebben we meer dan een kwartier moeten wachten tot er... nog steeds niemand bij ons kwam; men liep chaotisch rond. Dus ik besloot ze te bellen vanaf onze tafel om ze kenbaar te maken dat we dorst en honger hadden (waarom waren we niet vertrokken? Omdat mijn zus heel graag daar wilde eten).. degene die ik aan de lijn had verstond niet wat ik in het Nederlands probeerde duidelijk te maken en gooide tot 2x toe de hoorn op, lijkt me een aparte reactie als er klanten een tafel willen reserveren. Mijn zus heeft staan zwaaien, letterlijk staan.... en we werden EINDELIJK geholpen.

De dimsum is best goed en ook de gerechten a la carte zijn lekker, maar bereid je wel voor op een ve-tsin buik na de maaltijd. Als je met een gezelschap komt eten groter dan 3, dan is de bediening een stuk minder slecht, maar het siert ze niet.

Gegeten op 22 mei 2015

MinChan

We zijn op donderdag met een groep hier wezen eten. We hadden gereserveerd en moesten eerst een half uur op ons plek wachten. Hierover hebben we niet moeilijk gedaan.
Dan begint het met de bestelling: de menukaarten worden letterlijk naar ons toe geslingerd. Bij de vraag als er iets was, deed de bediener alsof hij zich van niks bewust was. Goed, ook hierover hebben we niet moeilijk gedaan. We hebben ons eten besteld.
Toen kwam het bestek aan. Alles werd weer letterlijk op tafel gesmeten. Toen we de dame aanspraken begon die al te schreeuwen dat we niks tegen haar moesten zeggen. En ze liep weg.
Vlak hierna kwam ons eten en dat viel allemaal tegen. De sojakip leek klaargemaakt in watervloeistof met ketjap en veel vet (het zag er onsmakelijk uit). Jakkes, het was vies.
De peking eend zat vol met haar eraan. En de bak nasi was gewoon drooggebakken rijst met een beetje kleur.
Alleen de groenten waren ok.
Het was zo een schande om ons visite hier te laten eten.
Het personeel zei dat het eten zo hoort te zijn. De man die de leiding had, zei dat we kunnen vertrekken als we het eten niet wilden, maar we moesten we voor het vieze eten betalen terwijl we amper wat van hadden gegeten.

Gegeten op 2 juli 2015

paddestoel&salie

Tai Wu is voor ons een thuiskomen; met twee Chinese dochters waarmee we in China verrukkelijk gegeten hebben, benadert Tai Wu wel het echte China (alhoewel het echte echte China nog veel lekkerder is).
Fijn is ook altijd dat je op allerlei tijden kan binnenkomen, tot 2 uur ;'s nachts. Wij kwamen hongerig van een feest waar nauwelijks hapjes waren en storten ons 's avonds laat nog even op verrukkelijke gerechten. De krabben en kreeften waren er nog volop, evenals zalige dim sums, waar garnaal, varkensgehakt, lente-ui, sesamolie en knoflook samensmelten tot een heerlijk geheel. Decor is gruwelijk heerlijk Chinees; alle gelukskleuren en -symbolen zijn in het interieur aanwezig :-)

Gegeten op 27 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Tai Wu in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Tai Wu. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.