Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Tai Wu

1. Chinees

Tai Wu

1. Chinees
  1. Toon telefoonnummer 010 433 08 18

Poldermick

Gisteravond weer eens bij Tai Wu gegeten. Het was erg druk dus ik moest even wachten voor er een tafel vrijkwam. Ik wist wat ik wilde eten, gaf meteen mijn bestelling op en vroeg om een biertje dat prompt voor me werd neergezet. De pilspomp staat niet stil bij Tai Wu en dat proef je lekker koud parelend Dommelsch ! Wel even moeten wachten op het eten. Daarom een tweede biertje. Toen ik daarmee halverwege was, kwam het eten. Een flinke portie nassi en een schotel Tjap Tjoy met paksoy, sugarsnaps, wortel, broccoli, bamboespruitjes en niet te vergeten heel veel grote Chinese garnalen. Heerlijk gegeten en ruimschoots voldoende. Toe was er een perfecte koffie-verkeerd. Ik betaalde € 26,75. Volgende keer zeker weer Tjap Tjoy garnalen ! Voor mijn dochter van 5 een Chinese krant meegenomen.

Gegeten op 28 oktober 2014

faith2you

met een groep van 8 man hier gegeten. Ronde tafel, met een draaiding in het midden. Uitstekende groene thee, die wordt attent bijgevuld overigens. Bestelling van een viertal verschillende dimsum gerechten en vier hoofdgerechten. Uitstekende witte rijs, goed gestoomd. Voor mij het lekkerste een soort poffert met zoete vulling. En natuurlijk de eend. Gefrituurd, sappig en knapperig. Heerlijk. Goede groente gerechten met oa oestersaus. Traditionele keuken waarbij je je in China waant. Ga niet voor interieur, bediening maar voor het uitstekend verse eten.

Gegeten op 13 oktober 2014

JoCla

We gaan vrij veel uit eten. Ook bij Chinese restaurants in Rotterdam. Tai Wu behoort zeker tot onze favorieten. Het eten is niet te vergelijken met wat je bij een 'gewone' chinees krijgt. We bestellen altijd expres teveel omdat je bij Tai Wu dat je het eten dat je niet opeet, netjes verpakt mee naar huis kunt nemen. De bediening is altijd erg vriendelijk,
De inrichting is een beetje oubollig chinees maar doet wel authentiek aan: in Hong Kong zien veel chinese restaurants er zo uit.

Gegeten op 5 oktober 2014

marcelleelize

Vandaag hebben mijn zoon Nick en ik lekker geluncht bij TaiWu. Het was extra lekker omdat Nick zijn moedertje trakteerde. We werden welkom geheten en ze vroegen ons waar we wilden gaan zitten. We besloten om bij het raam te zitten, de linkerrij, de laatste tafel. Wij wisten beiden al wat we wilden dus nadat we de chinese thee op tafel kregen gezet konden we meteen de bestelling plaatsen. Het werd de woestijnkip met witte rijst, 2 x 2 char sui bahpao en de ching jung peng (een soort poffertje met een zoete vulling, dit neem ik altijd!). Af toe kwam er iemand langs van de bediening om te vragen of alles naar wens was. Na ruim een uur gegeten te hebben, stonden wij weer buiten. In dit restaurant kan je het best door de weeks komen eten omdat het in het weekend heel druk is, vooral tijdens de lunch, ergens tussen 12 uur en 16.00 uur. Ik kom hier al meer dan 15 jaar, ook tijdens de slechte recenties kwam ik hier. Persoonlijk vind ik het eten nog steeds lekker, of je iets van de kaart neemt of dat je gaat dimsummen.

Gegeten op 6 oktober 2014

inekevanvliet

vandaag bij tai wu gegeten tafel besproken en zitten we dan echt allemaal chinees wat er zit personeel rommelig heb lang met een leeg glas drinken gezeten of ze komen 2x achter elkaar ,na de recensies hier gelezen te hebben me besteld me vriendin nam geroosterde eend en ik een combischotel babi ketchap/babi pangang spek was lekker maar de geroosterde eend van me vriendin vol met botten en taai
excuus was te druk nu geen tijd voor knapperig maken terwijl de babi pangang spek na afloop eten nog knapperig was en er viel niet over te praten zaten chinees tegen elkar te kletsen over hoe en wat wat ik trouwens al onbeschoft vind begonnen over eten volgende keer blabla bla dus helemaal niks he zelfs geen bakje koffie als compensatie of een ijsje terwijl het hun fout was had knapperig en krokant besteld niet droog en taai verder vond ik de toiletten vies echt vies de trapteuningen naar de toiletten toe plakte daar zat van alles aan vast
verder de koi karpers als je binnen komt te veel vis voor zo`n kleine ondiepe ruimte triest om te zien
ik ga hier dus nooit meer

Gegeten op 27 september 2014

MartVis

Na hier al meerdere malen gegeten te hebben word het tijd om een recensie te schrijven.Als je heerlijk Aziatisch wil eten in Rotterdam moet je naar tai wu gaan.De huisgemaakte dim-sum de bapoa heerlijk echt een verwennerij.Ook de peking eend hier is geweldig.Veel smaken en allemaal super vers.De bediening kan je nog wel eens vergeten maar is wel heel vriendelijk.

Gegeten op 30 mei 2014

Ingrid1955

Met z'n 4-ren hier gegeten. Ondanks dat we gereserveerd hadden moesten we toch een tijdje wachten voor dat een tafel vrij kwam. Of het weggeven van een tafeltje op volgorde van binnenkomst werd gedaan betwijfelen wij. Ik moet zeggen dat dit ook het enige minpunt was. Vandaar een 7 voor de service. Wat het eten betreft: 2 van ons gingen voor menu-D dat voor een groot deel uit Pekingeend bestond. De ander ging voor het hoofdgerecht babi-pangang en de ander voor de dimsum. Alles was even lekker. De babi-pangang is zeker niet te vergelijken met die van de Hollandse chinees. De Pekingeend was heerlijk knapperig gebakken met daarbij diverse groenten. Als voorgerecht waren er flensjes die je met eend en wat komkommer-reepjes als wrap eet, helemaal super. Ook de diverse dimsum was in een woord heerlijk. Ondanks dat het er erg druk was, was de bediening aardig en snel. Op het decor van het restaurant moet je maar even niet letten. Het is zwaar verouderd en alles mag wel een opknapbeurt hebben. Maar..... je komt tenslotte voor het eten en dat is prima! Zeker de moeite waard om er nog een keer te gaan eten. Misschien dan op een doordeweekse dag waarbij het minder druk is.

Gegeten op 24 mei 2014

ndew

Weer top gegeten hier. Jaren niet geweest, maar zo goed als ik me herinnerde.
Variatie van dim sums genomen. Allemaal even lekker. De prijs-kwaliteit verhouding is ontzettend goed.
Bediening is heel vriendelijk en snel.
De aankleding is lekker Chinees. Let niet op de vlekken in de vloerbedekking, want bij echte Chinezen gaat het om het eten. En dat is precies waarom je naar tai wil moet gaan.

Gegeten op 2 mei 2014

bennel

helemaal ons restaurant;
heerlijke dim sum , alles proberen!!! maar hou ook nog een plaatsje
over voor de smakelijke hoofdgerechten.twijfel je ?? advies afgestemd op jou smaak.
voor ons de beste.

Gegeten op 15 maart 2014

marcel-natalie

Hier gisteravond gegeten. Samen met een vriendin allerlei variatie aan dim sum besteld: gefrituurd met eend, en vooral veel gestoomde met oa inktvis, krab, garnaal, varken, etc. Daarbij hadden we de Chinese groente met oestersaus. De smaken waren heerlijk. Vooral de dim sum was goed geslaagd. Erbij jasmijnthee. Het was supervol, dus ik was blij dat ik had gereserveerd. Het interieur is nogal gedateerd. De serveersters waren efficiënt, ook door de drukte. Niet onvriendelijk, maar ook niet erg geïnteresseerd ogend. Bij mij waren de toiletten schoon (dankzij andere Iens recensies?).

Gegeten op 7 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Tai Wu in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Tai Wu. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.