Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Balraj in Amsterdam - 1

4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 625 14 28
  2. www.balraj.nl

houwinktencate

We werden vriendelijk en snel bediend door het wat oudere echtpaar.
Mijn zoon had lekkere gefrituurde ui met raita als voorgerecht, ik nam de spinaziesoep. Goed gekruid, maar een beetje dun.
Het lamsvlees en de vis waren heerlijk, mooi vol van smaak. Je krijgt er dahl en chapati bij.
Met zijn 2-en 43 euro betaald. Prima prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 15 september 2014

rrupert

Ik kom regelmatig bij Balraj en vond het hoog tijd een recensie te plaatsen.
Graag zou ik willen beginnnen met het gerecht waar ik juist naar Balraj voor kom, namelijk de "butterchicken''! Hier kun je mij letterlijk s'nachts voor wakker maken! Bij Balraj is hij zoals hij hoort te zijn, zacht,romig en boterig van smaak en de subtiele tomaten smaak met de welbekende Indiase kruiden die je tot in de kipfilet stukjes proeft! Balraj doet de butterchicken met recht eer aan! Overigens zijn de lamb gerechten ook heerlijk en zijn de porties meer dan genoeg. Je merkt dat het vlees dat ze gebruiken van goede kwaliteit is, het smaakt goed en is altijd lekker mals. Voorgerechten zijn top en altijd lekker vers! Ook de sausjes die je erbij krijgt complimenteren de voorgerechten uitstekend.
Niets maar lof over de bediening, altijd vriendelijk en niet te beroerd om even een praatje met je te maken, zelfs als het druk is. Ook hebben ze verstand van hun gerechten en kun je met alle vragen terecht.
Sfeer is lekker Indiaas, klein maar fijn! Je komt binnen en je waant je in India door de geur van de kruiden, basmati rijst en muziek en de Indiase bediening ;-).
Wij gaan altijd met de auto en er is altijd plek praktishc voor de deur, wel betaald.
Ik hoop dat ik met mijn recensie een goede indruk van Balraj heb kunnen weergeven, ik kan in ieder niet wachten tot wij er weer een keer gaan eten!

Gegeten op 2 augustus 2014

GMvanderMeer

Balraj is het oudste Indiase restaurant van Amsterdam en het restaurant, de kwaliteit en de persoonlijke benadering in dit familiebedrijf, ademen de sfeer van traditie en jarenlange ervaring. Op een mooie plek in de gezellige Haarlemmerbuurt hebben wij hier geweldig gegeten. De prijs/kwaliteit verhouding is voor Amsterdamse begrippen zeldzaam.
We hadden de butter chicken, de chicken tikka, de Saag en we dronken verse Muntthee.
Voor het luttele bedrag van 41.50,- liepen we de deur uit...... Een plek om heel gauw terug te keren!

Gegeten op 9 augustus 2014

DaveNoorbeek

Dit indiaas restaurant is ons favoriet! Lekker eten om je vingers bij af te likken. Als vooraf hadden wij de onion bhajee en een mint tikka, de uitjes waren heerlijk krokant gebakken! De mint tikka, was heerlijk mals kipfilet met een dressing van mint. Daarna hadden wij een kip madras (lekker pittig) en een lamb Korma, deze is in tegenstelling met de madras, heel mild en zoet. Beide gerechten zijn zeer aan te raden. Bij meerdere recensies zagen wij dat de kulfi werd aangeraden! Dus hebben wij dat ook besteld! Dit was goddelijk lekker.. Service is vlot soms iets te snel. Interieur is mooi, niet echt authentiek indiaas maar wel zeer aangenaam. Met zn 2-en gegeten voor 50 euro!

Gegeten op 8 augustus 2014

Jaap_R

Klein en smal indiaas restaurantje! In eerste instantie waren het voorbij gelopen. Maar als je omhoog kijkt zie een uithangbord tegen de gevel. Het is binnen niet groot wel erg gezellig. Omdat wij haast hadden zijn wij enkel voor en hoofdgerecht gegaan! De butter chicken, deze was erg smakelijk, en een saag panir, deze was ook erg lekker. Service is vlot en erg oplettend! Als dessert hadden wij een kulfie een goede afsluiting! Decor is netjes en schoon.

Gegeten op 2 augustus 2014

inekeve

Gegeten op 21 juli 2014

jash

Het eten was lekker maar de chicken jaipuri smaakte iets zurig maar wel lekker het decor was wel mooi maar de service die was wel traag we hebben heel lang gewacht en eindelijk werden we geholpen wel een lange dag!!

Gegeten op 1 juli 2014

MarioZuiverloon

Weer eens geweldig lekker gegeten bij dit Indiase Restaurant, ben hier vaste klant en kom hier al zeker 9 jaar lang minstens 1x per maand eten. Wat ik standaard neem; Butter Chicken of Saag Chicken en een Mango Lassi. Bij deze gerechten krijg je ook nog eens Rijst, linzen & aardappelen met doperwten erbij! Geweldig! Heb ook helemaal niks op de bediening/service aan te merken, eten staat al snel op tafel, zelfs als de restaurant helemaal vol zit en het decor is prachtig, mooi traditioneel Indiaas! Ga zo door Balraj!

JanJoke

Zaterdag weer even naar ons favoriete Indiase restaurant geweest. Wij zijn al heel vaak (vele jaren) gast geweest in dit eenvoudige maar gezellige restaurant. De menukaarten zijn netjes en bieden ruime keuzen aan authentieke Indiase gerechten. Het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, zonder opdringerig te zijn. Naar onze mening is Balraj het allerbeste Indiase restaurant in Amsterdam. Het eten is van prima kwaliteit en de prijzen zijn voor zowel het eten als de drankjes redelijk te noemen. Met gevulde buikjes en een glimlach op onze gezichten hebben we Balraj weer verlaten. Jan & Joke.

Gegeten op 12 april 2014

wentel

Drie verschillende gerechten afgehaald: butter chicken, fish jalfrezi en murgh vindaloo. Bij Balraj krijg je standaard dal, chapatis en alu mattar bij je maaltijd, dus we hadden een royale keuze op tafel staan. Alles smaakte prima. Qua pittigheid wordt eerlijk op de website geschreven dat deze minder is dan een 'normaal' Indiaas restaurant en inderdaad was de jalfrezi niet pittig te noemen en was de vindaloo niet op 'vindaloo sterkte'. Kruiden dan wel weer goed, dus wel lekker gegeten.
Personeel is vriendelijk, leuke inrichting. Heb het veel slechter gezien bij Indiase restaurants en zal misschien ook nog eens in de zaak zelf gaan eten als ik weer in Amsterdam ben.

Gegeten op 12 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Balraj in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Balraj. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.