• foto's van Balraj in Amsterdam - 1

3. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 625 14 28
  2. www.balraj.nl

Anouk-

Gisteren voor het eerst hier geweest, zat helemaal vol op een dinsdag avond. Heerlijk gegeten, hoofdgerecht voor rond 14 euro. Lekker veel: het gerecht, dahl (linzen), rijst, en zo'n soort pannenkoek erbij. Heel aardige mensen, goede service. Ik ga hier zeker vaker heen!

Gegeten op 31 maart 2015

MasterBob

Ik eet al vanaf het begin bij Balraj en verheug me op hun 40-jarige jubileum. Ben al lang vegetariër en bestel vast saag paneer, mijn favoriete Indiase gerecht - nergens anders ter wereld is het zo lekker als bij Balraj. Al neem ik meestal het eten mee, de bediening is zowel bij afhalen als bij eten in het restaurant zelf uitermate vriendelijk en hartelijk. Mijn vrienden die andere gerechten eten - al dan niet vegetarisch - zijn altijd tevreden. De prijs-kwaliteitverhouding is zeer gunstig. Ik kan Balraj zonder voorbehoud aanbevelen.

Gegeten op 15 februari 2015

Betuws_meisje

Prima gegeten en ook de butter-kip gekozen. Wel ook kunnen proeven van verschillende gerechten op de kaart doordat ons gezelschap allemaal andere dingen hadden besteld. Service prima - geen tap-bier maar de gastheer nam de tijd om dit uit te leggen. Gewoon prima gegeten en zeker een aanrader.

Gegeten op 18 februari 2015

warchild1942

Balraj ken ik al 30 jaar: destijds zowat het kleinste restaurant in Amsterdam, in de Binnen Oranjestraat, later verhuisd naar de Haarlemmerdijk. Wat er allemaal voor lekkers wordt aangeboden staat al uitgebreid elders beschreven. Ben een paar x in India geweest, bij Balraj vinden we dezelfde puur Indiase keuken terug, lekker gekruid, porties vroeger groter maar nu nog steeds meer dan genoeg. Een ander pluspunt: niet té heet, zoals in sommige andere restaurants waarbij tong en verhemelte wegbranden (als dat gebeurt: geen water maar bier drinken!). Regelmatig bestellen we er eten om mee naar huis te nemen, want we willen minstens 1x per maand van deze verrukkelijke Indiase keuken genieten. Een zegen dat we om de hoek wonen.

Gegeten op 5 februari 2015

Henkie1970

Al jaren ons favoriet! Butter kip blijft TOP. Goed kwaliteit vlees, en niet pittig. Ook prima voor kinderen. Nette en correcte service. Decor heeft recent een metamorfose ondergaan en dit geeft het gevoel alsof je in india zit te dineren.

Gegeten op 16 januari 2015

youssef2

Heel lekker gegeten. De kerriesoep was fenomenaal, evenals de Kashmir Fish. Smaakvol, vriendelijke bediening. Authentiek Indiaas. Een aanrader dus!

Gegeten op 8 november 2014

Angela87

Ik kom met enige regelmaat bij Balraj en de reden dat ik vaak terugkom is de heerlijke botermalse butterchicken. Echt perfect bereid en dat voor een hele schappelijke prijs. Het personeel is vriendelijk en de bediening is vlot. Kortom Balraj is een absolute aanrader.

Gegeten op 5 november 2014

hoekstra85

Afgelopen donderdag voor het eerst gegeten bij Balraj. En het is een aanrader. We waren met zijn tweeën en hadden beide een 3-gangen menu met gerechten aangeraden door de gastheer. Vooraf waren er samosa's en kabab. Beide waren lekker gekruid. Als hoofdgerecht kregen wij lams mughalai en fish jalfrezi compleet met rijst, linzen en chappati. Ook weer zeer goed. Als dessert hadden wij huisgemaakte Kulfi ijs. Al met al heerlijk gegeten met zijn tweeën. De bediening was zeer vriendelijk en we komen snel weer terug.

houwinktencate

We werden vriendelijk en snel bediend door het wat oudere echtpaar.
Mijn zoon had lekkere gefrituurde ui met raita als voorgerecht, ik nam de spinaziesoep. Goed gekruid, maar een beetje dun.
Het lamsvlees en de vis waren heerlijk, mooi vol van smaak. Je krijgt er dahl en chapati bij.
Met zijn 2-en 43 euro betaald. Prima prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 15 september 2014

rrupert

Ik kom regelmatig bij Balraj en vond het hoog tijd een recensie te plaatsen.
Graag zou ik willen beginnnen met het gerecht waar ik juist naar Balraj voor kom, namelijk de "butterchicken''! Hier kun je mij letterlijk s'nachts voor wakker maken! Bij Balraj is hij zoals hij hoort te zijn, zacht,romig en boterig van smaak en de subtiele tomaten smaak met de welbekende Indiase kruiden die je tot in de kipfilet stukjes proeft! Balraj doet de butterchicken met recht eer aan! Overigens zijn de lamb gerechten ook heerlijk en zijn de porties meer dan genoeg. Je merkt dat het vlees dat ze gebruiken van goede kwaliteit is, het smaakt goed en is altijd lekker mals. Voorgerechten zijn top en altijd lekker vers! Ook de sausjes die je erbij krijgt complimenteren de voorgerechten uitstekend.
Niets maar lof over de bediening, altijd vriendelijk en niet te beroerd om even een praatje met je te maken, zelfs als het druk is. Ook hebben ze verstand van hun gerechten en kun je met alle vragen terecht.
Sfeer is lekker Indiaas, klein maar fijn! Je komt binnen en je waant je in India door de geur van de kruiden, basmati rijst en muziek en de Indiase bediening ;-).
Wij gaan altijd met de auto en er is altijd plek praktishc voor de deur, wel betaald.
Ik hoop dat ik met mijn recensie een goede indruk van Balraj heb kunnen weergeven, ik kan in ieder niet wachten tot wij er weer een keer gaan eten!

Gegeten op 2 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Balraj in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Balraj. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.