dorst & trek Doen

• 8.3

• 8.4

Ef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijd geleden dat ik bij Doen was geweest en ben zeer aangenaam verrast. Vooral door de bediening: zo aardig en gastvrij!
We waren deze keer met een kind en er werd meteen een kinderstoel gebracht, er was kinderservies en -bestek en de serveerster stond ook de peuter vriendelijk te woord.
Er is geen kaart, de beschikbare maaltijden worden je verteld. Deze week waren dat een aantal pastagerechten en kip of saté met patat. Prima, voor een snelle hap na een drukke dag. Het eten kwam snel door, smaakte goed en de rekening viel alles mee. Wij gingen zeer tevreden naar huis!

Gegeten op 18 januari 2014

maartenmx4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Net ff een sateeteke wezen eten, best lekker. Rekening was schrikken maar ja, waar wordt je nog aangenaam verrast tegenwoordig. Complimenten voor het zeer leuke en vriendelijke meisje die liep te bedienen.

Merithvanl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bier en lokatie met terras is perfect ( en kindvriendelijk zowel binnen als buiten), maar de keuken is niks. Beiden hadden we allemaal hapjes, waarvan plakjes worst etc lekker waren, maar alles wat in keuken gemaakt was net niet of vies (aangebrande kippenkluifjes etc). Buurtcafe hoeft echt geen bijzondere keuken te hebben of artistieke gerechten, maar moet wel lekker zijn en vers.

Gegeten op 27 juni 2013

MCWA
  • Recensies in de laatste twee jaar

Huiselijk buurtcafé waar veel mensen elkaar kennen en er een informele sfeer hangt, ook tussen personeel en gasten.
Als het mooi weer is dan zoemt het buiten op het terras van de gezelligheid.
Wij hebben eerst een uurtje op het terras gezeten en later zijn we naar binnen verhuisd voor het avondeten. Ik vond het eten niet zo geweldig, zeker niet als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding.
Als voorgerecht hadden we de garnalen in knoflook, we kregen 3 stuks voor 7,50 euro. Vind ik aardig aan de prijs.
Hier drink je een frisse, smakelijke Chardonnay, die beviel mij prima.
En het hoofdgerecht was de Chef's plate, wel handig als je trekt hebt in verschillende gerechtjes, maar echt kwaliteit was het niet. Mijns inziens veel te vettig en te veel koolhydraten. Lekker bij de borrel maar ik zal het de volgende keer niet als hoofdgerecht meer kiezen.
Want ondanks de wat mindere ervaring met het eten, kom ik nog vast eens terug, voor de sfeer en plek; het is er gewoon erg gezellig.

Gegeten op 14 juni 2013

mcaco
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuke ruimte voor een restaurant! En voldoende vegetarisch aanbod op de kaart en het bord. De bediening schenkt voldoende aandacht, zonder opdringerig te zijn. We hebben lekker en ontspannen zitten eten.

Gegeten op 13 oktober 2012

zonneroosje

• Matig

Op basis van de positiever wordende meningen Doen een herkansing gegeven. Helaas, het niveau is echt niet verbeterd. Een kaart met uitsluitend pastagerechten en kipsaté, met op het krijtbord een paar schrikbarend dure aspergegerechten, dat is alle keus. De frieten zijn dan wel zelfgebakken, maar veel te dik gesneden (snel klaar?) en daardoor niet smakelijk (melig en droog). Ook de andere gerechten zijn weinig verfijnd. Gewoon matige eetcafégerechten, meer moet je er niet van verwachten. (En ik denk weer even met weemoed terug aan de enige keer dat ik bij Out of Time, vóór Doen op dit adres, at: een verrukkelijke curry tegen een zeer scherpe prijs).

Sarlis

• Goed

Eerlijk is eerlijk, na een negatieve recensie nu ook een positieve. De kok heeft zichzelf weer hervonden! Doen is weer Doen. Degelijk en lekker. Hoera!

arthurvanderkolk

• Uitstekend

Gisteren heerlijk verrassingsmenu op met goeie wijnen. We waren met zijn vieren en hebben echt dikke pret gehad. De sfeer is sowieso altijd ontspannen in de huiskamer van het liskwartier. Gambas met parmaham, eendeborst met heerlijke saus, een entrecote aan één stuk aan tafel gesneden en heerlijke kazen na. Daarvoor moet je wel op tijd resereveren.

liselotte1

• Goed

Doen is voor mij de gezamenlijke huiskamer van mijn buurt, altijd gezellig.
Kom er graag. Jeff is de chef en houdt van variatie, de kaart vind ik dan ook persoonlijk overbodig. Laat je maar verrassen dan komt het altijd goed. Vorige week zaterdag heb ik met de buurman een heerlijk stukje rollade gegeten!

Sarlis

• Slecht

Zo jammer. Zo'n leuke tent, maar het eten is zo verschrikkelijk slecht (geworden). Het is onverzorgd, volgens mij niet altijd even hygienisch bewaard of bereid (schaaltje saus rechtstreeks uit de koelkast met een ingedroogde rand)en onvakkundig en liefdeloos klaargemaakt.
Doen is voor ons onze stamkroeg en we komen er nog steeds wekelijks met veel plezier. Het eten doen we helaas toch echt ergens anders. Biertje? DOEN! Eten? ZEKER NIET DOEN!

Schrijf zelf een recensie over dorst & trek Doen in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over dorst & trek Doen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!