Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

dorst & trek Doen

dorst & trek Doen

1. Toon telefoonnummer 010 466 22 00

wil24

doen is een leuk zaakje op een mooie locatie, gezellige en prettige bediening en lekker eten. tapasachtige hapjes die soms wat aan de prijs zijn maar wel altijd erg lekker en net even anders. de nieuwe kok bevalt goed!!! Ik ben nu meerdere keren geweest de afgelopen 2 maanden en het eten is altijd lekker, nog geen tegenvallers gehad. zo ook de bediening. gewoon een leuk zaakje waar je lekker kan eten.

Gegeten op 7 juni 2014

Nien82

Heb hier nu een paar keer gegeten. Gezellig sfeervol restaurantje. Kwaliteit van de gerechten wisselt een beetje, maar altijd wel redelijk tot goed. Tegenwoordig heeft men een soort tapas concept. De gerechtjes waren aan de kleine kant in verhouding met de prijs die men ervoor vroeg. Dus je moest best wat bestellen voordat je een voldaan gevoel had, waardoor het best duur kan uitvallen. Maar lekker gegeten! En altijd vriendelijk personeel. De espresso was tenslotte erg bitter helaas, daar kan nog wel wat aan verbeterd worden.

Gegeten op 18 april 2014

Ef

Tijd geleden dat ik bij Doen was geweest en ben zeer aangenaam verrast. Vooral door de bediening: zo aardig en gastvrij!
We waren deze keer met een kind en er werd meteen een kinderstoel gebracht, er was kinderservies en -bestek en de serveerster stond ook de peuter vriendelijk te woord.
Er is geen kaart, de beschikbare maaltijden worden je verteld. Deze week waren dat een aantal pastagerechten en kip of saté met patat. Prima, voor een snelle hap na een drukke dag. Het eten kwam snel door, smaakte goed en de rekening viel alles mee. Wij gingen zeer tevreden naar huis!

Gegeten op 18 januari 2014

maartenmx4

Net ff een sateeteke wezen eten, best lekker. Rekening was schrikken maar ja, waar wordt je nog aangenaam verrast tegenwoordig. Complimenten voor het zeer leuke en vriendelijke meisje die liep te bedienen.

Merithvanl

Bier en lokatie met terras is perfect ( en kindvriendelijk zowel binnen als buiten), maar de keuken is niks. Beiden hadden we allemaal hapjes, waarvan plakjes worst etc lekker waren, maar alles wat in keuken gemaakt was net niet of vies (aangebrande kippenkluifjes etc). Buurtcafe hoeft echt geen bijzondere keuken te hebben of artistieke gerechten, maar moet wel lekker zijn en vers.

Gegeten op 27 juni 2013

MCWA

Huiselijk buurtcafé waar veel mensen elkaar kennen en er een informele sfeer hangt, ook tussen personeel en gasten.
Als het mooi weer is dan zoemt het buiten op het terras van de gezelligheid.
Wij hebben eerst een uurtje op het terras gezeten en later zijn we naar binnen verhuisd voor het avondeten. Ik vond het eten niet zo geweldig, zeker niet als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding.
Als voorgerecht hadden we de garnalen in knoflook, we kregen 3 stuks voor 7,50 euro. Vind ik aardig aan de prijs.
Hier drink je een frisse, smakelijke Chardonnay, die beviel mij prima.
En het hoofdgerecht was de Chef's plate, wel handig als je trekt hebt in verschillende gerechtjes, maar echt kwaliteit was het niet. Mijns inziens veel te vettig en te veel koolhydraten. Lekker bij de borrel maar ik zal het de volgende keer niet als hoofdgerecht meer kiezen.
Want ondanks de wat mindere ervaring met het eten, kom ik nog vast eens terug, voor de sfeer en plek; het is er gewoon erg gezellig.

Gegeten op 14 juni 2013

mcaco

Wat een leuke ruimte voor een restaurant! En voldoende vegetarisch aanbod op de kaart en het bord. De bediening schenkt voldoende aandacht, zonder opdringerig te zijn. We hebben lekker en ontspannen zitten eten.

Gegeten op 13 oktober 2012

zonneroosje

• Matig

Op basis van de positiever wordende meningen Doen een herkansing gegeven. Helaas, het niveau is echt niet verbeterd. Een kaart met uitsluitend pastagerechten en kipsaté, met op het krijtbord een paar schrikbarend dure aspergegerechten, dat is alle keus. De frieten zijn dan wel zelfgebakken, maar veel te dik gesneden (snel klaar?) en daardoor niet smakelijk (melig en droog). Ook de andere gerechten zijn weinig verfijnd. Gewoon matige eetcafégerechten, meer moet je er niet van verwachten. (En ik denk weer even met weemoed terug aan de enige keer dat ik bij Out of Time, vóór Doen op dit adres, at: een verrukkelijke curry tegen een zeer scherpe prijs).

Sarlis

• Goed

Eerlijk is eerlijk, na een negatieve recensie nu ook een positieve. De kok heeft zichzelf weer hervonden! Doen is weer Doen. Degelijk en lekker. Hoera!

arthurvanderkolk

• Uitstekend

Gisteren heerlijk verrassingsmenu op met goeie wijnen. We waren met zijn vieren en hebben echt dikke pret gehad. De sfeer is sowieso altijd ontspannen in de huiskamer van het liskwartier. Gambas met parmaham, eendeborst met heerlijke saus, een entrecote aan één stuk aan tafel gesneden en heerlijke kazen na. Daarvoor moet je wel op tijd resereveren.

liselotte1

• Goed

Doen is voor mij de gezamenlijke huiskamer van mijn buurt, altijd gezellig.
Kom er graag. Jeff is de chef en houdt van variatie, de kaart vind ik dan ook persoonlijk overbodig. Laat je maar verrassen dan komt het altijd goed. Vorige week zaterdag heb ik met de buurman een heerlijk stukje rollade gegeten!

Sarlis

• Slecht

Zo jammer. Zo'n leuke tent, maar het eten is zo verschrikkelijk slecht (geworden). Het is onverzorgd, volgens mij niet altijd even hygienisch bewaard of bereid (schaaltje saus rechtstreeks uit de koelkast met een ingedroogde rand)en onvakkundig en liefdeloos klaargemaakt.
Doen is voor ons onze stamkroeg en we komen er nog steeds wekelijks met veel plezier. Het eten doen we helaas toch echt ergens anders. Biertje? DOEN! Eten? ZEKER NIET DOEN!

zonneroosje

• Matig

Leuke zaak, vriendelijke bediening, helaas lijkt er niets met de vele kritiek op culinair gebied te worden gedaan. Ten eerste vindt ik dranken en gerechten te prijzig voor wat toch wel 'gewoon' eetcafé-eten is. Vijf euro voor een klein glaasje prosecco, tel uit je winst (ervan uitgaande dat er tien glaasjes uit een fles van misschien 3, 4 euro gaan). De hoofdgerechten, vanaf een euro of 14,50, zijn inclusief een klein beetje groenten en wat blaadjes sla. Er zit géén friet bij, dus wil je die erbij, dan zit je tegen de twintig euro voor niets bijzonders. De friet is trouwens wél lekker en wordt opgediend in een papieren puntzak (leuk!). Ook de nagerechten zijn ronduit duur voor wat je krijgt. Neem de crème brûlée. Dan denk je een licht, zacht au bain-marie gegaard eiergerecht te krijgen, afgemaakt onder de grill. Niets is minder waar: voor de somma van 7,50 (mét het verplichte bolletje vanille-ijs) krijg je een klein schaaltje gekookte bloempap met wat gekarameliseerde suiker. Kosten: hooguit 25 cent, maar omdat het wel van de groothandel afkomstig zal zijn, misschien het dubbele. Fantasieloos, maar vooral misleidend want de naam 'crème brûléé' wordt hier ten onrechte gebruikt. Jammer ook dat de kaart vele maanden hetzelfde blijft, waardoor een herkansing wel erg lang op zich laat wachten.

bloemen

• Slecht

leuke kroeg,maar je moet er niet gaan eten.weinig garnering sate niet gaar,asperges onderkant niet goed geschild, weinig sauce .
op weg naar huis maar even langs Konak geweest voor een broodje donner die smaakte beter en was meer voor mijn 4 euro dan de asperges van 16,50 euro

Anneke2010

• Slecht

Wij wilden hier afgelopen vrijdag gaan eten. De locatie is leuk en je kan heerljik buiten zitten. Al wel vaker hier geborreld en gegeten en was tot nog toe zeker tevreden. Helaas was de kaart redelijk beperkt en stond er niet echt iets bij waar wij enthousiast van werden, dus we besloten een mandje brood met smeersel te bestellen zodat we nog even na konden denken. Van de salsa ging je tong dusdanig tintelen dat ik bijna dacht dat hij met champagne was bereid. Toen wij andere mensen ook brood hoorden bestellen hebben we de bedieining er maar op geattendeerd dat de salsa waarschijnlijk niet goed meer was. Daarop hoorden in eerste instantie dat hij toch echt eergisteren gemaakt was. Verder hoorde wij niets meer, totdat ons brood inmiddels op was en ze kwam vertellen dat de keuken hem ook twijfelachtig vond en of we nieuwe salsa wilden. Die hebben we maar laten gaan en we zijn maar ergens anders gaan eten.

ele68

• Slecht

het eten was erg matig, kwaliteit slecht en niet verzorgd. bediening zeer vriendelijk, sfeer verder prima, maar aan het eten moet er echt wat verbeterd worden.
ik had al negatieve recencies gelezen, en jammer genoeg waren zij deze ook terecht

martinevanvelzen

• Goed

Altijd gezellig in doen! Leuk personeel en een heerlijk lang zonnig terras in de zomer. Het eten is zoals je in een fijn eetcafe mag verwachten. Vooral de ongedwonge sfeer en gezelligheid zijn de ingredienten waarvoor je naar dit knusse restaurantje komt!

Annemarie30

• Matig

Gezellig restaurantje met leuke inrichting. Bediening was wat luidruchtig. Sate was slecht. Vlees niet lekker en het hele menu bestond alleen uit sate, friet en 3 stukjes komkommer. Wat salade of groente erbij is toch het miste dat je mag verwachten.

hmatieschek

• Uitstekend

Afgelopen zondag weer lekker bij Doen gegeten.
Heel gezellige bediening en goed eten. Pretentieloos en lekker. Door de heel snel wisselende kaart (2x per week) op zondag jammer genoeg de standaard, maar goede, kaart.

Schrijf zelf een recensie over dorst & trek Doen in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over dorst & trek Doen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.