Plaats1

• 7.7

• 8.0

Ramsey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al weer een tijdje geleden in dit restaurant gegeten (in de zomer). Erg mooi terras op een rustige binnenplaats. Creatieve keuken met leuke gerechten. Bediening is prima, wel even zelf aandacht vragen als je iets nodig hebt.

Gegeten op 10 augustus 2013

guus11
  • Recensies in de laatste twee jaar

een feestelijk 5-gangen diner in groot gezelschap: mooie afwisseling van gerechten en smaken en texturen/mondgevoel, steeds begeleid door verfijnde wijnen; hoogtepunt: een wildbiefstukje op een bedje van risotto. de sfeer, evenals de inrichting, is ontspannen en zonder onnodige poespas-gewichtigdoenerij; dat geldt ook het personeel - vriendelijk en oprecht. een en ander was ook al bij een eerdere gelegenheid opgevallen - en nu dus weer! we komen graag terug!

Gegeten op 25 januari 2014

sebastiaan31
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervol restaurant gelegen op prachtige plek in hartje Nijmegen. De bediening was alert en behulpzaam.
Voorgerecht van pompoen, spianata en in port klaargemaakte ui was een leuke creatieve verassing. De tweede en derde gang, grietbot en ree pasten goed samen en waren vol van smaak.
De cheesecake zit vaak niet standaard in het menu, maar vraag er vooral naar, want deze is een absolute aanrader!

Gegeten op 25 januari 2014

naud2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met mijn vriendin een avond genoten van heerlijke gerechten bij Plaats1. We werden gastvrij ontvangen en vriendelijk, vakkundig bediend. Gekozen voor een vier gangen chef's menu. Wat een pure smaken! Wat een heerlijke wijnen erbij! Hoge kwaliteit en prima prijs! Een aanrader!

Gegeten op 24 januari 2014

Petrickdewilde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor t eerst gegeten bij Plaats 1. Mooi gelegen oud pand met terras voor de deur.

Bij binnenkomst geen personeel dat je begroet of welkom heet, zelf jas ophangen, naar ‘t personeel toelopen en vragen of ze ‘n tafel voor je hebben; omgekeerde wereld, geen goed begin dus.
Leuke, wat hippe inrichting met goede jazz muziek en miniscule tafeltjes hetgeen geen echt restaurant-gevoel geeft, eerder dat van het betere eetcafe. Leuke lampen/prettige verlichting en losse moderne uitstraling qua sfeer. Bediening in witte T-shirts en gympen.
2 glazen wijn besteld en die smaakten prima, een bekende Pinot Noir van Leyda uit Chili en een zuid-afrikaanse blend van o.a. Riesling, Viognier en Sauvignon Blanc; fruitige neus met perzik een licht fris van smaak met pittig bittertje op t eind.
We kozen het 3 gangen verrassingsmenu. Binnen 5 minuten kregen we het voorgerecht; een zeer kleine salade met 3 miniscule stukje wildzwijnhaas, neutraal/koud van smaak en te kleine portie.
Hoofdgerecht was een Ossobuco, goed van smaak. Als bijpassende wijn een prima Barbera d’Asti met veel sappig rood fruit/kers, frisse zuren en zachte tannines.
Nagerecht (klein) was ‘n sabayon van cava en miniscule sinaasappelpartjes en klein bolletje ijs, lekker fris alleen was de Moscatel de Setubal veel te sterk/overheersend qua smaak voor het dessert. Karaf kraanwater was gratis gedurende de avond.
Overall teleurgesteld het restaurant verlaten omdat we totaal geen gastvrijheid hebben ervaren. Vanaf binnenkomst tot vertrek totaal geen contact met ons als gast, behalve dan de toelichting van wijn en spijs. Na het afrekenen zelf de jassen moeten ophalen en geen uitgeleide naar de deur. Goed gastheerschap is essentieel voor de beleving in een restaurant en een belangrijke reden om terug te komen. Vwb de gerechten; de porties te mager, geen amuse, geen brood/boter/zout en geen supplement bij het hoofdgerecht. Erg verbaasd dat Plaats 1 een BIB-Gourmand heeft, prijs/kwaliteitsverhouding klopt hier gewoonweg niet.

Gegeten op 7 januari 2014

JanNMGN
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond prima gegeten bij Plaats 1. Chef's choice menu gekozen en ons laten verrassen door de keukenbrigade. Met name de dorade, de reebout met bietjesrisotto en het dessert met oa koffie-ijs en cavasabayon waren heerlijk. De wildzwijnham was lekker, maar weinig verrassend. Een goede witte huiswijn maakte het plaatje compleet. Fijne avond gehad!

MinkeNL
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verrassend modern decor in een oud gebouw, is Plaats 1 binnen prettig kleinschalig in de winter. Heerlijk Bib menu gegeten. Als voorgerecht makreeltartaar met sojaijs, mooie verrassende en frisse combinatie met knapperige sojaboontjes erbij. Het hoofdgerecht (zwijnshaas) was perfect: nog mooi rosé, knapperig van buiten, en prima qua portie. Wij vonden de amuse (slasoep) wat flauw, en het tussengerecht (hoenderroulade) lekker, maar minder er uit springen. De kaasplank na was dan weer top: bijzondere kazen, goede temperatuur, mooie hoeveelheid.
Vlotte bediening, prima tempo van serveren: niet te snel, niet te langzaam, en lekkere rode huiswijn maakten onze avond verder af. Heel tevreden gegeten. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gegeten op 4 december 2013

Rfranken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van 50 personen gegeten, heerlijk , 3 gangen, maar veel te weinig. Iedereen vond het eten zo weinig dat we daarna nog naar de snackbar zijn gegaan. En wij zijn geen grote eters. Eigenlijk vind ik het schandalig. Dus eenmalig.

Gegeten op 21 september 2013

mirjam50
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag met z'n zessen hier gegeten. We hadden een mooie plek buiten. De sfeer op het terras doet Zuid-Europees aan. Mijn partner en ik waren heel iets later, dan de rest van het gezelschap. Toen we eenmaal zaten, kwam er vrij snel iemand om een drankje op te nemen. We konden rustig met elkaar praten, de kaart werd ons niet opgedrongen. Dit is natuurlijk heel erg fijn. Je kan kiezen uit verschillende kleine gerechten of je kan gaan voor een verrassingsmenu. Hiervoor hebben wij gekozen. Het eerste gerecht was zalm met garnalen, tweede gerecht was eendenborst, als hoofdgerecht King's Crab en als dessert had ik gekozen voor een kaasplank. Het eten was echt heerlijk, ik vond de wijnen zelf wat minder. Als de wijnen beter waren geweest, hadden ze van mij een 9 gekregen. Ik kom hier zeker een keer terug.

Gegeten op 6 september 2013

netty3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook door het mooie weer een top avond met menu Chef Speciaal.Rouleau op pruimencompote met een glasPortugese rose. Daarna King`s Crabpoot met een glas Blauburgunder die er oranje (!) uitzag maar heerlijk smaakte. Verder met eend en rode wijn en als afsluiting een kaasbord met port. De bediening was goed terwijl het terras vol bezet was; her waren vrijwel identieke meiden; witte truitjes, zwarte sloof en blonde paardestaart.Een aanrader!

Gegeten op 30 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Plaats1 in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Plaats1. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!