Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Plaats1

1. Internationaal

Plaats1

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 024 365 67 08

carboose

De handelswijze waarop de gerechten worden aangeboden bieden iets nieuws en verfrissen de beleving. De grootte van de gerechten maken het dat je vrijwel automatisch naar 2 gangen gaat, maar voor de prijs hoef je het niet te laten (ze vertellen erbij dat de gerechten de grootte hebben van een voorgerecht en meestal 1 keuze niet volstaat).

De gerechten in combinatie met de aangeraden wijnen zijn mooi in balans en Plaats1 geeft een mooie avond mee. Ik ben nu welgeteld tweemaal aangeschoven en ben in de toekomst van plan vaker te genieten van hun speciale creaties.

Plaats1 is gevestigd in hetzelfde pand waar stadsbrouwerij De Hemel zit en samen delen zij een magische binnenplaats. Alleen daarom al zou ik u willen uitnodigen langs te komen.

Nee ik werk er niet, maar was zeer enthousiast over de sfeer die dit met zich meebrengt.

Gegeten op 4 juli 2014

anouk66

Afgelopen zaterdag zijn wij met 4 meiden gaan lunchen bij Plaats1. Allereerst is het een plaatje als je binnenkomt. Wat een prachtig pleintje waar je in de zomer fijn wijntjes kunt drinken op het terras. De bediening was erg vriendelijk en we voelde ons erg prettig. Het eten was erg goed. Een lichte maaltijd, maar precies genoeg voor een lunch. De toetjes die we kregen waren erg smakelijk. Vooral de Cheesecake viel bij ons allemaal goed in de smaak.

Wij zullen hier zeker terugkomen!

Gegeten op 29 november 2014

PeterB1

Met enige regelmaat bezoeken wij Plaats 1 voor lunch of diner. We komen er steeds graag, niet alleen vanwege de kwaliteit van de gerechten, maar ook vanwege de ambiance en de innoverende manier van koken. Respect voor de keuken, maar ook voor de bediening. Ik ben het helemaal eens met de conclusie in de rubriek 'over de tong' in de Gelderlander eerder dit jaar: Plaats 1 doet z'n naam eer aan.

Gegeten op 21 oktober 2014

jacco17

We waren wat geschrokken door de gemankeerde afzuiging, maar de moderne open inrichting trok ons over de streep en heeft ons helaas doen besluiten toch te blijven. Helaas, want het eten was echt slecht. Heel kleine porties, van een bijzonder lage kwaliteit. Stugge haringachtige vishapjes, loempia stukjes met dikke kwak ondefenieerbare substantie en als klap op de vuurpijl een taaie gans met waarschijnlijk heel veel vlieguren. Toen we hier wat van zeiden, liet de chef door de bediende van dienst een boodschap doorgeven dat de textuur van gans nou eenmaal anders is dan eend. Bovendien hadden we alles opgegeten, dus zo slecht zal het wel niet geweest zijn. Beste chef, we moesten wel alles opeten anders waren we met honger naar huis gegaan. Het was namelijk héél erg weinig... En dat voor €60,- de neus. Plaats 1? Plaats150!

Gegeten op 8 november 2014

tim93

Plaats1: hippe entourage, maar helaas ver onder de maat. In het hele restaurant hangt een doordringende baklucht. Ze hebben een 'open keuken', maar met de afzuiging is duidelijk iets mis. De gerechten van het 4 gangen verrassingsmenu zijn klein, en matig van kwaliteit. Bij de bediende aangegeven dat de gans wel erg taai was, maar hierop werd geen actie ondernomen, en de chef nam al evenmin de moeite om even met ons te praten hoe het was. In de bediening zijn het allemaal studenten, die ingestudeerde praatjes houden over wijn en de gerechten, maar bij een extra vraag niets weten. De gerechten laten bovendien belachelijk lang op zich wachten. Ik kan iedereen afraden hier te eten: de prijs kwaliteit is ver onder de maat, het restaurant stinkt enorm naar baklucht, en de bediening is slecht.

Gegeten op 8 november 2014

Sofia_M

Met de familie een hapje wezen eten (4-gangen menu). Zelf gekozen voor enkel vegetarisch. Dit viel helaas wat tegen. Simplistische gerechten en hier en daar wat flauw van smaak. Prijs/kwaliteit voor de vegetarische schotels klopt naar mijn mening dus niet. De vleesgerechten van mijn mede-tafelgenootjes zag er een stuk creatiever uit. De bediening daarentegen was zeer vriendelijk en vlot.
Voor een drankje buiten zou ik zeker nog eens terug komen.

Gegeten op 19 september 2014

Meliss

Onlangs hebben wij voor het eerst bij Plaats 1 gegeten en we zijn ontzettend verrast! We waren met een groep van 6 en namen met z'n alle het driegangen menu. Heerlijke hapjes vooraf en vooral de huisgemaakte bitterballen zijn erg smakelijk. Van te voren werd er aangegeven dat de gerechten niet groter zijn dan een voorgerecht waar wij allemaal erg van houden. Het was goed te merken dat je daardoor de smaaksensatie ervoor terug kreeg en dat was echt genieten. De prijs/kwaliteit verhouding is zeker in evenwicht als je kijkt naar de kwaliteit en de kennis die ons werd voorgezet . We hebben echt genoten, in combinatie met de rustige 'binnenplaats' waar het je aan Frankrijk doet denken en de behulpzame en kennisvolle bediening heeft het tot een groot succes gemaakt! We gaan hier vaker komen, een verrassend plekje!

Gegeten op 1 augustus 2014

EvaRec

Gegeten op 25 juli 2014

DavidNijmegen

Prijs/kwaliteit vind ik onder de maat. Daarom een 4 voor het eten en een 6 voor de service. Kleine porties tegen hoge prijzen en zonder een echt hoog niveau te halen. Ik adviseer zelf een broodtrommeltje mee te nemen ;-). Eten is prima maar niet uitstekend. Bediening is goed maar niet uitstekend. Dat past niet bij de forse prijzen. Bestelde glas wijn aan het einde van de avond is nooit meer op tafel gearriveerd....
Jammer want de locatie is fantastisch. Mooie binnentuin waar je lang - windstil - buiten kunt zitten.

Gegeten op 3 augustus 2014

Punkie

De locatie is prachtig als het om het terras gaat. Heerlijke binnentuin, mooie verlichting.
Bediening was aardig, maar niet zo snel. Een serveerster was goed op de hoogte, een paar anderen moesten haar steeds om raad vragen.
We hadden een voorgerecht bestaande uit wat hapjes: heerlijk.
Verder had ik de chef's special: lamsrack en lamsrollade met couscous, prima gerecht, maar erg duur voor de hoeveelheid. We moesten overigens erg lang wachten op het hoofdgerecht. Wij hadden genoeg aan onze gerechten, maar zoals de kaart vermeld zijn de gerechten de grootte van een voorgerecht, zodat je evt meerdere gerechten kunt bestellen. Als je dat zou doen, is de prijs echt te hoog.
Toetje viel tegen, niet helemaal opgegeten: ricotta met framboos, aardbei, balsamico. Balans was niet goed: grote, droge brokken ricotta, weinig fruit en balsamico. We gaven dit aan, er werd begripvol op gereageerd, maar geen compensatie, koffie van het huis o.i.d.
Om de plek moet je zeker gaan, maar de prijzen zijn echt aan de te hoge kant.

Gegeten op 1 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Plaats1 in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Plaats1. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.