Posthoorn

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0299 654 598

Verfijning op je bord

Uit eten bij de Posthoorn is een mijlpaal in je culinaire leven. Historische figuren als koningin Juliana, admiraal Dirksz en Napoleon verbleven als eens in het suitehotel waar het restaurant deel van uitmaakt. De grandeur van toen voel én proef je nog steeds. Avonden als deze kunnen niet lang genoeg duren dus geniet van elk moment.

Miepiens

Al 2x hier gegeten. Het restaurant is sfeervol ingericht. De service is goed maar niet top. Het eten is prima en van goede kwaliteit. In de zomer is het heerlijk eten in de tuin. De eerste keer hebben we hier ook gelogeerd en dat was in combinatie met een prima ontbijt een heerlijk weekend. We komen in de zomer zeker terug ...

Gegeten op 20 december 2014

PriMa_genieten

Mooie ervaring gehad bij de Posthoorn. Vriendelijke ontvangst. Genoten van een heerlijk vijf gangen diner met een amuse. Gekozen voor een wijnarrangement. Eten en wijn waren goed op elkaar afgestemd en hebben we erg van genoten. Wel was het jammer dat de wijnen niet werden bijgeschonken. Gegeven dat dit een sterrestaurant is en de prijs van het arrangement had ik dat toch wel verwacht.

Verder was de bediening prima. Ook daaraan kan je merken dat je hier in een sterrestaurant bent. Het is allemaal een stuk beter geregeld dan in een gemiddeld restaurant.

Kortom, we hebben een hele mooie avond gehad en kunnen de Posthoorn zeker aanraden.

Gegeten op 21 februari 2015

Barttjeh

Gegeten op 10 januari 2015

BSSM

Ik was nog nooit eerder in Monnickendam geweest, maar de Posthoorn zit op een prachtige locatie. Vooral als je weet wie hier eerder te gast waren en verbleven op de locatie sta je toch wel even stil bij de historie van de Posthoorn. We werden hartelijk ontvangen en waren al snel voorzien van een heerlijke wijn. Daarbij kregen we een geitenkaaslolly met gel van vlierbessen, top! Het pakketje van rettich met oosterse groente, gepofte rijst en ponzu gel was ook heerlijk. Ik ben zelf gek op rettich, dus dit was een goede binnenkomer. We hadden overigens een goede plek, dit had ik ook aangevraagd via SeatMe. Ik had een goed overzicht op het restaurant en ik zag ook dat iedere tafel aan het genieten was. We kregen ondertussen krokante kippenvleugels met shi-take, spitskool, wasabi creme, saus van kerrie, citroengras en kokos. Wacht even hoorde ik dat nou goed? Krokante kippenvleugels? Gelukkig is dit wel even hele andere koek dan de vettige kippenvleugels waar je misschien in eerste instantie aan denkt. Daarna een terrine van hertenbout met mousse van eendenlever, venkelsalade, mierikswortelbombe, balsamico crème en een dressing van gebakken venkel. Het plaatje werd afgemaakt door bloemetjes van biet. Het hoogtepunt van de avond was toch echt wel de licht gegrilde zeebaars met mosselen, pompoen, witlof, parelgort, gerookte yoghurt, krokant quinoa en een saus van witlof. Ik heb het zo langzaam mogelijk gegeten omdat ik er gewoon langer van wilde genieten. De IJslolly van mango, banaan en passievrucht werd erg leuk gepresenteerd, complimenten! Al met al heb ik genoten van de ambiance. Soms was de bediening ietwat stijfjes en moest ik soms zoeken naar een glimlach. De sommelier was overigens erg gastvrij! De wijnen werden erg zorgvuldig voor ons uitgekozen. Bedankt voor de leuke avond!

Gegeten op 3 oktober 2014

group0nfreak

Met een groupon een 6-gangen diner genoten. We hebben meer dan goed gegeten. (er zijn zeker mindere * Michelin restaurants)

Het bijbestelde wijnarrangement was prima, echter er werd karig geschonken.

De bediening was goed alleen het tempo van uitserveren was onregelmatig waardoor soms de wijn direct op tafel kwam en het bijpassende gerecht nog 15 minuten op zich liet wachten.

De wijnen waren prima, de wijn spijs combinatie was niet bijzonder maar ook niet slecht.

Tip: zorg dat je niet in de buurt van de keuken zit, dit kan storend zijn vanwege het geluid.

Gegeten op 22 juni 2014

candyduinker

Via online reservering

De posthoorn is een heerlijke plek om rustig te eten en je goed met je gasten te kunnen onderhoduen. Er is een leuke ontvangstruimte met een grote schouw, die ook nog brandt, kom ik tegenwoordig niet vaak meer tegen, waar je gezellig een aperitief kunt drinken om vast langzaam te overga g te maken van buiten naar binnen op weg naar het diner. Het lekkerste vind ik de amuses. Je krijgt er meestal 4 en ook tussen hoofd- en nagerecht één.Zij worden feestelijk opgediend en zijn echte appetizers.
Ik he het decor wat lager beoordeeld omdat de stoelen nu toch echt wel zijn versleten. Je ziet niet alleen de slijtplekken van de stoelen aan de andere tafels, maar je zit ook niet meer lekker doordat de zitting teveel inzakt. Dus daar zou ik wat op investeren, maar verder alles prima.

Gegeten op 26 oktober 2014

hmm_lekker

Gegeten op 16 november 2014

barong

Via online reservering

Het diner viel ons een beetje tegen. Het was wat onevenwichtig samengesteld. Boerderijkip en duif achter elkaar vond ik niet zo'n goede keuze. De service was goed. De gerechten kwamen wel té snel. Ik had graag een extra visgerecht gehad maar dat bleek niet mogelijk. Voorgerecht hert, daarna zalm, kip en duif. Ik zou dan liever nog één visgerecht erbij hebben. Misschien kan Iens daar een rol in spelen!

Gegeten op 9 november 2014

jdbadam

Via online reservering

Eigenlijk was alles goed, vanaf de ontvangst tot het afscheid. En daar tussenin natuurlijk vooral. Eten was verrassend en wat je verwacht van zo'n top plek. Wijnen waren heerlijk. En een erg grappige sommelier. Wij komen terug!

Gegeten op 15 november 2014

silvia35

Donderdag 6 november
Een vijf gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Nou ja, wat moet ik meer zeggen? Prachtig restaurant, heerlijke stoelen, vriendelijke bediening die ons bij iedere gang vertelde wat ons werd gepresenteerd, en de maitre die ons de wijnen introduceerde. Alles verrassend verrukkelijk, verrukkelijk verrassend. Complienten aan de chef!

Gegeten op 6 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Posthoorn in Monnickendam

Schrijf hieronder je recensie over Posthoorn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.