a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0299 654 598

Verfijning op je bord

Uit eten bij de Posthoorn is een mijlpaal in je culinaire leven. Historische figuren als koningin Juliana, admiraal Dirksz en Napoleon verbleven als eens in het suitehotel waar het restaurant deel van uitmaakt. De grandeur van toen voel én proef je nog steeds. Avonden als deze kunnen niet lang genoeg duren dus geniet van elk moment.

Patheo

In een warm decor en met een zeldzaam strak gedirigeerde bediening kregen we als welkom o.a. geitenkaas- cous cous en namen we als hoofdgerecht corvina met quinoa en texelse garnalen en zilverui. Alle gerechten inclusief het dessert en de amuses kenden een hoge mate van smaaksensatie die we tot nu toe niet geproefd hebben in een 1sterrenrestaurant. Zo ongelooflijk verfijnd. Chapeau! hiervoor en we komen nog graag een keertje terug.

Gegeten op 9 mei 2015

fred105

perfectie troef - super gezellig - zeer lekker eten - ongedwongen sfeer - cosy interieur - lieve mensen ... zo kan ik nog even verder gaan...

Ik kom hier in ieder geval zeker terug.

Gegeten op 27 maart 2015

sensation2015

Een prachtig restaurant om te zien klassieke uitstraling wat wij ook wel verwacht hadden.

Nadat wij aangegeven hadden meteen aan tafel te gaan in plaats van eerste een drankje te nuttigen in de heren kamer werden wij naar onze tafel begeleid.

Vanaf daar begon onze eerste ervaring in een sterren restaurant Spannend! lichtelijk opgelaten door dat het heel rustig was, voelde het iets ongemakkelijk om normaal met elkaar te communiceren.

gekozen voor het 5 gangen menu van de chef en een amuse begon dit avontuur van nieuwe smaken en gerechten.

1e gang Zalm Kabeljauw | Pompoen | Venkel | Gezouten Citroen

Dit gerecht behoorde tot mijn favorieten de zalm smolt op mijn tong en de smaken waren perfect in verhouding daarom ook is dit mijn favoriete gerecht van de avond.

wat ik miste in bijna alle gerechten was kleur, de smaken waren voortreffelijk en heb daarom ook super genoten van onze avond.

en komen hier dan ook zeker nog een keer terug.

Gegeten op 20 maart 2015

proefer xl

Voor 4 personen gereserveerd om 19.30, maar door drukte kwamen we 45 minuten te laat. Uiteraard vervelend maar we werden hartelijk en vriendelijk ontvangen met onze twee Franse gasten. Onze Franse vrienden zijn echte genieters en we hadden dus al opgeschept over de Posthoorn. We kregen een leuke ronde tafel uitkijkend over het restaurant. De start met de amuses was fantastisch, hier werd gelijk de hoge lat van de avond neer gezet. Het eerste gerecht, de zalm met gepekelde kabeljauw was zeer goed samengesteld. De saus van gezouten citroen voortreffelijk! Het 2e gerecht was een combinatie van vis en zeefruit. Wederom verrassende en heerlijke smaken. Het derde gerecht was Iberico varken met zoutzure Lardo di Collonato en langoustine. Na dit gerecht was het enige dat onze Franse tafelgenoten konden zeggen; Dit is echt twee Michelinsterren waard…. Wauw wat een gerecht. Het hoofgerecht was Black Angus Beef en was boterzacht en de BBQ smaak heerlijk. Daarna nog een heerlijk dessert van passievrucht, chocolade en olijolie ijs. Ook weer verassend en magnifiek qua smaken. Het personeel was zeer vriendelijk, en straalde rust uit door de onderlinge afstemming en professionaliteit.

josvester

Bijzondere eet ervaring. Het zgn "nieuwe"koken/eten was meer dan verzorgd. Combinaties goed in balans en het 5 gangen verrassings menu tot in de puntjes verzorgd. Het ene culinaire hoogstandje na de andere kwam voorbij. Zalm vooraf, zeefruit met schaaldierensaus, Iberico varken, Krab, Kalf van de BBQ, niks was te gek. Met de amuses en smaakmakers erbij gerekend was dit eerder een 8 gangen menu dan 5. Het wijn arrangement was fantastisch. De combinaties met het eten waren een waar feest. Om naar de sommelier te luisteren was ook een bijzondere goede ervaring. De bediening was in het begin iets te formeel maar naar mate de avond vorderde was de bediening zeer goed en vakkundig. Restaurant ligt in een pitoresk dorpje. Het ademt al sfeer voordat je binnenbent. Je kunt er ook overnachten in het hotel. Niet gedaan, maar wellicht wel verstandig om te doen voor een volgende keer!

ingetje58

De Posthoorn

Wat een wolk gebakken lucht is dit restaurant. Waar ze hun ster mee verdiend hebben is ons een raadsel, zeker niet met het menu dat wij voorgeschoteld hebben gekregen. Bij elk gerecht kregen we een lange lijst met ingrediënten voorgedragen, maar de smaak die het uiteindelijk opleverde bleek nauwelijks bijzonder. Alleen het visgerecht met een kreeftachtige saus was heel lekker. Het erna volgende hoofdgerecht, kalf met stroganoffsaus en nog een lange lijst andere zaken, was beneden peil: het kalfsvlees was niets meer dan wat dunne flintertjes, afgesneden van een groter stuk, en niet lekker van smaak, en wat de saus met stroganoff te maken had is ons tot op heden volstrekt onduidelijk gebleven. We hebben het halverwege verontwaardigd teruggestuurd. Het dessert was lekker, maar je moet natuurlijk ook wel heel erg je best doen om een samenstelling van ijs, chocolade, room en wat vruchten onsmakelijk te maken. Conclusie: hier gaan wij nooit meer naar toe.

clemens8

Via online reservering

De bediening was vriendelijk, niet altijd even verzorgd en soms verre van 1 ster-niveau. Het tempo van uitserveren was beslist te onregelmatig, waardoor bijvoorbeeld de wijn direct op tafel kwam en het bijpassende gerecht nog 15 minuten op zich liet wachten. Ook wat merkwaardig was dat later aangekomen gasten in het 5 gangen diner, ons niet alleen inhaalden maar zelfs op voorsprong kwamen. We kregen dus niet het gevoel dat wij vanuit onze tafel werden bediend, maar in een soort algemene bediening van de tafels werden meegenomen.
Het bijbestelde wijnproeverij-arrangement werd maar wisselvallig geschonken. De wijnen smaakten op zich best prima, maar jammer genoeg was de wijn-spijs-combinatie niet bijzonder, maar ook niet slecht.

Onze mening over het eten valt zeker positiever uit. In kernwoorden: smaakvol en verzorgd opgemaakt op bijpassend servies. Precies goed bereid, maar voor ons nauwelijks echte smaaksensaties.

De ambiance in de Posthoorn is sfeervol, maar verwacht geen grandeur.

Gegeten op 27 februari 2015

Miepiens

Al 2x hier gegeten. Het restaurant is sfeervol ingericht. De service is goed maar niet top. Het eten is prima en van goede kwaliteit. In de zomer is het heerlijk eten in de tuin. De eerste keer hebben we hier ook gelogeerd en dat was in combinatie met een prima ontbijt een heerlijk weekend. We komen in de zomer zeker terug ...

Gegeten op 20 december 2014

PriMa_genieten

Mooie ervaring gehad bij de Posthoorn. Vriendelijke ontvangst. Genoten van een heerlijk vijf gangen diner met een amuse. Gekozen voor een wijnarrangement. Eten en wijn waren goed op elkaar afgestemd en hebben we erg van genoten. Wel was het jammer dat de wijnen niet werden bijgeschonken. Gegeven dat dit een sterrestaurant is en de prijs van het arrangement had ik dat toch wel verwacht.

Verder was de bediening prima. Ook daaraan kan je merken dat je hier in een sterrestaurant bent. Het is allemaal een stuk beter geregeld dan in een gemiddeld restaurant.

Kortom, we hebben een hele mooie avond gehad en kunnen de Posthoorn zeker aanraden.

Gegeten op 21 februari 2015

Barttjeh

Gegeten op 10 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Posthoorn in Monnickendam

Schrijf hieronder je recensie over Posthoorn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.