• foto's van Posthoorn in Monnickendam - 1

• 8.4

Posthoorn doet mee!

Reserveer nu!

Verfijning op je bord

Uit eten bij de Posthoorn is een mijlpaal in je culinaire leven. Historische figuren als koningin Juliana, admiraal Dirksz en Napoleon verbleven als eens in het suitehotel waar het restaurant deel van uitmaakt. De grandeur van toen voel én proef je nog steeds. Avonden als deze kunnen niet lang genoeg duren dus geniet van elk moment.

feikema
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten in De Posthoorn. Een zesgangen-groupon menu. Elk gerecht was een feestje op ons bord. Alsof er een vlindertje op mijn tong landde....echt heerlijk gegeten, elk gerecht was totaal in balans. De bediening; vriendelijk rustig op de achtergrond maar geen detail missend. Het is een hele tijd geleden dat wij zo heerlijk hebben gegeten in een harmonieuze ambiance. Stijlvol en niet volgepropt met tafels. Alles klopte. Een heerlijk avondje uit! Top!

Gegeten op 5 april 2014

Ineke-tineke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Er zaten alleen maar mensen met een grouponbon. Iedereen kreeg het 'verrassingsdiner' Het eten ziet er leuk uit, smaakt redelijk. Over bijna elk gerecht een sausje. De 'zuurtjes' die aan de gerechten waren toegevoegd waren ook echt zuur. We namen een wijnarrangement, die viel wat tegen. We hadden een tafeltje voor twee met een zwarte loper als tafelbekleding. Storend omdat het uiteindelijk vol lag met kruimels die slechts één keer verwijderd werden. Eén van de tafels staat bijna in de keuken en daar liep dus ook continue personeel langs. Toen we meer dan 5 min zonder eten of drinken zaten en vroegen om nog wat wijn kregen we alvast de wijn van het volgende gerecht. Dat vond ik zwak, een afknapper ook. Het nagerecht was uitstekend en helemaal in balans. Een paar dingen die ik nu benoem zag ik ook terugkomen in andere recensies, jammer dat ze daar dus schijnbaar niets mee doen.

Gegeten op 29 maart 2014

DinandCleassen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs voor de lunch uitgenodigd om naar de Posthoorn gegaan. Het begon allemaal goed, vriendelijke ontvangst met aannemen van jassen en dergelijke. Mooie tafel achterin met uitzicht op de tuin/terras. Wel een beetje gehorig vanuit de keuken zo zonder deur maar dat heeft ook ze charme. Tussengerechten en kaas konden alvast genoteerd worden inclusief het wijnarrangement. Wordt de restaurant aanbieding nog een beetje opgeleukt werd er gegrapt. Toen begon de race... amuses, voorgerecht ennnn het tussengerecht stond al op tafel. Niets van de genuttigde amuses/gerechten waren blijven hangen en we waren en masse verbaasd dat we al aan het tussengerecht zaten... maar ja.. doorrrrr eeetennn.. tussengerecht was op (kabeljauw met hollandse asperges..) en het hoofdgerecht kwam al door.. ze wisten zeker dat we met de trein waren. Het hoofdgerecht vonden we geloof ik allemaal een aanfluiting, inspiratieloos en lauw. Het leek wel een bordje vleeswaren die op een warm bord gedeponeerd waren. Echt helemaal niets aan. Toen nog een kaasplankje weggewerkt en het dessert kon komen. Eerst nog een zoetje vooraf ( leuke geste) en daarna dessert en koffie. Nu is het altijd te kort als we afspreken en altijd een hoop om bij te praten. Maar dit tempo sloeg echt alles. Ik heb verder de rekening ook niet gezien en kan het geheel dan ook niet daar op bepalen. Maar als te gast als gast vond ik dit een uitermate teleurstellende ervaring met een menu wat niet tot de verbeelding sprak en service die niet erg gepast was op momenten. Jammer.

Gegeten op 23 maart 2014

RickSpanjer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een aantal sterrenrestaurants in Rotterdam bezocht te hebben nu eens een sterrenrestaurant buiten Rotterdam.

Met een grouponactie 6 gangen diner bij Posthoorn.

Om te beginnen namen we een glaasje bubbels, cava en kregen we 3 amuses geserveerd welke stuk voor stuk lekker waren.

Daarnaast volgden de gangen in redelijk tempo elkaar op. Natuurlijk bij de gerechten een wijnarrangement, met goed bijpassende wijnen.
De hutspot al a posthoorn en de eendenlever met hert waren smakelijk en de duif sprong er echt uit en was overheerlijk.
Het dessert met bloedsinasappel en yoghurt vond ik daarentegen te veel zuren bevatten. En was een slechte afsluiter van de 6 gangen.

De koffie werd begeleid met wat friandises maar deze waren niet verrassend of bijzonder te noemen voor een sterrenrestaurant.

De service was uitstekend, de wijnen en gerechten werden goed toegelicht. Wat opviel was dat bij elk gerecht het sausje pas aan de tafel op de borden werd gedaan n tevens toegelicht, erg leuk.

Het is een net en mooi restaurant al zie je hier goed het onderscheid tussen een tafel gedekt met een wit tafelkleed en een klein zwart kleedje (dit past in mijn optiek niet in een sjiek restaurant.
De toiletten waren netjes en degelijk, al was de kaneel lucht wel erg overheersend. Al zijn ze minder mooi dan in de overige sterren restaurants.

Al met al een prima avond. Woon je in de regio is het restaurant zeker een bezoekje waard, maar in mijn optiek hoef je hier niet speciaal voor om te rijden.

Gegeten op 21 februari 2014

Tientje
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eerste keer dat ik hier was bracht de Posthoorn mij mijn beste eetervaring sinds tijden, ditmaal was dat ondanks dat het nog steeds heel goed was helaas iets minder. De cohesie van de gerechten viel mij iets tegen. Zo kreeg je bij ik dacht het eerste gerecht 'amuses' met verschillende ingredienten. Allemaal ontzettend lekkere smaken en structuren, maar niet passen bij elkaar en daarbij geserveerd een soort cassave-achtige kroepoek. De deconstructed hutspot a la Posthoorn kon mij echt niet bekoren. Er werd bijvoorbeeld een hele gepofte sjalot bij geserveerd en gekookte gehalveerde aardappeltjes, maar nog hard. Het waren grote stukken op je bord die je niet samen kon proeven en die veel te groot waren. Verder waren de andere 4 gerechten wel goed en smaakvol. Overigens de wijnen... Die stelde zeker niet teleur, in een woord fantastisch!

Gegeten op 12 februari 2014

Floor1969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten en sommelier zijn prima evenals het interieur. Eigenaar daarintegen erg zakelijk en niet begaan. Ratelt alles op aan tafel. Totaal geen herkenning als je er al meerdere malen hebt gegeten. Het is daarom niet raar dat dit restaurant de hulp van Groupon heeft ingeroepen!

Gegeten op 20 februari 2014

paddestoel71
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week genoten van een diner. We werden hartelijk ontvangen en hebben in de lounge genoten van de amuses en het aperitief. Hierna werden we naar de dinerzaal begeleid alwaar we zes gangen kregen voorgeschoteld. Alle gangen waren prachtig opgemaakt, mooie winterse smaken, de ene gang viel wel beter in de smaak dan de andere, waarbij sommigen qua smaak ook best overeen kwamen. Voor het eten zou ik eigenlijk een 8,5 willen geven, geen 8 en geen 9. Het is absoluut kwaliteit in alles wat ze hier leveren, de gerechten zijn net iets minder bijzonder dan we verwacht hadden.

Gegeten op 12 februari 2014

Elsblauw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij aten hier met een bon van groupon. Wij vonden het fantastisch. Zoveel lekkere verschillende gerechten. 6 gangen en ook vooraf nog amuses. Eerst even een champagne gedronken in de lounge. Heel gezellig. Alle gerechten waren een verrassing. Wat we ook heel leuk vonden dat ze bij je bord nog een lekker sausje er over heen deden. Bij het eten hadden we een Bob wijn arrangement dat was ook heerlijk. Kortom een geweldige avond.

Gegeten op 16 februari 2014

Bruins
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag 1 februari gegeten bij restaurant de Posthoorn, 4 personen, middels Groupon gebruik gemaakt van een 6 gangen verrassingsmenu. 3 van de 4 kozen hierbij een wijnarrangement.

We begonnen met een drietal amuses, deze waren lekker, maar waren niet echt de smaakbommetjes waar we een beetje op gehoopt hadden, echter maakte het eerste gerecht na de amuses dit direct goed, heerlijke eendenlever en geweldige terrine van hert, de frisse (gekoelde) rode wijn maakte dit tot een geweldige start.

De hierop volgende gerechten (o.a. zalm/krab/Iberico varken/kalf met balkenbrij) waren ook allemaal erg goed en kwamen in een zeer prettig tempo op tafel waarbij elke bijpassende wijn erg leuk en kundig werd toegelicht.

Zelf dronk ik een tikkeltje sneller dan mijn tafelgenoten, fijn om te zien dat er door de gastheer vervolgens af en toe nog even een beetje extra wijn werd ingeschonken.

We sloten af met heerlijke cognac en een fijne sigaar in de Herenkamer, wat is het daar goed toeven zeg, heel relaxt en zeer stijlvol. Wat betreft de cognac: dit mag toch wel iets royaler gezien de betaalde prijs.

Al met al dus een zeer geslaagde avond waar we nog lange tijd met veel genoegen aan terug zullen denken.

Gegeten op 1 februari 2014

zienat11
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de groupon hebben wij met z'n vieren 6 gangen gegeten. Bij de reservering hebben wij duidelijk aangegeven dat er één persoon een ernstige allergie had voor schelp- en schaaldieren, met name garnalen. Er werd ons verzekerd dat hier rekening mee zou worden gehouden. Na aankomst kregen wij de eerste gang, waarbij een zakje huisgemaakte kroepoek werd geserveerd. Omdat het bij ons bekend is dat kroepoek meestal gemaakt wordt met iets van garnalen, heeft de persoon met de allergie niet gegeten van de kroepoek.
Na deze eerste gang kwam de gastheer ons begroeten, waarop wij hem vroegen of de kroepoek gemaakt is met garnalen. Hij antwoordde hierop dat dit inderdaad het geval is; 'Ja, er worden wat garnaaltjes doorheen gemalen'. Wij vertelden hierop dat wij al hadden aangegeven dat er één persoon heel erg allergisch was voor garnalen, tot op het punt dat zij in het ziekenhuis zou belanden na het eten hiervan. Zijn antwoord hierop was 'Nou, heel scherp dat u dat heeft gezien. Goed dat u daar niet van heeft gegeten.'
Een belachelijke reactie van een gastheer van een restaurant waarvan een hoogwaardige service en klantgerichtheid verwacht moet kunnen worden. Er kon geen excuses van af. Ronduit beschamend! Hier gaan wij nooit meer eten.

Gegeten op 21 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Posthoorn in Monnickendam

Schrijf hieronder je recensie over Posthoorn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!