De Orchidee

• 7.9

• 7.2

bert51
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten service was slecht absolute onder bezet, heb bijna twee uur op ons hoofdgerecht moeten wachten. Starter was goed. We zijn weg gegaan zonder het hoofdgerecht te hebben gegeten.

Gegeten op 14 februari 2014

pauline17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit Thaise restaurant ligt helaas niet zo goed in het zicht, maar verdient zeker een bezoek als je lekker Thais wilt eten!

Als stewardess kom ik vaak genoeg in Bangkok om te weten hoe goed Thais eten smaakt en ik werd in dit restaurant zeer aangenaam verrast. Met de Tom Kha Kai soup als favo van de avond!

Het personeel was zeer vriendelijk en het eten gewoon top. Wij gaan zeker vaker terugkomen!

Gegeten op 11 december 2013

FoodieWim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na lange tijd weer eens gegeten in dit restaurant met (voor ons) nieuwe eigenaar.
Ons bezoek was ver boven verwachting; heerlijk gegeten; ook het vegetarische gerecht was zeer smaakvol.
De bediening was professioneel; de fles (franse) merlot wijn was slechts 14,95 en werd geschonken in een mooi groot brandschoon wijnglas.
Goede koffie en, wat weinig gebeurt, gewoon ongevraagd een glas water geserveerd bij het eten (niet op de rekening).
Proficiat ! ga zo door.
In 1 woord : uitstekend !

Gegeten op 8 november 2013

dmasselink
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier afgelopen zomer gegeten. Het is een klein gezellig restaurant wat een beetje verstopt zit. Maar bij reserveren kregen wij gelukkig al een tip hoe we het beste de ingang konden vinden. Ik kreeg het gevoel echt Thais te eten hoewel ik nooit in Thailand ben geweest. Het is erg lekker. Wanneer je gewend bent aan scherp is het prima te doen. Als je echter niet zo goed tegen scherp kan zeg dat dan bij de bestelling en vraag niet een beetje scherp want dat komt overeen met zeer pittig in andere restaurants.
Een aanrader zijn de Thaise koekjes (weet niet meer de exacte naam) die je als voorgerecht kunt bestellen, bv. een portie voor twee personen. De bediening die vermoed ik door de eigenaresse wordt gedaan is een en al vriendelijkheid en het is dan ook de moeite waard om advies in te winnen over de verschillende gerechten.

Gegeten op 9 augustus 2013

PeterG
  • Recensies in de laatste twee jaar

10 oktober met een oud collega hier gegeten. Voorgerecht van 3 satestokjes was lekker van smaak maar wel een kleine portie. Daarentegen was het hoofdgerecht van Gamba's in een Paneang curry en kokosmelk wel ruim, al moesten we wel extra rijst bij bestellen, maar dat kan ook aan mij liggen. Al met al prima.

Gegeten op 10 oktober 2013

vertaalbureau
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant zit een beetje weggestopt in Almere-Haven. Eigenlijk een hidden treasure kun je wel zeggen. We komen er inmiddels al een paar jaar. De inrichting is niet je-van-het, maar het is er zeer schoon en knus. Je kunt als je via de achterkant binnenkomt, waar je ook je auto kunt parkeren (gratis in Almere Haven nog!) ook in de keuken kijken. Je ziet meteen dat daar met liefde en vakmanschap (vakvrouwschap moet ik zeggen eigenlijk) gekookt wordt.
Zelf ben ik een liefhebber van extreem heet eten. Ze vragen bij de bestelling altijd per gerecht hoe heet je het wil hebben, mild of pittig. Je kunt ook voor de geheime optie 'Thai Hot' kiezen. Maar dat is voor de liefhebber. Mijn vrouw neemt altijd gewoon 'mild' en dat is voor iedereen geschikt. Vooraf krijg je gratis altijd een lekker voorgerechtje van verse kroepoek met een pittig dipsausje met gehakt, heel lekker is dat. De bediening is erg vriendelijk (de eigenaresse bedient zelf). Aanrader is de salade van eend. (Laab Ped heet ie, na honderd keer bestellen weet je dat) én de Nasi is op zich al een feest. Alles is netjes heel klein gesneden, zoals het hoort, niet van die grote brokken zoals bij sommige andere Thaise restaurants. Ook gebruiken ze in andere restaurants bergen met Palmsuiker om het maar zoet te krijgen. Dat doen ze hier niet, gerechten smaken echt totaal verschillend. Ik zou zeggen: ga het eens proberen.

Gegeten op 19 juni 2013

Remyw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben al erg vaak gegeten bij de Orchidee en dat zullen we ook nog vaak gaan doen. Het eten is er erg lekker. En smaakt zoals Thais eten hoort te smaken.
Vooral de viskoekjes (ook voor mensen die geen vis lusten) en de rode curry (panang) zijn erg lekker.
Bestel ook lekker de Nasi (gebakken rijst) bij een gerecht, dit is vele malen lekkerder dan witte rijst.

Ook hebben we meerdere malen met een grote groep mensen hier gegeten en iedereen ging elke keer voldaan naar huis.

Persoonlijk vindt ik dit het lekkerste Thais restaurant van Almere (en wijde omtrek)

Gegeten op 24 mei 2013

MennoWF
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Orchidee heeft bij ons de catering verzorgd. We hebben heerlijk gegeten! Ruime hoeveelheden van hoge kwaliteit. De hete kip, rundvlees en bami/nasi waren mijn favorieten. Alles keurig geregeld. Dit gaan wij zeker prolongeren!

kilian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Catering werd op locatie perfect verzorgd door De Orchidee, het eten was heerlijk, bedankt hiervoor!
Er was een ruime keuze uit gerechten, van alles heb ik iets geproefd en het smaakte allemaal heerlijk!
Ga zo door!

JessicaR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb gegeten op een door de Orchidee gecaterd etentje, dus ik kan niet oordelen over het decor van het restaurant. Maar het eten was heerlijk. Diverse gerechten van mild tot pikant, vooral de pittige kip en het rundvlees vond ik erg lekker. Er was ruim voldoende, ook voor de stevige eters, en alles was keurig verzorgd.

Schrijf zelf een recensie over De Orchidee in Almere

Schrijf hieronder je recensie over De Orchidee. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!