Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van  Artusi in Delft - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 015 212 03 54

Italiaans met een internationaal tintje

Gelegen aan de gracht in het centrum van Delft met een romantische, weelderige binnentuin. De chef serveert er Italiaanse gerechten met een internationaal tintje, net een beetje anders. Een lust voor het oog en heerlijk van smaak. De fijne wijnkaart is divers met bekende en minder bekende druiven.

Proever19880

Het was even geleden dat we bij Artusi aten, dat was niet slim want wat was het eten lekker. Vooraf de coquilles en de pasta van de dag, de hoofdgerechten tonijn met groene asperges en de heek waren toppers.
De service is klantvriendelijk en de nieuwe stoelen zaten lekker. Fijn is ook dat je je nooit opgejaagd voelt, alle tijd. Opvallend was de ruime hoeveelheid groenten bij het hoofdgerecht, op naar de 80% groenten en 20% vlees of vis??
Kraanwater op tafel was nog steeds geen probleem.

Gegeten op 14 oktober 2014

robbertkje

Vorige week met z'n tweetjes uitstekend gedineerd bij Artusi. We zijn hier al een aantal keren geweest maar het was weer fantastisch. We kwamen binnen in een bijna volle zaak maar werden meteen vriendelijk ontvangen. Na het aperitief besloten we voor het 5 gangen menu te gaan met bijpassende wijnen. De wijnen zijn goed uitgekozen door de sommelier en het eten was perfect; oogstrelende gerechten met mooie smaakcombinaties. Ook zeker qua prijs/kwaliteit verhouding hoort Artusi tot de top van Delft en we zullen hier nog vaak terug komen.

Gegeten op 11 oktober 2014

B.Lat.

11 oktober met vrienden gegeten bij Artusi. Het is leuk en fris ingericht. We hadden allemaal het vier gangen verrassingsmenu. Stuk voor stuk heerlijke en verzorgde gerechten. Helaas bleek de tap niet aangesloten zodat we het diner niet met een lekker Italiaans biertje konden starten en bij de ravioli (secondo) zaten wat oudbakken spekjes, maar over het eten en de wijnkaart verder niets dan goeds. De bediening komt (deels) ongeïnteresseerd en onattent over. Daardoor wellicht geen tweede keer voor mij.

Gegeten op 11 oktober 2014

DebbyS

Het eten was heerlijk, porties niet groot maar alle gangen bij elkaar zeker genoeg! De bediening gaf ons helaas het gevoel dat we te veel waren. Zeer onprettig. Ondanks het lekkere eten kom ik hier niet meer terug.

Gegeten op 2 oktober 2014

wouter96

Via online reservering

Eten bij Artusi is iedere keer weer een feestje. Wijn - spijs combinaties wanneer je het wijnaragngement erbij neemt zijn top. Kortom aanrader!

Gegeten op 3 oktober 2014

berry17

Via online reservering

Het eten was erg goed, de bediening daarentegen viel tegen. Waren niet erg vrolijk en leken het vervelend te vinden dat wij geen extra's bestelden.

Gegeten op 2 oktober 2014

Comidas

Ik vond dit een pretentieus restaurant. Het doet zich beter voor dan het waarmaakt.
De gerechten zijn niet Italiaans. De gerechten zijn van de internationale keuken.
En een Italiaans restaurant waar je een lepel bij je pasta krijgt, dan mag je je afvragen wat ze met Italië van doen hebben. En in een Primo Piatto (pasta) hoort geen vlees. En al helemaal niet als die pasta gevuld is. En daar dan ook nog truffel over (die z’n aroma al kwijt was) dan heb je helemaal iets wat slaat als een tang op een varken. Truffel mag niet ouder zijn dan een week en komt het best tot z’n recht in neutrale gerechten. De aanbevolen wijn was goed.
Wij kozen voor het vijfgangen verrassingsmenu en kregen octopus, vis, gevulde pasta, vlees en toetjes. De octopus was een beetje flauw en je kreeg er wat verwarrende smaakjes bij geserveerd. De tomatenroomsaus was erg lekker trouwens. Pasta gevuld met aardappel (te veel al-dente) met konfijt van konijn en truffel. Het vlees (Black Angus) was erg goed, maar ook hier weer te veel franje. Een bord met verschillende toetjes. Wel lekker maar niet bijzonder. Al met al te veel verschillende smaakjes bij elkaar. Goede ingrediënten hebben niet al die smaakjes nodig. Er zou ook ergens lardo in een gerecht zitten, maar dat heb ik niet gevonden.
Het toilet is toe aan renoveren. Afgezien van de vloertegels, stamt het volgens mij nog uit de jaren 80. Dit doet afbreuk aan de rest van het interieur.

Gegeten op 18 september 2014

WindeF

Via online reservering

Vrijdagavond om 18.00 uur gereserveerd, omdat onze studerende zoon om 20.00 uur al ergens moest zijn. Het viergangenmenu gekozen met de verzekering dat we dit zeker zouden halen. De gerechten kwamen inderdaad vlot door en waren prima van smaak. We hadden een amuse met rauwe gemarineerde sint jacobsschelpen, een tussengerecht met mezzelune gevuld met een aardappelcrème en truffel, een hoofdgerecht met parelhoen en een soort petit grand dessert. De gerechten waren goed van smaak, maar aan twee jonge jongens en een sportende man is 'eten met veel crèmepjes en gelletjes' en weinig groenten niet echt besteed. Voor hen was het simpelweg te weinig, ook al werd het brood regelmatig aangevuld. Het dessert was bovendien mierzoet en dat vind ik persoonlijk erg jammer. De bediening was niet erg vriendelijk en naarmate het drukker werd, nam ook het lawaai toe en werd praten bijna onmogelijk. Het grootste minpunt is echter het waterbeleid van Artusi. Als je bij je bestelling van water de keuze krijgt tussen een fles met en een fles zonder bubbels, is het nog steeds een fles. En dat terwijl het kraanwater in Nederland overal van prima kwaliteit is. Als een restaurant blijkbaar niet in staat is om voldoende inkomsten te genereren uit hun core business (namelijk het bereiden van voedsel, niet het serveren van te duur water) zet mij dat toch aan het denken.

Gegeten op 12 september 2014

Nicos-LJ

Heerlijk gegeten bij Artusi; 4 gangenmenu (3 gangenmenu is niet verkrijgbaar) voor een schappelijke prijs (40 Euro). Ik vond het qua hoeveelheid wat karig, maar de 2 voorgerechten, hoofdgerecht en nagerecht waren geraffineerd en goed in balans.
De service (dame en heer) waren niet erg vriendelijk en gaven niet veel informatie prijs over de gerechten, maar het kon er mee door.
Al met al een smaaksensatie en zeker aan te bevelen.

Gegeten op 9 september 2014

monnetje

Via online reservering

Gereserveerd via Iens bij Artusi en werd netjes gebeld omdat het restaurantweek bleek te zijn en we dus niet a la carte konden eten. Dat bleek achteraf helemaal niet erg. In tegenstelling tot andere restaurantweekervaringen bleek Artusi geen enkele concessie te doen aan kwaliteit en ingrediënten. Van voor tot nagerecht uitmuntend gegeten, natuurlijk gegaan voor de uitbreiding van mezzelune met truffel, zeer goede bijpassende wijnen en gastvrije bediening. Qua prijs-kwaliteit eigenlijk een dikke 10 en een echte aanrader!

Gegeten op 4 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Artusi in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Artusi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.