• foto's van Gigis La Mensa in Groningen - 1

• 7.4

• 7.2

sarah-lea
  • Recensies in de laatste twee jaar

Molto buono! Omdat wij vlakbij in het hampshire hotel zaten en zochten naar een lekkere niet al te veel poespas plek om te eten, kwamen we uit bij Gigi 'La Mensa' we hadden de risotto met vis het was heerlijk, het venkelzaad maakte het nèt anders dan anders. De insalata caprese (mozzarella salade) was veruit de beste ooit op Hollandse bodem. Zelfgemaakte mozzarella, goede smaakvolle rijpe tomaat en rucola en basilicum van eigen teelt. Ik ben Om! ik ben nogal een kritische eter (ik ben zelf afgestudeerd als kok in Toscane) maar dit deed zeer zeker niet onder aan de Italiaanse gerechten in La bella Italia zelf. GIGI COMPLIMENTI ho mangiato veramente bene! ritorniamo stasera..

edmack
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de vierde keer bij Gigi en zijn brigade gegeten, op een maandagavond waarop het restaurant redelijk goed was bezet (en dat zegt ook al wat!). Wat de culinaire prestaties betreft wisten we wat we konden verwachten, en wij én onze portemonnaie werden niet teleurgesteld met ons 4-gangen verrassingsmenu. Bij binnenkomst bleek de muziek nogal hard te staan, op ons verzoek werd het volume iets getemperd. De keuze van de muziek was voor ons vrij irritant en weinig Italiaans, en bovendien van tijd tot tijd behoorlijk dominant zodat we opnieuw moesten vragen om aan de knoppen te draaien. Bij het afrekenen bleek daar over te praten, en we werden uitgenodigd om de volgende keer zelf maar een CD mee te nemen. Aardig, maar dat hoeft nou ook weer niet... De bediening was zoals we gewend zijn van Gigi's: ongedwongen maar ook wat slordig. Het tempo van uitserveren is beslist een punt van aandacht. Neemt niet weg dat we hier graag veel vaker komen (maar vooral voor de uitstekende prijs/kwaliteit ratio!).

Gegeten op 3 maart 2014

Hobbykok58
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister voor het eerst bij Gigi gegeten. Het is een gezellig en informeel restaurant met een geweldige Italiaanse keuken. Het voorgerecht van vis was prima , daarna de ossenhaas was super en de bijgerechten fantastisch, wat een kok is Gigi. De bediening was ook top. Men was vriendelijk, gastvrij en goed geïnformeerd over de ingrediënten van de gerechten. De vraag om een gerecht zoutarm uit te serveren bleek geen enkel probleem. Kortom wij zetten Gigi bij ons in de top 10 en zullen zeker terugkomen.

Gegeten op 12 maart 2014

chocoholic
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige keer hier verrukkelijk gegeten en daarom teruggegaan. Opnieuw genoten, ditmaal van de vegetarische pasta. De tiramisu vereist nog enige verfijning en mag wat mij betreft een sterkere koffie en dranksmaak hebben. Het is nu voornamelijk romig.
Helaas is de bediening (opnieuw) niet zo alert. Er werd niet gevraagd of we nog wat wilden drinken en we hebben uiteindelijk zelf om de dessertkaart moeten vragen. Het was een rustige zondagavond, dus wat wat het probleem...?
Prijs/kwaliteitverhouding is top!

Gegeten op 16 februari 2014

Djoany
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond met 5 personen voor het eerst hier gegeten. Ondanks dat het een maandag was waren alle tafeltjes bezet. De bediening was heel vriendelijk maar het was wel te druk om maar met 1 persoon de bestellingen op te nemen en uit te serveren. De witte huiswijn viel wat tegen maar het eten was erg lekker. 3 gangen menu voor 20 euro met een mix van vegetarisch, vlees en vis gerechten door de kok samengesteld. Al starter verschillende heerlijke anti pasti. Het duurde lang voordat de hoofdgerechten kwamen, maar waren het wachten waard! Opnieuw een mix nu van pizza, pasta en salade gevolgd door smaakvol ijsje. Kortom een gezellige avond met echt Italiaans goed eten voor een super prijs

Gegeten op 24 februari 2014

joepmeloen

Allereerst het eten
Wij kozen voor een zeven gangen surprise menu. Ik kan u verzekeren dat 6 van de 7 gangen voltreffers waren. Van slechts één waren we niet onder de indruk. Dit kwam doordat de balans in het gerecht ontbrak. Samenvattend: mooie verse producten, uitstekende smaken en gerechtsamenstellingen. Heerlijk.
Service was prima. Ondanks dat de zaak redelijk gevuld was, waren de mensen van de bediening scherp en hielden ze overzicht. Tussen iedere gang zat ongeveer even veel tijd. Netjes.
Binnen prima, buiten mag beter (nog steeds).

Note: We zijn nog een aantal keren geweest tussen de vorige en deze recensie. Ik moet zeggen dat ik het eten in het weekend beter vind dan doordeweeks. Wellicht doordat Gigi zelf doordeweeks niet altijd aanwezig is.

Gegeten op 6 december 2013

joostvannoord
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima 4-gangen menu gegeten. Vooraf taartje van tonijn was aardig, de risotto daarna was heerlijk. Het hoofdgerecht zalm en garnalen wat gewoontjes. Het nagerecht was een heerlijke pudding.

Toch zijn er minpunten: het eten is niet meer zo spectaculair als in de eerste maanden bij La Mensa. De bediening is erg vriendelijk, maar niet erg doelgericht. Je moet lang wachten op drinken en de volgende gang. We hebben van half 7 tot half 11 gegeten en dat is wel erg lang voor een diner in een kantine/mensa.

Gegeten op 12 december 2013

ruben29
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is altijd zeer goed bij Gigi. Normaal gesproken ga ik altijd voor het 4 gangen menu van de chef, maar nu waren we te laat dus dat kon niet meer. Carpaccio is een echte aanrader, zelden zo'n goede carpaccio gegeten. Het personeel is niet goed op de hoogte van wat er in het restaurant gebeurt, soms zit je een half uur zonder drinken. Bediening zou beter kunnen, maar de mensen in de bediening zijn wel altijd vriendelijk en dat is ook erg belangrijk.

Gegeten op 16 november 2013

henrivaneeghen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via vrienden bij Gigi La Mensa beland en wellicht op de wrong time wrong moment! Zaak was goed bezet maar dat is geen excuus ons zeker langer dan 2 minuten niet naar de ons gereserveerde tafel te begeleiden om zelfs vriendelijk te worden begroet. Het bord met antipasti was nogal ruw boers opgemaakt maar de smaken waren iet verkeerd, dat was echter direct tot onze spijt het hoogtepunt van deze avond. De gorgonzola op de bestelde pizza was alles overheersend, matigen dus als tip. Het bestelde vlees was zelfs een beetje taai, met onze klacht tegen de ober werd helaas niets gedaan. Ofwel, werk aan de winkel voor La Mensa

Gegeten op 9 november 2013

Mark1995
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn favoriete Italiaanse restaurant. Geen poespas, gewoon goed eten in een simpel decor. Eten wordt er snel geserveerd en volgens de menukaart komt een groot deel van de ingrediënten uit de buurt van Groningen, een leuk pluspunt. Ook de smaak zit dik in orde; er is niets geweest wat mij niet beviel aan het eten. Als je echt authentiek Italiaans wilt eten in Groningen moet je bij Gigi's zijn!

Gegeten op 6 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Gigis La Mensa in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Gigis La Mensa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!