Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Pieke Potloed in Maastricht - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 321 59 68

arthursedee

Via online reservering

Heerlijke lokale gerechten en een vriendelijke bediening. En dat alles in een bijzondere ruimte.
Maar 7,50 voor een fles Spa Blauw is nergens voor nodig.

Tjo

Gelokt door de belofte van streekgerechten.. Maar t viel wat tegen. Het voorgerecht met forel uit de Geul en mini asperges was lekker, maar het Maastrichtse stoofpotje niet. Vlees taai, saus erg matig. Obligate salade.
De bediening was goed, de sfeer ... We hadden gereserveerd maar kregen een tafeltje op het (s avonds overdekte) terras waar veel grotere groepen zaten.

ro

Een weekendje Maastricht moet natuurlijk goed worden afgesloten en dus besloten om te reserveren bij Pieke Potloed. Achteraf maar goed dat wij een uur van te voren gebeld hadden want tijdens ons 1,5 uur durende sessie bij Pieke hadden wij al een stuk of 15 mensen weer naar buiten zien gaan omdat het he-le-maal vol zat. Populaire plek dus. Geen moment was de drukte storend. De bediening/keuken goed op elkaar ingespeeld denk ik. Als vooraf gekozen voor de ambachtelijke croquette met Limburgse grottekies en geserveerd mét Mestreechter sjroepsajs. Erg lekker, alhoewel ik de prijs iets te hoog vond voor de hoeveelheid. Als hoofdgerecht had ik de Mestreechse staoverij mét Brands sezoensbeer en peperkook, geserveerd mét friet en slaoj. Het vlees heerlijk mals en super van smaak! Kijk, dit is het geld meer dan waard! Als afsluiter had ik de Tirami Zoe op z'n Mestreechs mét 'n drópke dessertwien. Eindelijk een keer geen Tiramisu die doordrenkt is in alcohol. De jonge dame van de bediening was erg vlot en vriendelijk. Decor, tsjaa daar moet je van houden, bruin cafe achtig. Ik vond het er iig prima bij passen! Al met al geen haute cuisine maar daarvoor ga je hier ook niet naar toe! Als wij ooit weer in Maastricht komen gaan wij zeker weer naar Pieke Potloed!

ruudhend

Omdat ik een aantal jaren geleden al een keer bij Pieke Potloed heerlijk heb gegeten, hebben we nu, bij onze stedentrip naar Maastricht, daar nogmaals gereserveerd. Ik wilde mijn partner ook laten proeven van het lekkers van Pieke Potloed. Ons wachtte een zeer vriendelijke begroeting. Onze voorgerechten bestonden uit een ambachtelijke croquette met Limburgse grottekies en geserveerd mét Mestreechter sjroepsajs en een rundsstaofvleisch croquette geserveerd mét geruusterde paprikamayonaise. Dit zijn werkelijk de lekkerste kroketten die wij ooit gegeten hebben. Vervolgens kwamen de Mestreechse staoverij mét Brands sezoensbeer en peperkook, geserveerd mét friet en slaoj en het “Knien in ´t zoer” mét friet en slaoj op tafel. Zeer smaakvol en een goede presentatie. Dit alles vergezeld van een goede rode wijn voor mij en voor mijn partner een heerlijk Limburgs biertje. De wijn- en bierkeuze was ruim voldoende. Als nagerecht kozen wij Limburgse Grottekies, Patachouffe, Rommedoe mét 'n sjroepsaijske en gemarineerde olieve. De serveerster was zo vriendelijk ons te attenderen op het feit dat dit, gezien al hetgeen wij al hadden gegeten, misschien een beetje veel zou zijn en wij wellicht beter met zijn tweeën 1 plankje kaas zouden kunnen nemen. Dit advies hebben wij opgevolgd en wat volgde was een uitgebreide kaasplank met allerlei lekkers en zeker voldoende voor 2 personen. Hierbij een heerlijke dessertwijn (Pedro Ximenez) gedronken. Daarna nog een uitstekende koffie met een bonbon. Ons advies aan iedereen die Maastricht bezoekt: ga echt eten bij Pieke Potloed. Heerlijke streekgerechten, uitstekende bediening en daarnaast ook nog een heel gezellige ambiance. Het is even zoeken naar de Sporenstraat, een klein smal steegje wat je niet zomaar inloopt, maar zeker de moeite waard!

Gegeten op 2 september 2014

Robinduiker

Gisteren heb ik gegeten bij Pieke Potloed. Erg lekker, ondanks dat de "mix grill" geen gegrilld vlees was. De wijn is uitstekend. Erg goede prijs kwaliteit verhouding, een aanrader!!

dickertjedap

Prima mosterdsoepje vooraf, carpaccio als tussengerecht, goed stukje vlees als hoofdgerecht en als dessert een crème brûlée met een bolletje ijs erop. Kortom pretentieloos, maar goed eten.

Gegeten op 2 september 2014

ronald110

Gezellig restaurant met binnenplaats. We namen vooraf een mosterdsoepje met room, die keurig op smaak was. Daarna een ribeye van het Limburgs verkske met groente en rosevalaardappeltjes. Niet superspannend, wel goed bereid en lekker van smaak. Creme bruleetje en een tiramisu als nagerecht, doorsnee nagerechten op de kaart, maar goed van smaak. Al met al goed eten voor een schappelijke prijs. Bediening wat afwachtend. Voor iets heel bijzonders hoef je hier echter niet naar binnen te gaan. Als we weer in Maastricht zijn, gaan we nog wel een keer langs.

Gegeten op 24 mei 2014

CKoopmans

Gastvrijheid zoals het hoort te zijn! Heerlijk gegeten, goede sfeer en erg gastvrije bediening (twee jonge jongens) met veel aandacht voor de gast. De kaas kroketjes en het stoofpotje van zuurvlees is absoluut aan te raden. We wonen niet in de buurt maar als we terug komen dan brengen we zeker wederom een bezoekje aan Pieke Potloed.

Gegeten op 15 februari 2014

Princesss

Pieke potloed is een leuk eetcafé met streekgerechten. Het eten vonden wij erg lekker. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht vielen erg in de smaak. De bediening doet het goed en er hing een fijne sfeer. Enige nadeel was dat het hoofdgerecht veel te snel kwam. Binnen een uur stonden we weer buiten, dit was erg jammer. Dan is het meer snelle hap ipv een diner. Voor de rest tevreden!

ans2

Wat een leuke tent is dit. We aten dit keer alleen een hoofdgerecht, een Maastrichts stoofpotje met bier en peperkoek , wat was dat heerlijk. Er bij geserveerd een salade en aardappelkroketjes. Partner had visduo van zalm en victoriabaars met een wittewijn-kruidensaus. We hebben allebei alles opgegeten. We hebben ervan genoten. Leuke vlotte bediening in een gemoedelijke entourage .

Gegeten op 4 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Pieke Potloed in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Pieke Potloed. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.