• foto's van Pieke Potloed in Maastricht - 1

• 7.6 10 30

• 7.9

• 7.2

Pieke Potloed over zichzelf

Bistronomie, karaktervol, eigen kader, met een losse, correcte bediening. Koken met de aandacht voor de smaak.
Midden in 't centrum. Op een steenworp afstand van de Bijenkorf, in de sfeervolle Sporenstraat, daar ligt Pieke Potloed, een authentiek eetcafé, met een schitterend zomer/winterterras.
Heerlijk genieten van Maastricht !!

You didn't visit Maastricht, if you didn't visit Pieke Potloed

CKoopmans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gastvrijheid zoals het hoort te zijn! Heerlijk gegeten, goede sfeer en erg gastvrije bediening (twee jonge jongens) met veel aandacht voor de gast. De kaas kroketjes en het stoofpotje van zuurvlees is absoluut aan te raden. We wonen niet in de buurt maar als we terug komen dan brengen we zeker wederom een bezoekje aan Pieke Potloed.

Gegeten op 15 februari 2014

Princesss
  • Recensies in de laatste twee jaar

Pieke potloed is een leuk eetcafé met streekgerechten. Het eten vonden wij erg lekker. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht vielen erg in de smaak. De bediening doet het goed en er hing een fijne sfeer. Enige nadeel was dat het hoofdgerecht veel te snel kwam. Binnen een uur stonden we weer buiten, dit was erg jammer. Dan is het meer snelle hap ipv een diner. Voor de rest tevreden!

ans2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuke tent is dit. We aten dit keer alleen een hoofdgerecht, een Maastrichts stoofpotje met bier en peperkoek , wat was dat heerlijk. Er bij geserveerd een salade en aardappelkroketjes. Partner had visduo van zalm en victoriabaars met een wittewijn-kruidensaus. We hebben allebei alles opgegeten. We hebben ervan genoten. Leuke vlotte bediening in een gemoedelijke entourage .

Gegeten op 4 februari 2014

Oudemast
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond daar gegeten. Wij zouden het omschrijven als een uiterst gezellig eetcafé, waarvan dr kaart een duidelijke Maastrichtse twist heeft. Uiterst vriendelijke bediening, goed betaalbaar. Wij zaten in de achtertuin in het overdekte terras, en daar was het lekker ruim zitten. In tegenstelling tot veel trendy restaurants, waar je tegenwoordig met zijn allen naast elkaar zit en zo dichtbij elkaar dat je niet tussen de tafeltjes door kan.

lien2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Diner voor twee gewonnen en ongelooflijk in de watten gelegd door de eigenaar en zijn personeel.
Goede sfeer, gezellige muziek, heerlijk eten en voortreffelijke bediening.
Wij gaan hier zeker terug komen.

Gegeten op 11 januari 2014

Smaakvolbreda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk eetcafe in centrum van Maastricht. De salade met kaasjes was niet helemaal mijn ding, maar goed verzorgd. Het Maastricts zuurvlees beviel goed. Jammer was wel de bediening. Geen kennis over producten en opmerkingen als: kraanwater? Ja dat geven we natuurlijk niet zo maar weg, maken niet echt dat je je welkom voelt. Jammer, maar verder prima adres om voor prima prijsje te eten.

Gegeten op 29 december 2013

proever20600
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn de afgelopen jaren al vaker bij Pieke Potloed gaan eten, met z'n tweeën of met bezoek 'van buiten' - dit laatste vanwege de Maastrichtse aankleding van het geheel (kaart, bediening, etc.). De kaart vertoont kleine variaties, maar blijft hoofdzakelijk bestaan uit gerechten als konijn, zuur vlees, stoofpotjes, saté e.d. Je gaat hier niet eten om steeds iets nieuws te proeven! Het eten is ons nog nooit tegengevallen: je eet op een degelijk eetcafé-niveau, zonder grote uitschieters naar boven of beneden (dit keer vielen de kaaskroketten vooraf duidelijk mee - knapperig van buiten, lekker smeuïg van binnen - en viel de forel vooraf duidelijk tegen - veel te weinig vis in 'plukjes' op een beperkte portie sla; de saté als hoofdgerecht was lekker als vanouds, juist ook door de saus; de toetjes zijn in de regel erg zwaar en machtig en hebben we overgeslagen; de koffie was prima). Bier en wijn worden steeds op een verzorgde manier geserveerd. De bediening is in de regel vriendelijk en snel. Het voorste deel van de zaak oogt erg donker, dus wij zitten steeds op het (al dan niet overdekte) terras. Dat kan wellicht wat gezelliger worden ingericht, maar je zit er wel steeds lekker rustig - en dat midden in Maastricht. Mede door die ligging is Pieke Potloed, al met al, een gelegenheid waar wij graag met enige regelmaat komen. De laatste keer dat we er waren was met een social deal. De deal zelf was prima (geen speciaal menu oid, maar gewoon kiezen van de kaart en vervolgens betalen met een voucher die duidelijk minder kost dan hij waard is; deze aanpak verdient navolging!). Maar kennelijk waren er wel érg veel deals verkocht, want het terras zat propvol - duidelijk meer tafels dan normaal, allemaal helemaal vol - en de bediening had het veel te druk - maar bleef zijn best doen. De wachttijden liepen daardoor ook te zeer op. Wij gaan ervan uit dat dit eenmalig is en dat de sfeer de volgende keer weer 'normaal' is.

Gegeten op 6 september 2013

rob129
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond gegeten bij Pieke Potloed met 2 personen, laat ik beginnen met te zeggen dat wij ons totaal niet kunnen vinden in het commentaar van sommige mensen over de ongezellige serre (dat is een kwestie van smaak) en dat de tafeltjes te dicht op elkaar staan, als je privacy wilt moet je niet naar openbare gelegenheden gaan:-)
Mijn partner had een saté en deze was zeer goed van smaak met uitstekend mals vlees. Ik had een mosterd soep en deze was prima van smaak en ik had een stoofpotje wat ook een uitstekende smaak had verder had ik nog een heerlijk hazelnoottaartje als toetje. De koffie en thee was ook zeer compleet met o.a. een advocaatje met slagroom.
Onze bediening door een vlotte blondine was zeer goed en alert en daar kunnen mijn inziens heel wat 'collega's' o.a. in Amsterdam een puntje aan zuigen.

Eed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met twee personen gegeten bij het populaire restaurant Pieke Potloed. Dit restaurant heeft een bijzonder aantrekkelijke site die de indruk geeft dat je gezellig in een gemoedelijke sfeer lekker gaat uit eten.
Niets is echter minder waar.
Bij Pieke Potloed wordt uiterst commercieel gewerkt. Wat direct opvalt is dat iedere vierkante centimeter is benut. De tafeltjes staan zodanig dicht bij elkaar dat iedere vorm van privacy onmogelijk is. Door de opstelling en invulling kijken veel gasten tegen een muur aan. Persoonlijk stoort mij dat enorm. Dit geldt vooral als je met twee personen bent. Bij onze binnenkomst waren slechts een paar tafeltjes bezet. Toch wordt je gepropt aan een tafeltje waarvoor net nog plek was om in de zaak neer te zetten. Een ander tafeltje was onbespreekbaar. Toen wij buren kregen wijzigde zich de toon van conversatie aan beide tafeltjes naar een soort van fluisteren. Wat verder opviel was dat gasten die met twee personen kwamen, ondanks dat er nog volop ruimte was, boos de zaak verlieten omdat ze geen tafel kregen. Pieke Potloed wil kennelijk aan een tafel van vier personen ook vier personen hebben zitten. Dit acht ik kwalijk. Een restaurant moet het immers voor lief nemen dat er avonden zijn dat 2 personen een tafeltje krijgen waaraan ook 4 personen kunnen zitten. Verder valt op dat de binnenserre absoluut ongezellig is. Veel te veel licht, veel te massaal, veel te veel lawaai.
Dan het eten. Dit wordt populair en uitnodigend gepresenteerd op de site. Welnu, de uiensoep is matig. Deze soep wordt niet opgediend met een dampend laagje kaas uit de oven. maar gewoon in een half gevulde kom. De konijnenbout was op zich wel lekker, echter de donkere saus was veel te zwaar en te overheersend. Daarbij werden een paar frietjes geserveerd en een bakje pretentieloze sla zonder smaak. Voor een prijs van € 18,00 krijg je eten dat je in een veredelde frituur krijgt met de daarbij passende ambiance.
Waarschijnlijk ben ik echter een van de weinigen die hier zo over denkt want toen wij naar huis gingen gingen moesten wij ons tussen de tafeltjes en de mensen die aan het wachten waren totdat er een tafeltje vrij kwam naar buiten persen.
Wij hadden zelfs een soort van opgelucht gevoel toen wij eenmaal buiten want dit voelde gewoon niet relaxed. Kortom; nooit meer!

Gegeten op 12 september 2013

lm88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten, prima biefstukje gehad en mijn moeder een soort van zuurvlees gemaakt met brandbier. zij was daar erg over te spreken. bediening vriendelijk en attent

Gegeten op 5 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Pieke Potloed in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Pieke Potloed. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!