• foto's van Pieke Potloed in Maastricht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 321 59 68

sliepo

Woensdag 3 Maart hier gaan eten. We zijn hier al vaker geweest en hebben altijd met een fijn gevoel de zaak verlaten. Zo ook deze keer !
Personeel zoals altijd zeer vriendelijk en behulpzaam.
Eten was lekker.
Ik had de mosselen in witte wijn en boursin en mijn vrouw had de salade met kip.
Het enige minpunt vond ik persoonlijk de grootte van de mosselen.
Deze waren aan de kleine kant. De smaak was overigens perfect !
Ook op de kipsalade was niks aan te merken, heerlijk.
We hadden bonnen via social deal en wilden eigenlijk een dag eerder gaan eten, omdat we op het laatste moment erachter kwamen dat we toch nog in de stad moesten zijn. Op internet kon niet meer gereserveerd worden voor dezelfde dag, dus maar even telefonisch contact opgenomen met Pieke Potloed, of er eventueel nog plaats was op dinsdagavond. Er werd ons te kennen gegeven dat als er niet meer gereserveerd kon worden via internet, dat er geen plaats meer was. Hier heb ik uiteraard totaal geen problemen mee, want VOL=VOL, en ik was wat aan de late kant. Maar wel als ik dan betreffende dinsdagavond zie dat de zaak meer dan de helft leeg is. Dat extra stukje service had ik dan wel verwacht van Pieke Potloed. Jammer.

Gegeten op 4 maart 2015

Restaurant - 2 weken geleden

Beste Ralph, bedankt voor jullie feedback.
Wat u wellicht moet weten is dat we ruimte moeten vrijhouden m.b.t. tot andere reserveerkanalen. We begrijpen dat dit onbegrijpelijk is wanneer het ene systeem ''vol'' aangeeft en u vervolgens vertoefd in een half gevulde zaak. Echter moeten wij alle gasten de volledige service voor te reserveren kunnen blijven aanbieden. Tevens moeten we ook binnenlopende gasten een plekje kunnen aanbieden. Wij hopen u hiermede een beetje inzichtelijk te hebben gemaakt m.b.t. ons reserveerbeleid, zodat u vervolgens meer begrip voor dit beleid kunt opbrengen. Wij hopen u weer snel een warm welkom te mogen geven bij uw volgend bezoek. Met vriendelijke groet van het Pieke Potloed team

Fijnproever - 2 weken geleden

Bedankt voor de terugkoppeling. Heel fijn ook uw kant van het verhaal te horen, en daar kan ik me grotendeels wel in vinden. Echter we hebben het hier over een dinsdagavond, en niet bijvoorbeeld een drukkere donderdag- of vrijdagavond. Als ik dinsdagmiddag om 14:00 telefonisch wil reserveren om om 18:00 uur te komen eten, moet men mij niet vertellen dat het al vol is. Want met 'een half gevulde zaak' heb ik mij nog heel zacht uitgedrukt.

agneskoningstein

Op zaterdagavond 24 januari 2015 met acht vrouwen bij Piekes gegeten en wat was dat een teleurstelling. Wij zaten in de serre waar een aantal van ons warm onder de kachels zaten en de rest vernikkelde van de kou. Zelf de tafels al opgeschoven, maar dat mocht niet baten. De zalmcarpaccio smaakt echt naar helemaal niets. En het voorgerecht met van champignons leek wel champignonsoep. Als hoofd een taaie, niet te snijden biefstuk. Verder stoofpotjes zuurvlees, waar zuur erg letterlijk genomen moet worden (niet zoet-zuur zoals op de kaart staat). Tevens was het vlees, net als van het andere stoofpotje, erg droog. Ook het vlees van de sate was zuur en de beenhammetjes gortdroog.
Onze eerlijke mening werd niet door de serveerster gewaardeerd (zeer boze blik) en er werd helemaal niet meer met ons gesproken. Dat het eten niet goed is, is één. Maar de "service" daarna was ronduit waardeloos!

Gegeten op 24 januari 2015

NLeter

Absoluut een aanrader in Maastricht; gezellige sfeer van een eetcafe; zeer prettige en attente bediening. Eten is prima van kwaliteit. Vele typisch maastrichtse gerechten op de kaart; uiteraard gekozen voor konijn in het zuur. Grote konijnenbout die heerlijk smakelijk is klaar gemaakt en geserveerd met rijke garnering. Uitermate vriendelijke bediening. Voor een smakelijke maaltijd in een gezellige ambiance is dit in Maastricht altijd een aanrader.

Gegeten op 4 januari 2015

FamMulders

Echt Maastrichts. Lekkere Limburgse gerechten. Zijn hier geweest voor een lunch.
Alles prima verzorgd. Personeel is erg vriendelijk en vakkundig.
Wij hadden Limburgse Tapasplankje Pieke Potloed en Werrem broen bruudsje ''Sint Servaos'' , echt super lekker. Uiteraard een paar lekkere Brand biertjes erbij.
Reserveren gewenst.

Gegeten op 8 augustus 2014

FemkeB

Via online reservering

We hebben een erg gezellige avond gehad in Pieke Potloed, een bourgondisch eetcafe met echte Maastrichtse gerechten op de kaart.
Het was druk, wij hadden een klein plekje, bijna op de neus van twee andere gasten, maar gezellig was het wel.
Het eten op de kaart was leuk, gerechten die je anders niet gauw tegenkomt (bv Knien int Zoer: Konijn in het zuur en Zuurvlees), daar kwamen we ook speciaal voor, dus leuk om eens iets nieuws te kunnen proberen.
Allemaal best lekker, maar vrij eentonig van smaak. Frieten waren niet zozeer knapperig als wel keihard, wat jammer was, want we hadden er heel wat van verwacht. Misschien hadden we het laatste restje. De sla leek in een kommetje gekwakt met wat zurigheid er overheen. Niet heel smakelijk.
De voorgerechten (kaaskroketjes en paddestoelen a l'escargot) waren prima, maar ook vrij eentonig en daardoor een beetje saai van smaak en aankleding.
De bediening was wisselend, het was duidelijk dat het erg druk was en de ene ober kon daar beter mee om gaan dan de ander, af en toe een lichte stress-snauw of wel erg lang moeten wachten op een glas wijn. Een vergeten mayonaise die dan later als extra op de bon staat en dus in rekening wordt gebracht.
Het is allemaal te begrijpen met de drukte, maar je voelt je wat ongemakkelijk als gast.
We hadden eerlijk gezegd iets meer gehoopt van deze avond.
Helaas. Maar op zich een gezellig cafe voor een hapje.

Gegeten op 22 november 2014

edv2101

Gegeten met familie, jammer van de hoofdgerechten, die waren een grote teleurstelling.
De voorgerechten waren oké. (mosterdsoep, kroketjes en carpaccio)
Het vlees in de stoofpotjes was taai en niet smaakvol.
Overigens vind ik ruim 7 euro voor een fles spa ronduit belachelijk.
De bediening was spontaan en deden erg hun best.

Gegeten op 13 september 2014

Restaurant - 5 maanden geleden

Jammer om te lezen achteraf dat de hoofdgerechten teleurstellend waren. Evenzo jammer dat men dit niet ter plekke aangeeft wanneer er gevraagd wordt of alles naar wens was. Ter plekke kunnen we dit onmiddellijk oplossen.
Wat betreft het water. Een grote fles water van 7 euro is nog altijd voordeliger i.p.v. 4 kleine flesjes water !!
Al met al hadden wij dit graag gepast opgelost ter plekke om u toch een goed gevoel te hebben mee kunnen geven.

Dirk151071

Na 20 jaar weer eens in Maastricht. We namen hier de "Ambachtelijke croquette met Limburgse grottekies", heerlijk. Wel redelijk aan de prijs voor twee stuks met een kleine salade. Als hoofdgerecht het stoofpotje en de beenham. Beide een goede hoeveelheid was ons betreft. Potje stoof wat vlak van smaak en de beenham was taai aan de buitenkant en lekker van binnen. Deze zal ik niet snel nog eens kiezen. Hadden we wat meer van verwacht. Lekker die velen soorten bier en wijn die je kunt kiezen. Nagerechten zijn prima. Over alles is nagedacht. Decor is zoiets als een bruin cafe niet super chique maar wel gezellig.

Gegeten op 5 november 2014

janssenjmh

Met socialdeal eindelijk eens hier gegeten
onder genot lekker bokbiertje en wijntje 3-gangen menu met aantal keuzes, prima, zo zie je wat er allemaal is. Voorgerecht lekkere gevulde carpacho of een goed soepje, vervolgens livar varkenslapje met mosterd honing saus en lekkere groente en morieljes en partner lekker stukje vis met heerlijke saus, desser een zeer bijzondere tiramisu in een glaasje begeleid met een lekker glaasje desserwijn
toe een goed kopje koffie kortom zejer een aanrader in maastricht.

Gegeten op 15 oktober 2014

Beehrtje

Via online reservering

Super tentje! Lekker gegeten. Vlotte en aardige bediening. Gratis WiFi.
Het 'Knien in 't zoer' zoe wie ste dat allein in Mestreech kins ete was super mals en erg lekker.
Tafeltjes stonden wat dicht bij elkaar, maar dat was ook wel weer knus/gezellig.

Gegeten op 31 oktober 2014

arthursedee

Via online reservering

Heerlijke lokale gerechten en een vriendelijke bediening. En dat alles in een bijzondere ruimte.
Maar 7,50 voor een fles Spa Blauw is nergens voor nodig.

Gegeten op 18 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Pieke Potloed in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Pieke Potloed. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.