a TripAdvisor company

foto's van L'Incontro in Amsterdam - 1 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 2 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 3 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 4 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 5 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 6 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 7 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 8 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 9 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 10 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 11 foto's van L'Incontro in Amsterdam - 12

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 400 41 02

Echt Italiaans

Een warm welkom, laat je een heerlijk aperitief inschenken en geef je over aan de kunsten van de chef. Hier geniet je van de echte Italiaanse keuken, pure smaken bereid met de mooiste producten. Sluit je avond af met de perfecte espresso en je gaat diep tevreden weer richting huis.

Embeeee

Lunch bij l'Incontro waar twee Milanese koks smakelijke pasta en tiramisu bereiden, buonissima! Typisch Italiaanse sfeer en bediening, prima. Houd er rekening mee dat rond het middaguur de keuken opstart, waardoor niet alles op de kaart (oa. pizza) verkrijgbaar is, vooral op maandag...

Gegeten op 30 maart 2015

Proever56832

Met z'n tweeën op de onvolprezen Amstelveenseweg gegeten bij dit verrassend goede Italiaans restaurant. Leuke ambiance, hartelijk welkom. Als amuse een bordje rucola-tomaat met parmigiano, aangemaakt met goede olie en balsamico. Erbij stukjes lichtgekruide en beetje belegde pizzapuntjes (want ja, pizza kan je hier ook eten). Vooraf coquilles in erg lekkere bruine saus met room en courgette (!), vleugje vermouth (Noilly Prat?). Daarna de Filetto met echt goede gorgonzola saus, en een met saus con Trufato. Daar had de truffel snel doorheen gelopen, had wel duidelijker gemogen naast de kleine stukjes 'funghi'. Toe crème brulée très caramelisé, goede Franse touch. Biertje, twee glazen Montepulciano, kraanwater:

Gegeten op 12 februari 2015

Nery28

Echt een ontdekking, Italiaans zoals je in Italië eet. De bediening is zeer vriendelijk en biedt goede service. De gerechten zijn zeer redelijk geprijsd.

Gegeten op 10 februari 2015

Brady_

Afgelopen maandag hier gegeten met een aantal collegae. Prima eten voor redelijke prijzen. We hebben het hartstikke goed gehad en dat kwam niet alleen door ins gezelschap. Goede service en gezellige sfeer!

Gegeten op 26 januari 2015

ohannes

Afgelopen zaterdag was ik hier met een aantal vrienden. Een sfeervol Italiaanse restaurant met een zeer vriendelijke bediening die je goed adviseert. Het is ons aangeraden om Lincontro menu te nemen. Om te beginnen kregen we verschillende antipasti daarna als tussen gerecht verse pasta Fiocchi met gorgonzolasaus en peren, Tortelli met ricotta en spinazie en Lunette gevuld met zwarte truffel en cherry tomaten. Als hoofdgerecht mix vlees en vis. Kortom, het was verrassend goed en verrukkelijk lekker. Vervolgens kregen we allemaal aan het eind limoncello van het huis. Dit is echt een Italians restaurant waar je je snel thuis voelt. We komen snel weer terug.

Gegeten op 17 januari 2015

Proever7817

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten, erg goede vitello tonnato en groot voorgerecht. Lekkere hoofdgerechten (ossenhaas met truffelsaus, respectievelijk gorgonzolasaus), waarbij hooguit het vlees iets malser had kunnen zijn. Heerlijke wijn!
Belangrijker nog dan het eten was de ontzettend hartelijke en attente bediening. We voelden ons echt heel welkome gasten. Hoewel de zaak vol zat (zaterdagavond), had niemand last van elkaars gesprekken. Ze hebben iets goed gedaan met de akoestiek, blijkbaar. We komen zeker terug!

Gegeten op 17 januari 2015

CynDee

Ik woonde hier vroeger in de buurt en kwam er toen geregeld :) vaste klant zijn, heeft zo zijn oordelen haha; een 'eigen' tafeltje en limoncello na!

Het is een mooie tent in een gezellige buurt en de eigenaar is altijd even charmant! Vooraf bruschetta of broodjes met tapenade van gegrilde groeten en olijfolie met balsamicoazijn, super!

Voor het hoofdgerecht kan ik bijna nooit kiezen. Afgelopen keer hebben we de lunette met zwarte truffel en cherrytomaatjes en de tortelli met ricotta en spinazie besteld. Allebei heerlijk. De verse pasta wint het bijna altijd, maar ook de pizza's zijn bijvoorbeeld erg lekker!

Qua desserts staan er een aantal dingen standaard op de kaart (tiramisú, sgroppino), maar ook hierin wordt gewisseld. De ene keer hebben ze profiteroles, de andere keer citroentaart en laatst een chocolade lavacakeje, yammie!

In 2015 komen wij zeker weer eens tafelen :)

Gegeten op 8 december 2014

narell

Twee collega`s gingen we bij L`incontro eten. Toen wij binnen kwamen was gigantisch druk, onlangs drukte hadden ze toch een tafel voor ons gereserveerd gehouden. Wij werden warm ontvangen door een mooi italiaans dame die niet zoveel nederlands kon, maar toch heeft ze haar best gedaan om menu uit te leggen.
Wij hadden dagmenu voor € 27,50. Het voorgerecht was lekker pasta met paddenstoelen met cream saus. Hoofdgerecht was kalfsvlees met massala saus. Nagerecht was semi freddo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nagerecht voor het eerst had geproefd en vond ontzettend lekker. Het leek op ice cream, maar dat was toch geen ice cream. Er zaten heel veel stukjes walnoten in. Het een ding vond ik super van chef-kok dat hij bij alle tafels langs ging, om te vragen of alles naar wens was. Dit kom je niet zo vaak tegen.
Wij hadden zeker onvergetelijke avond gehad. Het is zeker aanrader.

Gegeten op 3 januari 2015

michiel109

Via online reservering

Het eten is fantastisch, vandaar dat ik elke keer weer terug ga; verse produkten en met liefde bereid. Personeel is ook uitermate vriendelijk, vertelt uitgebreid over het eten en het land. Ik vind het wel jammer dat er tijdens de lunch bijna nooit volk is, ik zou het dus voor de gezelligheid meer aanraden voor het diner.

Gegeten op 17 december 2014

diana82

Via online reservering

We hebben er echt heerlijk gegeten. En verrassende gerechten. Sint Jacobsschelpen in een heerlijke saus ( waar ik de naam van ben vergeten) en de Ossenhaas met Truffelsaus.... Daar kom ik voor terug!

Gegeten op 14 december 2014

Schrijf zelf een recensie over L'Incontro in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over L'Incontro. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.