Olive & Cookie

• 9.0

• 8.3

ImportAmsterdammer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kleine schattige traiteur met hele lieve Kroatische kokkin. Het plekje geeft een hele authentieke bijna spartaanse indruk met overal ouderwetse potten en pannen in de open keuken met ook 1 communal tafel indien je gelijk aan wilt schuiven. De eigenaresse kookt water in een pannetje voor je indien je een kopje thee wilt en warmt de heerlijke gerechten voor je op in pannetjes (yesss niet in een smaakverkrachtende magnetron!) met enorm veel persoonlijke aandacht. Mijn tips zijn het champignon-provolone quicheje, de balsami-champgnons en de banaan-chocolade cakejes maar volgens mij maakt ze gewoon elke keer weer iets anders.. I like:) en kom zeker terug!

Gegeten op 15 april 2014

Klavertjedrie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een vriendin woont in deze buurt. In februari ging ik bij haar op bezoek en samen hebben wij besloten om uit eten te gaan. Zij kende deze tent al. Zo kwam ik ook bij Olive & Kookies. Deze mensen weten waar ze het over hebben. Zij koken (h)eerlijke, verse gerechten, kunnen goed uitleg geven over het eten en smaken combineren. En bovendien zijn ze zeer vriendelijk.
Als “kersje op de taart” hebben wij na het eten een voortreffelijke zelfgemaakte taart gegeten. Top jongens!

Gegeten op 13 februari 2014

loic
  • Recensies in de laatste twee jaar

Very nice place owned by friendly people. Veggie food is great. You can share a nice meal in a nice environment and even have great conversations with new people you never met before :)

Gegeten op 10 april 2013

Michael's
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat is dit toch een parel in de pijp! Elke dag grote keuze uit verse heerlijk bereide groenten, groentetaarten, gebak. Vrijdag had ik de wortelkokossoep, zuurkool (geen stamppot, gewoon puur!), bietjes (die at ik vroeger nooit, maar net als met hun spruitjes met kastanjes nu niet meer van af te houden :-) en spercieboontjes met sesam. Loop je voor 13,50 euro de deur uit. Ik weet niet hoe goed jullie kunnen koken, maar ik kies hier voor :-). Service is vriendelijkheid zoals je die zelden meer tegenkomt. Doe het jezelf kado. In het weekend zijn ze dicht.

Gegeten op 8 maart 2013

ww

• Goed

Gezond, vegetarisch, lekker en simpel. Ik had champignons en een soort van lasagne, maar ipv bladerdeeg was het brood. Het was heerlijk! Rond de 7,50 euro en ik zat vol!

Groent_org

• Uitstekend

Zalige verse producten, met veel liefde klaargemaakt. De provolone taartjes waren een super voorgerechtje met kerst!

FoodLuc

• Uitstekend

Prima vegetarische afhaalgerechten. Smaakvol en mooi bereid. Zeer klantvriendelijke bediening.

fijnproevertje01

• Uitstekend

Eén van de weinige traiteurs in Amsterdam waar het eten ALTIJD van constante kwaliteit is. Met constante kwaliteit bedoel ik 'heerlijke, verfijnde, vegetarische gerechten'. De mensen in de keuken zijn echte perfectionisten, en dat proef je aan alles!
Niet alleen kun je hier terecht voor hartige gerechten, zoals bijvoorbeeld 'pompoen-feta taart, broodlasagne, geitenkaas-perentaart, maar ook voor super gezonde bijgerechten (zoals spruiten met kastanjes, kikkererwten-pompoensalade, bietjessalade). Ook hebben ze heerlijke zoete taarten. Dit is het best bewaarde geheim van de Pijp!

BBJR

• Uitstekend

Perfectie! Beter eten krijg je niet in deze buurt....en betere service trouwens ook niet.
Wat een warme, hartelijke, menselijke mensen zijn Petar en Sandra en wat zijn alle gerechten goddelijk lekker. Prijs/kwaliteit verhouding is ook perfect!
Een aanrader met stip! Ga snel proeven hoe echt lekker eten smaakt!!!

miriambee

• Uitstekend

dit is de gezonde keuken die iedereen elke dag nodig heeft.
geen thai, geen italiaan, geen indiaas, nee gewoon gezond eten en dat weten ze bij olive and cookie het beste

Schrijf zelf een recensie over Olive & Cookie in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Olive & Cookie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!