a TripAdvisor company

foto's van De Peerdestal in Ellecom - 1 foto's van De Peerdestal in Ellecom - 2 foto's van De Peerdestal in Ellecom - 3 foto's van De Peerdestal in Ellecom - 4 foto's van De Peerdestal in Ellecom - 5 foto's van De Peerdestal in Ellecom - 6

De Peerdestal

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0313 415 758
  2. www.peerdestal.nl/

riet36

Ons 40 jarig samenzijn gevierd met 40 personen op de roosterplaats met de binnentuin, zowel de bediening als de gekozen buffetten waren perfect qua timing en verzorging. Na afloop veel
positieve reacties ontvangen. Absoluut aan te raden.

Gegeten op 10 juli 2016

Floor-5

Op een zaterdagmiddag heerlijk geluncht in dit restaurant. Het is handig gelegen aan de doorgaande weg, maar met een heerlijk rustig terras. Ook binnen is het een heel leuk plekje. De bediening is vriendelijk, vrolijk en snel. Mijn trio van asperges was bijzonder; soms wat erg experimenteel maar over het algemeen lekker. Het 'waterijsje' van asperge was mij bijvoorbeeld te waterig en de gefrituurde asperges bestonden eigenlijk vooral uit veel gefrituurd deeg - dat dan wel weer goed smaakte. De cocktail van asperge, kip en avocado was erg lekker en ook de mousse van asperge was heerlijk. Tafelgenoten hadden een broodje pittige kip en een 'plate to share' en waren hier heel enthousiast over. Een aanrader!

Gegeten op 11 juni 2016

Frase-66

Na een forse fietstocht even bijkomen bij de Peerdestal. 24 graden en zonnetje, heerlijk. De share plate was lekker en gevarieerd. Terrastopper ook van genoten.
Helaas de bediening stuk minder. Voor het eten om karaf water gevraagd en vergeten. Maar daarna was de bediening ook niet meer in beeld om alsnog te vragen, zeker kwartier niet meer buiten geweest. Pas nadat we klaar met eten waren, kwam het water met een excuusje. Te laat en direct rekening gevraagd.

Gegeten op 6 mei 2016

enaksekali

Gisteren hebben we geluncht bij de Peerdestal in Ellecom. Heel vroeger voornamelijk een soort feestschuur, nu een volwaardig restaurant. En helemaal niet slecht ook.

Voor mij een salade van Red Leicester met olijven, gefrituurde kappertjes, artisjokken, tomaat, citroendressing en krenten. De krenten heb ik niet kunnen vinden, wel een berg rucola met een vullingenvernielend zoete dressing, brrrr. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Erbij een hele gewone spa rood, want er moest nog gereden worden.

De overkant genoot van een caesar salad, met Parmezaanse kaas, spekjes, croutons, ei, tomaat, ansjovis en olijven. Beviel prima.
De salade werd daar begeleid door een lekkere Chardonnay.

Erbij een klein formaat ongesneden donker stokbroodje dat net uit de oven kwam, want je brandde er meteen je vingers aan. Eerst af laten koelen dus. Erbij een erg lekkere tomatenboter.

Het interieur is 'knus': een oude maar mooi opgeknapte boerderij, veel donker hout, tamelijk traditioneel maar wel gezellig.

De bediening bestond uit een zeer vriendelijke jongeman, die vlot met de drankjes en de menukaart kwam, maar na een hele tijd nadrukkelijk geroepen moest worden voor het opnemen van de bestelling. Daarna zat er weer de nodige tijd tot het bestelde werd opgediend. Het mag wat vlotter allemaal.
Maar nogmaals: niet slecht.

Gegeten op 14 april 2016

Marionenleon

Ondanks dat we een uurtje van te voren belden of er nog een plekje vrij was waren we van harte welkom bij de Peerdestal. We waren op de rescensies van Iens afgekomen en daar hebben we geen spijt van gehad.
Prima bediening en mooie warme ambiance. We hadden een mooi plekje in de serre uitgekozen maar de sfeer in het restaurant zelf was prima.
Over het eten niets dan lof. Mijn tafelgenoot had het lentemenu dat bestond uit zalm en bladerdeeg vooraf, roodbaars als hoofdgerecht . Voor mijzelf de carpaccio vooraf. Zeer smakelijk. Als hoofdgerecht de roastbeef en die viel mij zwaar omdat ik daarin de verkeerde keuze had gemaakt. Teveel vlees binnen twee dagen. Maar wel meteen uitgelegd dat het vooral niet aan de goede kwaliteit van dit gerecht lag.
De toetjes waren de perfecte afsluiting van deze avond. Voor mijn tafelgenoot de triffle van het menu en ik heb genoten van de bananenflap van de kaart. Perfecte plek dus. Helaas wonen we te ver weg om vaker te komen maar staat zeker weer op de kaart voor een volgend bezoek in deze omgeving voor ons.

Gegeten op 6 april 2016

ToineO

Wat een fijne ontvangst ! Ondanks een vol restaurant (zaterdagavond, half acht) werden we erg vlot naar ons tafeltje gebracht en kregen we onze drankjes zeer snel geserveerd, met een schaaltje lekkere olijven om te snacken.
De tafeltjes staan ruim opgesteld, de ruimte is vrij groot maar handige indeling en verlichting maken het een knus en gezellig restaurant. Het was vol, maar het geluidsniveau was prima: niet boven geroezemoes uit.
De oliven werden gevolgd door warm donker stokbrood met smeuiige smeerseltjes, met zorg op smaak gebracht. Bestellen ging erg vlot, we namen eenmaal het driegangenmenu met geplukte zalm vooraf en vis van de dag (poon), en eenmaal lamsbiefstuk. De vis was krakend vers, prima gegaard (net aan), en zeer smakelijk. De lamsbiefstuk smolt in de mond. Het brood bleef op tafel zonder dat we dat moesten vragen, een karaf kraanwater werd meteen gebracht (en kostte niets), en de aandacht van het bedienend opersoneel in het algemeen was perfect. Het toetje voldeed volkomen aan de inmiddels geschapen verwachtigen: Red velvet cake, heerlijk smeuiig, met rood ijs en rode (bessen) slagroom, en een tapas-dessert met zes heerlijke gerechtjes. Afgesloten met een goede single malt whisky (Balvenie , ik denk 10yrs). Dit was een bezoek dat we iedereen willen aanraden.
O ja: let even op bij het oprijden van het parkeerterrein. Bij de afslag moet je even over het fietspad en dan links. Dus niet vanaf de weg rechtdoor het weggetje op. Dat loopt dood :-). Parkeergelegenhied is er ruim voldoende

Gegeten op 23 januari 2016

nicky48

Ik ben veganist en ik kwam hier voor een verjaardagsfeest. Meteen al hadden ze voor mij een apart gebakje voor bij de thee en steeds hadden ze aparte hapjes gemaakt wanneer er hapjes werden rondgebracht voor de gasten. De service was fantastisch en persoonlijk, heel vriendelijk. Vervolgens kwam de kok persoonlijk met mij een aantal opties voor het avondeten overleggen. Ik kreeg drie gangen, grote porties en het was allemaal erg lekker! Ik ben een grote eter, dus ik waardeerde de porties en de verse groenten en fruit enorm. Bedankt voor de leuke en lekkere dag!

Gegeten op 10 januari 2016

margarasing

We hebben hier met zeven personen gegeten en iedereen was superenthousiast!
Het was een ongedwongen avond en het eten was boven verwachting. De kok wist van elke gang iets speciaals te maken en daarbij werd ook nog genoeg groente en andere lekkere bijgerechten gebruikt. In sommige betere restaurants krijg je dan maar bijv. één asperge bij je hoofdgerecht, maar hier was alles genoeg. Wij vonden de gerechten in ieder geval heerlijk en hebben al lang niet zo lekker en smaakvol gegeten. Er moet wel een hele goede kok in de keuken staan!!! Bij elk gerecht was ook wel iets bijzonders. Of een apart kruid erbij o.i.d. Complimenten hoor.
Bediening was vlot en ongedwongen. Daarbij vonden wij de prijs van de wijn enzovoort ook niet hoog, dat hebben wij in andere restaurants wel eens anders meegemaakt. Hier kun je nog gerust een lekker wijntje erbij drinken.
We komen hier zeker nog eens terug!!

Gegeten op 10 oktober 2015

elard

Op een steenworp afstand van kasteel Middachten ligt restaurant "De Peerdestal". Omdat we hier goede dingen over hadden gelezen, besloten we hier te gaan eten. Het restaurant ziet er van binnen en buiten sfeervol uit met redelijk wat tafels. We werden vriendelijk welkom geheten door de eigenaresse. De kaart is niet heel uitgebreid, maar er staan alleen maar lekkere dingen op. Intussen kregen we schaaltje lekkere olijven voorgeschoteld. We besloten allebei voor de krokant gebakken kalfssukade te gaan op een bed van een rucolastamppot met een karwijzaadsaus. Na onze bestelling werden we getrakteerd op vers brood met twee smeersels. Het brood was lekker, maar wat ons betreft mocht er ook gewoon roomboter bij geserveerd worden, want de smaken boter waren niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht werd vergezeld door frieten. De kalfssukade was heerlijk en de saus was niet te overheersend. De stamppot paste uitstekend bij het vlees. De frieten waren voorzien van een lichte paprikacoating. Hier moet je van houden. Ik vond het wel lekker, maar mijn tafeldame had liever "naturel" gehad. De portie was ook goed. Niet teveel, maar zeker niet te weinig. De aandacht voor de klant was uitstekend. Hoewel het helemaal vol zat, werden verzoeken direct ingewilligd. Ook was de bediening niet te aanwezig door constant te vragen of alles nog naar wens was. Voor mijzelf bestond het dessert uit een gebakken wentelteefje met amarenenmousse en vanilleroomijs. Dit was echt genieten, heerlijk! Mijn tafeldame ging voor de chocolademousse-sneeuwbal met cantuccini en witte chocolade-ijs. Ook dit was bijzonder lekker. Samenvattend was het een zeer geslaagde avond. Wij kunnen "De Peerdestal" in ieder geval aanbevelen!

Gegeten op 21 maart 2015

Stev57

vandaag lunch met 4 personen. het weer was ons gunstig gestemd en konden op het terras zitten.
lunchkaart is niet uitgebreid, gekozen werd voor Caesar Salad niet goed gemaakt, grote bladen sla, niet gecoat ( zoals het hoort) aspergesoep was lekker maar kleine portie als lunchgerecht.
Uitsmijter, kan weinig mee mis, Dungesneden, gemarineerde verse tonijn lekker van smaak, ook weer een bescheiden hapje. Brood is net peperkoek met smeersel? niet lekker.
op het terras is het lawaaiig door de doorgaande weg. Decor is bruin cafe.

Gegeten op 24 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over De Peerdestal in Ellecom

Schrijf hieronder je recensie over De Peerdestal. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.