Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

1. Grand café
  2. Frans

Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

1. Grand café
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0765650050

AGB

Mijn vrouw en ik begonnen met een gegratineerde brie met mangochutney en een sla van rucola met stukjes groene asperges.De dressing vonden wij knap.Het hoodgerecht bestond uit gebakken gamba's met oosterse groenten en citroenkorianderolie. Erg lekker en bijzonder. Als dessert met steranijs gemarineerde anassticks met pittige chocoladesaus. Dat was leuk bedacht maar viel wat tegen. Daarentegen was de bavarois van rood fruit met muntschuim om te smullen.
Wij dronken en frisse witte chardonnay en een Wetsmalle trippel. Beide pasten goed bij het menu.
De bediening moest je wel zo nu en dan op je aanwezigheid attenderen.
AGB.

Gegeten op 15 augustus 2014

winnifred

Afgelopen vrijdag zijn we met 4 personen hier gaan lunchen.
We hebben 2 x pannini geitenkaas besteld. Dit is een lekker broodje maar de prijs/ kwaliteit is hier echt zoek. 11,50 voor 3 plakjes geitenkaas, wat honing en sla.
De soep die mijn moeder had besteld was over het de kop gegaan, servet was kletsnat. Maar werd toch uitgeserveerd. De saté was prima.
Gezien het aantal gasten liep er erg veel personeel, die helaas niet echt oog hadden voor hun gasten.
Al met al jammer, daar het een mooie zaak is.

Gegeten op 8 augustus 2014

Jan257

Nadat we op het terras van een heerlijk glas wijn genoten hebben we de kaart bekeken. Na 20 minuten de ober maar geroepen en besteld. We zoude binnen eten. De wijn die we buiten al besteld hadden bleef maar op zich wachten en ook daar moesten we om vragen. Het eten was ok maar niet bijzonder voor die prijs. Alweer frietjes -kunnen ze echt niet creatiever zijn-? Een simpele salade, niet echt om over naar huis te schrijven. De inrichting is gedateerd. Na de overnachting op naar het ontbijt. Basic en absoluut geen 4 sterren hotel waardig. Broodjes hadden of té lang gelegen of ik had er toevallig 1 van de dag er voor. De bediening zou wat meer oplettend moeten zijn. Ze zijn aardig, maar als je je als gast soms invisible voelt is er echt iets niet goed.

Gegeten op 12 juli 2014

patricia1982

Toen we het restaurant binnen kwamen was het totaal niet druk. Het was een vrijdagavond en we hadden gereserveerd voor 7 uur. Onze tafel was niet gedekt. Er stond enkel een bordje gereserveerd bij. We vroegen om een flesje wijn en het duurde een eeuwigheid voor dat de ober de wijnkaart gevonden had. Ze lagen op de verkeerde plaats aldus de ober. Nog geen 3 minuten later stond er een serveerster die onze bestelling al kwam opnemen. In zo'n korte tijd kan ik echt geen keuze maken voor eten en wijn. Maar goed ik geef ze nog een kans. Na de bestelling opgenomen te hebben kwam het voorgerecht vrij snel. Een portie zalm carpaccio waarbij je de zalm moest zoeken. Verder weinig smaak. Mijn man vraagt of hij conform de kaart een supplement gebakken aardappeltjes bij het hoofdgerecht kunnen krijgen. De reactie van de serveerster: "sorry u kunt alleen gekookte aardappelen krijgen!" Wat is dit denken wij?. Maar goed het is weekend en we zijn in een goede bui dus we geven ze nog een tweede kans. Het hoofdgerecht arriveerde nog geen 10 minuten na het voorgerecht terwijl ik net even naar het toilet was. Met als gevolg een steak die in stukjes gesneden steenkoud en gortdroog is. De borden waren ook koud. Laat dan de steak heel, misschien dat hij dan nog mals en warm is. De tijd tussen deze gangen was gewoon te kort en niemand van de bediening had oog voor het tempo van de gasten. Met mijn mond nog vol van de laatste hap van het hoofdgerecht kwamen ze de dessertkaart geven. Het dessert was standaard en niets bijzonders. In tegenstelling tot bij het hoofdgerecht waren de borden bij het dessert wel warm! Das lekker voor je smeltende ijsje. We bestellen tot slot nog maar een koffie om de nare smaak van deze ervaring weg te spoelen en vragen er meteen de rekening bij. Helaas is ook hier iets mis mee. Er staan drankjes op die wij niet gehad hebben. Ik moet 3 keer mijn verhaal doen voordat deze drankjes van de rekening gehaald worden. Na 4 verspeelde kansen in deze 2 uur dineren bij Heeren van Oranje kan ik met recht spreken van een zeer zeer slechte ervaring en we komen hier zeker nooit meer terug. Jammer van zo'n veelbelovende locatie. Maar ja, dat zegt dus helemaal niets!

Gegeten op 20 juni 2014

Edgilst

De locatie van dit restaurant is prachtig aan het Mastbos. Als je binnenstapt, waan je je in de jaren 60. Goedbedoeld zou je dit authentiek kunnen noemen, voor mij is het echt gedateerd. Om de eerste honger te stillen een mandje brood besteld met kruidenboter en tappenade. Het brood was niet echt vers en de boter erg hard en daardoor slecht smeerbaar. Als hoofdgerecht het stoofvlees laten serveren, hoewel dit door de selderie ruikt naar groentesoep, was de smaak verrassend goed. Een mooie combinatie van donkere tinten, opgelicht door de selderie. De wortelen waten licht knapperig, wat betekent dat ze die vers hebben toegevoegd en niet uren hebben meegestoofd. De hoeveelheid was enorm, zeker in vergelijking tot de porties die ze elders serveren. Krijg je elders dan te weinig? Nee, je krijgt hier gewoon erg veel. De geserveerde frites was ook in hoeveelheid enorm. Het bakje rouwkorst helaas erg standaard en verse groente ontbrak. Voor de prijs krijg je een hele berg goed smakend vlees. De franje ontbreekt helaas.
De bediening was correct maar miste de vriendelijkheid die je naar een vervolgbezoek doet verlangen. Het kaarsje hebben we zelf aangestoken, waarna de ober het signaal oppikte en de overige tafels voorzag van een vlam. Ik vind het geen probleem als er geen kaars op tafel staat, staat die er wel, laat hem dan branden.

Gegeten op 14 maart 2014

advangoch

Afgelopen vrijdag 7 maart zijn wij met 12 collega's het afscheid weesten vieren van 'n collega die wegging. In eerste instantie denk je dat je bij een chique tent uitkomt, maar ik kan het niemand aanraden om hier te gaan eten. Het is echt niet voor herhaling vatbaar. Bij een aantal gerechten was er onder andere te weinig brood of helemaal geen brood. Er was ook te weinig friet. De citroen botersaus was er in eerste instantie niet bij maar werd later alsnog geserveerd. Het was echter alleen botersaus en niet de citroenbotersaua die op de kaart stond. De tournedos waren erg klein en de saus bij het duivelsmandje was niet naar verwachting.
Kortom het was een puinhoop. Bezint eer ge begint.

Gegeten op 7 maart 2014

jv83

Wij zijn daar geweest ter gelegenheid van de bruiloft van onze ouders.
Het vlees was goed maar het bord werd heel karig opgemaakt (bijna of geen groenten en een matig bakje met salade). Verder was de bediening ondermaats; onderbreken tijdens een speech, veel en haastig tussen door komen storen, veel overbodige glazen op de tafel laten staan, extra aangevraagde patat werd pas aangeleverd toen alles al op was en we nog net niet aan de koffie zaten. Niet echt wat je verwacht als je kijkt naar de prijzen. Jammer.

Gegeten op 14 februari 2014

ekmbeukers

Op een zonnige zondag in de winter hier aangelegd tijdens de wandeling door het prachtige Mastbosch met dochter en haar kinderen. Eigenlijk was het helemaal vol en dat zou kennelijk elke zondag zo zijn (dus voortaan reserveren!), maar wij mochten met onze bemodderde laarzen toch plaatsnemen in de lobby. De kinderen frites met kroket en de volwassenen "Broodje kroket". Zowel brood als kroket werkelijk heerlijk. Bediening zeer vriendelijk en attent; wilden nog wat kleurmateriaal halen voor de kinderen, maar hoefde niet. Op zich is men daar niet echt ingeschoten qua ruimte/voorziening op kinderen; zou wel handig zijn, want zou voorzien in een behoefte, gezien de vele wandelende families.

Gegeten op 19 januari 2014

lindarie

Aardig restaurant op toplokatie. Weinig flexibel personeel en eigenlijk niet zo attent en aardig, kan een stuk beter en een glimlach kost niks. Afwijken van het menu blijkt heel lastig voor de keuken (werken er robots of zo ???). Verder prima simpel eten van goede kwaliteit, niks mis mee. Leuk terras voor een bitterbal en wijntje, ook in de winter met vuurkorf en deken over de knietjes

Gegeten op 29 december 2013

Alberto03

Op een prachtige lokatie, met mooi terras en vlakbij het bos, prima
Vroeger moest je reserveren, maar bij binnenkomst was er genoeg plek!
Voorgerecht en hoofdgerecht besteld, opnemen ging niet vlot, uitserveren hoofdgerecht duurde lang, omdat een grote groep voor ons het hoofdgerecht moest genieten. Werd helaas niet goed aangegeven aan ons. De kwaliteit van het eten was goed, verzorgd en in goede prijs kwaliteitsverhouding. Voor herhaling vatbaar

Gegeten op 24 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch) in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.