a TripAdvisor company

Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

1. Grand café
  2. Frans

Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

1. Grand café
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0765650050

alexmurray

Service is ronduit belabberd. Gisteren moest ik vóór het eten op zoek gaan naar personeel die vervolgens weer weg moest om een kaart te halen (drinken hadden we al, dat was intussen al lang op), om te bestellen weer iemand halen, om drinken opnieuw te bestellen weer iemand halen, om koffie te bestellen weer iemand halen en voor de rekening zijn we maar naar binnen gegaan! Wegens de locatie kom ik met grote regelmaat bij de Heeren van Oranje, al jaren. Gastvrijheid is het personeel vreemd zelfs beleefdheid is soms teveel gevraagd. Als glutenvrij eter is het er een ramp en toen ik belde om te reserveren (omdat ik wíst dat het een probleem zou zijn) kreeg ik in de eerste instantie min of meer een grote mond, ik kon toch niet verwachten dat ze altijd glutenvrij brood in huis hebben voor het geval er een keer iemand komt die glutenvrij eet!
Enfin, het eten is er matig, de menu keuze vind ik beperkt en oudbollig, personeel kan er weinig over vertellen. Voorlopig blijf ik er maar een bakje koffie drinken en niet meer eten. . helaas zitten ze ideaal t.o.v. het bos en gelegenheid om er de paarden vast te zetten.

Gegeten op 17 april 2015

Drenthe01

Gegeten op 4 maart 2015

Petteke

Ik ben hier twee keer geweest met een vriendin in de zomer voor een lunch na een wandeling in het mooie mastbos. Ik ben nog een tweede keer terug gegaan, omdat ik dacht dat we het het eerste bezoek misschien gewoon slecht had getroffen. De bediening was beide dagen niet erg attent, ik zou het zelfs een beetje arrogant willen noemen. De algehele sfeer vond ik ongemakkelijk, we kregen het gevoel dat ze niet op ons zaten te wachten. Het duurde lang voordat onze bestelling opgenomen werd, een tweede bestelling hebben we maar niet meer geprobeerd. De prijzen zijn aan de hoge kant, maar de maaltijdsalade die we gegeten hebben was wel heel lekker, wijn ook prima. Heel erg jammer, het is een mooie locatie en een mooi pand.

Gegeten op 13 juli 2014

AGB

Mijn vrouw en ik begonnen met een gegratineerde brie met mangochutney en een sla van rucola met stukjes groene asperges.De dressing vonden wij knap.Het hoodgerecht bestond uit gebakken gamba's met oosterse groenten en citroenkorianderolie. Erg lekker en bijzonder. Als dessert met steranijs gemarineerde anassticks met pittige chocoladesaus. Dat was leuk bedacht maar viel wat tegen. Daarentegen was de bavarois van rood fruit met muntschuim om te smullen.
Wij dronken en frisse witte chardonnay en een Wetsmalle trippel. Beide pasten goed bij het menu.
De bediening moest je wel zo nu en dan op je aanwezigheid attenderen.
AGB.

Gegeten op 15 augustus 2014

winnifred

Afgelopen vrijdag zijn we met 4 personen hier gaan lunchen.
We hebben 2 x pannini geitenkaas besteld. Dit is een lekker broodje maar de prijs/ kwaliteit is hier echt zoek. 11,50 voor 3 plakjes geitenkaas, wat honing en sla.
De soep die mijn moeder had besteld was over het de kop gegaan, servet was kletsnat. Maar werd toch uitgeserveerd. De saté was prima.
Gezien het aantal gasten liep er erg veel personeel, die helaas niet echt oog hadden voor hun gasten.
Al met al jammer, daar het een mooie zaak is.

Gegeten op 8 augustus 2014

Jan257

Nadat we op het terras van een heerlijk glas wijn genoten hebben we de kaart bekeken. Na 20 minuten de ober maar geroepen en besteld. We zoude binnen eten. De wijn die we buiten al besteld hadden bleef maar op zich wachten en ook daar moesten we om vragen. Het eten was ok maar niet bijzonder voor die prijs. Alweer frietjes -kunnen ze echt niet creatiever zijn-? Een simpele salade, niet echt om over naar huis te schrijven. De inrichting is gedateerd. Na de overnachting op naar het ontbijt. Basic en absoluut geen 4 sterren hotel waardig. Broodjes hadden of té lang gelegen of ik had er toevallig 1 van de dag er voor. De bediening zou wat meer oplettend moeten zijn. Ze zijn aardig, maar als je je als gast soms invisible voelt is er echt iets niet goed.

Gegeten op 12 juli 2014

patricia1982

Toen we het restaurant binnen kwamen was het totaal niet druk. Het was een vrijdagavond en we hadden gereserveerd voor 7 uur. Onze tafel was niet gedekt. Er stond enkel een bordje gereserveerd bij. We vroegen om een flesje wijn en het duurde een eeuwigheid voor dat de ober de wijnkaart gevonden had. Ze lagen op de verkeerde plaats aldus de ober. Nog geen 3 minuten later stond er een serveerster die onze bestelling al kwam opnemen. In zo'n korte tijd kan ik echt geen keuze maken voor eten en wijn. Maar goed ik geef ze nog een kans. Na de bestelling opgenomen te hebben kwam het voorgerecht vrij snel. Een portie zalm carpaccio waarbij je de zalm moest zoeken. Verder weinig smaak. Mijn man vraagt of hij conform de kaart een supplement gebakken aardappeltjes bij het hoofdgerecht kunnen krijgen. De reactie van de serveerster: "sorry u kunt alleen gekookte aardappelen krijgen!" Wat is dit denken wij?. Maar goed het is weekend en we zijn in een goede bui dus we geven ze nog een tweede kans. Het hoofdgerecht arriveerde nog geen 10 minuten na het voorgerecht terwijl ik net even naar het toilet was. Met als gevolg een steak die in stukjes gesneden steenkoud en gortdroog is. De borden waren ook koud. Laat dan de steak heel, misschien dat hij dan nog mals en warm is. De tijd tussen deze gangen was gewoon te kort en niemand van de bediening had oog voor het tempo van de gasten. Met mijn mond nog vol van de laatste hap van het hoofdgerecht kwamen ze de dessertkaart geven. Het dessert was standaard en niets bijzonders. In tegenstelling tot bij het hoofdgerecht waren de borden bij het dessert wel warm! Das lekker voor je smeltende ijsje. We bestellen tot slot nog maar een koffie om de nare smaak van deze ervaring weg te spoelen en vragen er meteen de rekening bij. Helaas is ook hier iets mis mee. Er staan drankjes op die wij niet gehad hebben. Ik moet 3 keer mijn verhaal doen voordat deze drankjes van de rekening gehaald worden. Na 4 verspeelde kansen in deze 2 uur dineren bij Heeren van Oranje kan ik met recht spreken van een zeer zeer slechte ervaring en we komen hier zeker nooit meer terug. Jammer van zo'n veelbelovende locatie. Maar ja, dat zegt dus helemaal niets!

Gegeten op 20 juni 2014

Edgilst

De locatie van dit restaurant is prachtig aan het Mastbos. Als je binnenstapt, waan je je in de jaren 60. Goedbedoeld zou je dit authentiek kunnen noemen, voor mij is het echt gedateerd. Om de eerste honger te stillen een mandje brood besteld met kruidenboter en tappenade. Het brood was niet echt vers en de boter erg hard en daardoor slecht smeerbaar. Als hoofdgerecht het stoofvlees laten serveren, hoewel dit door de selderie ruikt naar groentesoep, was de smaak verrassend goed. Een mooie combinatie van donkere tinten, opgelicht door de selderie. De wortelen waten licht knapperig, wat betekent dat ze die vers hebben toegevoegd en niet uren hebben meegestoofd. De hoeveelheid was enorm, zeker in vergelijking tot de porties die ze elders serveren. Krijg je elders dan te weinig? Nee, je krijgt hier gewoon erg veel. De geserveerde frites was ook in hoeveelheid enorm. Het bakje rouwkorst helaas erg standaard en verse groente ontbrak. Voor de prijs krijg je een hele berg goed smakend vlees. De franje ontbreekt helaas.
De bediening was correct maar miste de vriendelijkheid die je naar een vervolgbezoek doet verlangen. Het kaarsje hebben we zelf aangestoken, waarna de ober het signaal oppikte en de overige tafels voorzag van een vlam. Ik vind het geen probleem als er geen kaars op tafel staat, staat die er wel, laat hem dan branden.

Gegeten op 14 maart 2014

advangoch

Afgelopen vrijdag 7 maart zijn wij met 12 collega's het afscheid weesten vieren van 'n collega die wegging. In eerste instantie denk je dat je bij een chique tent uitkomt, maar ik kan het niemand aanraden om hier te gaan eten. Het is echt niet voor herhaling vatbaar. Bij een aantal gerechten was er onder andere te weinig brood of helemaal geen brood. Er was ook te weinig friet. De citroen botersaus was er in eerste instantie niet bij maar werd later alsnog geserveerd. Het was echter alleen botersaus en niet de citroenbotersaua die op de kaart stond. De tournedos waren erg klein en de saus bij het duivelsmandje was niet naar verwachting.
Kortom het was een puinhoop. Bezint eer ge begint.

Gegeten op 7 maart 2014

jv83

Wij zijn daar geweest ter gelegenheid van de bruiloft van onze ouders.
Het vlees was goed maar het bord werd heel karig opgemaakt (bijna of geen groenten en een matig bakje met salade). Verder was de bediening ondermaats; onderbreken tijdens een speech, veel en haastig tussen door komen storen, veel overbodige glazen op de tafel laten staan, extra aangevraagde patat werd pas aangeleverd toen alles al op was en we nog net niet aan de koffie zaten. Niet echt wat je verwacht als je kijkt naar de prijzen. Jammer.

Gegeten op 14 februari 2014

Restaurant - 17 februari 2014

Geachte heer Verton, n.a.v. uw recensie is er contact opgenomen met onze opdrachtgever, uw vader. Hij herkende niet uw grieven en heeft zijn bezoek als prettig ervaren. De groenten werden wel ruimer verlangen. Graag verzoeken wij u dan ook contact op te nemen via info@mastbosch.nl. m.v.g. Directie

Schrijf zelf een recensie over Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch) in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.