a TripAdvisor company

Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

1. Grand café
  2. Frans

Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

1. Grand café
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0765650050

firma

Het 3-gangen menu is een aanrader. Het voorgerecht is heerlijk. Het hoofdgerecht de vis gewoon goed. De gebakken aardappels vet. De frites goed. Voor een tafel van 3 wat weinig. Geen salade erbij, dat is jammer. Het nagerecht is lekker en mooi opgemaakt. De bediening is goed. Kleine domper bij de afrekening. Bij het pinnen krijg je geen gedetailleerde bon en blijkt dat de eigenaar zonder het te zeggen het getal naar boven afrekent. Het gaat maar om 60 cent maar helemaal eerlijk is het niet.

Gegeten op 11 juni 2016

kelly48

Statig oud landhuis midden in het bos, zo voelt de inrichting aan. Chique stoelen, fijne bediening en heerlijk eten. We kwamen voor de lunch en bleven zitten voor de borrel. Met mooi weer buiten ook een groot terras. Perfect te combineren met een boswandeling, kortom heerlijk!

Gegeten op 5 maart 2016

23121955

Het eten is prima, er is genoeg keuze. Er is voldoende aandacht voor de smaak, maar ook voor het oog. Ik ben zelf groot liefhebber van zalm en kip, die gerechten miste ik bij ons laatste bezoek helaas op de menukaart. Misschien ook te gewoon. Het smakelijk uitziende gebak in de vitrine bij de ingang nodigt uit. Ik moet het nog een keer uitproberen. De kaasplankjes en dergelijke , zo ondervond ik, zijn altijd vors en rijkelijk aangekleed met pijnboompitten en een pikante mosterd.
Affligem Blond van de tap af halen vond ik foute boel. Het Brand Zwaar Blond Bier is prima maar viel mij te Zwaar. Ik denk dat velen blij zijn met de terugkeer van het top tapbier van Affligem.
De service van het vaste personeel is prima, het is correct, gastvrij en het staat voor gezelligheid. Bij de ?oproepkrachten? gaat er af en toe wel iets mis. Misschien is er dan sprake van onvoldoende oproep"kracht".
Het interieur is "uniek" gedateerd en stamt uit ongeveer dezelfde tijd als het gebouw. Waar kun je nog op een stoel van rond 1900 zitten? Het decor oefent bij mij en mijn vrienden in ieder geval een grote aantrekkingskracht uit. Wij wanen ons daar in de sfeer van Titanic. Ik hoop echter wel dat dit schip nog lang zal varen! Christos Paliokipos

Gegeten op 2 januari 2016

marcel299

2 weken geleden na een wandeling in het bos een hapje wezen eten samen met mijn vrouw en dochter van 2. Eten smaakte heerlijk, vooral mijn vrouw werd er blij van en dochterlief was ook lekker aan het meesten. Na het hoofdgerecht werden onze borden niet meer weggehaald, terwijl we nog een toetje wilden. Dat hebben we maar overgeslagen en direct afgerekend. Gemiste kans en ook jammer, want het eten was wel goed. Of we hier een volgende keer weer heengaan...? Grote kans van niet.

Vlijtig_Liesje

Wij logeerden twee nachten in het naastgelegen Hotel Mastbosch. Vrijdagavond geen zin om eerst naar de stad te gaan (met bus 25 min) dus ondanks de matige recensies op deze site toch een poging gewaagd en totaal geen spijt! Mooi terras met uitzicht op het bos, gaan zitten onder de luifel.

Vooraf een portie bitterballen, bier en wijn. Super smaakvolle Sauvignon zoals een Sauvignon hoort te zijn! Brabantse jongeman met olijk gezicht en jonge blonde dame met vriendelijk gezicht bedienen ons op een leuke manier, bovendien correct en snel. Mijn coq au vin was heerlijk en mijn vriend genoot ook van de roodbaars (misschien iets wat veel c.q. iets wat smakeloze quinoa eronder).

Als lunch hebben we Mastbosch oerbrood met gezouten roomboter en gebraden honingham uit Made en een Uitsmijter met spek op bruin brood genomen, beiden erg lekker. Het 12-uurtje wat er voorbij zagen komen voor andere gasten zag er ook erg aantrekkelijk uit (gebakken ei op brood, kroketje op brood en soepje)...

Zowel bij diner als lunch erg genoten. Het terras was beide keren zeker niet vol. Ik kan me voorstellen dat wanneer dat wel het geval is de ervaring iets anders kan zijn, maar bij ons was het top!

Gegeten op 15 augustus 2015

alexmurray

Service is ronduit belabberd. Gisteren moest ik vóór het eten op zoek gaan naar personeel die vervolgens weer weg moest om een kaart te halen (drinken hadden we al, dat was intussen al lang op), om te bestellen weer iemand halen, om drinken opnieuw te bestellen weer iemand halen, om koffie te bestellen weer iemand halen en voor de rekening zijn we maar naar binnen gegaan! Wegens de locatie kom ik met grote regelmaat bij de Heeren van Oranje, al jaren. Gastvrijheid is het personeel vreemd zelfs beleefdheid is soms teveel gevraagd. Als glutenvrij eter is het er een ramp en toen ik belde om te reserveren (omdat ik wíst dat het een probleem zou zijn) kreeg ik in de eerste instantie min of meer een grote mond, ik kon toch niet verwachten dat ze altijd glutenvrij brood in huis hebben voor het geval er een keer iemand komt die glutenvrij eet!
Enfin, het eten is er matig, de menu keuze vind ik beperkt en oudbollig, personeel kan er weinig over vertellen. Voorlopig blijf ik er maar een bakje koffie drinken en niet meer eten. . helaas zitten ze ideaal t.o.v. het bos en gelegenheid om er de paarden vast te zetten.

Gegeten op 17 april 2015

Drenthe01

Gegeten op 4 maart 2015

Petteke

Ik ben hier twee keer geweest met een vriendin in de zomer voor een lunch na een wandeling in het mooie mastbos. Ik ben nog een tweede keer terug gegaan, omdat ik dacht dat we het het eerste bezoek misschien gewoon slecht had getroffen. De bediening was beide dagen niet erg attent, ik zou het zelfs een beetje arrogant willen noemen. De algehele sfeer vond ik ongemakkelijk, we kregen het gevoel dat ze niet op ons zaten te wachten. Het duurde lang voordat onze bestelling opgenomen werd, een tweede bestelling hebben we maar niet meer geprobeerd. De prijzen zijn aan de hoge kant, maar de maaltijdsalade die we gegeten hebben was wel heel lekker, wijn ook prima. Heel erg jammer, het is een mooie locatie en een mooi pand.

Gegeten op 13 juli 2014

AGB

Mijn vrouw en ik begonnen met een gegratineerde brie met mangochutney en een sla van rucola met stukjes groene asperges.De dressing vonden wij knap.Het hoodgerecht bestond uit gebakken gamba's met oosterse groenten en citroenkorianderolie. Erg lekker en bijzonder. Als dessert met steranijs gemarineerde anassticks met pittige chocoladesaus. Dat was leuk bedacht maar viel wat tegen. Daarentegen was de bavarois van rood fruit met muntschuim om te smullen.
Wij dronken en frisse witte chardonnay en een Wetsmalle trippel. Beide pasten goed bij het menu.
De bediening moest je wel zo nu en dan op je aanwezigheid attenderen.
AGB.

Gegeten op 15 augustus 2014

winnifred

Afgelopen vrijdag zijn we met 4 personen hier gaan lunchen.
We hebben 2 x pannini geitenkaas besteld. Dit is een lekker broodje maar de prijs/ kwaliteit is hier echt zoek. 11,50 voor 3 plakjes geitenkaas, wat honing en sla.
De soep die mijn moeder had besteld was over het de kop gegaan, servet was kletsnat. Maar werd toch uitgeserveerd. De saté was prima.
Gezien het aantal gasten liep er erg veel personeel, die helaas niet echt oog hadden voor hun gasten.
Al met al jammer, daar het een mooie zaak is.

Gegeten op 8 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch) in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.