Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch)

• 6.9 10 16

• 6.9

• 7.4

Edgilst
  • Recensies in de laatste twee jaar

De locatie van dit restaurant is prachtig aan het Mastbos. Als je binnenstapt, waan je je in de jaren 60. Goedbedoeld zou je dit authentiek kunnen noemen, voor mij is het echt gedateerd. Om de eerste honger te stillen een mandje brood besteld met kruidenboter en tappenade. Het brood was niet echt vers en de boter erg hard en daardoor slecht smeerbaar. Als hoofdgerecht het stoofvlees laten serveren, hoewel dit door de selderie ruikt naar groentesoep, was de smaak verrassend goed. Een mooie combinatie van donkere tinten, opgelicht door de selderie. De wortelen waten licht knapperig, wat betekent dat ze die vers hebben toegevoegd en niet uren hebben meegestoofd. De hoeveelheid was enorm, zeker in vergelijking tot de porties die ze elders serveren. Krijg je elders dan te weinig? Nee, je krijgt hier gewoon erg veel. De geserveerde frites was ook in hoeveelheid enorm. Het bakje rouwkorst helaas erg standaard en verse groente ontbrak. Voor de prijs krijg je een hele berg goed smakend vlees. De franje ontbreekt helaas.
De bediening was correct maar miste de vriendelijkheid die je naar een vervolgbezoek doet verlangen. Het kaarsje hebben we zelf aangestoken, waarna de ober het signaal oppikte en de overige tafels voorzag van een vlam. Ik vind het geen probleem als er geen kaars op tafel staat, staat die er wel, laat hem dan branden.

Gegeten op 14 maart 2014

advangoch
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag 7 maart zijn wij met 12 collega's het afscheid weesten vieren van 'n collega die wegging. In eerste instantie denk je dat je bij een chique tent uitkomt, maar ik kan het niemand aanraden om hier te gaan eten. Het is echt niet voor herhaling vatbaar. Bij een aantal gerechten was er onder andere te weinig brood of helemaal geen brood. Er was ook te weinig friet. De citroen botersaus was er in eerste instantie niet bij maar werd later alsnog geserveerd. Het was echter alleen botersaus en niet de citroenbotersaua die op de kaart stond. De tournedos waren erg klein en de saus bij het duivelsmandje was niet naar verwachting.
Kortom het was een puinhoop. Bezint eer ge begint.

Gegeten op 7 maart 2014

jv83
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn daar geweest ter gelegenheid van de bruiloft van onze ouders.
Het vlees was goed maar het bord werd heel karig opgemaakt (bijna of geen groenten en een matig bakje met salade). Verder was de bediening ondermaats; onderbreken tijdens een speech, veel en haastig tussen door komen storen, veel overbodige glazen op de tafel laten staan, extra aangevraagde patat werd pas aangeleverd toen alles al op was en we nog net niet aan de koffie zaten. Niet echt wat je verwacht als je kijkt naar de prijzen. Jammer.

Gegeten op 14 februari 2014

ekmbeukers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zonnige zondag in de winter hier aangelegd tijdens de wandeling door het prachtige Mastbosch met dochter en haar kinderen. Eigenlijk was het helemaal vol en dat zou kennelijk elke zondag zo zijn (dus voortaan reserveren!), maar wij mochten met onze bemodderde laarzen toch plaatsnemen in de lobby. De kinderen frites met kroket en de volwassenen "Broodje kroket". Zowel brood als kroket werkelijk heerlijk. Bediening zeer vriendelijk en attent; wilden nog wat kleurmateriaal halen voor de kinderen, maar hoefde niet. Op zich is men daar niet echt ingeschoten qua ruimte/voorziening op kinderen; zou wel handig zijn, want zou voorzien in een behoefte, gezien de vele wandelende families.

Gegeten op 19 januari 2014

lindarie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aardig restaurant op toplokatie. Weinig flexibel personeel en eigenlijk niet zo attent en aardig, kan een stuk beter en een glimlach kost niks. Afwijken van het menu blijkt heel lastig voor de keuken (werken er robots of zo ???). Verder prima simpel eten van goede kwaliteit, niks mis mee. Leuk terras voor een bitterbal en wijntje, ook in de winter met vuurkorf en deken over de knietjes

Gegeten op 29 december 2013

Alberto03
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een prachtige lokatie, met mooi terras en vlakbij het bos, prima
Vroeger moest je reserveren, maar bij binnenkomst was er genoeg plek!
Voorgerecht en hoofdgerecht besteld, opnemen ging niet vlot, uitserveren hoofdgerecht duurde lang, omdat een grote groep voor ons het hoofdgerecht moest genieten. Werd helaas niet goed aangegeven aan ons. De kwaliteit van het eten was goed, verzorgd en in goede prijs kwaliteitsverhouding. Voor herhaling vatbaar

Gegeten op 24 november 2013

KickinShrimps
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van werk gegeten. De inrichting is donker en dat zal niet iedereen bevallen. Schitterend gelegen met het terras bij het Mastbosch. Drie gangen diner viel tegen; onvoldoende kwaliteit (o.a. taai vlees). Service viel ook tegen; diegenen die niet zelf wijn inschonken maar iets anders wilden moesten daar zelf om vragen, keer op keer. Toen de wijn flessen leeg waren hebben we zelf gevraagd om nieuwe hetgeen zeker een kwartier duurde. Bediening wel vriendelijk. Ik zal hier niet snel terugkomen.

Gegeten op 3 juli 2013

boar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de zoveelste keer met een collega in het Mastbosch geluncht. Buiten of binnen op het terras of aan de stamtafel, het is er gezellig en inderdaad als van ouds. Ik ben wat verbaasd over de lage waardering van de service door sommige fellow proevers. Misschien hadden zij pech of wij voortdurend geluk maar de bediening is bij ons adequaat , meelevend en zelfs humorvol. Het eten is als je verwacht; niets bijzonders maar wel goed, fris en vers en professioneel bereid. Niks mis mee. Wij genieten altijd 1,5 uur in een ontspannen atmosfeer.

Gegeten op 28 augustus 2013

Ype Swart
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een teleurstelling bij het nabijgelegen restaurant De boswachter in het mastbos was dit een verademing. Bediening, die echt zijn/haar best doet om het ons naar de zin te maken. De lunchgerechten, een broodje geitenkaas, een kop champignonsoep en de wraps waren van een prima kwaliteit. Maar de vriendelijkheid van de bediening was een warme douche. Het kan dus wel, daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

Gegeten op 11 augustus 2013

fontein12
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het decor is niet onze stijl.
Buiten heb je een heerlijke natuurlijk omgeving (Mastbos), maar binnen in het restaurant is het donker, oubollig en dringend toe aan verandering, vinden wij.
Hier kun je beter op het terras genieten van de omgeving en een glaasje wijn, want eten in het restaurant is niet voor een tweede maal te herhalen.
De origineel geserveerde aspergesoep (in "theepot" uitgeschonken) was erg zout.
Het hoofdgerecht met op de huid gebakken eendenborstfilet werd geserveerd met te zachte weke aardappeltjes, die al veel eerder op de dag waren gebakken en langere tijd warm gehouden werden. Zo hebben we dit ervaren.
De eendenborst was doorbakken, niet rosé.
Ook dit vleesgerecht oogde niet versgebakken.
De tafelgenoot nam stoverij, wat goed smaakte.
Hier kwamen frites bij met fritessaus, waar 4 man van kon eten. De gebakken aardappelschijfjes kwam in een even grote schaal. Overvloed maakt niet aantrekkelijk.
De erbij geserveerde salade was daarentegen weer heel karrig opgemaakt.
Volgens de menukaart wordt gevraagd naar een (aardappel)bijgerecht naar wens, maar dit was niet gedaan.
De algehele indruk was onder de maat.
De bediening was correct, maar afstandelijk. Er wordt niet gecommuniceerd met de klant.
De koffie hebben we maar overgeslagen. Hier hadden wij geen zin meer in...

Gegeten op 23 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch) in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Heeren van Oranje (Hotel Mastbosch). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!