La Favola

• 8.0

• 7.2

dourna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds twee jaar komen we regelmatig bij dit uitmuntende familierestaurant; papa en mama staan in de keuken, de zoon fungeert regelmatig als gastheer met altijd 1 of 2 Italiaanse dames erbij. Persoonlijke aandacht was bij ons eerste bezoek direct aanwezig... bijzonder vriendelijk en professioneel! Conversatie met is altijd in het Italiaans of Engels maar dat komt de authenticiteit alleen maar ten goede:-) Traditionele, authentieke Italiaanse keuken dus geen pizza's op het menu; dus echt voor de fijnproever! De sfeer in het restaurant is gezellig, romantisch en dat compenseert ruimschoots het ietwat donkere interieur... Aan de andere kant, ook dit is authentiek want in Italie is dit gewoon:-) Een absolute aanrader voor wie bijzondere smaken met verfijnde kruiden wil ervaren!

Gegeten op 14 maart 2014

Dino69
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat blijft dit toch een heerlijk familie restaurant met een geweldig echtpaar in de keuken, een van mijn favorieten. De beroemde Gli Assagini La Favola blijft een uitspatting van (vaak) dagverse producten op oer Italiaanse wijze klaargemaakt; veel olijfolie, knoflook, peterselie, gegrild, balsamico, etc. Daarnaast heerlijke vongele in een perfecte bouillon en pasta zoals pasta hoort te zijn, al dente en niet te veel. Helemaal met de altijd attente bediening neem je de krappe zitplaatsen en de altijd aanwezige tocht graag voor lief. Hier blijf ik graag komen

michiel2504
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst hier heerlijk gegeten bij dit fantastische restaurant , voorgerecht bestond uit een assortiment van 20 schaaltjes met heerlijkheden en uitleg.
Daarna vissoep, hoofdgerechten filetto met paddestoelen en tonijn.
Bediening vriendelijk en snel.
Jammer dat we geen trek meer hadden in een nagerecht want die zagen er ook spectaculair uit!

Gegeten op 21 februari 2014

Erjee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een verrassing! Ons stamrestaurant was onverwacht gesloten, daarom vielen we, uit de stromende regen, onaangekondigd binnen in dit restaurant. Nogal donker, ouderwets ingericht, kaarslicht op iedere tafel, niet iets om zomaar binnen te lopen, maar we hadden weinig keus. De ontvangst was heel aandachtig en persoonlijk. Hoewel men ons alleen in het engels en in het Italiaans te woord kon staan, was de bediening verder zorgvuldig en de timing passend. Vooraf was er een plateau met dertien bakjes met diverse Italiaanse gerechten. Prima voor twee personen, de smaken waren afwisselend, de kruiden heerlijk subtiel. Onze hoofdgerechten (lamskoteletten, rib-eye) waren helemaal goed, precies goed geroosterd en fijn gekruid, perfecte kleur, prima vochtbalans, een fantastische smaaksensatie voor zulke simpele gerechten. Nooit lekkerder geroosterd vlees geproefd. Er was een wijnkaart met wijnen uit verschillende prijsklassen. De huiswijn deed het bij deze gerechten redelijk.
Pizza's kan je in dit Italiaanse restaurant niet krijgen, maar wie eens echt lekker wil genieten van het beste uit de Italiaanse keuken kan hier heel goed terecht. Het is er wat donker, maar de akoestiek is uitstekend, zodat een goed gesprek bijna niet meer kan mislukken.
RJ

Gegeten op 26 januari 2014

annemar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag hebben wij hier gegeten, het eten was voortreffelijk en de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Bij het voorgerecht waren we aangenaam verrast door de diverse anti-pasti lekkernijen.
De Italiaanse dame die kookt weet uitstekend de gangen goed te timen terwijl de hele zaak vol zit. Prettige service echt een aanrader!

Gegeten op 15 november 2013

Evaaaaaaaaaaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een heerlijk typisch Italiaans restaurant. De meeste Nederlanders klagen over de sfeer, maar dit is typisch Italiaans. (In veel Italiaanse 'vreetschuren' wordt je met elkaar aan tafel gezet, heb je tl verlichting en eet je wat de pot schaft!)
De kokkin kookt met haar hart en geeft je echt het gevoel dat je in Italië bent.
Het eten is puur en Italiaans, dus niet vernederlandst. (pasta bolognese met sperziebonen ofzo)
Ik blijf er met veel plezier komen en neem bijna altijd voorgerecht met de 11 antipasta. Mmm ik denk dat ik er vanavond ook maar weer naar toe ga!

Gegeten op 18 oktober 2013

Janneke020
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom fantastisch lekker gegeten en super lieve service. Bij binnenkomst vroeg ik of ze die heerlijke torta di nonna hadden. Vorige keer was nl net het laatste stukje verkocht en dat wilde ik voor zijn. Maar helaas dit keer hadden ze het niet gemaakt. We hebben voor- en hoofdgerecht besteld en dit was subliem. Heerlijke vongole en pompoensoep vooraf en huisgemaakte tortellini met kalfsvlees en truffelsaus als hoofdgerecht. En toen kwam de ober en de mamma uit de keuken met een verrassing. Ze had speciaal voor mij een torta di nonna gemaakt en als we nog 15 min tijd hadden was de taart klaar!! Yeah! Echt super lekker, en ik kreeg ook speciaal voor de 'baby in mn buik' een bakje mee voor de day after. Vandaag dus, en daar kijk ik nu al naar uit. Samengevat, fantastisch italiaans restaurant, gerund door een familie met passie voor kwalitatief goed eten, uitmuntende service en klantgerichtheid!

Gegeten op 31 oktober 2013

hanatje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend hier gegeten samen met mijn vriend. Restaurant oogde erg sfeervol van binnen, met verse bloemen en kaarsen op tafel. Het was echter ook erg druk in het restaurant waardoor we minstens een kwartier hadden moeten wachten voor de menukaart. We waren begonnen met de antipasti en dat was een hele leuke verassing. De antipasti bestond uit minstens 10 heerlijke gerechtjes die we normaliter niet zouden bestellen. Dus dat was wel leuk voor de verandering. Toen had ik pasta besteld en mijn vriend lamskoteletten met pesto. Die kwamen helaas pas na ongeveer anderhalf uur.. het bleek dat ze waren vergeten door te geven dat wij al klaar waren met het voorgerecht. Dat was dus wel een grote minpunt. Pasta en de koteletten waren heerlijk, al waren ze wel van een kleine kant. Vervolgens toetje gehad: de huisgemaakte cheesecake en ijs . Die waren ook heerlijk maar, naar mijn mening, niet bijzonder. Al met al, lekker gegeten bij La Favola. Ik zou op zich wel willen terugkomen voor het eten en sfeer, niet voor de service (gelet op de prijs).

Gegeten op 18 oktober 2013

Jan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Knus en intiem restaurant. Ik vind het sfeervol en gezellig, maar het decor is geen reden om hier naar toe te gaan. Het eten en de bediening zeker wel. Ik ben erg onder de indruk van beide. Zeer vriendelijke Italiaanse dame. Niet vaak eerder zulke warme bediening in Amsterdam meegemaakt, liefde voor het vak. Eten is erg goed. Mooie authentieke Italiaanse gerechten; goede basis producten icm een ervaren kok, dat proef je. Zeker een aanrader voor een fijne avond Italiaans eten in Adam-Zuid!

Gegeten op 15 september 2013

korteraar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Waar zal ik beginnen ? Eerst maar even de inrichting: het decor is rommelig, maar vervelender is dat je op veel te kleine krakkemikkige stoeltjes zit aan een tafeltje dat ook echt te klein is. Het zit gewoon armoedig en zeker niet comfortabel. De bediening lijkt heel erg leuk, " zon'n echte Italiaan" aan je tafel, maar als de man niet of nauwelijks Nederlands spreekt en het dus niet begrijpt wat de gasten vragen, dan wordt dat vervelend. Maar goed...het eten is heerlijk, eerlijk smaakvol en ECHT Italiaans, dus dat kunnen ze erg goed.
Voor de gehanteerde prijzen zou ik niet meer kiezen voor dit restaurant en dat heeft dus alles te maken met de beroerde stoeltjes en de te kleine tafeltjes.

Gegeten op 14 september 2013

Schrijf zelf een recensie over La Favola in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over La Favola. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!