Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

La Favola

1. Restaurant
  2. Italiaans

La Favola

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 020 679 66 41

Restaurantbezoeker10

Heerlijk gegeten bij La Favola. Vriendelijke bediening en de anti-pasti en de gevulde deegkussentjes met kalfsvlees en truffel waren echt heerlijk! Ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 28 oktober 2014

La Fontaine

Eindelijk eens hier gegeten. We konden nog net een tafeltje bemachtigen en dat zorgde ervoor dat aan het einde van de rij zaten qua bestellingen. Wat een snel hapje eten hap moeten worden. Met een voorgerecht en hoofdgerecht. Duurde zo anderhalf uur en dat is met een jong kind toch wat minder. Het eten was erg goed, de paddenstoelenrissoto was heerlijk en ook de courgettesoep was zeer smakelijk. De antipasti is inderdaad zeer uitgebreid en smakelijk en de zeebaars was ook goed klaargemaakt. Doordat de bediening volgens mij te kampen had met wat minder ervaren krachten (die geen bestellingen mochten opnemen) werd het glas niet altijd even snel bijgevuld. Het eten is echt top!

Gegeten op 19 oktober 2014

Donna J

Na lange tijd weer eens bij La Favola gegeten. Hartelijk verwelkomt door twee Italiaanse dames die heel gastvrij en attent zijn. De anti pasti met wel 15 verschillende gerechtjes is buitengewoon smaakvol. Eigenlijk is dat al een maaltijd op zich, ik kreeg het hoofdgerecht nauwelijks meer op. Afsluitend een scroppino die ter plekke wordt gemaakt en vanuit een grote kom aan je tafel wordt ingeschonken. Goed eten in gezellige Italiaanse sfeer, wel behoorlijk aan de prijs.

Gegeten op 6 augustus 2014

AngelaHoltkamp

Zeer huiselijk Italiaans restaurantje met veel te veel tafeltjes.
We moesten een aantal keer opstaan en verschuiven omdat er mensen langs moesten.
Het was echt stampvol, en begrijpelijk, want het eten was dan ook prima,op een paar kleine minpuntjes na.
Uitstekende ravioli met kalfsvlees en truffel, Vitello Tonato,en pasta met langoustines en inktvis.
Helaas werd de burrata geserveerd als 2 grote koude bonken in een berg rucola en that's it....geen tomaatje of olie erbij.
Maar verder niets op aan te merken, vriendelijke bediening en prima eten.

Gegeten op 20 augustus 2014

Edmund

Het is hier prima vertoeven, gister een geslaagde avond gehad in een prettige ambiance. Het eten wat ze serveren zijn geen culinaire verrassingen, maar de kwaliteit is goed. Vooraf vongole in een witte wijnsaus met wat knoflook, lekker. Service is goed, aardige gastheer, die met charme het eten en de drank weet op te serveren. Oog voor detail (in een volle zaak merkt die snel op dat ons kaarsje uit is gegaan). De ruimte is klein en knus ingericht, en geeft het restaurantje ook de juiste sfeer. Als hoofd had mijn vriendin de kalfsrack, erg mals, in een lekkere op smaak gebrachte olie, met heerlijke zoete tomaatjes en rozemarijn. Had een tikkeltje meer zout mogen hebben, maar gelukkig beter dan te zout! Ik had als hoofd een risotto met parmezaanse kaas, alleen had ik wel het vermoeden dat het geen parmezaanse kaas was, maar Hollandse oude kaas. Desalniettemin het gerecht was erg lekker en subtiel van smaak! Hier ga ik nog eens langs!

Gegeten op 25 juni 2014

campolungo

Echte Italiaan van een niveautje hoger dan de standaard pizzeria/pastazaak. Wordt gerund door een familie uit Puglia. Vrij kleine basiskaart, aangevuld met flink wat wisselende specialiteiten. Tijdens ons bezoek was de zaak vrijwel vol en waren er ook vijf extra tafeltjes buiten bezet. Twee personen in de bediening hadden dus de handen vol, maar ze bleven rustig en vriendelijk. Een van de voorgerechten is een zeer uitgebreide proeverij van kleine zee-, vlees- en groentenhapjes, opgediend in heel veel aparte kleine bakjes. De Steak Fiorentina was prima voor onze grote vleeseter, de ravioli werd goedgekeurd door de vegetariërs, maar mijn moot zeeduivel was een wat bescheiden uitgevallen staartstukje, gestoofd in een wel erg sterk aromatische witte wijnsaus. Naast de bekende dessert klassiekers biedt la Favola een ruime keus aan heerlijke smaken huisgemaakt ijs. Al met al een aardige zaak waar met hart wordt gekookt en geserveerd. NB. Water wordt helaas alleen in geimporteerde flessen verstrekt

Gegeten op 25 april 2014

dourna

Sinds twee jaar komen we regelmatig bij dit uitmuntende familierestaurant; papa en mama staan in de keuken, de zoon fungeert regelmatig als gastheer met altijd 1 of 2 Italiaanse dames erbij. Persoonlijke aandacht was bij ons eerste bezoek direct aanwezig... bijzonder vriendelijk en professioneel! Conversatie met is altijd in het Italiaans of Engels maar dat komt de authenticiteit alleen maar ten goede:-) Traditionele, authentieke Italiaanse keuken dus geen pizza's op het menu; dus echt voor de fijnproever! De sfeer in het restaurant is gezellig, romantisch en dat compenseert ruimschoots het ietwat donkere interieur... Aan de andere kant, ook dit is authentiek want in Italie is dit gewoon:-) Een absolute aanrader voor wie bijzondere smaken met verfijnde kruiden wil ervaren!

Gegeten op 14 maart 2014

Dino69

Wat blijft dit toch een heerlijk familie restaurant met een geweldig echtpaar in de keuken, een van mijn favorieten. De beroemde Gli Assagini La Favola blijft een uitspatting van (vaak) dagverse producten op oer Italiaanse wijze klaargemaakt; veel olijfolie, knoflook, peterselie, gegrild, balsamico, etc. Daarnaast heerlijke vongele in een perfecte bouillon en pasta zoals pasta hoort te zijn, al dente en niet te veel. Helemaal met de altijd attente bediening neem je de krappe zitplaatsen en de altijd aanwezige tocht graag voor lief. Hier blijf ik graag komen

michiel2504

Voor het eerst hier heerlijk gegeten bij dit fantastische restaurant , voorgerecht bestond uit een assortiment van 20 schaaltjes met heerlijkheden en uitleg.
Daarna vissoep, hoofdgerechten filetto met paddestoelen en tonijn.
Bediening vriendelijk en snel.
Jammer dat we geen trek meer hadden in een nagerecht want die zagen er ook spectaculair uit!

Gegeten op 21 februari 2014

Erjee

Wat een verrassing! Ons stamrestaurant was onverwacht gesloten, daarom vielen we, uit de stromende regen, onaangekondigd binnen in dit restaurant. Nogal donker, ouderwets ingericht, kaarslicht op iedere tafel, niet iets om zomaar binnen te lopen, maar we hadden weinig keus. De ontvangst was heel aandachtig en persoonlijk. Hoewel men ons alleen in het engels en in het Italiaans te woord kon staan, was de bediening verder zorgvuldig en de timing passend. Vooraf was er een plateau met dertien bakjes met diverse Italiaanse gerechten. Prima voor twee personen, de smaken waren afwisselend, de kruiden heerlijk subtiel. Onze hoofdgerechten (lamskoteletten, rib-eye) waren helemaal goed, precies goed geroosterd en fijn gekruid, perfecte kleur, prima vochtbalans, een fantastische smaaksensatie voor zulke simpele gerechten. Nooit lekkerder geroosterd vlees geproefd. Er was een wijnkaart met wijnen uit verschillende prijsklassen. De huiswijn deed het bij deze gerechten redelijk.
Pizza's kan je in dit Italiaanse restaurant niet krijgen, maar wie eens echt lekker wil genieten van het beste uit de Italiaanse keuken kan hier heel goed terecht. Het is er wat donker, maar de akoestiek is uitstekend, zodat een goed gesprek bijna niet meer kan mislukken.
RJ

Gegeten op 26 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over La Favola in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over La Favola. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.