La Favola

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Wij hebben hier donderdagavond met 2 personen gegeten. Restaurant was niet vol bezet. Beperkte kaart. Deel van de kaart bleek tijdens het bestellen niet meet voorradig. Andere keuze gemaakt. Na ruim een uur toch maar eens gevraagd waar het eten bleef. Ober gaf aan dat hij de bestelling vergeten was. Wel excuses gemaakt, echter geen enkele vorm van extra service zoals een drankje van de zaak of iets dergelijks. Prijsniveau vind ik gezien de kwaliteit, bediening en service te hoog. Adres is voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 23 april 2015

aadevries

Ik heb gisteren met mijn moeder en mijn vader hier gegeten, na vele goede verhalen besloot ik La Favola te gaan bezoeken, het is zoals ik indd gehoord had een intieme restaurant met een warme sfeer, we zijn warm onvangen door de bedining en ze hebben ons geholpen met het maken van een keuze. Wat mij opviel is dat er aan je gedacht wordt in plaats van aan je verdient wordt. De keuken is authentiek, moeder kook en heeft de keuken onder controle met een zeer traditionele kaart, waar de puurheid van de smaken erg belangrijk voor haar is!
Van de dromen hapjes, lams bout uit de oven, de tarbot uit de koekenpan in citroen en de zalige taart van la favola was een engeltje op de tong.
Wij komen zeker terug, dank

Gegeten op 7 april 2015

florenville

Na alle goede recensies een keer gegeten bij La Favola. Helaas het viel tegen. Zowel de gerechten als de bediening. Aangezien we niet zulke grote eters zijn, hebben we het gehouden bij een pasta met kabeljauwwangetjes en coquilles en een kalfrack. De pasta was niet goed gaar (dus niet al dente) en de coquilles heb ik ook gemist. Toen ik dit bij het afrekenen vermeldde, wilde de eigenaar/bedrijfsleider teruggaan naar de keuken. Een beetje laat dus! Het kalfsrack was redelijk goed, hoewel het garnituur wel erg beperkt was. Het duurde bovendien erg lang voordat de gerechten werden geserveerd, hoewel het restaurant lang niet vol zat.
De (Italiaanse?) bediening deed zijn best, maar sprak alleen Engels. Dat is op zichzelf geen enkel probleem. Maar nadat de eigenaar/bedrijfsleider (?) langs onze tafel was geweest en ik zei dat hij dus wel Nederlands sprak, kreeg ik daar een snerende opmerking over. Dat verwacht je niet van iemand in zijn positie.
Het tweede biertje dat we bij hem besteld hebben, is helaas nooit gekomen. Ik zal hier zeker niet weer gaan eten.

Gegeten op 21 maart 2015

henkdrie

Eén van onze favorieten in Oud-Zuid. Eenvoudig aangekleed, met vriendelijke informele bediening. Fantastische kwaliteit eten.
Een aanrader is het voorgerecht in twintig schaaltjes, met bijzondere vermelding voor de groenten, paddestoeltjes, maar de andere hapjes zijn ook mooi. Dit is al een heel maal dus daarna kalm aan met de pasta en hoofdgerecht.
Wij hadden kalf (supersappig) en tarbot in de pan gebakken - voor mij de beste tarbot ooit (Nou ja, De Schaar op het strand bij Westenschouwen misschien). Klein beetje spaghetti van de zaak erbij omdat ik geen aardappeltje hoefde.
Mooie wijnkaart met redelijk standaard keuze. Nero d'Avola voor 28 euro was prima!

Gegeten op 19 februari 2015

marlies58

Heerlijk gegeten! Courgettesoep lekker luchtig met veel smaak. Zwaardvis van de gril met rozemarijn aardappeltjes en verse spinazie. Tot slot een waanzinnig lekkere scroppino.. Super adresje om de hoek! We gaan hier vaker komen!

Gegeten op 1 januari 2015

claudia96

Wij hebben op Oudejaarsavond bij La Favola gegeten. Ik ben zelf Italiaans dus de verwachtingen van een Italiaans restaurant in het buitenland zijn zeer hoog. Het restaurant zelf ziet er gezellig uit, de kerstboom was echt super mooi en de kaarsjes op de tafels maakten de sfeer gezellig. Het eerst minpunt waren de stoelen, niet comfortabel, de tafels waren erg laag zodat je eigenlijk steeds in de zelfde houding moet blijven zitten. Wat het eten betreft... het kon simpelweg beter! Het voorgerecht waren verschillende hapjes van vis, groenten etc en serveerd in kleine bakjes. Niet slecht. De pasta was niet goed gaar, harder dan "al dente", dus dat viel tegen. De tortelli al tartufo hadden veel te veel saus, op z'n Nederlands dus. De Fiorentina had best veel vet. Als je een Fiorentina in Toscana hebt gegeten, valt deze echt tegen. Weinig groenten en aardappeltjes erbij. Het dessert was erg lekker, mascarpone met sinaasappel en chocolade. Wat de bediening betreft, erg vriendelijk dat zeker, maar te langzaam. Als ze meerdere keren langs je tafel lopen en een leeg bord laten staan, dan zit er iets niet goed. De prijzen zijn pittig. Ik zal er niet nogmaals gaan eten.

Gegeten op 31 december 2014

bambo007

Gisteren voor het eerst bij La Favola gegeten. We startten met een assorti van voorgerechtjes, mosselen, krab, inktvis, diverse groenten allemaal geserveerd in kleine bakjes. De smaak en kwaliteit waren goed maar we vonden het jammer dat het allemaal koud was. Een paar warme gerechtjes erbij was wel beter geweest. Als hoofdgerecht ravioli met kalfsvlees, deze was bijzonder lekker, en zeekreeft. Deze was ook prima van smaak, maar een beetje aan de dure kant. De huiswijn was prima en ook zeer redelijk geprijsd. De inrichting van het restaurant is eenvoudig maar door het gebruik van kaarslicht is de sfeer wel gezellig. We eindigden met een cheesecake op basis van oreo's. Deze was verder prima van smaak. De twee jonge meisjes van de bediening waren verder heel lief en vriendelijk maar wel behoorlijk onervaren.

Gegeten op 16 november 2014

Jeldor

Op een doordeweekse dag besloten om met z'n 4en hierheen te gaan. Bleek een goede keus!
Wel erg veel tafeltjes voor de ruimte maar gelukkig was 1 van ons niet al te groot waardoor we gezellig in het hoekje konden
worden gedrukt.
Na kort overleg besloten om (bijna) alle gangen aan te tikken besteld.
Begonnen met een gedeeld voorgerecht (lekker), gevolg door pasta gevuld met kalf (niet normaal lekker) met daarna
eendenbout (oke, maar kon de verwachtingen na het tussengerecht niet waarmaken).
Naast dit alles lekkere wijn gedronken.
Een aanrader als je van Italiaans eten en de sfeer/service houdt.

Gegeten op 28 oktober 2014

Restaurantbezoeker10

Heerlijk gegeten bij La Favola. Vriendelijke bediening en de anti-pasti en de gevulde deegkussentjes met kalfsvlees en truffel waren echt heerlijk! Ik kom hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 28 oktober 2014

La Fontaine

Eindelijk eens hier gegeten. We konden nog net een tafeltje bemachtigen en dat zorgde ervoor dat aan het einde van de rij zaten qua bestellingen. Wat een snel hapje eten hap moeten worden. Met een voorgerecht en hoofdgerecht. Duurde zo anderhalf uur en dat is met een jong kind toch wat minder. Het eten was erg goed, de paddenstoelenrissoto was heerlijk en ook de courgettesoep was zeer smakelijk. De antipasti is inderdaad zeer uitgebreid en smakelijk en de zeebaars was ook goed klaargemaakt. Doordat de bediening volgens mij te kampen had met wat minder ervaren krachten (die geen bestellingen mochten opnemen) werd het glas niet altijd even snel bijgevuld. Het eten is echt top!

Gegeten op 19 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over La Favola in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over La Favola. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.