Kok Verhoeven

• 8.2

• 8.0

alfons5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ongewoon fijn restaurant in Tilburg, lekker rustig, zeer vriendelijke bediening, ruim voldoende (eerder teveel als te weinig) en heel erg lekker. Prijs/kwaliteit in orde.

Gegeten op 16 januari 2014

Foodandbeveragelover
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren al in het restaurant geweest. Nu met vieren in de bistro.
Iets meer ongedwongen, hoewel het restaurant ook relaxed is.
Kaart is beperkt maar leuk en met lekkere dingen
Voorgerecht 12,50 en hoofd 20 euro.
Lekkere fles wit mixed met viognier voor 36,50.
We gingen voor tonijn en langzaam gegaarde eendenbout Leuk opgemaakt, prima van smaak. Bediening mag wat meer vreugde uiten en iets oplettender zijn. Dat hebben we ook gemeld en werd prima mee omgegaan.
Afgesloten met een mooie doppio van illy.
Hier gaan we vaker eten!

Gegeten op 8 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant is een tijdje geleden uitgebreid en verbouwd en ziet er nu schitterend uit : "nieuwe chique" zou ik zeggen!
Niet alleen het interieur heeft een upgrade gekregen, dat geldt zeker ook voor de ontvangst en voor de bediening: buitengewoon plezierig, attent en professioneel.
De keuken is goed als vanouds. We kiezen voor het menu du chef met als voorgerecht een mooi bordje met o.a. gerookte en geschroeide stukjes zalm, mousse van makreel, garnalenkroketje e.d. Het hoofdgerecht bestaat uit op de huid gebakken zeebaars en roodbaars op een bedje van geschaafde venkel en wortel met sugarsnaps, een mooie jus en aardappelgarnituur. Het nagerecht (keuze uit zoet of in ons geval kaas) is verassend, een viertal stukjes niet alledaagse kaas, heel mooi.
We laten alle gerechten begeleiden door een bijpassende wijn en ook daar geldt dat Kok Verhoeven niet kiest voor "middle of the road". Al met al is Tilburg met de nieuwe Kok Verhoeven wat mij betreft in de culinaire top-100 van Nederland terecht gekomen!

Gegeten op 5 februari 2014

ad_wijgerde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant heeft onlangs een grote verbouwing gehad. Er is een brasserie bijgekomen om het wat laagdrempeliger te maken. Ik was er nog nooit geweest dus maar eens op de website gekeken. Hier kwam ik, op de restaurantpagina, een drie gangenmenu voor slechts 24,50 tegen. Je hoeft dus niet meer te wachten op de restaurantweek om eens kennis te maken. We hebben even gebeld om te vragen wat het inhield. We hoorde dat het een keuzemenu was. Dus meteen maar gereserveerd voor de lunch.

Bij binnenkomst werd gevraagd of we in het brasserie of restaurantgedeelte wilde plaatsnemen. We hadden gereserveerd voor het restaurantgedeelte dus dat was niet zo moeilijk. Het restaurant ziet er erg goed uit en is sfeervol ingericht. Met vitrage is de ruimte verdeeld wat het knusser maakt. De open keuken, met op de voorgrond een koeling met producten uit de zee, valt meteen op. De tafels zijn keurig met damast ingedekt. Aan het raam allemaal viertjes, ernaast de tweetjes die per twee tafeltjes in een nisje staan. Achter het gordijn de hogere tafels. We nemen een tafel met uitzicht op de keuken.

Aan tafel werd het lunchmenu uitgelegd, twee gangen en koffie op thee. Net iets anders dan op de site, maar goed. Als aperitief kiezen we een wijn van de kaart. Een complete kaart met flink wat wijnen per glas, complimenten. Het werd een Pinot Noir 2010 uit de Sancerre van Claude Riffauld die goed bevalt. Het borrelgarnituur bestond uit kaaskoekjes en zwarte olijven.

Het voorgerecht zag er goed uit. Terrine van eend met hierop wat rode uiencompote, een rolletje van plakjes gegaarde eendenborst, pure van pastinaak, krokant van pastinaak en afgewerkt met een gevogeltejus. De terrine was erg grof, het leek meer op stoofvlees met een sappige structuur. De plakjes van de borst waren voor mij wat te lang gegaard, de smaak was overigens goed. De wijn combineerde er erg goed bij.

Voor het hoofdgerecht had ik een Viognier 2012 gekozen van Domaine de la Janasse. Uit de keuken het visgerecht. Kabeljauw, griet, op een bedje van venkel, sugar snaps en wortel, verder gepofte tomaatjes, gekookte aardappelschijfjes en een mosterdsaus met dragon. De kabeljauw was prima gegaard, de griet iets te lang. Een smakelijk maar toch wel eenvoudig gerecht.

Bediening is goed, hoewel er niet naar de reservering is gevraagd. Gerechten werden verder goed toegelicht. Prijs kwaliteitsverhouding is goed, menu 24,- en de wijnen per glas variëren tussen de 4,- en 7,- euro.
De conclusie is dat het een hele mooie zaak is geworden, de gerechten sluiten iets minder aan bij mijn persoonlijke smaak.

Gegeten op 30 januari 2014

binzelli
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij deze recent (deels) verbouwde zaak. Niet gereserveerd, dus helaas niet in het mooie nieuwe gedeelte gezeten, maar in de Brasserij. Begonnen met een heerlijke en betaalbare proeverij van voorgerechtjes, daarna wat oesters en kokkels. Mooie wijnkaart met een aantal mooie wijnen per glas (onze favoriet de Lugana). Bediening was vriendelijk, in het begin alleen wat chaotisch vanwege de drukte en het niet reserveren. Decor in de brasserij helaas wat outdated en kil.

Gegeten op 7 december 2013

anoniemeproever
  • Recensies in de laatste twee jaar

De specialiteit van het restaurant is vis en dat is te merken aan de kaart. We aten het Chef's Menu. Uitstekende drie gangen voor 35 euro. Voorgerecht ceviche met lekkere scampi's, hoofdgerecht zeeduivel. Vooral de zeeduivel was perfect bereid. De citroentaart als dessert beviel ietsje minder goed: beetje vettige, filmende, sensatie, overigens geserveerd met een smakelijk bolletje ijs. Kaasplateau was zeer uitgebreid en met ruime porties. Kom zeker nog eens terug.

De bediening was uitstekend. Zeer attent.

Inrichting is sympathiek, met veel licht hout. De voorkamer is wat fraaier en gezelliger dan de achterkamer. Ik ving overigens iets op van een verbouwing dus dat gaat wellicht veranderen.

Gegeten op 28 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Het menu van de chef (met 2 keuzes per gang) stond vanavond in het teken van de lente. Wij kozen een voorgerecht van prachtige AA-asperges, mooi gekookt met beet, gegarneerd met gerookte zalm en roerei. Daarbij werd een prachtige Duitse rielsing geserveerd. Het hoofdgerecht bestond uit 3 witte asperges en één groene met schitterend opgerolde en perfect gegaarde lamsfilets op spinazie, een mooie kruidige saus en krielaardappeltjes. Daarbij werd een heerlijke, kruidige Rioja geserveerd. Bij het nagerecht koos één van ons voor aardbeien met aspergebavarois en drie van ons kozen voor het kaasplankje : 5 mooie stukjes kaas met daarbij een kleine glaasje oude port en een klein glaasje Pedro Ximenez-sherry. Een prachtig menu met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding !

Gegeten op 26 april 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij heben genoten van het uitstekende lunchmenu bij Kok Verhoeven. Dat is altijd weer verrassend. Deze keer bestond het voorgerecht uit kalfsrosbief met royale stukken asperge (uitstekend gekookt, mooie beet) en een salade met kwarteleitjes. Het hoofdgerecht was een prachtig dik stuk roodbaars, op de huid gebakken, op een bedje van venkel en aardappelparten. Van zo'n lunch blijf je de rest van de dag vrolijk !

Gegeten op 18 april 2013

freerkwestera
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na de Biennale hier gegeten. Bediening is vriendelijk, attent en gastvrij. Men is wel erg snel met het weghalen van de amuses (zonder vragen) en vervangt deze net zo snel door het voorgerecht. Het 'muzikale behang' is zo slecht dat het de bediening niet eens opvalt als een CD blijft hangen en minuten lang dezelfde riedel laat horen. De inrichting is eigentijds, strak, maar met sfeer. Voorgerechten zijn prima, al is de opmaak een stuk eenvoudiger dan je zou verwachten bij een restaurant met deze pretenties en prijzen. Hoofdgerecht (we aten lintpasta met Fruti di Mare) was royaal, maar te zout. Capuccino na: hoort daar geen beetje cacao op? Lekkere Cava! Advies aan de eigenaar: zorg voor passende muziek, wees iets minder snel met afruimen en vooral: gebruik veel minder zout!

Gegeten op 24 november 2012

Bras
  • Recensies in de laatste twee jaar

uitstekend en gezellig. Bij binnenkomst werden we gelijk hartelijk ontvangen en aan tafel begeleid. Als voorgerecht kozen we beide de cappaccio en als hoofd 1 maal de zeebaars en 1 maal de entrecote met champignonnesaus. Al deze gerechten waren uitmuntend bereid. Aangezien ik zelf ik de horeca werk word er toch altijd net wat extra op de service gelegt maar ook hier hadden we niks op aan te merken. Wij komen hier zeker nog eens terug ! Bravo!

Gegeten op 29 augustus 2012

Schrijf zelf een recensie over Kok Verhoeven in Tilburg

Schrijf hieronder je recensie over Kok Verhoeven. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!